Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm a válaszokat, majd jövőhéten folytatom.
Üdv.: András Zoltán
Tisztelt Kadarist!
Nem bírtam a jövöhétig várni ezért megpróbáltam a másik frekiváltoról üzemeltetni a motort, de sajnos az eredmény ugyan az. Ezután kértem a szomszédtól 3 x 400V-t és bekötöttem V1000-t. Ott beállítottam a felfutási időt 0-ra és a E1-05 max kimeneti feszültséget 230V-ra, így hagytam a motort deltába. A RUN gomb megnyomására a motor szinte "robbanva" indul el, tehát ugrik egyet induláskor. Utána a felfutási időt beállítottam 5s-re, hogyha fogóval ráfogok a tengelyre, akkor ne csavarjon fel. Már az elején nem bírtam megfogni a tengelyt, tehát nagy nyomatékkal indult, és semmi különös hangja nem volt a motornak. A V1000 kijelzője szerint a terheletlenül forgó motor 4,09 A-t vesz fel. Úgy gondolom, hogy a 2db mini nem lehet rossz, azok 5A-t tudnak leadni és ez kevés lehet a motornak. De ha a motornak több amper szükséges induláskor, mint 5 amper, akkor miért nem tilt le?
A miniknek vígan el kell bírniuk azt a motort, hisz a frekiváltó is és a motor is 1,1kW-os. Én azt gondolom, hogy beállítási probléma lesz. A kis frekiváltókkal mekkora az áramfelvétel?
induláskor még 7 ampert is eléri a mini kijelzője szerint. Mikor felvette a teljes fordulatot, akkor 3.4 ampert ír ki.
és lenne még egy nagyon fontos dolog. Azt vettem észre, hogy- a lefutási időt nullára állítva-STOP gombot nyomva a motor azonnal megáll. Olyan gyorsan áll meg, hogy a motor ugrik is egyet. Tudomásom szerint a motor megállításához is akkora teljesítmény kell, mint az elindításához. Ha megállítani megtudja egy pillanat alatt, akkor elindítani miért nem?
sziasztok! Bocs hogy válasznak irom be de hasonló problémáim vannak. Nekem is van egy 1.1-es mocim. Próbáltam egy 3x380V 0.55kw-os frekiváltóval de ugye mivel csak fele teljesitményü nagy terhelésnél a tulzott áramfelvétel miatt letiltott a frekiváltó de vitte inditotta rendesen a mocit üresjáratban. A motor egy oszlopos furógépet hajt, asztaliná picit nagyobb szerü változat.
Na aztán most szereztem egy 220V 1.1-es frekiváltót de ez sem ad le valamiért nagyobb teljesitményt mint a fele teljesitményü háromfázisu. Simán meg tudom fogni a tengelyt kézzel. Nem értem a 220-ast ehgy szaki állitotta be helyszinen mocival stb. még nem volt időm turkálni a beállitásokban. Lehetséges hogy a 220-ról üz4emelő frekiváltó a hozzátartozó motorbekötéssel nem tudja a teljesitményt leadni. Hallottam azt is esetleg pálcaszakadásos a motor? köszüdv
Szia
Azt nézd meg a motoron hogy deltába van-e kötve,mert ha 400v-ról ment akkor csillagban volt valoszinü és lehet a "mester" nem rakta át az összekötőket a kapocslécen
Amikor lefogod a tengelyt a Mininél akkor mekkora áramot mutat a kijelző? Még egy kérdés: a maximális frekvencia mennyire van állítva. Állítsd be 50Hz-re a maximális használható motorfrekit. Egyszer úgy jártam, hogy 50Hz-nél jóval nagyobb frekvenciára volt állítva a maximum és így a maximális kimeneti feszültséget ahhoz a nagy frekihez rendelte az inverter, és így az 50Hz-re jóval kevesebb jutott. Ezért semmi nyomatéka sem volt indulásnál. Valami frekvenciafüggetlen kimeneti feszültséget kellett beállítani a jó működés érdekében. Az is egy Omron volt.
De át lett rakva, a motor adattáblájának megfelelően lett bekötve a 380-as és váltóval és át lett kötve mikor a 220-as próbáltuk
Tisztelt kadarist!
a maximáis frekvencia értéke gyári beállítással 60 Hz, de én visszaírtam 50 Hz-re. Ha a tengelyt lefogom emlékeim szerint 8.3 A-t mutat a mini kijelzője.
Ez komoly! Na ilyet se láttam még. Folyik a motorba az áram, de nincs ereje. Az áramkorlát hány A-en van? A kimeneti feszültség 230V-ra van állítva? Azt is eltudom képzelni, hogy hibásak a frekiváltók, vagy valamilyen speciális konfigban vannak még mindig.
Akkor itt már csak a "MUKODJ!" segit Most épitettem be egy 3kw V1000-est de 2Hz-en ! nem tudtam megfogni a motort de mégcsak nem is változott a fordulata
Tisztelt kadarist!
Az áramkorlátot nem tudom, majd igyekszem megnézni. Létezik olyan speciális konfig, amit az alapbeállítás nem állít vissza? A kimeneti feszültséggel is sokat próbálkoztam már. Gyárilag 200V, de probáltam több értéken is. Utoljára 230V-on. A frekiváltók szerintem jók, mert működőképes hajtásláncból lett kiszerelve. Az áramkorlátot melyik paraméternél keressem meg?
Ajánlom a gyári adatlap letöltését. Itt az első találat: Bővebben: Link
Köszönöm, leszedtem. Én csak a motor névleges áram állításának lehetőségét látom a paraméterek között. Létezik olyan speciális beállítás, amely nem áll vissza, ha csinálok az n1 paraméternél egy alapbeállítást(8)? Mert ha lehet hinni a mini kijelzőjének, akkor 8 Amper szalad végig a tekercseken és még sincs erő a motorban.
Magyar nyelvű kézikönyv: Felhasználói kézikönyv
Ezek az n11-n13-as paraméterek szólhatnak bele a kimeneti feszültségbe.
Tisztelt kadarist!
Szeretném leírni, hogy mire jutottam. Amikor a V1000-ről működtettem a motorom, akkor teljes mértékben tökéletes volt. Start hatására szinte robbant a motor, úgy indult el. Hozzáteszem az E1-01 max kimeneti feszültség 230V-ra lett írva, tehát a motor nem kapott több feszültséget, mint ha a miniről ment volna. Ma délelőtt meg kipróbáltam a motorom egy kisebb ssd 650 típusú 0,25-0,75 kW-os frekiváltóval. Az eredmény rosszabb lett, mint ha a miniről menne. Ebből kifolyólag én arra tippelnék, hogy a tulajdonomban levő villanymotor nagyobb, mint 1.1 kW. Ön mire gondol?
Akkor a mini áramkorlátjának meg kellene szólalnia. Adattábla nincs a motoron?
Tisztelt kadarist!
Sajnos nincs adattábla, ezért vagyok bajban. A motor most lett tekercseltetve, de a ,,szaki" sem tudta megmondani pontosan a teljesítményét, azt mondta, hogy olyan 1-1,5 kW-os körül lehet. Amikor az ssd 650 0,25-0,75kW frekiváltóról indítottam el a motort, akkor is lefogtam a tengelyt, és a kijelző szerint a frekiváltó 3 ampert adott ki, ami jó is, mert a frekiváltó adatlapján az Iout=3A. Jó lenne, ha tudnék szerezni egy 1,1 kW-os motort, és akkor tesztelni tudnám a 2 db minit. Majd kimérem a tekercsek ellenállásait. Megtudná nekem mondani, hogy hány kb ohmosak az 1.1 kW, ill. az 1,5 kW-os motorok tekercsei?
Kedves Zoltán! Szerintem tegeződjünk! Sajnos ellenállásadatokat nem tudok megadni.
Rendben van Uram, tegeződjünk. Van egy kisebb méretű villanymotorom is, gondolom az kisebb teljesítményű is lehet. Majd azt átkötöm deltába, bekötöm elé a minit, aztán kiprobálom. Az pont jó lesz, mert egy 2 dugattyús kompresszort hajt, így legalább meg lesz a terhelése is. Létezik 1.1 kW-nál nagyobb teljesítményű inverter?
Egészen 4kW-ig gyártanak egyfázisú bemenettel ellátott frekvenciaváltókat.
A két egyforma mini-t nem lehet párhuzamos üzembe bekötni a nagyobb teljesítmény elérése végett??? Bár tudom, hogy nem, de azért szeretnék megbizonyosodni róla.
Persze, hogy nem lehet párhuzamosan üzemeltetni. Viszont két motort lehet egy frekvenciaváltóra kötni.
Mennyiért tudnám eladni a mini-t? És mennyiért tudnék venni egy nagyobbat? mondjuk egy 2kw-ost?
Tisztelt Kadarist!
Azon frekiváltók, amelyek 1 vagy 3 fázis bemenetűek, azok tudnak 3x400V kimenetet is abban az esetben ha éppen 3 fázisról vannak táplálva? Vagy akkor is csak 3x230V-t tud kiadni?
Az egyfázisú 230V-os bemenetűek maximum 3x230V-ot képesek szolgáltatni. Feszültségnövelést nem tudnak csinálni. Tehát azt a feszültséget adják vissza kimenetükön (3 fázisú formában), amit a bemenetükön megkapnak.
Ezt értem. De létezik olyan frekiváltó, amely tud 1 fázirsól is menni meg három fázisról is?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |