Fórum témák
» Több friss téma |
Hello!
- Ha "zajos lesz" tegyél a 7812 helyett LM317-et és szabályozzad. - Nem írtad, mit vársz el a Led-től, azért nem kaptál választ rá. De ha csak a tápot jelezni, akkor elég egy előtét ellenállás. üdv! proli007
Köszi igazad van !
A led csak a bekapcsolást jelezné , gondoltam a 7812-ről az is mehetne így egy 510ohm-os ellenállás szerintem jó lenne hozzá (ezt egy Led PRG-vel számítottam ezt az értéket adta meg). Csak az ellenállást hogyan iktassam közbe ? A lednek az egyik lába vastagabb arra kell tenni az ellenállást ?
Hello!
Teljesen mindegy, mert a két alkatrészt, sorosan kell kötni. Tehát a két lábát összekötni, és a maradék kettőre megy a tápfeszültség. Csak arra kell figyelni, hogy a dióda katódja essen a tápláló feszültség negatív pontja felé. De miért vastagabb ennek egyik lába? Sánta? :no: Mint itt. üdv! proli007
Biztosan igazad van a lábbakkal . Egyébként a led lábak tövénél vastagabb az egyik (vagy is ami nálam vannak ledek). Még egy buta kérdésem lenne. Ha műszerrel rámérek (12v-bemenő) az ellenállás után akkor hány V_ot kell mérjek? Vagy marad a 12v-t és csak az ampert vágja az ellenállás?
Hello!
Látom van még itt tanulni való bőven! Ajánlom néz körül itt, sok okosságot megtanulhatsz. (Csak keresni kell!) üdv! proli007
Köszi a segítséget és a cikket is . Egyébként megoldódott betettem egy 680ohm.os ellenállást és rá a 12v-ot és működik. Csak én mindig a V-ot mértem hogy marad a 12V az ellenállás után és nem mertem rákötni a led-et ezért.
Hello!
Az természetes, hogy ha a műszereddel az ellenállás után megméred a feszültséget (és nincs bekötve a Led), akkor ugyan úgy 12V-ot mérsz. Mert a műszernek igen nagy a belsőellenállása, általában 10Mohm. Soros ellenállások kapcsolása esetén a feszültség az ellenállások arányában oszlik meg. Tehát ha a soros ellenállás 1kohm és a műszer 10Mohm, akkor a műszeren 10000-szer nagyobb feszültség esik a 12V-ból. Vagy is az ellenálláson mindössze 1,2mV fog esni. A műszer 12V-ot, a 200V-os állásban tudja mérni, ahol a legalsó digit (199,9) csak 100mV-onként lép. Így az 1,2mV-ot nem is fogod észrevenni. De ha ráteszed a diódát, akkor az a nyitófeszültségénél kinyit, és ezt a feszültséget lehet a Led-en mérni. A többi, meg az ellenállásra jut. Annak értéke, pedig meghatározza a körben folyó áramot.. üdv! proli007
Sziasztok!
Az volna a kérdésem, hogy van két sorba kötött AT tápom. A földet kikötöttem, és két 12V-ot kötöttem sorba, mert 24V-ra volt szükségem. A gondom az, hogy motort hajtok róla(azért írom, mert valószínű pulzálva rángatja a tápokat), és időnként az egyik táp leáll, és nem tudom, hogy mi az oka. A kérdésem végülis az, hogy túlterhelés lehet, vagy hibás a táp, és cserével orvosolható.
Szia! Ez a kérdés már nem egészen az egyszerű tápegység kérdéseke való! ( Szerintem. )
1: Mert a kapcsolóüzemű tápegységek nem épp az egyszerű kategóriába tartoznak. 2: A kapcsolóüzemű tápegységek sorosítása sem annyira egyszerű mint két telepé. S ha a szabályzó elektronika más feszültséget figyel, akkor nem is várható el korrekt működés. De, olvass bele ebbe a fórumtémába. Lásd PL: AT-s tápegység átalakítása. ( Bővebben: Link ) 3. Ha egy tápegység "kis átalakításával" előhúzhatod a szükséges feszültséget és teljesítményt, akkor minek kettővel vesződni... Üdv.: _jani_
Szia mindenki!
Kellene egy kis segítség 1,5 A-os táp ügyben. Van 3 kondi amit nem tudok hová tegyek a nyákon. Csináld magad táp lenne.
A rajz alapján keresd meg a helyüket. A diódák rosszul vannak beforrasztva, ezeket is nézd át! A szabályzó IC LM317?
Szia!
Igen, LM317. nincs beforrasztva csak gyorsan bedugdostam hogy annak tudom a helyét. Bejelölnéd a a képen mit hová tegyek? Nem akarom össze vissza forrasztgatni a nyákot.
A diódák csíkos vége a katódjuk. A rajzon, a diódáknál a nyíl iránya mutatja a katódot.
Az LM317 bekötése
A DSC00036.jpg képen légy szíves jelöld már be hová tegyem a kondikat elég zavarosan csinálták meg ezt a nyákot...
Légy szíves csinálj egy JÓ képet a nyákról, alkatrészek nélkül, mert így semmit nem lehet látni. Egy ilyen felülnézeti kép jó lesz, de látszódjanak a vezetősávok!
Max ez a legjobb kép.
felülnézeti kép.
Sikerült összehozni. A diódák a jobb oldali téglalapok. A + jellel ellátott körök elkók, a sima körök kerámiakondik. A háromszög a trimmerpoti, a felső téglalap az ellenállás. A C4-es kondi a nagykapacitású legyen (alsó kondi). Az IC felirata az áramkör felé nézzen beépítéskor.
Köszönöm a segítséged!
Egyedül elég necces lett volna ki pázülözni mit hová rakjak. Még egyszer KÖSZÖNÖM a segítséged!!!
Szívesen! További sikeres ismerkedést az elektronika világával.
Hát igen, újra kell ismerkedni az elektronikával 15 év kihagyás után. Végül is csak hobby.
Kész a táp jól működik
Szép munka! Gratulálok!
Sziasztok.
Lenne egy troid trafóm amiről több minden működik. Kivezetések 10V , +-14V, 30V (mind külön tekercs). A 10V késleltetőt hajt , a +- 14V aktív subwoofer szürőt, a 30V jelszinterősítőt hajtana . A gond akkor van ha a 30V-os egyenirányítást + 3000uf kondi +100nf bekötöm (nem kapcsolom a jelszinterősítőt rá) akkor kimeneti zenei jelben katogás hallatszik és a szűrő nem vágja le a magas hangokat. Ha az ac 28V egyik lábát kiforasztom tökéletesen működik a többi rész. Mit rontottam el a 30V egyenirányítással ?
Hello!
Lehet kicsit alacsony feszültségű, a 3000µF-os kondi. Hiszen az 35V-os, itt pedig az egyenirányítás után, minimum 36V lesz. Jobb lenne egy 50V-os. Kattogást viszont nem igen hallathat. Az pedig, hogy ilyenkor nem vágja a magasakat, elég perverz dolog. Mert nem tudom elképzelni mi köze van hozzá. üdv! proli007
Köszönöm. Teszek be nagyobb kondit próbának, hát ha az a baja. De tényleg van valamiért egyenletes Kopogó/ pukadozó hang a kimeneten ha bekötöm a 30V-os egyenirányítást. Pedig ennek semmi köze (külön tekercs) a zenei kimenethez mivel üresen működik egyenlőre.
A trafó esetleg kis teljesítményű az nem okozhat ilyet?
Hello!
A trafó, ha nem tetszik neki valami legfeljebb leég. De pattogni nem szokott, legfeljebb berregni.. üdv! proli007
A földpotenciált rendesen alakítottad ki a +-14V és a 30V között?
Üdv! Van egy pc tápegységem még régebbi fajta! Na hát én ezt szétszedtem és kiforrasztottam belölle a sok vezetéket és csak 2 hagytam a +12V-ot mert erre volt szükségem! Tökéletessen működött csak sikerült rövidre zárni a kimenetet és leállt nem ment a venti sem a kimenet nem jött áram! kihúztam aztán szétszedtem nem tűnt fel rajta semmi csak annyi, hogy a hűtőborda kicsit meleg volt ami egyébként nem let volna szabad mert ép akkor dugtam be! Aztán bedugtam és elkezdtem hülye fejemmel fogdosni a hűtőbordát és a két kondit kicsit meg is rázott aztán hirtelen felugrottam és utánna ki akartam húzni mire leverte a biztit most utólag megnéztem, és a biztosíték ki van verődve de amikor elösször leállt akkor még nem volt! Szemmel nem látni rajta semmit, hogy mi lehet a baja mit kellene mérni mi mehet tönkre egy ilyen kimeneti zár után! Gondolom az az alkatrész ment tönkre ami a hűtőbordán van mit kellene kimérnem és milyen értékeket kopnom, hogy megtudjam mi a baja?
Hello!
A PC táp fizikailag nézve tényleg egyszerű dolog, de azért ez egy kapcsolóüzemű tápegység. Szerintem "költözz át" egy másik profilba ide vágó topikba. És jobban jársz (anyagilag is), ha beszerzel egy másik darabot, mint ha elkezded javítgatni. Ezt meg hagyd későbbre.. üdv! proli007
Mi a szakszerű neve a nem-kapcsolóüzemű tápegységnek?
- Áteresztős tápegység? - Áteresztő tranzisztoros tápegység? - Lineáris tápegység? - Analóg tápegység? - Disszipatív tápegység? - Más ötlet? Készül egy spec. táp, aminek 3db kimenete lesz, ebből 2db kapcsolóüzemű, a harmadik nem. Valamilyen szakszerű , és rövid felirattal meg kellene különböztetni ezt a harmadik kimenetet. Akinek van ötlete, ne fogja vissza magát! |
Bejelentkezés
Hirdetés |