Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Sziasztok!
Van egy Fiat Uno-m (85-ös 1.1es motorral). Most így a téli hideg beálltával észre vettem hogy nem fűt a hátsó ablak. Nem rég vettük és le van sötétítve az ablak (nem tudom hogy az miatt lenne hogy árt a fóliának?). Próbalámpát kötöttem sorba és világít úgyis ha ablak nélkül és ablakkal kötöm sorba. Előre is köszönöm a választ.
Talán ez jó lesz. http://data.hu/get/2686487/Kezelesi_Utmutato_-_Fiat_Tipo.rar.html
Ha meg egy évet állt akkor lehet nem ártana kicsit meghajtani, hosszabb távon. Hátha csak azért ingadozik az alapjárat mert "ki kell kormolni". Aztán kitisztulna belőle annak aminek ki kell, és lehet minden jó lenne.
Szia!
Nagyon köszönöm, sajnos a digitális műszerfal ebben nincs benne, de már ebből is sokat megtudtam.
A fóliának nem árt, az biztos!
Valami nagyon nem kerek, mert ha sorosan is is világít, akkor működnie kellene... Ha csak párhuzamosan világítana, akkor fűtőszál szakadás, de így...? Mennyi ideig volt bekapcsolva? Nem lehet, hogy csupán türelmetlen voltál?
Szelén egyenirányító bemenetén 17 V váltó feszültséget mérek, a kimenetén 8V egyenfeszültség van. Ez jó? Egy aksitöltőben van, ami nem akar tölteni...
15perc biztos, de volt hogy több.Sajnos rövid utakra van a kocsi használva itt városon belül így tovább nem tudom használni de kicsit zavaró h. akkor se tűnik el róla semmi mire haza érek vagy ahova mentem.
Nem lehet, hogy a fólia miatt nem tud hatékonyan működni a fűtés? Ellenállásmérésre mit mutat a fütőszál?
Biztos, hogy nem, nekem is fóliás, egyébként a fóliának belül kell lennie, tehát nem a fűtőszál és a fűtendő közeg közt van...
Ha sorosan világít az izzó, akkor nem lehet szakadt... Bár részleges szakadás elképzelhető, olyat nem tapasztaltál, hogy alul-fölül-jobbra-balra, tehát valahol azért látni olvadást? Érdemes lenne megmérni műszerrel, mekkora fesz érkezik oda...
Lehet, hogy olyan típus, hogy a fűtőszál az üveg belső oldalára van kívülről felvíve. Tehát az autó belseje-fólia-fűtőszál-üveg-környezet a szendvics. Így belső pára a fóliára csapódik le, de azt meg valamiért nem tudja jól átmelegíteni a fűtőszál. Igazából ezt csak műszerrel lehet kimérni.
Már hogyne lehetne szakadt, az üvegen az egymás alatt lévő fűtőszálak egymással párhuzamosan vannak kötve. Ha 1-2 nem szakadt a sokból, akkor már egy kis teljesítményű próbalámpa világít.
Ki lehetne mérni szálanként egy multiméterrel, óvatosan végigtapogatva a csíkokat, de ugye ott a fólia. Fóliafelrakáshoz meg rendesen meg szokták tisztítani az üveget, akár erős dörzsöléssel is, amit a fűtőszál nem biztos, hogy tolerál, nagyon sérülékeny. Talán ennek is az lett a veszte.
Igen ismerem az a topikot, de itt kezdtem el kérdezgetni az aksis gondjaimmal, és ezért folytattam itt, ez még annak a folytatása lenne, de azért bocsánat!
Azt hogy nem j hogy érted? Töltéshez nem jó, vagy hogy ne jó az egyenirányító? Mert én azt szeretném tudni. Illetve 17V bemeneti váltófeszültség elég.e hogy nekem megfelelő nagyságú egyenáramom legyen belőle?
Ha a 17Vot egyenirányítod, abból majdnem 24Vegyen kellene, hogy legyen (négy utas)...
Talán, ha készítene egy olyan mérőkábelt, ami tűben végződik...
Oké, rakok bele diódákat, aztán majd kiderül mit mutat. Egyébként terheletlenül volt 8V..
Ha terheletlenül 8V akkor mindenképpen dobd ki a szelént! Irdatlan szivárgó árama van. tulajdonképpen füstölnie kellene.
Üdvözlet mindenkinek.
Már megint a 80-as Audival van gondom. Kigyulladt a check lámpa és kivillogtattam a hibát ESI-ben megnéztem és a tűmozgás érzékelőt hozta ki: - túl nagy jel, túl kis jel, megszakító hibás- ezekre a hibákra utalt a hibakód. Na most kérdésem az lenne, hogy ezzel mit lehet kezdeni, mert nézegettem neten és szinte semmi infó nincs róla csak hogy 60-70 Ezer Ft! Valamilyen "átverő" megoldás vagy esetleg házi javítás lehetséges-e? Őszintén szólva fogalmam nincs mi az a tűmozgás érzékelő. Az ESI-ben megadott ellenállás érték 67-157 Ohm én ezen 0-át mértem. Most akkor zárlatos vagy mi fene. Ha valakinek van valamiféle tapasztalata, megoldása azt megköszönném!!! Az 1 kép még egy korábbi kérdésemnél kapott válasz eredménye, de azóta megtudtam ezt a tűmozgás érzékelős dolgot.
Mashoz nem tudok hozzaszolni, de ha 60-160 Ohm helyett mertel 0-t, akkor NYILVANVALOAN zarlatos.
Biztos, hogy jo helyen merted? Biztos, hogy jo allasban merted? Lehuzott csatlakozonal merted? A csatlakozo maga nem zarlatos? Ha jol merted, akkor bontsd meg, probald belokalni a hibat. Szerintem az egy induktiv erzekelo lesz, szoval van benne egy tekercs es kesz. De ezt ne vedd keszpenznek. Ja, elotte szerezz egyet kolcson kiprobalni, hogy tutti az-e a gond.
Szia.
Lehúztam a csatit és annak a két pólusán mértem, de nem merem megbontani,m ert valahol azt olvastam hogy árnyékolt kábel. És igen ez valamiféle tekercses dolog, de nem igazán tudok kölcsön kérni másikat, mert mifelénk nem sok diesel 80-as rohangál. És amúgy köszönöm a hsz-t.
Sziaszatok
Nekem olyan kérdésem van hogy tudnatok e nekem segiteni egy olyanba hogy egy digitalis km\órát hogy lehet elöre fele tekerni. Ugy halotam hogy kell valami elektronika hozza hogy töbszörösét mutasa a valos sebeségnek . Elöre is Köszi ha valaki tudna nekem segíteni
Üzemanyag elszámoláshoz praktikus, de szerintem időigényes. Azt kell kinyomozni, hogy milyen jelet kap a sebességváltó kimenőtengelyén lévő jeladótól. Ha ennek a frekvenciának a többszörösével kínálod meg, akkor lehetséges, hogy gyorsan fog számolni fölfelé, de sanszos, hogy a zavarvédelem ezt a frekvenciatartományt már csillapítja. (Ha monostabilos jelformáló van a bemeneten, ami uniformizálja a jelet, akkor egy frekvencia fölött már egyáltalán nem fog számolni.) Túl magasra emelni tehát nem lehet, de ha két óra alatt 6-800km-bele tudsz hazudni az már azért érhet valamit.
Ha ellenállást adnak meg az üzemi tartománynál, nekem nagyon kétséges az induktív érzékelés.
Ezt lehet konnyen ellenorizni szervizkorulmenyek kozott. Ha szakadt vagy zarlatos, akkor rogton kiugrik. Ha mondjuk van benne egy menetzarlat (ami nagyon-nagyon valoszinutlen), akkor mondjuk 160 helyett 60 ohmos, de meg akkor is tud valamekkora jelet adni. Az ellenallas pedig abbol adodik, hogy valoszinuleg vekony huzalbol sokat tekertek a vasmag vagy legmag kore.Eppen ezert a mechanikai hatasoktol megvedendo valoszinuleg bele van ontve valamilyen muanyagba.
Nem egeszen ertem. Szoval a csatlakozojan vagy magan a szenzoron mertel 0 Ohmot?
Szia!
Talán segítenek a csatolt képek. Az első képen a 21-es pozíciószámú alkatrész az " Injector needle lift sensor". A második kép a szenzor kivitelét mutatja. Ebben egy tekercs van és egy lágyvasas mag, amely mozog. A tekercs és a csatlakozás ellenőrzésével a hiba behatárolható. A lehúzott csatlakozónál kell ellenállást mérni. Ha van oszcilloszkópod, akkor a harmadik kép mutatja a jól működő szenzoron mérhető jelet. Üdv.: Feri
Csináltam pár képet és hát rosszul emlékeztem, mert nem nullát, hanem szakadást mértem.
Amilyen hosszú drótja van, én a helyedben levágnám kb 5cm-re az érzékelőtől és ott is mérnék rajta. kis szerencsével a szakadás a drótban van
.
Köszönöm a képeket, de sajnos oszcilloszkópom nincs és nem igazán tudok senkit akinek van itt a közelben. Nem merem az árnyékolt kábelt megsérteni, hogy az érzékelő tövében próbáljak szakadást mérni. Kiszedni meg nem igazán jöttem még rá, hogy hogy kell, de megpróbálom csak nem akarom még jobban "elcseszni".
|
Bejelentkezés
Hirdetés |