Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Üzemanyag előfűtés
Sziasztok!
Üzem anyag előfűtésre szeretnék ötletet kérni tőletek, a csendben terjedő etanol használata miatt . mert Úgy vélem ha az üzemanyagot az elosztó csőben(hengerenkénti befecskendezésesnél) hideg indítás előtt elő tudnám melegíteni, akkor megoldódni minden gondom. Gondolok én valami fűtőszálas megoldásra ami maga a gy.csövet melegíti. de csak egy beállított hőfokig. Minden ötlet érdekel, főleg az egyszerű . köszi előre is.
Szia.
Én inkább a levegő hőmérsékletét növelném. Mert ugye +13 C° alatt kicsapódik az etanol a henger falra és biza nem indul el a gépezet.
Vannak ilyen megoldások, pl. étolajos rendszerekhez, amit több országban is engednek...
A lényeg: indítás elött, elkezd fűteni elektromosan, majd szépen átáll a hűtővízre. Elektromos fűtésre szóba jöhet egy dízel izzítógyertyája. Egyébként autószerelő ismerősöm panaszkodott már az etanol miatt télen.
Annyi levegőt előfűteni?
Erről jut eszembe, akkor nem jobb még egy tank, tiszta benzinnel, indításkor?
De ha a hengerfal nincs felmelegitve, akkor ugyan ugy kicsapodik ra az etanol nem?
Akkor egy második "benzines" tank lenne a megoldás?
Vagy esetleg allofutoes, es elore fel kene melegiteni a motort.
A lecsapodas a homerseklet kulonbseggel biztosan gyorsul, kerdes csak az, hogy ezt lehet-e kompenzalni a tobblet befecskendezessel, mert akkor meg akar ez is maradhat megoldas.
Innentől már csak az a kérdés, melyik az olcsóbb, egyszerübb megoldás...
Kinek mennyi.
Meglátásom szerint a karbi/ injector elé beszerelt elektromos fűtő eszköz bekapcsolásakor az áthaladó levegő felmelegítésre kerül. miután beindult a gépezet ki lehet kapcsolni. egyszerű cekász+nyomógomb. (szerintem) Én személy szerint nem kínlódnék még egy üza tank beszerelésével. felesleges. akkor inkább nagyobb százalékban tankoljon benzint a már meglévő etanolhoz.
Nem a hengerfal hőmérséklete miatt csapódik ki az etanol, hanem a levegő hőmérséklete miatt.
De ha belegondolsz ha indítózás közben folyamatosan kapja a gépezet az előmelegített levegőt akkor elindul a gép. miután beindult vagy lekapcsolod a melegítőt vagy nem. Meg ugye pár sec pöfögés után már könnyebben indul. valószínű a henger+ alkatrészei elértek egy bizonyos hőfokot.
Szia!
Köszi a linket de már igen mélyrehatóan áttanulmányoztam az etanol kérdését. Amúgy én is autó szerelő vagyok . Csak én onnan közelítettem meg, hogy a gyárilag etanolosnak készített autóknak van egy elektromos üzemanyag előmelegítője de ezt az ECU irányítja külső hőmérséklet függvényében. Mert ugye a meleg alkohol gyorsabban párolog mint a hideg alkohol. Szerintem sokkal könnyebb kb. 1,5- 2dl- nyí üzemanyagot egy csőben felmelegíteni, mint kb. 2 másodperc alatt 15 liternyi levegőt. A dízel izzítógyertyát jó ötletnek tartom csak hogy meglegyen a megfelelő teljesítmény. ahhoz szerintem minimum 3 kéne , csak így meg nagy lesz az áram felvétele. Gyertyánként 15-20 A. Várok további jó ötleteket, addig is köszönöm az eddigieket.
Nem lenne rossz ötlet,hogy még egy tank tiszta benzinnel.
Így működnek a benzin gáz üzemű kocsik is. Csak a probléma az, hogy annál, hogy oldod meg az üzemanyag nyomást?, meg az átállást?, na meg hova raknád a tankot.? Szóval ez nem lenne kivitelezhetetlen csak többe kerülne az egész mint amennyit ér.
- Még egy tank, tiszta benzinnel: szerintem nem kell egy komplett tank pluszba, arra amíg bemelegszik a motor elég egy pár literes tartály is, amit akár a motortérben is elhelyezhetsz. Váltószeleppel kapcsolhatod, mint a gázos autóknál.
- Előfűtés: a gyújtócsőbe beleszerkeszthetsz egy szivargyújtóról üzemelő merülőforralót, megfelelő hőmérséklet szabályozással.
Szerintem 1 db izzítógyertya is elegendő csinálj egy T idomot csőből és az eggyik szárára rakj menetes csatlakozást a másik kettőre pedig az üzemanyagcsöveket kössed.
Indításnál 12x 20=240W melegíti neked az etanolt . Ezt meglehet oldani külső és motorhőmérséklet figyelő elektronikával valamint indítás után 2 perccel ki is kapcsolhatod . Meg kell nézni mennyít bír fűteni rajta de szerintem elég lessz.
Bevallom soha nem láttam izzítógyertyát közelről. A neve alapján izzik. Nem veszélyes egy kicsit gyúlékony folyadékkal "hűteni" ?
Levegő melegítésére van kitalálva De az etanolban nem fog izzani mert lehüti.Másrészről pedig nincs levegő a rendszerben ezért nem tud égni sem.
A bolylerben sem izzik a fűtőszál csak fűt viszont a levegőben vörösre izzik. John Deer traktorban a gázolajat is ez az elrendezés fűti . Szóval ez egy bevált megoldás.
Hát megmondom őszintén hogy ezt azért nem merném kipróbálni. gondolj bele a vas kb 800C° izzik vörösen és így izzik az izzítógyertya is. Ha én erre rávezetném az etanolt nem csak, hogy a cső égne ki hanem az egész kocsi is.
Ez úgy lenne jó ha csak 50-60 C° os lenne. de ehhez meg le kéne korlátozni az aramérősséget kb 1,5-2 A -ra. és még így se lenne biztonságos. De az izzítógyertyás melegítés a beszívott levegőre vonatkozott. Az üzemanyaghoz mást kell kitalálni amiatt is mert nincs az ü.a. nak akkora áramlása(nem folyamatos átfolyású) hogy felmelegítse a többit, ha csak nem közvetlen a gyűjtőcsőben melegítem. De éppen ezt nem tudom ,hogy hogyan oldjam meg.
Az lehet hogy a traktorban az bevált megoldás, meg a bojlerben is hogy x mennyiségű vizet vagy szint ugy nagyobb mennyiségű gázolajat megmelegít mert ott van ami elvonja a hőt de egy személy autónál csak pár köbcenti-nyí üzemanyagról van szó ami nagyon hamar felforrna és a gázosodás után már nem kell sok hogy pukkanjon is..
A gyűjtőcsőre tekerhetsz ellenálláshuzalt, ha nem műanyagból van és jól leszigeteled elektromosan.
Az ASTRA-H 1,7DTI-ben a főszűrőben van gyárilag az üza.fűtés, hogy mi vezérli, azt nem tudom.
Az ellenállás huzal való betekerés már jól hangzik,és megvalósíthatónak is tünik.De ez eleve egy elektromosan szigetelt huzal vagy nem?
A másik hogy ehhez nem kéne valami szabályzó a hőfokhoz, vagy egy egyszerű áram erősség korlátozóval ezt meg lehet oldani?
A H-s Astrában is a vezérlőegység (ECU) vezérli az üzemanyag előmelegítését,akkor ha a kinti hőmérséklet egy bizonyos hőfok alá csökken.
Na persze, csak arra gondoltam, hogy ez talán lemodellezhető, egy adott példány fizikai jellemzői lemérhetők, aztán talán így az adott célra használható is lehet.Biztosan beszerezhető-már 7 éves tipus(nekem ez az autóm)
Tegyuk hozza, hogy is. Hiaba meleg az elegy ami bejut a hengerbe, ha a hengerfal hideg lesz, akkor ott is lesz lecsapodas, csak az a kerdes, hogy ez a mennyiseg mennyire szamottevo. De valoban, ha a levego hideg, akkor mar az elegy a hengerbe kerules elott elkezd kicsapodni. Pont emiatt nem vagyok abban biztos, hogy elegendo csak a levegot melegiteni.
Igen ez nem rossz elgondolásnak tartom mert akkor már adott lenne egy gyári paraméterekkel rendelkező biztos fel nem robbanó üzemanyag fűtés.
de itt még mindig az a gond hogy addig nincs átfolyás míg nem jár a motor vagyis a gyűjtőcsőből még mindig hideg etanolt juttat a torokhoz, és az ugyan úgy lecsapódik mintha hideg lenne.
Íme a megoldás, bontóból egy fűtött üzemanyag szűrő!
Mondjuk az alkoholt is úgy illene melegíteni, hogy egy fém tömbben lenne az izzítógyertya. (86C-on forr) De szóba jöhet fűtőkábel, abból tekersz pár menetet a szűrőre.
Az ellenálláshuzal önmagában nem szigetelt dolog. Illetve van úgynevezett fűtőkábel, ez szigetelt, de ezt inkább 230V-on alkalmazzák, de lehet, hogy létezik 12V-os is. A hőfokszabályozást meg egy egyszerű feszültségszabályozó IC-vel meg lehet oldani. (LM338 5A-tud).
Ezt az etanol melegítést ki lehetne egészíteni az Autóelektronika topicban kitárgyalt izzítógyertyát a víztérbe (talán állítólag a VW alkalmaz ilyet) módszerrel és akkor a hideg blokk hatása is ki lenne küszöbölve.
Még ha nem is a legtökéletesebb megoldás az hogy a bejutó elegyet melegítjük de számottevő javulást lehetne vele elérni, hisz így is beindul hogy minden hideg csak relatív sokat kell tekertetni, amivel még tudtam javítani a bevitt üzemanyag mennyiséggel, csak még úgy se tökéletes
Ez a fűtokabeles dolog lesz szerintem megvalósítva remélem kapok és akkor a hőfokszabályzásra is lett megoldásod, Köszönöm!
Az izzítógyertya víztérbe csak azért vetem el mert,hogy azt a motorblokkot hogy felmelegítse meg a benne levő kb 2-3 liter vizet legalább egy 20C° ra ahhoz igen sok áramot venne ki az aksiból, és ha már nem tökéletes az aksi akkor lehet hogy lenne egy indításra kész motorom meg egy lemerült aksim.. Szerintem azt úgy csinálhatják hogy csak gyorsítják vele a melegedést , értem én,amint üzemel a motor akkor melegít az is...
A John Deer traki gázolaj szűrőjének a bejövő csövéhez van betekerve az izzítógyertya és folyamatosan fűt az tuti folyik rá a tankból jövő gázolaj .
Az autó indításakor a szivattyú elkezdi nyomni az alkoholt és nyomja végig amig a nyomás meg nincs az ínyektor számára . Ha megvan a nyomás a felesleg visszamegy a tankba. Szóval van áramlás és hűtés a gyertyának. De holnap kipróbálom nektek mit csinál folyadékban az izzítógyertya. A másik hogy lehet az is elég hogy pár másodpercig megy a gyertya csak hogy a -5 fokos etanolt felmelegítse 20 fokra. |
Bejelentkezés
Hirdetés |