Fórum témák
» Több friss téma |
A feszültség értékek nekem kicsit alacsonynak tűnnek a LED-ek mellett a rajzon. Bár gondolom feljebb állítható.
Állítható, a két potival. Az egyikkel az alsó határt a másikkal a felsőt lehet állítani. Így a LED-ek közötti feszültség különbség is értelem szerűen változik.
Csatlakozom. Valóban jó kis kapcsolás.
Én ebben a formában építettem meg: http://chipi.hu/kapcsolasok/akkuellenor/akkuellenor.html
Egy ideje keresek ilyen töltöttségszint jelzőt, ez a verzió tetszik, és úgy tűnik meg is tudnám építeni, mivel igen amatőr vagyok, ezért keresek egyszerűt
Állandó hálózatra kötés esetén is működik, nekem folyamatos kijelzésre lenne szükségem Nyáklapot tudna valaki hozzá linkelni, mert akkor megpróbálnám legyártatni hozzá valakivel Alkatrészlistát hol találok hozzá, ha valaki átküldeni igen hálás lennék
A "cégemnél" azt a feladatot kaptam, hogy 1-2 Leddel
jelezzem vissza, hogy az akkumulátorok (targonca), fel vannak-e töltve. Hogy én is értsem, mellékelek egy vázlatot. Nehezen fogják fel, hogy ez nem csak egy LED bekötése. Én egy PIC 12F675-ben kezdtem gondolkozni, melly analóg bementén mérném (leosztva), a töltőkábelen lévé feszültséget. Automatikusan felismerné, hogy van-e töltés, töltés esetén egy halmozott időt képezne. Az idő és feszültségszint alapján kellene eldöntenem, hogy az akkumulátort feltöltöttnek tekinthetem-e. Erre viszont gyakorlati tapasztalataim nincsenek. A rajzban lévő (zöld) csatalakoztatás figyelést már beépítettem, de a sárga doboz még "fekete" doboz. A PIC-kel nincs gondom, az aksiról sejtem a feszültségszinteket. ( 2.7 V a töltési szakasz , 2.4 V a csepptöltés állapot (cellánként), a programot is megírom, de ha kész ilyenről tudtok megvetetem.
Sziasztok!
Olyan kapcsolásra lenne szükségem autónál,ami egy relét kapcsolna,de csak ha tölt a generátorom... Azaz figyelné az akku feszt, ami 12,8 körül van beindítatlan motornál,na ekkor ne kapcsoljon,de ha beindítom és a töltőfesz 14,4V körül van akkor kapcsolna egy relét! Ötletek?
Az nem jó, hogy a generátor segéddiódahíd kimenetére (ide csatlakozik a töltésjelző lámpa, vékony drót) kötnéd a relét? Ez a legegyszerűbb és garantált, hogy ott csak akkor van feszültség, ha töltés is van.
Jelenleg azt használom,saját autóban,de sok autóban kell használnom ezt a relét és nem minden autónál könnyű bemásznom a generátorhoz és rákötni a vezetékemet és ezért gondolkoztam egy ilyen megoldáson!
Más ötlet?
LM358-ból, zénerből, 3-4 ellenállásból, tranzisztorból meg diódából lehet feszültségfigyelő kapcsolást csinálni. Pl. 13,5V felett bekapcsol, alatta meg ki. Csak ezt meg a gyújtáskapcsoló utánra kell rakni, hogy ne fogyasszon állandóan.
Ez hasonlítana a topic első oldalán a 9.hozzászólásban csatolt kapcsrajz zöld led kapcsolási részéhez?
Csak a led helyett a relé tekercsét kötném oda az előtét ellenállás nélkül? Szted sokat fogyasztana?Lemerítené az akksit?
Ez is jónak tűnik. Igazából sokminden kidobható belőle, csak a T2, R5, R6 és D3-ra van szükség, meg az 1k és a zöld led helyére bekötni a relét, illetve egy dióda kell a relével párhuzamosan, katóddal a tranzisztor felé. Belegondolva, a fogyasztása nem lehet sok, 12,7V-os akkufeszültségnél talán 1mA alatt van. Én annyit módosítanék, hogy D3 helyére 12V-os zenert tennék, és tennék vele sorba egy 1N4148 diódát (vagy kettőt, ki kell próbálni), hogy belődd a kapcsolási szintet. De a kapcsolás egyébként jó, a feladathoz szerintem megfelelő.
Köszi a segítséget!
Összeraktam a kapcsolást bd242c-vel meg 1N4001-es diódákkal...meg tettem egy 4700µF-os kondit a relével párhuzamosan, hogy rövid idejű nagyobb feszültségesésre ne ejtse el a relét... működik szépen, két diódával 13,8-nál kapcsol be és 13,5-nél ki....egy diódával 13,5-nél kapcsol be és 13,2-nél ki! Szted az autó leállítása után egyből le megy a feszültség 13,2 alá?
Terhelés hatására gyorsan lemegy (maximum 10-20 másodperc), viszont amikor lekapcsol a terhelés, akkor meg lehet, hogy egy kicsit visszamegy és lehet, hogy megint bekapcsol. Ki kell próbálgatni, de szerintem nem fog 13,5-re felmenni ismét.
A zénert kell kicserélni nagyobb feszültségűre. 24V-os rendszernél én 26V-oz zénert tennék, oda valószínűleg nemis kell plusz dióda sorban vele.
Abban az esetben, ha 12v-os relét szeretnénk továbbra is működtetni,csak 24 volt figyelésével?
Leméred a relé tekercsének az ellenállását és egy ugyanakkora ellenállást teszel vele sorba.
Kedves Gab_Bee!
Biztos én vagyok a béna de nem találtam meg az oldalt amit említettél. a kapcs.rajz megvan, de a többit nem találom. Légyszi segíts. Köszike.
Üdv mindenkinek!
Nem ismer valaki 6V aksihoz 4 LED-es töltöttség jelzőt? (4 LED, egyrészt mert már meg van a helye a dobozon Másrészt pedig, mert szerintem jól nézne ki...) Köszi: Csaba
Igaz ebben csak három van de talán ez is megfelel. Ha mégsem kattints a fényképező gép ikonra ezt a rajzot is itt találtam.http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/a9/a9bc431a11bfc541ba43648539d34c8a.gif
Köszi szépen!
Úgy látszik elsiklottam felette...
Sziasztok!
Egy 36V-os akku (3*12V) feltöltöttségét szeretném mérni ezzel. Hogyan lehet ezt átalakítani 36V-ra? Köszönöm a segítséget: Balázs
A Lada megjelenésével egy időben volt egy 3 ledes kijelző. Pár ellenállás és zéner dióda volt csak benne. Ha valakinek még van ilyen, közzé tehetné. Nekem sajnos elveszett a rajz. Ettől egyszerűbb nincs.
Sziasztok!
A tegnapi nap folyamán szerettem volna készíteni egy akku szint figyelő komparátoros Led kijelzőt, ez az áramkör a szünetmentes tápegység külső 65Ah -s akkura kellene, akkor lépne működésbe, mikor hirtelen elszáll az áram, és az akkuból szállnak a 80Amperek... A nyák úgy tűnhet, hogy meg van égve, de csak a 80A -t kellett megoldanom valahogy, a vastag forrasztás miatt feteke a lap! A gondom egyszerű, a mérő nem működik, a képen bejelölt feszültségek valósak, az alattuk található kis trimerekkel lettek belőve a feszültségek a 14V -ból, a Ledek kajak 0V -on vannak! Felhasznált komparátorok: 2 x LM339N Segítségeteket köszönöm! Üdvözlettel, mythbuster
Sziasztok!
Egy ledes akku töltésvisszajelzésre egy ötlet, multisimmel ment a dolog, holnap én is kipróbálom. A lényege, hogy egy led villan időnként, ami pici áramot eszik, ha a táp leesik egy szint alá, nálam 12.1V, akkor stabilan világít a led(ellenállások arányával ezt be lehet állítani,R2 és R3) Üdv!
Ja és CD40106 IC, meg a néhány alkatrész 200-300 Ft ból megvan
12.1V-nál már minden mindegy...autóakkunál..
Üdv Inhouse
Lehet nekem is multisimmel kellett volna először próbálkoznom, csak vagy én vagyok hülye hozza vagy simán csak az aki azt a programot írta, nálam sosem működött!
Amúgy jónak tűnik, bár én nem vagyok az a spórlós fajta, nem sajnálom azt az 5-6mA -t a ledsorra, csak a f@**om nem tudja miért nem gerjed be a találmányom amin 5 kemény órát dolgoztam... Először a sósavra gondoltam amit forrasztáskor használtam, hogy ne tartson 3 napig a heggesztés, néhol átütött még a panel fölső felén a nagy semmiben is 12V -volt , azután semlegesítettem savlekötővel(szódabikarbóna), de a hiba még mindíg fönn áll... Miért nem világítanak a ledek? |
Bejelentkezés
Hirdetés |