Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kandósok
Sziasztok.
Távoktatási tagozatra járok, és bajban vagyok a villamoságtan1 tantárgyal.Sajnos az idö fogy és nem soká zh.Valakinek nincs meg kidolgozva a feladatok amik a könyvben vannak nagy segitség lenne.Légyszi aki tud segitsen
Mit nem tudsz?
Kérdezz míg nem késő! Esetleg elmagyarázzuk hogyan kell megoldani.
Sziaszok!
Én c programozás feladatban kérném a segítségeteket. Ez lenne a feladat: " Egy fájlba írjon be számokat 50 - 100-ig, majd olvassa vissza, és írassa ki a 3-al oszthatóakat a képernyőre! " Alacsony szintű file kezeléssel kell megcsinálni. Én már ott elakadok, hogy beleírjam a számokat 50-100-ig egy file-ba. Ha beleírom a számokat, akkor nem a szám lesz a fájlban, hanem ascii kódként értelmezi, és az ennek megfelelő karakter. Pl. ha beírom, hogy 100 a file-ban egy d bető lesz. Köszi!
Hát én nagyon rég tanultam, így pár példa programot tudok csak csatolni, hátha segít. Az rémlik, hogy a file-ba mentés és beolvasás nem volt egyszerű, azt a C++ Help-jéből bogarásztam ki.
Mellékletben csatolom az általam mentett képet. Látszik, hogy valójában a fájlban a megfelelő értékek vannak letárolva, csak éppen decimális formában kell "olvasni" ehhez a fájlt, HEX editor alkalmazással. De ettől még sosem fogunk megfelelően kinéző számot kapni eredményül egyik szövegszerkesztőben sem.
A probléma gyökere: - ha fizikálisan megjelentetni akarsz egy fájlban egy egynél több jegyű számot, akkor észre kell venni, hogy a letárolás bájtokban történik, azaz számjegyenként lesz letárolva 1 bájt - pl. az 50-es szám letárolásához először be kell írnod a fájlba az 5-ös számjegynek a hexadec. kódját, majd a 0 számjegy hexadec. kódját, ekkor megkapod az 50-es számot, amely bármelyik szövegszerkesztővel már valóban egy 50-es számként jelenik meg - végül beszúrsz egy szóközt, vagy egy soremelést, hogy az újabb számot (51) beírhasd
Köszönöm a segítséget!
Most már sikerült jól kiírni a képernyőre a számokat.
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni egy egyenlet megoldásában, amit a kedvesem kapott. Ez amit meg kellene oldani az első feladat egyenlete. 3 hete folyamatosan próbálkozik, rengeteg embert, köztük főiskolai és egyetemi tanárokat is megkérdezett, hogyan lehetne megoldani, de sajnos nem járt sikerrel, így most a Ti segítségeteket kérem a feladat megoldásában! http://sade-rush.okosdontes.hu/feladat.jpg Ez volna a megoldandó egyenlet! Ha bárkinek bármi ötlete van, azt nagyon szívesen fogadom! Előre is köszönöm!
Hát ha ezt egyenletként akarja valaki megcsinálni, nem csoda, ha senkinek sem sikerül, mivel ez bode alapra hozás. Ennek megvannak a lépései, gyakorolni kell, és meg fogja kapni azt a formátumot, amit odaírt. Ezt önállóan meg kell tudni csinálni, addig kell gyakorolni, nekem is rengeteg fejtörést okozott néha csak 1-1 lépés kitalálása, órákig számolgattam, hogy jöhet ki 1 feladat 1 lépése, de végül sikerült. Szóval neki kell állni, és megcsinálni, sikerülni fog.
Igen, ezen vannak már többen hetek óta, de sajnos nem megy. Jól látod a Bode-s dolgot. Eljut egy jó darabig, de onnét nem tudja hogyan tovább, ezért kértem a segítséget. Az első feladatra épül a maradék 4. Hiába tudná a többit, ha ez nem megy.
Mondjuk én 1,5 éve csináltam ilyet utoljára, szóval szinte biztos, hogy most én sem tudnám ezt kihozni, de ha lesz időm lehet nekiállok, de most még nekem is másra kell tanulnom a héten.
Azt megköszönném! Tényleg nem megy nekik és nagyon sok embert végig kérdeztek már eredménytelenül, különben nem próbálkoznék itt.
Előre is köszönöm!
De nem véletlen mondom, hogy önállóan kell ezt megcsinálni, mert ez a teadélutános dolog abszolút nem ilyen célra való, hiába javasolja néhány tanár, hogy ez jó meg minden, nem az. Otthon, nyugodt körülmények közt kell ennek nekiállni.
Még annyit tegyél meg, hogy az egész feladatot, a rajzzal együtt rakd fel.
A legkönnyebb bemenni egy konzultációra a gyak. tanárhoz. (Én pl. a vizsgán akadtam el egy ilyenben tavaly. És még ott is rávezetett tanárúr a jó irányra.) (Azt azért hozzáteszem hogy én a gyakorlatokon jeleskedtem ebben, tehát tudta a gyaktanár hogy mi a szitu.) Úgy ne menjen senki a tanárhoz, hogy át sem nézi, mert akkor nem tud segíteni. (Én egyébként egész éjjel és még most is energetika feladatokat oldok. Nemsokára ZH.)
A tanár sajnos nem segít, nem csak neki, másnak sem!
http://sade-rush.okosdontes.hu/Irtech_hf.zip
(23-as feladat) Parancsolj! Köszönöm!
Van egy gyanúm, hogy eleve más formában kellene keresni az eredményt, mert bode alapból is több van.
De találtam is topikot hozzá: Bővebben: Link
Lehet, hogy én nem értek valamit, de ez a feladat kb. gimnáziumi matematika ismerettel megoldható.
Ha a nevezőben elvégzem az osztást, akkor az eredmény a tagok sorrendjét megtartva: Y(jw)=10^3/(1+10^-3*jw+10^3) vagy Y(jw)=10^3/((1+10^3)+10^-3*jw) Ez persze nem hozható a kért alakra, legfeljebb közelítőleg Y(jw)=1/(((1+10^3)/10^3)+10^-6*jw)=~1/(1+10^-6*jw) Üdv NaLa
Mindaz, amit leírtam előbb, akkor igaz, ha mint az a kisméretű monitoromon látszik a nevezőben az első
tag 10^3+1/(10^-6*jw) Ha ott szorzás szerepel, akkor valóban nem hozható a kért alakra NaLa
Köszi.
Sziasztok!
Van ismét egy kérdéses feladatom, ami nem akar kijönni. Az 50Ohm-os (R3) ellenálláson kérdezi az áramot. Előre is köszönöm!
Azért ne túlozzunk már. Ha ez nem megy, és mérnök akarsz lenni, szerintem inkább válassz más pályát.
Egyetértek Collector-ral, de hogy el tudj indulni itt egy pár kulcsszó:
Thevenin tétel, Ohm törvény, Kirchhoff I-II, Feszosztó, Csillag-delta átalakítás. Nagyjából ilyen sorrendben. Hurokáramok módszerét már meg se merem említeni.
Nem azzal van a baj hogy nem tudod, hanem azzal hogy lusta vagy utánanézni. Így nem leszel "hosszúéletű" a Kandón. (Előadáson és gyakorlaton is oldottatok meg ilyen példákat. Vedd elő és gyakorold be.)
Szia én annak idején széppen nekiültem és végig megcsináltam a feladatgyűjteményt többször.
Tudom nem sok idő van vizsgákig de rá kell szánni az időt mert ezeknélkül az ismeretek nélkül csak szenvedni fogsz.
Osztom a többiek véleményét, a #846113 hsz-embe meg szerintem elég jól leírtam, hogyan kéne megoldani - én a hurokáramok módszerét használnám. Ha önállóan nem megy, garantált a bukta vizsgán.
Azért leírom neked a megoldást: (I) 96I1-50I2-33I3=0 (II) -50I1+179I2-42I3=0 (III) -33I1-42I2+81I3=120 Ebből I1=1,39A, I2=0,99A, a kérdéses áram pedig e kettő különbsége, azaz 0,4A és "lefelé" mutat.
Az a baj, hogy gyakorlaton sem csináltunk ilyeneket, megnéztem a füzetemet, abból nem sokat lehet tanulni és nem azért mert csúnyán írtam meg hiányoztam. Ha valaki a Kandóra járt és leírnám a gyakorlat tanárom nevét, lehet, hogy megértené a problémámat.
A hurokáramok módszerével nem is próbálkoztam, igaz egyszerűbb lett volna, azt már begyakoroltam. Mindenképpen feszültségoszót, vagyis jelen esetben áramosztót szerettem volna alkalmazni, mert ilyen több elemesre nem tudom kapásból felírni és ezt szerettem volna gyakorolni.
Távoktatásra járok, össz-vissz volt 2-3 feladat, amit megoldottunk ott, + a jegyzetben még egy. Igaz, hogy én középiskolában is tanultam ilyeneket, de mátrixokról ott még szó nem volt. Azért írtam le az én módszerem a megjegyzésére. Ennél jobbat nem tudok, próbáld meg kitalálni, hogy miért úgy néznek ki az egyenletek, ahogy. Erre már kaptál jó pár példát itt is.
SZERK.: ha mindenképp feszültségosztózni szeretnél, én az R1-R3-R4 részt átalakítanám delta-csillag módszerrel, utána a hídkapcsolás egyetlen ellenállásra redukálható, így a híd két végpontján meghatározható a feszültség. Onnan meg tudtommal van valami csodaképlet hídra, de az az, amit én se tudtam megjegyezni soha. Én holnap vizsgázom, szorítsatok
Szia!
Ismét köszönöm a megoldás, ezzel a módszerrel pár perc alatt nekem is ez az eredmény jött ki, amit Te is kiszámoltál. És lehet, hogy egy kicsit tényleg lusta voltam és erre nem gondoltam előbb. |
Bejelentkezés
Hirdetés |