Fórum témák
» Több friss téma |
Ha szkóp-képet teszel fel, legyen látható a kezelőszervek beállítása, vagy add meg a beállításokat!
Szerintem a C115-öt kicserélheted kerámiára.
A ráfújás egyrész hőmérsékletváltozást okozhat, másrészt a pára is lecsapódhat/felszívódhat valamin/valamiben. Könnyen lehet, hogy tényleg a panel a szar vagy visszamaradt rajta mégis valami a folyatószerből. Amikor lemostad mindkét oldalát megmostad? (csak a teljesség kedvéért kérdezem). Amúgy ha van kapacitásmérőd, akkor a csillámokat is ki lehet váltani csak ki kell válogatni a pontosan odaillő két kondit.
Csak forrasztás felől mostam le. Az alkatrész oldalhoz nem kis meló hozzáférni.
Pár kép a helyszínről. Annak van jelentőssége, hogy a T101 FET hez a 100R ellenállás a levegőben van forrasztva én nem a panelen?
És amikor ráfújtál, melyik oldalról fújtad meg?
Az nem számít. Sőt, ha tényleg a panel vezetget át itt-ott, akkor még jobb is Ami gyanta most a panelen van, az az ónból származik vagy külön folyatószer?
Ja és az alkatrészek felől elég ha tiszta alkoholt (nem denszeszt!) pumpás spray-ből ráfújsz úgy, hogy mindenhol folyjon róla. Esetleg egy hosszú vékony ecsettel meg lehet még simogatni. Lecsepegteted és jól szellőző, meleg száraz helyen hagyod kiszáradni, esetleg hajszárítóval meg lehet gyorsítani, de vigyázz, mert az alkohol gőze lobbanékony, nehogy begyulladjon!
A gyanta a régi forrasztásból származik.
Mind két oldalról próbáltam hűteni-fűteni és ua. az eredmény.
És mi van akkor, ha alulfűtött pákával óvatosan egyenként megmelegíted az alkatrészeket?
Séta.
Ha a felső tagokat melegítem akkor felfele megy ha az alsókat akkor lefele. Arra is gondoltam, hogy a FET-eken hagyom a rézlemez és óvatosan beburkolom őket ragasztó pisztollyal. Csak ez nagyon végleges nehezen vissza bontható próba lenne.
Hogyan melegítetted? A forrszemeken át a lábukat vagy az alkatrézoldalról az alkatrészeket?
Az mitől lehet, hogy ellenállások cseréje után a FET-ek drain lábán 1,7V-t mérek. Korábban 0,18V és 0,36V -nek kellene lennie.
Ez jó kérdés. Esetleg nem mászott el közben a tápfesze az előfoknak?
Nem. A tápfeszültségek megvannak. Most már úgy is mindegy alapon még cserélem a 121,122 ellenállást és újra megpucolom a forr. oldalt.
Néztem a videót, amin a kalibrátor jelét nézed alternáló vagy chopped módban. Két dolog jutott róla eszembe. Amior az Y eltolást állítgattad, akkor a másik csatorna jele elcsúszott az ellenkező irányba, ami egyrészt rendellenes, másrészt nem az előfok hibája, ugyanis az offset egy későbbi fokozatban van állítva.
Két kérdés: Amikor jelet kapcsolsz a bemenetre és elkezded melegíteni, akkor a jel csak elmászik, vagy az amplitúdója is megváltozik? Amikor mászkál a jel, akkor a tápfeszben nem lehet valami változást mérni?
Mindjárt kipróbálom. Csak össze kell raknom.
Idézet: „Amior az Y eltolást állítgattad, akkor a másik csatorna jele elcsúszott az ellenkező irányba, ami egyrészt rendellenes, másrészt nem az előfok hibája, ugyanis az offset egy későbbi fokozatban van állítva.” Ezt a hibát hagyom utoljára. Igaz már foglalkoztam vele, de semmi eredmény. Ennek a hibája valahol 3 és 5 rarjon lesz. Egy biztos, ALT módban mind két csíkot középre húzva 70V kell, hogy legyen a cső előtt mind két csatornánál. Ehhez képes CH1 75V CH2 80V és gyakorlatilag azt az 5V különbséget tartja is.
Következő ötlet (persze ha még nem volt): kapcsold földre a bemenetet, állítsd középre a sugarat és kezdj el mérni feszültséget az egyes fokozatok kimeneti pontjain, azaz T101-102 drainjei, T103-104 kollektorai, stb. között, miközben ráfújsz a panelre, hogy mászkáljon a sugár. A kérdés az, hogy vajon minden fokozatban mérhető, ahogy megbomlik az egyensúly? Ha nem, akkor melyiknél először? Ha a sugár középen van, akkor elvileg 0V körül kéne mérni mindenhol.
Idézet: „Két kérdés: Amikor jelet kapcsolsz a bemenetre és elkezded melegíteni, akkor a jel csak elmászik, vagy az amplitúdója is megváltozik? Amikor mászkál a jel, akkor a tápfeszben nem lehet valami változást mérni?” Csak a jel mászik el az amplitúdója stabil marad. Több állásban is próbáltam. Tápfeszek nem mennek el. Egyedül a FET nél változik a feszültség pár mV-t. Idézet: „esetleg végső megoldásban repülőszereléssel kellene összerakni azt az első fokozatot, hátha....” Mit jelent az, hogy repülőszereléssel?
Légszereléssel. Az alkatrészek egymáshoz vannak forrasztva, a nyáklap használata nélkül.
Én nem értem. :no: :no:
Bármit csinálok a helyzet nem javul sokat. Most kicseréltem a pF kondikat. Annyi változás, hogy picit gyorsabban tér magához. Valamint továbbra sem értem, hogy a 0,18V-ból hogyan lett 1,7V. CH2-n továbbra is 0,41V. Igaz CH2-t nem bolygattam eddig. Nem is fogom míg rá nem jövök, hogy CH1 miért csinálja ezt. Kezdem azt hinni, hogy gyárilag sem volt különb.
21:26-kor bekapcsoltam a szkópot. Mind két csatorna ugrott, ha kapcsoltam a V/cm-t.
21:50-kor CH2 stabil lett (legalábbis annyira, hogy elfogadja) CH1 még mindig ugrik 1-2 mm-t.
Kb. 25-30 perc bemelegedési idő mindenképp szükséges ezeknél a katódsugárcsöves szerkezeteknél.
Most rátaláltam egy írásra, ami feltehetőleg nálad is megoldaná ezt a jellegű ugrálási problémát. A lényeg, majd csak a Pr101-gyel kell játszani. 0. Célszerű bekapcsolás előtt megmérni a Pr101 helyzetét, vagy felrajzolni / megjelölni a pozícióját, hogy később ebbe a munkapontba legalábbis biztosan visszaállítható legyen a készülék, ha valami nem jól sülne el. --- 1. Fixen GND-re kötöd az állítani kívánt fokozat bemenetét 2. Az adott fokozatot (például CH A) a legnagyobb érzékenységű állásba kapcsolod. 2 mV / cm 3. Mindezt úgy, hogy a 2 mV/cm állásba kapcsolva pontosan középen tartod a vonalat, illetve végül precízen oda állítod. Ez azért szükséges, mert - ugyan a katódsugaras szkópok nem a laboratóriumi pontosságukról híresek - ezen a középső területen a legpontosabbnak vehető a kijelzés, a "rajzolat". 4. A feladat tehát mostantól, hogy a Pr101 potmétert úgy állítsd be, hogy elérd, ne mozduljon el a vonal egyáltalán, ha az adott csatornához tartozó, feszültségbeállítást finomhangoló potmétert végállástól végállásig tekered. Ha ezt sikerült elérni, akkor feltehetőleg megjavul ez az ugráló jelenség az átkapcsolásokkor. Nekem legalábbis bejött, ugyan másfajta szkópom van (EMG), de ez az egység kísértetiesen hasonlít a tiédre, legalábbis felépítésben.
Köszönöm, hogy ilyen részletességgel utána néztél.
Sajnos... Én pontosan így állítottam be már vagy 1000x a szkópot, hogy stabil legyen. Ez sikerült is és jó is volt addig amíg ki nem kapcsoltam vagy a helység hőmérséklete nem változott 1-2 fokot. Utána akár mit teszek nem lesz jó csak, ha újra 'kalibrálom'.
Akkor ez itt a probléma!!
1000x tekergetésre biztos nem készítették fel azt a potmétert, tuti elkopott a pályája.
Örök hála Ballage-nak, aki segített, hogy természeti csapás és az én javítási próbálkozásaim sújtotta szkópomba újra élet költözzön.
Szívesen tettem, szeretek oszcilloszkópokban turkálni.
Sziasztok! Találtam itt egy szkópot érdemes lenne megvenni?
Szia! Az attól függ, hogy mire szeretnéd használni.
Erősítőket építgetek egyenlőre, gondolom azok teszteléséhez megfelelne.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |