Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Erősítő mindig és mindig
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd! I. A helyes tápfeszültségek megléte. II. A kimeneten van-e egyenfeszültség. Élesztés.
Lapozás: OK   695 / 2499
(#) bankimajki válasza Jackass hozzászólására (») Jan 8, 2011 /
 
A hidalást 2 fajta módon lehet megoldani. Vagy olyan kapcsolástechnikát választasz, ami alapból hidalt. Vagy 2 egyforma erősítőt egy tápra kötsz (csak szimm. tápnál. igaz) és a bemeneti jel fázisát az egyiknél megfordítod. Párhuzamosítani komplett végfokot nem szoktak. (Abban az esetben lehetne megoldani, ha teljesen együtt futnak az erősítők és ekkor sem ártana szabályozni min. egy ellenállás közbeiktatásával a kimeneti együtt futást. A terhelésről meg annyit, hogy ha hidalod, akkor a terhelő impedanciák összeadódnak, vagyis pl. 2db 4ohm-os erősítő hidalva 8ohm-on tudja a névleges teljesítményt. (Ekkor dolgozik a legjobb hatásfokkal.) (Mivel a kim. fesz. 2X-esére nő.) Ha párhuzamosan kötnéd az erősítőket, (elméletben) akkor pedig a névleges terhelő impedanciát annyival kellene osztani, amennyi erősítő össze van kapcsolva. (Ekkor lenne a legnagyobb a kivehető telj.)
(#) Bassmester válasza skero hozzászólására (») Jan 8, 2011 / 1
 
Ezt a kérdést anno én is feltettem és azt a választ kaptam, hogy csak előnnyel jár
Hogy miért, azt a kérdésedben meg is válaszoltad, továbbá az esr is csökken, ami a kapcsolótáp miatt is előnyös.
(#) Gyozo92 válasza Bassmester hozzászólására (») Jan 8, 2011 /
 
Megküldtem rendesen a hidat a 400 wattos tápról. 40,6 volttal valami irgalmatlan nagyot szól a méretéhez képest. Azt néztem, mikor esik szét a hangfal pedig akkora mint én
Szerintem bőven 200 watt felett telesített, ráadásul semmi torzítás... Gondoltam addig nyomom neki a hangerőt, amíg el nem kezd torzítani, de a tápból hamarabb fogyott ki a szufla... Tennem is kellett bele egy ventit, nehogy megsüljön a táp...

Az vetett véget a próbának, hogy IC-k túlmelegedtek... Szerencse, hogy a hővédelem lekapcsolta. Pedig böszmenagy bordán van. Nem is ez volt a probléma. A borda egyik fele még teljesen jó volt, közben a másik fele meg hirtelen túlmelegedett. Vagyis nem tudta elvezetni a hőt. Szerintetek mit csináljak ellene? A fetekkel még nem volt ilyen problémám. (Van venti a hűtőbordán is.)
(#) Bassmester válasza Gyozo92 hozzászólására (») Jan 8, 2011 /
 
A fetesed kapcsrajzát tudnád linkelni? Megtalátam a ki mit épített-ben, de a rajzot nem... vagy csak vaksi voltam?
Ha teljes terhelésen is 40V lenne a tápfesz, akkor szerintem simán löködné a 48-50Vp-p impulzusokat is a 8 Ohm-os műterhelésre ami már nem kevés sajnos "csak" impulzusokat, merthogy a túláramvédelem elég hatékony az ícében.
A TDA hűtésének nem a nagy borda meg a venti a titka, hanem a nagyon gyors hőelvezetés (hűtőtönk használata). Íme.
(#) Gyozo92 válasza Bassmester hozzászólására (») Jan 8, 2011 /
 
Ááá ez a hűtőtőnk ötletes dolog A kapcs rajz gépen sajnos nincs meg, papíron kaptam, illetve műnyomó papíron a paneltervet az egyik ismerősömtől. De valamelyik nap felhívom, hogy ugyan küldje már át, és akkor átdobom mailben.
Egyébként úgy látom, hogy az egy hídban lévő IC-k érintkezhetnek?

A puffer 2x20.000 uF, és 40,6 volt a táp, de mindjárt megmérem a visszaesést. A táp is elég erős.

Na elárulok egy titkot, nem esik vissza 40 volt alá. Sőt... 40,4, 5 alá se nagyon. Pedig rendesen adtam neki.
(#) Gyozo92 válasza Gyozo92 hozzászólására (») Jan 8, 2011 /
 
Erről a tápról hajtottam és ezt hajtottam vele. Szintét saját készítés. A hordfül megvan, csak épp nincs benne És a tetején a bealázott...
(#) skero válasza Gyozo92 hozzászólására (») Jan 8, 2011 /
 
Az alumíniumnak jó a hőleadása a réznek pedig a hővezetése. Érdemes lenne ezeket kombinálva kihasználni mindkét tulajdonságot. Arra gondoltam ,hogy egy alulap és a hűtőborda közé egy rézlapot helyezni így az segítene eloszlatni a hőt a hűtőbordán minél nagyobb felületen. Nem tudom jó ötlet -e ,de egy próbát talán megér.
(#) kadarist válasza skero hozzászólására (») Jan 8, 2011 /
 
Idézet:
„Az alumíniumnak jó a hőleadása a réznek pedig a hővezetése.”
Szia! Ezt nem értem. A hőleadása jobb? Hogyan?
(#) Bassmester válasza Gyozo92 hozzászólására (») Jan 8, 2011 /
 
400-as tápnál semmi esés? Profi lehet az a trafó nagyon... nem kicsit van túlméretezve. Szinusszal mérted és 8 Ohm-os műterhelésen? Nálam a 600W-os rezonáns táp +/-39V-ról +/- 36V-ra esik le, egy csatornával terhelve, 200W rms /8 Ohm kimenő teljesítmény mellett.
A fetesed az nem a Baji-féle kapcsolás?
Most látom a tápodat... ez valami TV táp volt? Jó kis cucc lehet.
(#) Gyozo92 válasza Bassmester hozzászólására (») Jan 8, 2011 /
 
Baji? Mire gondolsz pontosan? Tudsz mutatni egyet?
(#) skero válasza kadarist hozzászólására (») Jan 8, 2011 1 /
 
Úgy értem ,hogy nem tartsa sokáig a hőt az alu , egy rézrudat viszont ha melegítesz egyik felén viszonylag gyorsan átterjed a hő a másik felére (az alunál már nem annyira) mert jó a hővezetése (gondolom töbekközt ezért jó pákahegynek). Lehet ,hogy rosszul gondoltam.
(#) Gyozo92 válasza skero hozzászólására (») Jan 8, 2011 1 /
 
lehet benne valami, mert a számítógépek hűtésénél láttam olyat, hogy belül réz, kívül alu hűtőborda. Rézmagos, vagy hogy hívják
(#) Gyozo92 válasza Bassmester hozzászólására (») Jan 8, 2011 1 /
 
egyébként komolyan nem esik vissza jelentősen. Igaz ez gyári, nem tudom pontosan miből, de 7ezerért lettem a boldog tulajdonosa. De hallani, ahogy jön a terhelés, sűrűsödik a kapcsolási sebessége, illetve erősödik. Egyébként több mint valószínű TV-ből van. Tennék rá egy tízest, hogy TV
(#) pucuka válasza skero hozzászólására (») Jan 8, 2011 / 1
 
Az alumíniumnak, és a réznek közel hasonló az elektromos, és hővezető képessége. De mivel a hőátadásnál a fellület is jelentős tényező, így az alumíniumnak, mert a levegőn gyorsan oxidálódik, ami egy nagyon vékony oxidréteg, sokkal nagyobb a hatásos fellülete, mint egy ugyanakkora méretű rézlemeznek.
(#) Bassmester válasza Gyozo92 hozzászólására (») Jan 8, 2011 1 /
 
Ezt a rajzot találtam róla itt a topik képei között.
A rézről és az aluról annyit, hogy bordának jobb az alu, tönknek pedig a réz laposrúd lenne a legjobb, de a beszerzése nem éppen gazdaságos és az alu is jól megfelel erre a célra. Én 20x6mm-es alu laposrudat használok tönknek, ami egyébként tranyók, fetek alá is jó lehet, mert gyorsabban elvonja a hőt a tokból, mintha közvetlenül a tok és a borda között szigetelőlap lenne.
(#) Jackass válasza bankimajki hozzászólására (») Jan 8, 2011 1 /
 
Köszönöm! Ez a válasz már kielégítő volt Jól gondoltam a terheléses részt. Most így már rendben van. Köszönöm!
(#) Gyozo92 válasza Bassmester hozzászólására (») Jan 8, 2011 /
 
Valóban nagyon hasonló... Jó észrevétel. Az enyém kb 200 wattot ad 8 ohmra, de 4 ohmot is szereti. Biztos adna többet is, ha magasabb feszültséggel hajtanám.
Csinálok róla rendes fényképet.
(#) Bassmester válasza Gyozo92 hozzászólására (») Jan 8, 2011 1 /
 
Az egy pwm, szabályozott kapcsitáp... igyekszik tartani a beállított feszültséget.
(#) Bassmester válasza Gyozo92 hozzászólására (») Jan 8, 2011 /
 
Láttam amott, hogy téged is érdekel az ucd erősítő. Szerintem 200W/8 Ohm-ra a 7294 a leggazdaságosabb megoldás. Az ucd akkor lenne érdekesebb számomra, ha 400W -ot is simán tudna. Diszkrét fetesből, vagy tranyósból a 4-500W már elég költséges.
(#) Gyozo92 válasza Bassmester hozzászólására (») Jan 8, 2011 /
 
Szerinted mi lenne a legjobb megoldás akkor egy 2x500 wattosra? A sima fetes mellett ki lehet kapcsolni a fűtést... A 7294 meg nem ad 500 wattot, de valóban jó.
A tápnak is kapcs tápnak kell lennie, mert akkora toroidot drága szerezni, és nehéz cipelni...
Ez a pwm jó lenne, ha adna valóban legalább 400 wattot, hidalva 800-at. Jó volna tervezni egyet, de irgalmatlan munka lenne táppal együtt...
(#) Bassmester válasza Gyozo92 hozzászólására (») Jan 8, 2011 /
 
Az ucd lenne igazán költséghatékony, de nem ismerem, szkeptikus vagyok vele szemben, mert még nem próbáltam, nem hallottam olyat. Mondjuk a 7294-re is pfujjogtam anno, mert hogy ícés...aztán csináltam egyet, aztán még jópárat, magamnak és másoknak is és csak jókat hallottam eddig vissza róla.
Építés alatt van egy fullhidas ETD 59 magos pwm tápom, amitől minimum 1500W-ot remélek. Ehhez kéne majd egy olyan kapcsolás, ami 4 db 200W-os hidalható modult tartalmaz. Így 4x200, vagy 2x400 -as ként is használható, sokoldalú PA erősítőm lenne. Kipróbálom az ucd-t, aztán ha működik és jól szól, akkor letesztelem, hogy mik a határai tuningolhatóság terén
(#) Elektro Boy hozzászólása Jan 8, 2011 1 /
 
Sziasztok!
Még kezdő vagyok erősítők terén és szeretnék csinálni egyet.
Szóval van egy TDA 1905-ös IC-m és ebből szeretnék alkotni valamit...
Szóval ha tudtok hozzá kapcsolási rajzot, akkor légyszíves küldjetek.
Előre is köszönöm!
(#) kadarist válasza Elektro Boy hozzászólására (») Jan 8, 2011 /
 
Szia!
Én tudok egy pár rajzot: Bővebben: Link
(#) Bassmester válasza Elektro Boy hozzászólására (») Jan 8, 2011 1 /
 
A gyári adatlapját láttad már? Ha nem, akkor keresd meg a neten és töltsd le. Akad rajta kapcsolási és nyák rajz is :yes:
(#) Gyozo92 válasza Bassmester hozzászólására (») Jan 8, 2011 /
 
Az valóban elég multifunkcionális lenne. Én is hasonlóban gondolkoznék, de egyszerűbb lenne ha csak 2x400 vagy 500 lenne, és nekem az pont elég lenne. PWM jó hatásfok miatt lenne jó. Kéne tervezni egy olyat, ami 300-400 watt körül lead. Ebből lehetne jól építkezni. De ah a táp jó, 1500 watt az igencsak szép teljesítmény, azzal szinte bármi megoldható. Én is kapcsitápot akarok építeni, de őszintén szólva fogalmam sincs, hogy hol kezdjek bele.
(#) Elektro Boy hozzászólása Jan 8, 2011 1 /
 
Köszönöm szépen!
(#) rolitechno hozzászólása Jan 8, 2011 1 /
 
Helló! Tudná valaki hogy ebben a primitív készülékben mi kerül több 100ezer Ft ba ? Már bocsánat ,de én még ennél a Heed Audio nál nagyobb hülyeséget nemláttam. Enyhén szólva. Már ami az árát illeti...Aki megvásárolja az a Kész Átverés show ban vesz részt Egyébként szépen megvan csinálva nade ennyi pénzért pfff Bővebben: Link
(#) kadarist válasza Elektro Boy hozzászólására (») Jan 8, 2011 /
 
Ne felejtsd el a 9-18 lábakat egybeforrasztani és testre (GND)kötni.
(#) Bassmester válasza Gyozo92 hozzászólására (») Jan 8, 2011 /
 
Próbálj ki egy rezonáns félhíd tápot. Megfelelően (túl)méretezve szerintem 1000W-ig is fel lehetne menni vele, bár ekkora teljesítményre már Cimó is fullhidas tápot javasolt nekem. Ami a PA végfokomban van, az az első rezonáns tápom, 600W-os Cimó féle, még a tranyós megahjtás nélküli verzió, a magja ETD 49, 2 db IRFP 450 kapcsolófet van benne.
(#) Elektro Boy hozzászólása Jan 8, 2011 /
 
Rendben. Amúgy ezek a számok, vagyis a lábak számai fel vannak tűntetve az IC-n? Mert ezt sosem értettem.
Következő: »»   695 / 2499
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem