Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Padlófűtés vezérlés
 
Témaindító: Hegede, idő: Dec 8, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   13 / 104
(#) teren56 válasza Jani1964 hozzászólására (») Nov 24, 2010 /
 
Szia!
Nekem radiátoros fűtésem van,de a Beryl nekem sem jött be,nagyon érzékeny.És a dizájn hát.......Vettem egy Computerm Q7 tipusú thermosztátot.Minden gondom megoldódott.+/- 0,2 Cfokon belöl tartja a hőfokot.Ha padlófűtésre használod akkor be lehet állítani -0,2/+0,0fokos hiszterézist.Ceruzaelemről működik és 230V-ot is lehet vele kapcsoltatni.Én 5500Huf-ért vettem.
(#) ugynok hozzászólása Dec 17, 2010 /
 
Udvozletem mindenkinek!
bocs ha nem fogalmazok nagyon szakszeruen...

Fura a padlofutesem:
A kazanbol jovo csore ra van teve egy csotermosztat, ami vezerli a szivattyut, ez a cso aztan talalkozik egy thermofejjel, utana van az oszto-gyujto, az oszto masik szelen van egy szivattyu "nem fejjel lefele", amit vezerel a csotermosztat, a szivattyu "felfele" viszi a vizet, ha mukodik. A szivattyu felett van a thermofej rezerzekeloje bedugva az oszto-gyujtobe.
Ha a thermofejet 40 fokra rakom, a csotermosztato meg 30-ra, akkor nem nagyon kapcsol be a szivattyu, 22-es csapdaja lesz:mivel 40fokot elerni hamar a thermofej szenzora, igy az lezar, es a csotermosztat soha se fog jelet adni a szivattyunak.
Ha 30-nal lejjebb veszem a csotermosztatot, akkor meg allandoan keveri a vizet, a radiatoros kortol elszivja a meleget.
Jol van ez bekotve? A kek szinu pottynel jon a MELEG viz, lasd kazanra rairtam, hogy melyik az eloremeno kor.

skicc itt

Nem lehet hogy szimplan forditva kotottek be eredetileg?
Hogy lehetne javitani a helyzeten viz leengedes es rendszer szetszedes nelkul?
Gondoltam egy idokapcsolora, ami mondjuk x percenkent bekapcsolja a szivattyut.

koszonom,
K.
(#) otto54 válasza ugynok hozzászólására (») Dec 17, 2010 /
 
Hello!

Amiről írsz az a kazánvédelem termosztátja.
Amíg a kazán nem melegszik fel addig egy kis körön belül forog a víz,hasonlóan mint a gépkocsik motorjánál. Lényege az hogy gyorsan felmelegedjen a kazán,és így a káros pára lecsapódás minél rövidebb ideig tartson.
Amikor a kazánban a víz felmelegszik kb. 40°C-ra,akkor adja ki a szelep a fűtést a rendszerre.
A rendszerben keringő fűtővíz hőmérsékletét egy másik szelep, esetleg szelepek szabályozzák.
Amennyiben nem figyelt a fűtésszerelő,akkor előfordulhat,hogy rosszul építette be a szelepet.
A szelepen felíratok vannak általában "A" "B" és "AB" a működést átgondolva tudod megállapítani,hogy jól van-e beszerelve.
Normális esetben nem kell időrelével sem egyéb módon trükközni!
Összefoglalva:
Termosztát indítja a keringető szivattyút.
A víz addig,míg a kazánban nem melegszik fel a víz a beállított értékre kb.40°C a kis körben kering,vagyis nem megy ki a fűtés a rendszerre. Majd utána az szelep a másik véghelyzetbe megy és az egész fűtési körben fog forogni a meleg víz. Természetesen ez nem ugrásszerű változás,mintegy játszik a szelep.

Röviden ennyi!
Üdv. Ottó
(#) ugynok válasza otto54 hozzászólására (») Dec 17, 2010 /
 
Kedves Otto!
Eme thermofej feladata, hogy 40 fok felett /vagy amennyire beallitom/ allitsa el a viz aramlasat, hogy ne menjen tul magas homerseklet a padlorendszerbe.
Amikor bejon a melegviz, es eleri a kivant hofokot, akkor hallom, hogy zar, s nem enged be tobb meleg vizet a rendszerbe. Csak ugye az a gond, hogy ilyenkor akar orakra is elzarja magat, mivel nem hul olyan gyorsan vissza ott, ahol az erzekeloje van. Amikor elzarja magat, csak a radiator korre megy a meleg, itt nincs lehetosege a padlo korben visszamennie. Ezert gondoltam egy idokapcsolos megoldasra, ami neha beinditja a keringetest, ezzel lehutve az erzekelot.
A kazannal van egy masik szivattyu, ami megfelelo
homersekletnel nyomja a vizet /ahova tudja /.
Azt a szivattyut nem rajzoltam be, mert annak mukodese nem jatszik szerepet a padlofutes "furcsasagaban".
Koszonom a valaszt!
(#) otto54 válasza ugynok hozzászólására (») Dec 17, 2010 /
 
Kedves ugynok!

Nem feltételeztem,hogy eme "ősi módon" oldották meg a padlófűtés szabályozását. Ez nem szabályozás,hanem védelem!
A szabályozáshoz három járatú,vagy négy járatú szelepet szoktak használni.
Így valóban hatalmas a padlófűtési rendszer időállandója.
Mivel a fűtési idény közepén nyilván nem akarod módosítani a rendszert,így valóban egy időrelés kiegészítés hoz némi javulást a szabályozásban.

Azért írtam,hogy "ősi" mert amikor még csak ismerkedtek a fűtésszerelők a padlófűtéssel,akkor gyakran születtek ilyen megoldások. Azonban hamar rájöttek,hogy ez nem az igazi profi megoldás.

Üdv.
Ottó
(#) VIM válasza ugynok hozzászólására (») Dec 18, 2010 /
 
Szia!
Komolyan nem értek semmit az egész skiccből, de ha így van bekötve a rendszered, akkor a szivattyú csak meggyorsítja a keringést a rendszerben a radiátoroknál, de a padlóba nem megy semmi, mert a szivattyúval össze van kötve az előremenő és visszatérő ága az osztó-gyűjtőnek. Vagy talán a kazánnak is van egy szivattyúja és arról lenne lecsatolva a padlófűtés? Amit berajzoltam pirossal az lenne az áramlási irány? Amit meg Te nem rajzoltál be kört a padlóból azt odarajzoltam, de így abba nem fog áramolni a víz. Ha mégis ez volna a bekötés, majd kijavítva felvázolhatom a működőképes változatot.
(#) ugynok válasza VIM hozzászólására (») Dec 18, 2010 /
 
Udv,
a kazanbol kijovo eloremeno csovon rogton a kazan utan van egy szivattyu ami 53 C foknal indul es 49 C foknal megall, azt elfelejtettem berajzolni, mert csak a a padlofutes furcsasagara koncentraltam.
A padloba ha jol gondolom csak akkor keringteti a vizet, amennyiben teljesul eme ket allitas:
thermofej zarva es csotermosztat nyitva, igy szinte ugyanazt a vizet keringteti, mivel nem sok viz tud bejutni.
A piros pottyos oszto ugy mukodik hogy csak befele engedi a vizet, a kek meg csak kifele? Sajnos par alap dolgot nem igazan tudok, csak gondolom, hogy igy megy.
Tehat amikor megjon a forroviz es rogton a keken atmegy, akkor ott befele nem fog menni semmi, hanem rogton atmegy a szivattyun es a piroson megy "le" na meg visszamegy a kazanba is?
VIM: a rajzod jo /ugy gondolom /!

Koszonom a valaszokat!
(#) VIM válasza ugynok hozzászólására (») Dec 18, 2010 /
 
Szia!
Valami ilyesmi bekötésnek kellene lennie ahhoz, hogy működjön is valahogyan. A kazán utáni szivattyút oda rajzoltam be ahová mondtad. A másikra viszont szerintem nincs szükség és még nem is beszélve a hidrosztatikai problémákról, amit a két szivattyú okoz egymásnak és a rendszernek.
(#) ugynok válasza VIM hozzászólására (») Dec 18, 2010 /
 
Most talaltam:
te-sa katalogus
Eme doksi 117. oldalatol is latszik hogy nalam forditva lett bekotve a padlofutes.

Az altalad javasolt atkoteshez szet kellene kapni a rendszert.
A mostani forditott bekotessel ugy tudok jatszani, hogy beengedek melegvizet, aztan ha felmelegedett, elzarodik a bejovo, majd ekkor megkeverem 1 kicsit a futesi korokben, aztan emiatt lehul, s ujra megnyilik a thermofej altal az eloremeno. Mas otletem nincs erre igy szezon kozben.
Ime a mostani allapot.
S az alkatreszekbol egy par darab.
(#) VIM válasza ugynok hozzászólására (») Dec 18, 2010 /
 
Megtaláltam az eredeti bekötés rajzát. Az elgondolás ott az amit Neked is megépítettek, csak a két bypass csövet felejtették el betenni, hogy a két szivattyú el legyen választva egymástól s mindkettő a saját körét keringesse. Tehát, jó az a bekötés Nálad, csak hiányos. Ha van lehetőséged kiszakaszolni az egységeket (gyűjtő-osztó), akkor érdemes volna beépíteni a megkerülő csöveket.
(#) borsi007 hozzászólása Jan 22, 2011 /
 
Helló! Szeretnék puffertartályt csinálni. Hol tudnék hozzá anyagot vásárolni acél ill rozsdamentes acél lemezt?Ha létezik esetleg vastagabb cső a tartály hengerpalástjához akkor ezt már csak meg kellene fenekezni.Segítségetek előre is köszönöm!
(#) (Felhasználó 46585) válasza borsi007 hozzászólására (») Jan 22, 2011 /
 
Boyler nem jó? Az a nyomást is bírja valamennyire.
(#) borsi007 válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Jan 23, 2011 /
 
Sajnos nem,mert 300 ill 1000les tartályra volna szükség,de alternatív megoldás is érdekel mint pl a bolyler csak valami nagyobb.
(#) JZoli válasza borsi007 hozzászólására (») Jan 23, 2011 /
 
Szia! Szerintem sokkal egyszerűbb és általában olcsóbb megoldás valamilyen licitálós oldalon megnézni azt a tartályt.
(#) zolika60 válasza borsi007 hozzászólására (») Jan 23, 2011 /
 
Metalloglobusnál vagy a Ferroglobusnál kapsz rozsdamentes lemezt és csövet is.
(#) attilaka hozzászólása Jan 27, 2011 /
 
Sziasztok!

Nem találtam az én fűtési rendszeremre hasonlatos kérdésfeltevést, így leírnám a problémám:

A rendszerem részei:
Vízteres kandalló, 750 literes kombi puffer tároló (szolár rákötéssel), radiátoros és padlófűtés.
Keringetőszivattyúk szám: 3 db (padlófűtés, radiátor, kandalló) A padlófűtésen a háromjáratú szelep.
Távlati bővítési lehetőség: gázos falikazán

A problémám az, hogy nagy boldogan kitaláltam, hogy nagyon egyszerűen csőtermosztáttal vezérlem a szivattyúkat. Ez valószínűleg akkor jól működne, ha gázkazán fűtené a rendszert, amit szobatermosztáttal szabályozok, de itt kandalló van.
Ezután kitaláltam, hogy a radiátoros fűtés szivattyúját a szobatermosztát vezérelje, DE A PADLÓFŰTÉST mi fogja vezérelni?? Egy másik termosztát?? A radiátoros fűtésnél pedig az a gondom, hogy ha a szobatermosztátot felcsavarom, akkor rögtön elkezdi pörgetni a szivattyút, holott lehet, hogy még csak akkor gyújtottam be a kandallót. Ti ezt hogyan oldanátok meg??
(#) Jani1964 válasza attilaka hozzászólására (») Jan 27, 2011 /
 
Szia !

Most rohannom kell, később bővebben leírom a rendszert.
Nálam 1 m3-es puffer, vákuumcsöves napkollektor, vízteres kandalló, kondenzációs gázkazán és padlófűtési rendszer működik.
Elsőre csak gyorsa a kandalló, a puffer, a gázkazán és a padlófűtés egy vízteren van.
A kandalló melegágába egy mechanikus ESBE háromutú szelep lett bekötve, ami csak a 60 C fölötti vízet engedi a pufferbe és azt is lassan, hogy ne hűtse le a kandallót.
Et a jobb hatásfok (üzemi hőmérséklet) elérésén kívül a kátrányosodás és kondenzáció megakadályozása érdekében célszerű.
Ha vezérlés érzékelője jelzést ad, hogy a kandallóban magasabb hőmérsékletű a víz mint a puffer aljában akkor meindítja a kandalló keringetőszivattyúját és lekapcsolja a gázkazánt, de az ESBE nem engedi addig bele amíg el nem éri a 60 C fokot.
Komplett Brötje gyári hidraulika tervem van, ha érdekel kiteszem.
Majd írok a rendszerről bővebben, csak most rohanok.
Üdv. Jani
(#) attilaka válasza Jani1964 hozzászólására (») Jan 27, 2011 /
 
Szia!

Érdekelne a dolog! Majd tedd ki légyszíves!!
(#) zolika60 válasza Jani1964 hozzászólására (») Jan 27, 2011 /
 
Ez nekem is jól jönne.
(#) Jani1964 válasza attilaka hozzászólására (») Jan 27, 2011 /
 
Sziasztok !
A megvalósult rendszer és a mellékelt hydraulika terv között csak annyi a különbség, hogy csak egy fűtési kör van, földszinti és emeleti osztó-gyüjtőkkel.
Brötje terv Vaillant vezérléssel, érdekes volt összerakni, de szépen ketyeg. Az 1 m3-es tartálynáltalálható TWF érzékelő a tartály felső részén lévő víz hőmérsékletét figyeli és a beállított értéken tartja, a gázkazán csak ennyit csinálhat. A tartály alján lévő PSF 2 érzékelő figyeli, hogy a tartályban lévő víz 7 c-al hidegebb mint a szolár érzékelőknél akkor beindítja a szolárok pumpáját, pumpáit. Az egyik dél-keleti a másik dél- nyugati tályolású. A padlófűtésnél található keverőszelep a vezérlés utasítása szerint keveri be a padlófűtés előremenőjét a visszatérőből. Amennyiben a vezérlés érzékeli, hogy hőre lenne szükség, de beindult valamelyik alternatíva a beállított, de max. 30 perc türelmi időt ad, képes e az alternatíva teljesíteni a hőigényt, ha nem bekapcsolja a gázkazánt. (itt a használati melegvízre majd még visszatérek) Ezt mind az Auromatic 620 vezérli. Mivel vagy két kollektormezőt, vagy 1 kollektormezőt és 1 vegyestüzelésűt vezérel (az árához 220.000 Ft. képest ez nagyon kevés),ezért a vízteres kandalló vezérléséhez az Auromatic 560 -at (55.000 Ft.) alkalmaztuk. A tartálynál lévő 2 db. DWV irányváltó szelep működése. az 560 érzékelője a PSF 2 mellé van dugva, ha érzékeli, hogy a kandallóban melegebb a víz elindítja a kandalló keringetőszivattyúját és átváltja a 2 db. DWV irányváltó szelepet a tartály aljából szív és középre dolgozik be, szerintem fölülre kellene, mivel a gázkazán 35-40 fokra van beállítva az előzőekben leírt ESBE szelep meg csak 60 C fölötti vizet enged be úgyis übereli. Azért nem jó ha alulra vagy középre nyom be a kandalló, mert ha véletlenül megy a szolár is nem tudja leadni a hőjét, sőt visszahűti a tartályt.
Ja és lekapcsolja a gázkazánt.
HMV használati melegvíznél van még problémám, a külső hőcserélő keringetőjének a vezérlése még nem megoldott.
Áramlásérzékelőt keresek ami 230 V-ot kapcsol.
A klímásoknál találtam ilyet de drágállom 25.000 Ft-ért.
Remélem érthető voltam. Ha van kérdésetek és tudok válaszolok.
Üdv. Jani
(#) attilaka válasza Jani1964 hozzászólására (») Jan 27, 2011 /
 
Köszönöm, még emésztgetem!
(#) Jani1964 hozzászólása Jan 28, 2011 /
 
Sziasztok !
Megosztom veletek tapasztalataimat, igaz nem padlófűtés vezérlésről, hanem üzembe helyeztük eddigi életem első vákuumcsöves napkollektor rendszerét.
Ma reggel - 10,3 C- volt, az 1000 literes pufferben a víz 20 C-os. Délután fél kettőkor +1 C a külső hőmérséklet, a tartály tetején a víz hőfoka 41,2 C, aljában 39,8 C. Az egyik rendszer dél-keleti, a másik dél-nyugati tájolású. Pont fél kettőkor telibeveri a napsütés mindkettőt, 53 C-on az egyik, 54 C-on ketyeg a másik.
És még nincs vége a napnak !

Üdv. Jani
(#) tibibalogh520 válasza Jani1964 hozzászólására (») Jan 30, 2011 /
 
Szia!
Ez szép, de azt elfelejtetted leírni, hogy ezt az eredményt hány cső produkálja.
(#) Jani1964 válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Jan 30, 2011 /
 
Szia !
Dél-keleten 3 x 30 = 90 cső, dél- nyugaton szintén 3 x 30 = 90 azaz összesen 180 cső ketyeg.
Ha valakit érdekel tudok nagyker áron szerezni.
Üdv. Jani
(#) borsi007 válasza Jani1964 hozzászólására (») Jan 30, 2011 /
 
Mennyibe kerül a kolletor és mennyi a puffer? Laikusként is telepíthető vagy feltétlen szakember kell hozzá? Fűtést és padlófűtést is csináltam de nem vagyok szaki.
(#) Jani1964 válasza borsi007 hozzászólására (») Jan 30, 2011 /
 
Szia !
Ha tudsz keményforrasztani akkor megtudod csinálni.
Listaárak: tartóval együtt 15 csöves nettó 64.510, 20 csöves 84.800, 30 csöves 121.720 Ft. szivattyú állomás szinpla 60.510, dupla 71.730, vezérlés 30 - 55.000 Ft., puffer 2 hőcserélővel szigeteléssel 500 literes 219.900, 750 l 234.900, 1000 l 258.200, 1500 l 366.000, 2000 l 444.000 + áfa, meg a csővek, a csőszigtelés, tágulási tartály, fagyálló, és egyebek.
Ha kell tudok segíteni a beszerzésben és a beüzemelésben.
Üdv. Jani
(#) (Felhasználó 46585) válasza Jani1964 hozzászólására (») Jan 30, 2011 /
 
Ez jóval több, mint egy milla. Végeztél számításokat arra vonatkozólag, hogy ez mikorra térül meg? És bele kellene számítani azt is, hogy a szivattyúknak kell áram is... meg karbantartás is kell, mert néha csak kell cserélni benne valamit. Gondolom, fűtesz vele valamit, talán a lakásnak egy részét. Ez százalékosan mennyit tesz ki?
(#) borsi007 válasza Jani1964 hozzászólására (») Jan 30, 2011 /
 
Kösz az infót.A neten találtam házilag elkészíthető rézcsöves kollektort lehet,hogy nem olyan hatékony viszont szerintem jóval olcsóbban ki hozható.
(#) Jani1964 válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Jan 30, 2011 /
 
Idézni tudok.
"nem tudom megjósolni mikorra térül meg, azt tudom, hogy 20 évre kifizettem a gázszámlát "
Ja és nem kocsicserére költöttem a pénzem.
Jani
(#) Jani1964 válasza borsi007 hozzászólására (») Jan 30, 2011 /
 
Csak az a baj, hogy az olcsóbb síkkollektorok csak nyáron hozzák a csúcsformájukat amikor nem is igazán kellenek.
Üdv. Jani
Következő: »»   13 / 104
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem