Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Dinamó/generátor motor üzemben
 
Témaindító: Feri, idő: Máj 12, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   2 / 11
(#) rarobika válasza akos70 hozzászólására (») Nov 7, 2009 /
 
Ezen a képen jól látszik.
http://ural.hu/www/gallery.php?image=2407
Felül a blokk tetején van egy rugós rögzítőszalaggal a blokkhoz (karterhez) erősítve, és egy fogaskerékkel, kapcsolódik a főtengely fogaskerekéhez.
(#) akos70 válasza rarobika hozzászólására (») Nov 7, 2009 /
 
Ez már nem az eredeti dinamoja, ez Trabanté!
(#) rarobika válasza akos70 hozzászólására (») Nov 7, 2009 /
 
Igen, ez így igaz, ez nem az én gépem ezt a képet találtam hirtelen a keresőben.
Az eredeti is hasonló kis átmérő különbség van és az eredeti teljesen zárt hátul is.
(#) rarobika válasza akos70 hozzászólására (») Nov 7, 2009 /
 
Ja és az eredetinek hátul van a vezeték kivezetése.
(#) rarobika válasza akos70 hozzászólására (») Nov 7, 2009 /
 
Meg a legfontosabb különbség, hogy az eredeti 65W-os csak.
És a tengely nem a kör(henger) közepén van kivezetve hanem egyik oldalra kitolva, amivel azt érték el, hogy ha forgatjuk a dinamót körbe a blokk tetején a nútjában excentricitás miatt szépen beállítható a csatlakozó fogaskerekek (dinamo-főtengely kerekek) foghézaga.
(#) Alkatel válasza rarobika hozzászólására (») Nov 7, 2009 /
 
Ugy emlekszem, hogy a welorexen volt dekompresszor is es ennek segitsegevel tudta a 15 centis forgoresz megporgetni a motort.
(#) akos70 válasza rarobika hozzászólására (») Nov 7, 2009 /
 
Akkor adott a feladat, szerezni egy dinastartert, és felapplikálni az eredeti dinamo helyére.

Milyen áttételi arány lehet a fötengely - dinamo között? 6 vagy 12 voltos?
(#) rarobika válasza akos70 hozzászólására (») Nov 8, 2009 /
 
Igen igen már utána is néztem, meg találtam pár cikket is a dinastarterről egy öreg szakit is aki igen járatos a témában, jó pár helyen alkalmazták bár azok kisebb köbcentisek voltak kíváncsi vagyok sikerül-e majd összehozni használhatóan.
Bár eladó dinastartert még nem találtam.
Szerintem olyan 2.5-ös gyorsító áttétellel jön a főtengelyről, ha jól emlékszem.
6V-os bár úgyis most gyújtást kell cserélnem rajta, és ha csak 12Vos rendszerrel lehet megoldani az önindítást, akkor lecserélem arra, mert az sem nagy munka és ami a legfontosabb, hamar visszaállítható eredeti állapotra.
(#) fefe60 hozzászólása Jan 31, 2011 /
 
Üdvözletem az uraknak!
Az lenne a gondom, egy 12v-os Trabant dinamót használnék motorként, viszont a fordulatát szabályoznom kellene, és tudnom kellene forgásirányt is váltani (mézpörgetőre megy)
Milyen megoldás lehetséges?
(#) bandras válasza fefe60 hozzászólására (») Jan 31, 2011 /
 
Szia! Ha jól emlékszem, a 12V-os Trabantot generátorral és tranzisztoros gyújtással szerelték.
Mialatt ezt a hozzászólásomat először írtam, lezárták és áthelyezték a bejegyzésedet
Nem lehet, hogy egy Wartburgé az a 12 V-os dinamó?
Üdv: bandras
(#) fongab válasza fefe60 hozzászólására (») Jan 31, 2011 /
 
szia
Ne használd, füstölni fog. A dinamó, nem motor.

Ablaktörlő, ventilátor, ezt mind használhatod. Ha igen nagy kell, busz, utastér fűtőmotorja. Igaz, ez márt 24Vos.
pl.: a CO hegesztőbe, a pálca előtoló motor, 24V ablaktörlő motor. NE555 ICvel van, a kitöltés szabályozva. Nagyon szépen megy.
üdv
(#) zolika60 válasza fongab hozzászólására (») Feb 1, 2011 / 1
 
A dinamó elég jól működik motorként. Nem kell füsttől tartani.
(#) vilmosd válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Feb 1, 2011 /
 
Hali
Akkor meg teljesitmeny tranzisztorban a ASZ1016 volt a meno MO-n. Azzal meg ugye motrort vezerelni? Hallottonk rola hogy az USA-ban mar van 15 amperos szilicium tranzisztor is (2N3055). Az EMO-ban ket evre vallaltak a behozatalt, de minimum 1000-et kellett megrendelni. Igy oszt maradt a "jo" ruszki tirisztor.
(#) fefe60 válasza bandras hozzászólására (») Feb 1, 2011 /
 
Szia!
Trabantokat, és wartburgokat is szerelték ugyanezzel a fajta dinamóval.
Üdv fefe
(#) cimopata válasza fefe60 hozzászólására (») Feb 1, 2011 /
 
Biztos hogy megfelelő lenne ez a dinamó motornak?

Úgy tudom ami az autókban van generátor az soros gerjesztésű és az motornak olyan helyekre ahol nincs kellő állandó terhelés nem használható.
(#) kadarist válasza cimopata hozzászólására (») Feb 1, 2011 /
 
Az autódinamó párhuzamos gerjesztésű, hisz a feszültségszabályzást is csak így lehet megoldani.
(#) fefe60 válasza fongab hozzászólására (») Feb 1, 2011 /
 
Szia!
Nem fog füstölni, mert ez működő dolog, viszont aki ezt használja, nem tud fordulatot állítani, csak forgásirányt.
Nekem még forgást sem sikerült változtatni, mert hiába cserélem meg a polaritást, ugyan abban az irányban forog továbbra is.
3 kivezetése van, ebből kettőt össze kellett hidalni úgy működik motorként. A 3 kivezetéseF, D- ,D+
DF és D- van összekötve.
(#) kadarist válasza fefe60 hozzászólására (») Feb 1, 2011 /
 
Autódinamóval tudsz fordulatszámot változtatni a DF-re kötött gerjesztőáram változtatásával.
(#) fefe60 hozzászólása Feb 1, 2011 /
 
Próbáltam BUZ11-el megvezérelni, de nem jó, mert a buz11 bemelegszik mint állat, ezt az elektronikát Székesfehérvárról rendeltem.
A hűtőventilátor motoron gondolkodtam, csak túl nagy a fordulata, és 2 ékszíjtárcsával nem lehet megoldani a fordulat csökkentését, mert a motorra szinte nem is kellene, a pörgető tengelyére, meg kB 50cm-es
Tehát csak állandó szabályozással lehetne felezni, ill. alá vinni a fordulatát.
Ablaktörlő motort kicsinek tartom.
(#) gulyi88 válasza fefe60 hozzászólására (») Feb 1, 2011 /
 
Azért forog ugyanarra, mert ilyen bekötéssel az állórész gerjesztés irányát és a forgorész gerjesztésének irányát is egyszerre fordítod meg, így ugyanolyan irányú nyomaték keletkezik, mint elötte. (hasonlóképp működnek az univerzális motorok (kéziszerszámok motorjai), csak azok soros bekötésűek).
Tehát ha forgásirányt is akarsz váltani, akkor ki kell hozni a bent elkötött negyedik tekercsvéget is.
(#) fefe60 válasza kadarist hozzászólására (») Feb 1, 2011 /
 
A DF pontra, feszültséget kellene csökkentenem? D+ maradna a pozitív, D- pedig a negatív, és elvileg ha megfordítanám, a +- polaritást megváltozna a forgás irány is?
(#) fefe60 válasza fefe60 hozzászólására (») Feb 1, 2011 /
 
Ja bocs látom, nem feszültséget, hanem áramerősséget kellene csökkentenem ugye?
(#) kadarist válasza fefe60 hozzászólására (») Feb 1, 2011 /
 
Így van! Ugyanazt a folyamatot kell leutánozni, amit az autó feszültségszabályozója végez. Tehát a DF áramát kell változtatnod, például egy egy nagy huzalpotméterrel vagy átkapcsolható ellenállások segítségével. A forgásirányváltásnál a D- (test) kapjon + feszültséget, a D+ pedig negatívat, de a DF ezek után is + feszültséggel legyen gerjesztve. Az NDK kombájnokban Wartburg dinamó volt a fűtőmotor és átkapcsolható huzalellenállásokkal végezték a fordulatszámváltást.
Van egy ilyen topikunk is: Bővebben: Link
(#) gulyi88 válasza kadarist hozzászólására (») Feb 1, 2011 /
 
Ezz így flukszuscsökkentés, a fordulatszáma nől, a nyomatéka csökken. (w,M jelleggörbe magasabbról indul és meredekebben tart lefelé).
Nem biztos hogy jó, kis hülyeség és eléghet a forgórész, megfuthat a rendszer veszélyes fordulatszámra pörög fel.
(#) fefe60 válasza kadarist hozzászólására (») Feb 1, 2011 /
 
Király vagy!
Szerintem megyek is a műhelybe agyalni vele, viszont előtte egy jó tanácsot még elfogadnék, mekkora értékű ellenállással kezdjem kb, és hány wattos legyen?
Mert nekem az is megfelelő, ha 3 fokozatot tudok létrehozni, az megteszi bőven. Mondjuk az egyikkel beállítanám a megfelelő maximum fordulatát, és csinálnék még két kisebb fordulatot.
(#) kadarist válasza gulyi88 hozzászólására (») Feb 1, 2011 /
 
Szerintem meg nem ég le semmi. Gyári megoldás.
(#) kadarist válasza fefe60 hozzászólására (») Feb 1, 2011 /
 
Kísérletezni kell az ellenállásokkal. Persze ne terheld túl a motorodat, mert akkor tényleg leég. Egy autóizzó gerjesztőáramától is beindul.
(#) gulyi88 válasza kadarist hozzászólására (») Feb 1, 2011 /
 
Pl megszűnik a gerjesztés bármi okból, akkor a motor véges időn belül vagy szétrepül, vagy megsül.
Lehet használni csak észnél kell lenni.
(#) fefe60 válasza kadarist hozzászólására (») Feb 1, 2011 /
 
Akkor kössek sorba egy 12v izzót a Df pontal, és elvileg fordulat csökken.
Ok megyek kísérletezek vele, este majd megosztom mire jutottam vele.
(#) gulyi88 válasza fefe60 hozzászólására (») Feb 1, 2011 /
 
Mik azok a paraméterek amit tudnia kell a szerkentyűnek?
fordulatszámtartomány, forgásirány?
Következő: »»   2 / 11
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem