Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » LED az autóban
Nekem ilyenem van. Elég jó fénye, egy megfelelő optikával én azt mondom kilehet váltani az autóizzót vele.
sziasztok!
autóba helyzetjelzőnek vettem pár ledet amiről azt tudom csak h 2Vosak és az lenne a kérdésem hogy mekkore ellekell elé?kb egy lámpához 40db led menne
hali!
összedobtam a hátsó helyzetjelzőt viszont még egy kérdésem lenne:szereztem olyan ledeket amik ilyan kocka fejűek és egy felben 2pár láb van..tehát két külön működő led ezek milyen ledek? esettleg tudnátok valami táblázatot amiben benne vannak a ledek és tulajdonságaik?
1. Nagyon jó lett! Gratula!
2. 3 lábuak a ledek ? Léteznek 2 sőt 3 színű ledek is !
köszi!
őő nem ez egy téglalap fej(piros) amiből két pár láb áll ki 2rövid 2hosszú és külön külön világítanak pirosan tehát mintha össze lenne olvasztva 2led csak nem tudok róla semmit h hány volt v mAh ezér lennék kíváncsi h mi a neve vagy ehhez is köthetek ilyen 15ohm körüli ellenálást? nah szal lényeg h nemtudom kiszámolni hány ohm ellenállás kell mer nem tudok semmit a ledről..van ötleted? 12V autóhoz lenne ez is
Légy szíves, mellőzd az MSN szlenget, ez itt nem menő! Viszont a nagybetűket használd bátran, nem harapnak...
Ha pedig kérdezed, hogy milyen, akkor: "Egy kép többet mond ezer szónál"...
Az okés msn - es szleng?
akkor bocsánat.. viszont bekötöttem az autóba a lámpákat, egy ideig működött még alapjáraton meg kiálltam vele, de amikor elmentem tankolni és utána megnéztem már nem égett egyik oldal sem. Ennek mi lehet az oka? Nem hinném hogy érintkezés hiba mert mindkét oldal rossz lett. Egy oldalon van 40darab 2V- os led párhuzamosan és egy sorba kötött 15ohm- os ellenállás amit az egyik itt mutatott program számolt ki. Kérlek segítsetek! Szerintem a magas fordulatszám miatt lehetett vagy nem tudom.. A válaszotokat előre is köszönöm!
Butasag parhuzamosan kotni aramgeneratort igenylo dolgokat.
Hany mA-esek azok a ledek? En nagyon keveslem a 15 Ohmot 14.4V mellett... Mondjuk a 2V nyitofeszt is keveslem a feher ledeknek, de mindegy. Sokkal inkabb sorba kellene kotnod mondjuk 5-ot es ahhoz kiszamolni az elotetet, majd ezeket az 5-os csoport + ellenallas egysegeket parhuzamosan kotni.
Sorba kell kötni őket?
Ha minden igaz akkor 20mAh - es ledek és nem fehérek hanem pirosak. Akkor tehát sorba kötve 1ellenállás és utána 5db led, erre nekem 100ohm-os ellenállás jön ki..ez jó lehet már?
Ez mar jobban hangzik, igy szerintem jo lesz. 14.4V-al szamoltal?
Ha piros, akkor kb OK is a nyitofesultseg. Nem KELL sorba kotni oket, de igy okosabb a kapcsolas. Kulonben tul sok feszultseget kell felemeszteni az elotet-ellenallasokon, ami hove alakul. Idézet: „Az okés msn - es szleng?” Nem. Viszont ezt is írtam: Idézet: „Viszont a nagybetűket használd bátran” Látom, azért végül csak megértetted. Köszönöm.
ŐŐŐ nem bocsi én 12V-al számoltam, de akkor kiszámolom 14,4re is
Amúgy ha nem piros a led akkor más? Csakmert van itthon kék és sárga ledem is és be akarom majd kötni de gondoltam ugyan ezzel az értékkel számolok majd.Ez így nem helyes?Honnan tudom megnézni hogy melyik led hány volt illetve a munkaponti áramát?
Csak es kizarolag az adatlapbol. De azert okolszabalykent a kicsi ledek 20mA-esek (kiveve a kisaramuakat, azok akar 2mA-esek is lehetnek).
A nyitofesz csak tajekoztato, mert ugye ha arammal hajtod, akkor az aramgenerator ad neki annyit, ami az adott aram kialakulasahoz kell. De lenyeg, hogy a pirose a legkisebb, aztan utana a sarga, zold, kek, feher fele folyamatosan no. A fix feszultseggel azert kell vigyazni, mert ahogy melegszenek a ledek, egyre kisebb lesz az ellenallas (OK, virtualis ellenallas) es ezert nagyobb az aram, ezert jobban melegszik... es igy a vegen gyorsan megfozi magat. Probald ki, valoszinuleg egyetlen leded sem elte tul. Sorra pukkantak ki, ezert a tobbin tobb aram folyt at, igy meg konnyebben elszalltak, stb.
Hali! Kezdő vagyok az elektronika terén, de érdekel a téma! Leírom mit szeretnék, remélem adtok rá valami nem túl bonyolult választ, amit véghez is bírok vinni...
Autómba raktam beltérvilágításra ledeket, és azt szeretném elérni, hogy amikor kinyitom az ajtót, akkor ugye világítanak, és amikor becsukom, rá 5-10 másodpercre fokozatosan halványodjon el a fény! Most simán rá vannak kötve a beltérvilágításra, és ahogy becsukom el is alszanak egyből! A válaszokat előre is köszönöm, és várom őket! Remélem belefér a témába ez a kérdés is!
Ime: Bővebben: Link
Egyébként Kugli a barátod: Késleltetett utastérvilágítás kapcsolási rajz Majd légyszi fogadd el megoldásnak, mert gyűjtöm a pontot
Nem megoldás, hanem segítő. Egyébként a hirdetéshez a pontoknak semmi köze. De csak gyűjtsd bátran.
Köszönöm, az infót! Ma megyek angliába 1 hétre, de ha megjöttem, akkor biztosan megcsinálom, mert tetszik a szisztéma! Köszi még1x! Remélem mindent érteni fogok, ha valami nem tiszta akkor kérdezek még!
Köszi csáó
Jó utat, de légy szíves az MSN-szlenget ("még1x") mellőzni!
Úgy látom, itt jó ideje csend van. Több kérdésem (kérésem) is lenne. "Extrém" LED-es világítást szeretnék csinálni autóhoz, tehát KRESZ, műszaki, stb nem érdekel, zárt területen lenne csak használva a jármű.
Az ügyben kéne segítség, hogy valaki tudna-e mutatni (még inkább megcsinálni, mert nem értek az egészhez) ilyesmi a LED-hez drivert: http://www.dealextreme.com/p/prime-100w-8000lm-led-emitter-metal-pl...-42806 A jelenlegi terv az, hogy két ilyen (vagy ilyesmi), 100w-os LED-et kéne hajtani, de költségvonzattól függően még plusz 2x50w is szóba jöhet. A hátsó világítást és a féklámpát ezekkel szeretném megoldani úgy, hogy normál esetben halványan világítsanak a lámpák, féknél viszont fényesen: http://www.dealextreme.com/p/red-cree-led-emitter-20mm-1-9-2-2v-1776 Erről fogalmam sincs mekkora fényerőt ad, tehát nem tudom oldalanként mennyit kéne felhasználni belőle, ha azt szeretném hogy három normál égő helyén szeretném őket használni. Aztán persze jönnének még vicces kérdéseim, úgy mint ledes index (természetesen nem "standard" villogási tempóval), meg még ki tudja mi minden jut majd eszembe.
Hi! Ez a dolog engem is érdekelne. Hogyan lehetne meghajtani ilyen 100 Wattos LED-eket 12 Voltról?
Még a 2x50W-os is sok lesz!
Nagyon nagy fényerejük van, mivel jobban hasznosítják az áramot mint a mezei izzók. Tehát az 50W-os led több mint 2x lesz erősebb mint egy mezei 55W-os izzó. Viszont teljesen át kell alakítani a refit, mert nem olyan szögben világít!
A refi átalakítása majd meg lesz oldva. Előbb azt szeretném tudni, hogy hogy lehetne meghajtani ezeket a LED-eket.
Dehogy lesz sok...
Tudom hogy bitang fényereje van, bár az összehasonlítási alapom "csak" egy 30W-os leddel ellátott taktikai lámpa. Már ez erősebb (vagy legalábbis hasonlóan erős) fényt ad, mint az átlag autó fényszórója, de én olyan fényerőt akarok, amitől "megolvad az aszfalt". A refik teljesen át lesznek alakítva, csak a karosszériában lévő részük marad meg. Lehet mindenféle optikát venni ezekhez a ledekhez, azokkal tervezem megoldani a fény úttestre vetítését.
Viszont az érdekelne nagyon, hogy mekkora hűtést igényel egy ilyen eszköz. Én első körben egy "standard" LGA775 tokozású CPU-hoz való hűtőbordán gondolkodtam ventillátorral, de egy picit félek, hogy kevés. Fogalmam sincs, mekkora hőt ad le egy ilyen led, meg hogy hogyan kéne kiszámítani az ehhez szükséges hűtőfelületet. Azért ahhoz túl drága cucc, hogy kísérleti úton állapítsam meg a szükséges hűtést.
Idézet: „én olyan fényerőt akarok, amitől "megolvad az aszfalt".” Erről erősen lebeszéllek! A rendőr, nem is beszélve a KFF-ről, igen drágán méri az ilyen átalakításokat! Nem is beszélve arról, hogy ha ne adj' Isten elvakítasz vele egy szembejövőt, és balesetet okozol: a.) Úgy bevonják a forgalmidat, mint a szél b.) Akkora büntetést szabnak ki rád, hogy még az ülonokád ükunokája is azt fogja fizetni c.) Végül, de nem utolsósorban: Te hogyan fogsz elszámolni a lelkiismereteddel, hogy egy embert megöltél, megnyomorítottál, egy gyerektől Te vetted el az apját, az anyját? Először ezen gondolkozz el, mielőtt hozzányúlsz a fényszóróhoz!
Ezeken a dolgokon elgondolkodtam, tiszta a lelkiismeretem. Fentebb írtam, hogy ezt az autó kizárólag zárt területen lesz használva, "show-autóként". A helyszínek között csak traileren utazik az autó, nem veszélyeztet senkit. Forgalomba egyébként sem lenne helyezhető, olyan szintű módosítások történnek a karosszérián, hajtásláncon, hogy a műszaki vizsga állomáson már a kapuból visszafordítanák az autót.
A közúti közlekedésben az átlagosnál is "pedánsabb" vagyok, minden momentumra nagyon figyelek. A világításra például annyira kényes vagyok, hogy azért is kicserélem az izzókat, ha már kezd sötétedni a búra belülről. Nincs az az épeszű ember aki ilyen lámpákkal akár nappal is kimegy a forgalomba, hisz egy véletlen fénykürt-nyomással is súlyos balesetveszélyt okozhat. Ugyanez vonatkozik a szabványtól eltérő hátsó lámpákra, hisz amíg elgondolkodik a mögöttem jövő az érdekesen villanó indexen vagy féklámpán, simán belémgyalogol. Viszont egy "show-autónál", ahol a figyelemfelkeltés a lényeg, úgy gondolom pont ilyesmikre van szükség, amik látványosan eltérnek az utcán megszokott dolgoktól. |
Bejelentkezés
Hirdetés |