Fórum témák
» Több friss téma |
A biztosíték helye hová lenne helyezve a kapcsolásban?
Kell bizti a 230V-os hálózati ágba, és a kimeneti oldalra is az elkók után (ha kettőstáp lesz akkor a pozitív és a negatív ágba is kell)...
Hát én személyszerint nem kockáztatók és inkább beteszem a BS170-et
Ti hol szereztétek be a zománc huzalt?
Az áramváltós védelmet kisérletezéssel fogod csak tudni jól megcsinálni és beállítani.
Drótot a Villért-nél érdemes venni, 2-3 ezerért van kilója, de csak nagyobb menyiségeket hajlandóak adni. ITT árulnak 0,25 kg-os kiszerelésben és aranyárban Bontani is lehet régi trafókról stb-ről.
Igazad van aranyárban, van de, a Villértet meg próbálom
Milyen átmérőjű huzalt szerezek be? Úgy gondolom, hogy a 0. 20-0. 30mm lenne a jó, de ez csak saccoltam
Közben kiderült, hogy a fet nem tetszik a tápnak.
2SK2371 et kicseréltem STW13NK60Z-re és most szépen pöfékel minden. Igazából nem értem mi baja lehet a fettel.
Ez érdekes dolog. Múltkor én is hasonlót tapasztaltam a tápomnál. Az az IR2155-tel működött, és az IRF840 Fetekkel csúnya jelalakok lettek rajta, a IRFBC40-el tök jó lett.
Valószínű nálad is, és nálam is szenvedett a driver a nagy gate kapacitással.
A kapacitással nem volt semmi baj.
Hip-hop kisütötte, feltöltötte. Mint a képen látszik valami zavar jön be. De hogy ez hogy jut vissza a bemenetre is
Nekem ilyen volt a jelalak.
100kHz alatt teljesen jó a 0,3-as drót. Csináltam már 0,6-osból is sodratot és az is jó volt.
Megpróbálltam minimalizállni a vezetékeket és megfelelő csomópontokba kötni.A pókozásbol ennél többet nem lehet kihozni.
2x40 menet a primmer.Megfelelő huzalátmérőt még nem sikerült szereznem de találltam itthon litzét egy rúdmagon.Nemtudom hány szál de kb bő 1mm-er átmérőjű.Sajnos a hossza csak két és fél sor primmerre elég és kb 50 menet megy föl összesen.23uH szórási sikerült vele.Csökkentettem a légrésen hogy meglegyen naggyábol a kellő primer induktivitás. (1mm-er) Már kérdezni akartam de elmaradt hogy az mitöl van hogy egy bizonyos terhelés fölött elkezd zizegni a táp,leesik a bemeneti puffer feszültsége,az egász áramkőr áramfelvétele felugrik és 2-3 amper között ugrál és pillanatok alatt felforrósodik a fet.Minden trafótekerés után más terhelésen kezdi el de addig amig nem csinállja szépen üzemel.Ezzel a litzés trafóval kb 50W kimeneti terhelésnél kezdi de volt olyan tekerés hogy 80W fölött csinállta. CHZ és saraha fórumtárs irásait olvasva azt irják hogy a légrés fölött ne legyen menet.Gondolom kevesebb zavar kerül a tápba.Ki is próbálom.Az mennyire lényeges hogy a légrés hol van a magban?Mert én a két szélső oszlop alá pakolok papirt.De jobb lenne ha a középső szárbol lenne kicsiszolva a kellő légrés? Azt olvastam hogy nehéz flyback-hoz jó trafót késziteni de nem gondoltam hogy ennyire.
Szia,
Idézet: „egy bizonyos terhelés fölött elkezd zizegni a táp,leesik a bemeneti puffer feszültsége,az egász áramkőr áramfelvétele felugrik és 2-3 amper között ugrál és pillanatok alatt felforrósodik a fet” Ez azért van mert a visszafutóciklusban nem ürül le teljessen a mágneses térben tárolt energia,felhalmozódik,és a trafó a telítés határán működik... Okai - kevés légrés,roszulméretezett trafó,nem optimális frekvencia,roszul méretezett snubertag... :yes: Ez praktikussan azt jelenti hogy a tápból kivehető teljesítmény határát elérted a konkrét körülmények közt...
Este kigondoltam egy jobb trafó osztást. Mivel 2db csévét vettem, másikat megtekertem az alábbiak szerit: primer 4x0,36mm vezetékkel 13 menet (légrésnél 3mm kihagyva), teljes sort ad így. Szekunder 6x0,36mm vezeték, ez már sodorva , ez megcsapolva 10V-nál (1A), össz menet 13, ezt a vezetéket összefogva vékonyabb litze huzallal tekertem fel, ez is teljes sor. így bifilárisan tekert lett a +70V 2A és a -70V 50mA . Majd erre kerül a második primer13 menete, azonosan az első sorral. Így minden szekunder bekerült a "szendvicsbe" és a nagyobb áramúak figyelése megoldódott, visszacsatolás stabilan tartja.
Ennek őrülök Így képzeltem én is a "szendvicset".
Az optó huzalját mindezek tetejére tekerted?
Sziasztok!
Szeretnék építeni egy kapcsolóüzemű tápot ami 220V/12V ot csinálna nekem.. 12v-on max 5A-ra lenne szükségem. Trafónak egy halott 550W-os pc táp trafóját használnám, köré keresnék elektronikát.. valami egyszerűt. Minden segítséget előre is köszönök
Inkább javítsd meg a PC tápot, nem szokott nagy bajuk lenni
meg mondom őszintén, "kicsi, óóócsóó" akkumulátortöltőt szeretnék csinálni belőlle
A második primer felül van, így mehet arra, elegendő lesz a csatolás a segédtáp tekercséhez. Az előző is így készült nem okozott gondot.
Vegyél bontott PC tápot egy ezresért valami bontóból. 12V-ra, 5A-re egyszerűen nem éri meg, mert egy PC táp sokkal olcsóbb...
Az jó megoldás.. infó boltba melózok.. van annyi mint a szemét... szerinted a fölösleges alkatrészeket ki lehet szedni belőle? gondolok az 5v-os részre, a készenléti tápra, ...stb? még 1 kérdés.. Meg lehet oldani nála az áramerősség szabályozást?
PC táp átalakítása akkutöltőnek
Ebben a fórumban részletes útmutatást és rajzokat is találsz.
Szia
Akkor a 0.3 tol 0.6-ig zománc huzal jó lesz nekem 100Khz-ig Először meg próbálom egy kisebb vasra tekerni Az van rá írva, hogy EI33 PC tápból szedtem ki Szét is szedtem, most tekerem le a huzalt róla
Sziasztok
Lemértem az EI33 magot és 342uH mérek rajta Akkor ez 3420Al ez valós érték? Vagy rosszul mértem A cikkben leírt alapján mértem Ha jól értelmeztem
" Ez azért van mert a visszafutóciklusban nem ürül le teljessen a mágneses térben tárolt energia,felhalmozódik,és a trafó a telítés határán működik..."
Ez nem így van. Ahhoz, hogy rendesen működjön egy fly-back táp, egyáltalán nem szükséges teljesen visszamágneseződnie a vasmagnak. Nagyon jól működik akkor is, ha a szekunder oldalon a terhelőáram pl.: 10A és az áram hullámosság a szekunder tekercsben mondjuk 9 és 11 A között változik. Ekkor, láthatóan még 9A áram "marad" a szekunderben, tehát egyáltalán nem mágneseződött vissza, a vasmagban ( légrésben ) tárolt energiának csak egy kis része van a szekunderen kicsatolva. És semmi köze nincs a telítéshez. Javaslom, olvasd el azokat a könyvrészleteket, amiket Transztyuszeres belinkelt, vagy ami még nagyon jól és végtelenül egyszerűen leírja a fly-back működését: Vilenkin: Feszültségstabilizátorok című könyve. ( magyarul van, a Google biztosan talál neked egy helyet, ahonnan letöltheted )
Most próbáltam ki az új trafót, szuper lett, +/- 70V stabil, a másik nagyobb áramú terhelve is ok , 9,8V.
Ez nagyon bizalomgerjesztő a számomra is. A -70V/50mA-hoz milyen diódát használsz?
Idézet: „hogy rendesen működjön egy fly-back táp, egyáltalán nem szükséges teljesen visszamágneseződnie a vasmagnak. Nagyon jól működik akkor is, ha a szekunder oldalon a terhelőáram pl.: 10A és az áram hullámosság a szekunder tekercsben mondjuk 9 és 11 A között változik. Ekkor, láthatóan még 9A áram "marad" a szekunderben, tehát egyáltalán nem mágneseződött vissza, a vasmagban ( légrésben ) tárolt energiának csak egy kis része van a szekunderen kicsatolva” -Én nem "egy" fly-back tápról beszéltem,hanem Rozsda fórumtárs tápjával kapcsolatos a hozzászólásom... -te magad nem adtál semmi jó magyarázatot vagy segítséget a probléma megoldására... -sok szakkönyvet olvastam,azokban a fly-back tápról úgy fogalmaznak mint kapcsolóüzemű tápegységről,amelynél a szekundér áramot impulzusokban csatoljuk ki,amiről te beszélsz - " az áram hullámosság a szekunder tekercsben mondjuk 9 és 11 A között változik" - az itt nem nem így van... Egy valamit azért elismerek,szokásodtól eltértél,elmaradt a sértegetés és mocskolódás...Ez dicséretes,az mellett magad is belelapozhatnál az irodalomba hozzászólás előtt... Elnézésedet kérem ha máskor esetleg nem válaszolnék...
Te azt írtad, hogy:
"Ez azért van mert a visszafutóciklusban nem ürül le teljessen a mágneses térben tárolt energia,felhalmozódik,és a trafó a telítés határán működik..." Erre írtam, hogy nem igaz! A személyesekedést most sem én kezdtem és nem is kívánom folytatni. Ez ügyben moderációt is kértem... Viszont, ajánlottam neked egy kis szakirodalmat, amiből megérthetnéd a kapcsolóüzemű tápok működését. Egyébként, a kapcsolóüzemű tápok összességére jellemző, hogy a szekunderen oldalon impulzusokban jön át az energia. Ez nem csak fly-back tulajdonság. Így működik az együtemű, az aszimetrikus, a félhíd, sőt, még a teljes híd is! A rozsda felé való segítségemről úgy tudnál meggyőződni, hogy esetleg visszaolvasol...
Ne kezd megint a személyeskedést, más fórumtárs hozzászólásának, segítségnyújtásának a minősítését.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |