Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Szerintetek ez megteszi szűrőnek (ilyen alkatrészek vannak kéznél) Persze ez a diódahid után jön ez
Sziasztok azt szeretném kérdezni hogy a társaságból valakinek nincsen sony ta-f461r erősítője mert nem tudom hogy hiba -e hogy körülbelül fél hangerőn 8 ohm os terhelésnél 10 perc alatt 60 fokos hőmérsékletre melegszik ? Bocsi de eléggé rossz minőségűek a képek
Keress rá a fúrumok között a ' JLH erősítő' nevű topikra. Ott minden le van szépen írva
Bocs, hogy beleszólok, de szerintem a vázolt rajzot igazán nem érdemes feszültségkétszerezőhöz hasonlítani, mivel nem az a célja. Ez simán két, egyenként egyutas egyenirányítással megoldott, ellentétes polaritású tápfeszültség. Az "irreálisan nagy" elkók is pontosan kétszer akkorák kellene, hogy legyenek, mint kétutas egyenirányításnál, mivel pont kétszer akkora időt kell áthidalniuk ugyanakkora feszültségesés mellett. Tehát megfelelő alkatrészekkel, méretezéssel használható lehet, bár tény, hogy nem ideális elrendezés.
Azt azért érdemes szem előtt tartani, hogy a kondenzátorok feltöltésekor az átlagos levett áramhoz képest igen nagy csúcsáramok fognak kialakulni a diódákon és a trafó tekercsén, ez tényleg hátrányos lehet.
Ha a hangján nincs változás, akkor valószínűleg elmászott a munkaponti áram. Ha szerencséd van, akkor van benne egy poti, ahol be tudod állítani, oda is szokták írni a panelra, hogy mennyi az értéke. (Legalábbis a régi szép időkben a Videoton erősítőnél még így volt) pl: az adott mérőponton mely feszültségek között legyen a mért érték.
Persze erősen kétlem, hogy egy Sony ilyet odaírna, de talán ezen az úton el tudsz indulni. Nomeg az elektrolitok el szoktak satnyulni, és ha egy ilyen kondenzátort a végtranyók közelében találsz, azt érdemes lehet rögtön kicserélni. Még egy kérdés, hogy mindkét oldal melegszik, vagy csak az egyik? Mert teljesen másképp kell nekiállni a javításnak mindkét esetben.
Meg sokszor van a hűtőbordán egy olyan kisebb tranzisztor is a nagyobb végtranyók között, ami a hőmérséklet kompenzálás miatt van. Ez is tönkremehetett, vagy csak egyszerűen nem jó már a kapcsolat közte és a hűtőborda között.
Ha mindkét oldal melegedne az nagyobb gáz. Mert akkor a tápban kell szétnézned, de ott már akár drasztikusabbak is lehetnek a hibajavítási költségek. Azért nézd meg a trafót is, a tekercsrésze nem lehet tűzforró!
Hangon nincs változás trafó csak a házhőmérséklet miatt melegszik mert ha leveszem a tetőt jéghideg ha max-on használom akkor is. Kondik épek a teljes hűtőborda olyan meleg hogy nem lehet megfogni és a 2 végtranyó között van még 1 valami és van 1 led a végfoknál ott van mellette egy potméter
Nagyon sok mindent rá szoktak írogatni a panelokra az ilyen erősítőknél. Persze apró betűkkel, de szinte minden ott van ami fontos. Tedd meg, hogy ma még csak olvasgatod, hogy mik vannak odaírva. Aztán a többit holnap, mert ha rossz fele tekered a munkapont trimmerét (ha egyáltalán van ilyen, sajna az én Pioneeremen nincs, mérges is vagyok emiatt), akkor akár tönkre is teheted, a most még bizonyára jól működő végtranzisztorokat is!
Nem tervezgetem hogy belenyúlok csak zavar hogy nagyon meleg és félek hogy meggyullad valami felette vagy hasonló mert nekem a tűz a legnagyobb félelemem..
No az előbb leírtam, de elszállt:
A ledek akár stabilizátorként is szerepelhetnek a munkapont beállításnál. Ez magyarázná az egyszerre öregedésüket, így mindkét oldal melegedését. valoszinűleg a két poti azért van ott, hogy utánnahúzd a munkapontot ilyen esetben. de akkor az értékeket is odaírták, hogy mit kell mérni a kivezetett mérőponton! (csak tippelek, így este 10 felé)
Amúgy akkor azért van az ha egy erőteljesebb bakelitlemezes zenét hallgatok hogy villognak a ledek? Képen látod a ledet és potit poti körül Bias L meg a másiknál Bias R van feliratozva meg hogy melyik irányba van a minimum.
Szerintem ha minimum fele mész abból nagy baj nem lehet, de inkább várd meg a többieket, mit mondanak rá holnap.
Ilyenkor mindig idő kell, hogy beálljon a borda hőmérséklete, tehát minden apró változtatásnak csak percek múlva lesz eredménye. Elvileg műszeres beállításra lenne szükség sinuszos bemenőjellel, szkópon hangkártyán nézni a jelet, műszerrel mérni a munkaponti áramot, vagy legalábbis az általa "okozott" feszültséget, mely szakirodalomban, vagy erősítő panelján fel szoktak tüntetni. A gyakorlatban, ha semmit sem tudok akkor úgy szoktam csinálni, hogy kikapcsolom az erősítőt, hüljön le. Majd bekapcsolom, és még mielőtt picit is felmelegedne a te esetedben minimum felé tekerem a potit egy kicsit, miközben az adott oldalon hallgatom a zenét, kellemes szobai hangeővel. Persze nem trashmetált, hanem valami kellemes, tiszta, kellően széles frekvenciaspektrumú zenét, mondjuk diszkót. A tranyókon egyik kezem végig rajta van (elvileg csak törpefeszültség van ezeken a helyeken, nomeg a másik kezemben a csavarhúzóval sem összevissza kalimpálok, hanem a trimmerben van. Persze mérj rá, semmiképpen se rázzon meg az áram) A lényeg, ha jófele tekerek, a tranyó egyre kevésbé melegszik halk zenénél, viszont eljön egy pont ami után, torz lesz a hang. Akkor viszatekerem ahol még jó volt. És ha még mindig kellemesen langyosak a tranyók 5-6 perc után is, az szerintem elfogadható, a te esetedben. Ekkor felhangosítom, itt is hallgatom pár percig és örülök. Viszont ha az elején rosszfele tekersz, azt rögtön észre kell venni abból, hogy a tranzisztor pillanatok alatt elkezd melegedni. Ilyenkor rögtön kikapcs, potit visszatekerni, várni pár percet. De mire a hűtőbordán ezt megéreznéd az már rég késő. Tehát amennyiben ez a baja, ez a megoldás járható útnak tünik.
akkor várok és majd lájtosabb számot hallgatok aztán rá 0 dB ig a keverőt (az a max túlvezérlés nélkül) kivácsi leszek de elkezdtem Metallicát hallgatni kegyetlen meleg és a lassabb számban dob ütemére villognak a ledek
Szerintem azért mégis csak hasonlít....
Nem azt mondtam, hogy nem hasonlít, csak azt, hogy szerintem nem érdemes ilyen megközelítésben értelmezni. Itt két egyutas egyenirányításról van szó, a terhelés felől nézve a pufferek nem kapcsolódnak sorba, mint a feszültségkétszerező megoldásnál. De ez itt tényleg elég OFF.
Ez a zaj, hangerőtől + minden mástól független!!
A táp kondik jók.(igaz régi fémházas) És ha alapból zajos akkor nem leszek sokkal előrébb a kondizással,mondjuk biztos halkulna valamennyit... Nincs rá valami bevált megoldás?? Vagy ha gyárilag se sikerült akkor ne is erőlködjek?
Üdv!
2db TDA2003-asnak milyen teljesítményű tápot szoktak adni?
Szerintem a 30W táp elég a 20W felvételhez.Persze minél nagyobb annál jobb..
30VA-es trafó jó hozzá.
Sajnos erre nincs. Zajos, nem kell kis hangerőn hallgatni. Esetleg lehet árnyékolt kábelere cserélni a gyárit(ha nem az) A kondizás mindenképpen javasolt, ez biztosan segítene valamennyit.
Azért köszönöm választ.
Megpróbálom még a transzformátort leárnyékolni + kondicsere, meg amit látok közbe....
Szia.
Ezt a jelenséget úgy hívják, hogy brumm. Régi erősítőknél mindenféle gond nélkül rátették a házra a védő 0-át. A nagyáramú földpontod és a védő 0-a közt alakult ki neked ez "valószínűleg". (pláne ha a végfok szintén egy védőföldes eszközről kap szintillesztést).Meg kéne nézni hogy egyáltalán rátették-e a házra a nagyáramú földpontot. Ha nem látsz erre semmiféle utalást akkor minimum egy 5w-os ellenállással tedd ezt (mondjuk 10 Ohm.) Van hogy 470nF bipolár ( régen remix 250-470V) kondival volt rajt. pl siva ppa 800 (régebbi verzió). Továbbá ha nem javult a dolog lényegesebben, akkor meg kéne nézni a segédtápot. Ami viszi a védelmet stb, szintillesztő ha van stb.. Ha így sincs javulás jöhet a végmodul leellenőrzése... tedd rövidre a bemenetét, az addigi jelkábelt kösd le. Ha így is gerjed akkor már megvan a keresett blokk. Ha úgy jó , akkor mehet vissza a jelkábel, és a kimenetét tedd rövidre.. akkor mi a változás? A segédtáp földje is rámehet a nagyáramú földpontra.. ott is meg kéne nézni mi újság. (galvanikussan nincs-e szineltolódás)
Nem is beszélve arról, hogy nyílván (bár ne így lenne nálad) a bementi 230V semmiféle interferencia szűrésnek nincs kitéve.
Szinte biztos, ha a végfokmodul jó, akkor a nagyáramú földpont lesz a hunyó.. valamihez képest . Én a helyedbe most le is kötném a védő 0-át az aljzaton, vagy ha 3lábas dugóval van megoldva, akkor olyat vennék hozzá ami nincs védőfölddel ellátva (konnektor dugaszolós felén). Ez nem egy szép megoldás igaz. De ahhoz ,hogy elkezd tudni kiszűrni a hibákat ez fontos lehet. Ha eddig nem csinálta ezt a jelenséget., amit írtad is. Persze a fent leírtakat én végigfutnám ha már szét van esetleg szedve.
Köszönöm választ.
Tudom hogy brumm. De mivel sistergés szerű is van benne ezért neveztem zajnak. Szimmetrikus táp van benne, és a 0 a földelésre van kötve közvetlenül, a földelés meg a házra.Mérések közbe megdöbbenve tapasztaltam hogy a földelés 105v on van. Kis földelés hiba a házba. Ennek gyors utána is járok.
Mindenképpen , ezért is javasolom az 5w -os ellenállást, hisz a 2potenciál közt jelentős feszültségkülönbség van!
(Én saját végfokomnál, pl 47 Ohm 10w tettem meg ezt. párhuzamosan egy 470nF kondival). Nézd nálam Így van megoldva, csatoltam a képet. Nyílván a segédtáp szűrve van, továbbá a váltókon én külön interferenciát is szűrtem , majd úgy ment gratze-re! Makulátlanul csendben van a végfok! Jah és a sistergésed, az a hálózati zavar, ami a váltakozó áramon van! Pl : feszültségingadozás stb.. Itt már elő is jön a hiánya annak hogy nincs interferencia szűrőd.
Kösz!
Akkor gondolom az 50wattos röhögve elbírja majd.
Az két TDA2030-at is simán elvisz.
Megcsináltam amit mondtál tisztább hangja lett maxon is ledek villognak ugyan úgy de nem számít és nem olyan nagyon meleg használat közben 70 fok körüli amúgy 50
|
Bejelentkezés
Hirdetés |