Fórum témák
» Több friss téma |
A derékszögelés után nyilván rajzoltatok vele egy nagy négyszöget és megmérem az átlóját. Pitagorasz bácsit én is ismertem.
Ha térben is el van csavarodva, akkor nem feltétlen jó megoldás az átló mérés.
Most jöttem rá, hogy végül is a maró kijjebb jön mint a keret széle, ha máshol nem magán a kereten ellenőrizhetem a párhuzamosságot, csak egy hosszabb fúrót kell befogni a maróba, mert úgy raktam fel, hogy a keretet nem érje el semmi esetre sem, az asztal úgyis a kereten kerül.
Kormalkodsz velem ?
Azért hivják 3d-s marónak ![]() Ettöl függetlenül igazad van de azt elég könnyü megállapitani.
Talán arra jo lessz hogy lessz egy bázis felületed , de minket most a párhuzamosság nem érekel . Ami érdekel az az hogy a 3 coordináta meröleges-e egymásra ?
Miért bonyolitod ? Állitsd be akkor a párhuzamosságot és utánna rajzolj .
Sziasztok, én is belefogtam egy házi cnc-be sőt ez inkább szemétből van konyhaszekrényre hasonlít mint sem CNC-re. Majd dobok fel képeket.
Valakinek nincs valami jó ötlete gravirtű ügyben?
A hobbycnc fórumon több készítőt is találsz. nagyon jó minőségűeket kapsz párszáz forintért, esetleg Ebay.
Bállítottam. Most már egész pontos lett a nyákfúrás, már csak a 16-os tengelyeket kéne lecserélnem hogy belógás is megszűnjön.
Innen a 16-os elég, vagy inkább a 20-as kéne az x-hez?
Bővebben: Link
Nincs értelme a 20-nak , böségesen elég a 16-os ugy is altámasztott .
Szia!Én is ilyen sínekkel tervezem a következő gépemet,csak az nem látszik a képen,hogy hogyan kell rögzíteni,gondoltam már arra is,hogy a talpba kell furatokat készíteni,szóval hogyha veszel,akkor légy-szíves írd már meg,hogyan is van ez és milyen merevséget értél vele el,bár ha végig alá van támasztva akkor a váznak is meg kellene hajlania,hogy deformálódni tudjon ez a sín szerintem.Tervezek egy kis költségvetésű,de profibb gépet,hogyha a köszörült tengelyeidet+a kocsikat cseréled akkor vevő lennék rájuk.Előre is köszi.
Szia
Jo vállasztás ( ha eladja ) 300mm-alatt nyugodtan lehet használni öket . Az alátámasztott vezetöknek általában a talpában van kétoldalt a rögzitö furat , de van olyan is ahol egy sint kell beledugni a talpba és a sint huzatod a vázhoz . Már irtam de az ISEL honlapján ott van sok sok méret és megoldás a cnc-épitéssel kapcsolatban PDF formátumban ( Isel.hu ) .
A X-et hogyan lehet alátámasztva megcsinálni? Igazából nem is alátámasztva hanem valami alumínium lapra kéne rögzíteni a két sínt gondolom.
Szia
Maradta még profilod ? A régi vezetö hellyére tegyék fel két profilt ( összeköti az X lábakat ) és ahoz rögzited az alátámasztott uj vezetöket ugy hogy a talp merölegesen van az Y asztalra ( valoszinü hogy lessz eltolodás a régi és az uj orso tengelysikjai között ( orsot áthelyezni ).Az lenne az igazi ha ezt nem kéne csinálni . MIvel hogy az X tengely nagyobb terhelést kap Y iránybol ( maráskor ) ezért kell az X linjeit vizszintesen rögziteni ( ez a könnyebb most Neked ) .
Maradt, és vettem 40*40-es erősebbet is.
Ha a talpa merőlegesen van az y asztalra, akkor az nem lesz alátámasztott, mert a csavarokon fog "lógni". Ettől még jobb lesz mint egy 25-ös tengely? A súly egyébként szinte lényegtelen viszont a 25-ös rúdhoz van felfogó, lehet hogy attól csak még merevebb lenne a torony. Láttad az előző videót ahol a 15 kilós kalapácsa tetején volt és kisujjal lehetett mozgatni? Persze ha az alátámasztott megoldás biztos hogy jobb, akkor már csak az ár számít.
Sajnos elég ótvarok az ingyen sínek. Néha akadnak, magamnak még csak beépítettem, de eladni nem adnám el nyugodt lelkiismerettel. Persze ha lecseréltem megnézed, és eldöntöd tudod e használni. 4 csapágy van hozzá, 2-őn van szennylehúzó is, bár ha neked kisebb kell, akkor lehet van olyan része amit fel tudsz használni.
pontosabb linket ahhoz a pdf-hez mondanál?
Az alátámasztott 16-os az 23750 forint lenne (2*70cm sín) a 25-ös rúd 4 tartóval és két kocsival 19200.
Az alátámasztotthoz kell plusz elem a toronyra, a rúdhoz meg nem kell semmi, csak a mostani tartókat le kell szedni, és az új tartókat felrakni. (persze a danamid rögzítés is változik, de az mind a két esetre igaz.) Dilemma.....
Sziasztok!
Egy kis segítséget ill tanácsot szeretnék kérni. Megépítettem ezt a kapcsolást ezzel a motorral: Kép kapcsrajz Nyák -és letöltöttem a mach3-at. Kérdésem az lenne, hogy hogyan tudnám belőni a működést? Bújtam a magyar leírást de elakadtam a portoknál, biteknél, kimeneteknél.... ![]() Mechanika még nincs csak ezt az 1db motort szeretném kipróbálni, hogy működik e vele. Elvileg működik mert step és dir kell ennek a kapcsolásnak és a mach3 pedikg step és dir kimenetet ad. Előre is köszönöm István
Bővebben: Isel
A menüböl ( fent ) " Termékek " " Mechanika " és ott a sok sok PDF és info . Azért nem irok pontos linket mert sok más dolog is van a lapon . Amit irtál 16-os alátámasztott ( csak a ponosság kedvéért ) 2X700mm sin és 4db rövid nyitott csapágy ára.Nem olyan nagy dillemma az . Azért irtam hogy az X-en a terhelés Y irányban van hogy a lin sint hogyan kell szerelni . A Z tengely sulya van rajta ( 5-6kg ha jol emlékszem ) ez állando erövel huzza az X csapágyakat lefelé . Ha az X hid elindul és meg áll és a maro oldalirányban mar ( tehát nem fur ) akkor ezt a sulyt meg kell állitani és el kell inditani ugye .Ennek a sulynak van lend tömege ami az önsulyának a töbszöröse de mindenféleképpen nagyobb mint az önsulya ( 5-6kg tol ) ebben az esetben a terhelés iránya megfordul és a lin sint is ugy kell forditani hogy a maxterhelést abbol az iránybol vegye fel .Lehet hogy nem akkora a különbség hogy ezzel keljen foglalkozni de ha lessz egy dinamikus géped ( meröleges rámpa) akkor bizony nagy jelentösége van . Nemtudom hogy érthetö-e igy ?
Szia istván!
A Machban add meg hogy melyik LPT láb mi legyen, pl. 2. step, 3. dir. Ezt a config/ports, pins alatt találod. Erre a két lábra kötve már tudsz tesztelni. Ne feledd az LPT gnd-jét közösíteni a vezérlőével.
Meg elöztél .
A másik topickban válaszoltam én is ugyan ezt, szerintem oda valo ott lehet folytatni .
Hát a menetesszár egyébként sem egy gepárdléptű valami, ráadásul a motorok gyorsulva indulnak és lassulnak, pont azért, hogy lendületbe tudják honi a hidat, de mivel az y olyan brutálisan jó, hogy a 13 kilós kalapácsot kisujjal lehetett mozgatni, ettől nem félek.
Annyira jó hogy 40*40-esekből akarok építeni egy két tengelyes befele dolgozót, csak nem találtam pesten olyan céget aki bevállalta, hogy tizedmm-en belüli pontossággal vágja abszolút derékszögbe ezeket a profilokat, és ugyan ezen a paraméterekkel a 20mm vastag alu lemezeket. Persze előbb ezt befejezem. Amit meg írtam, az csak két csapággyal volt számolva, és ha 4 kell, akkor még drágább.
Nekem amikor tönkrement a z tengelyem vezérlője és azt hittem,hogy csak rosszul van beállítva valami akkor azt mondták,hogy próbáljam végig az összes lehetséges számot beírni step-hez,mert ha a step-et eltalálom akkor már forog a motor.A számokat kb 30ig próbáld,fejből sajnos nem tudom,hogy hány tüskés a parallel port.
Gulasoft-nak:Hogyha cseréled a síneket akkor tutira meg venném(ha lesz úgy pénzem) a köszörült rudakat+csapágyakat,mert a fióksínnél rosszabb lineáris vezető nem létezik szerintem. ![]()
Nálunk a suliban van egy vízsugaras(abrazív) vágó,a burkoló szakoktató vagdos vele csempéket,ahogy elnéztem szerintem a pontosság megvan.Némelyik lézer tudomásom szerint tud csinálni elég ronda munkát,szóval vízsugaras vágást keress.
A gyorsulása egy gépnek legalább annyira fontos mint a sebessége .
Szimumláltam Neked egy Reliefet (455 845 sor a mérete X 248mm x Y138mm x Z -10mm ) fába ( egy korona marása ) . A beállitások kb a Te géped maximuma volt ( X - Y - Z tengelyek 1250mm/min ) a felbontás itt most 200lépés/kör ( tehát eggyezik a fordulatszámmal ). KÉt mérést csináltam az eggyik az én gépem ( MDF ) adatai szerint de 1250mm/min-el ( nálam a gyorsulás minden sebességen 2000 ) Tehát 1250mm/min sebesség 2000-es rámpa és 200lépés/kör a szimulált idö 2:50;13mp - A másiknál semmit nem állitottam csak a rámpát vettem vissza 300-ra ( a video szerint kb itt körül van a Tied is . Tehát 1250mm-min sebesség 300-as rámpa és 200lépés/kör a szimumlált idö 5:41;36mp . A cnc épités eggyik legfontosabb paramétere a gyorsulás .Ezért van az hogy minden váz ami birja is ezt az tulméretezettnek tünik ( pedig nem az ) . Ha nem relief készités a célod akkor ennek a rámpa dolognak nincs akkora jelentösége de akkor is számit . Érdekesség : nálam a Z komplett suly az X csapágyaival kb: 3.5kg motorral eggyüt és irányváltásnál ( 1500mm/min felett ritkán dolgozom de alatta is ) a 2000-es rámpával ezen a sebességen ellöki a kb 25kg-os gépet a hellyéröl ( le kell hogy fogassam valahova csak akkor ez a lökés máshol jön elö . Nem tudom hogy érethetö-e de minden mindennel összefügg és olyan nincs hogy nemfontos .
SBR16 =868ft/100mm ,1400mm =12152ft áfával 15190ft
SBR16UU rövid csapágy 2064ft/db 4db =8256ft áfával 10320ft SBRL16UU hosszu csapágy 4080ft/db 2db =8160ft áfával 10200ft -posta . Te melyikekkel számoltad ? én a 4db röviddel .
A vizsugaras vágás talán valamivel olcsobb mint a lézer de 40mm ( a profil magassága ) mélyen már alávág az anyagnak ( kicsit de alávág 0.1-0.2mm-t ) .
A fürésztárcsás vágástol nincs olcsobb ( csak kell keresni valakit aki le is vágja pontosan és le is tugyja mérni mit vágott ) .
Igaz hogy ez még a jövö de miért kell 0.1mm-en belül vágni az anyag hosszát ? a derék szöget értem .
|
Bejelentkezés
Hirdetés |