Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Én is belefogtam itthon egy kisebb feljesítményű szélgenerátor építésébe, először csak amolyan kísérleti szinten. Alapvetően volt itthon egy rossz autógenerátorom és abból akarom megcsinálni. Láttam olyan weboldalt valahol (de nem találom) hogy autógenerátronak szészedték a forgó részét kivették a tekercset és mágnest raktak a helyére. A problémám az, hogy nem tudom hogyan lehet szészedni a forgórészt..... próbáltam már savval megmarni a ragasztást, ütni-vágni, vagy esetleg menetes lenne?? Most jutott eszembe, hogy esetleg levágnám flexel az egybevágó fogakat?? kérem aki tud legyen szíves segíteni. Köszönöm.
Szia!
Az autógenerátorok forgórésze a tengelyre van préselve.Ha szét akarod szedni, keress egy műhelyt,ahol van egy legalább 10 tonnás prés,akkor jó eséllyel szét tudod szedni a tengely tönkretétele nélkül is. Ha nem jön össze, felesleges generátorom van még pár darab, szivesen felajánlok belőlük kisérletezni.
Üdv! Olyan generátorral kísérletezz ami amúgy is forgórész hibás, vagy amit nem sajnálsz. Ha kicsit megmelegíted oxigénnel az egyik vasmagot jó esélyed van rá,hogy a tengelyt ki üsd belőle! Nekem már sikerült egyszer. Szétszedés előtt érdemes összejelölni! Összerakás előtt a tengelyt tedd a fagyasztóba egy időre, a vasmagot meg melegítsd fel 60-80 fokra, így könnyen összemegy. Precíznek és gyorsnak kell lenni! sok sikert.
Ez a generátor, amin kísérletezek, már elvileg amúgy is gajra ment, mármint azért akarok kísérletezni pont ezen, mert nem sajnálom.
Egyébként köszönöm a választ mind a kettőtöknek
Köszönöm szépen! A legkisebb is számít ..
Autógenerátort rúdmágnessel átalakitani jó ötlet? Kisérletezett már valaki vele?
Üdv! Legegyszerűbb a két vas közé megfelelő hangszóró mágnes. Láttam a neten valahol rúd mágneses átalakítást, de ott teljesen új forgórészt gyártottak. A hagyományos mágneseknek a két végén vannak a pólusai ami ide nem jó! Ha a forgórész palástjára a karod ragasztgatni a "rúd" mágneseket akkor olyan kell aminek az oldalán vannak a pólusok!
Az eredeti forgórészre abban a formájában nincs értelme mágnest rakni, mert a tengely elvezeti a mágneses teret. Nem arra fog menni, amerre szeretnéd. További a képeken:
1-es: eredeti forgórészbe rakott mágnes erővonalainak útja 2-es: a fogaskosár kiesztergálása és sárgaréz közdarab használata 3-as: a tengely megszakítása után kialakuló erővonalak
Szia Puzzafutár!
Talán ezt az oldalt keresed, autógenerátor módosítás miatt: http://www.windstuffnow.com/main/gm_alt_mod.htm Üdv
Savonius kerékhez szinte lehetetlen áttétel nélküli tárcsagenerátort csinálni. Számoláskor a papír mindent elbír, de a mágnesek és a tekercsek darabszáma miatti ár, na meg a nagy átmérő pontos futása a kis légrés miatt…
Melléklek egy táblázatot a Savonius fordulatáról és teljesítményéről. Érdemes megnézni különböző méreteknél, illetve összehasonlítani a hagyományos vízszintes tengelyűvel.
Szélgépfénykép nézegetéshez : vasmagos tárcsagenerátor hangszóró mágnessel, és inkább kerítés gyártására alkalmas vasból.
Nagysága akkora, hogy egy nem túl nagy akkumulátort életben tudjon tartani, ami eseti világítást, rádióhallgatást, fóliasátor ablakának automatikus nyitását-zárását, esetleg riasztó működtetést lát el, A generátorban 8 db átmérő 40/19-8 mm-es méretű hangszóró mágnes van. Mivel nálam alig van szél, úgy terveztem, hogy 2,4 méter/sec szélsebességnél (200 ford/perc) az egyenirányított feszültség 12,2 volt legyen. Az induló nyomatéka 0,2 Nméter.
Segítségül egy Robbantott fotó.
Elég nehéz sérülésmentesen szét szerelni. Ez egy trabant generátor forgórész, az egyik fél körmeit meghosszabbítottam,(Sajnos fel kellett áldozni egy db-ot) azzal nyomattam ki a másik forgórészt. Nekem nem kellett hozzá présgép simán működött a dolog egy méretes satu-val.
Szevasztok!
Készítettem egy éves szélenergia kalkulátort. Megtekinthető, letölthető, használható: ITT
Haló van itt valaki?
Mi van ha a tekercseim nem egyforma menetszámúak +-3 ? Nagy a baj ? Esetleg utólag tudom mérni valahogyan ? Kösz a választ.
A Huggh Piggott féle 5 fázisosat szeretném összerakni.
A 10 tekercs kezdő pontja lesz összekötve. Ebben az esetben?
Itt a folytatás ! Hogy állsz a generátorral? Várom a tapasztalatokat. Lehet hogy én is belekezdek
Igazi mestermunka a műved!
Kérlek, írd meg, miért e típus mellett döntöttél? Miért láttad ezt érdemesebbnek, mint más típust?
Autógenerátor. A „windstuffnow”-n lévőnek úgy tűnik, több pólusa van, mint ami látszik a Trakis fotóján. Ahogy én tudom, amiket átalakítanak szélgéphez, azoknak 7, vagy több póluspárja van. Gondolom, ez is számít valamit. Te erről tudsz bővebbet?
Teljesen mindegy, hány pólusa van az autógenerátornak. Eddig 5-7 póluspár közöttiekkel találkoztam, Ez a 20-40% eltérés semmit nem befolyásol. Amennyivel kevesebb a pólus, annyival nagyobb egy-egy pólustörzs keresztmetszete és viszont.
Üdv! Az ábrákat nem nagyon értem, de a lényeget igen. A lényeg hogy a fogasár ne érjen a tengelyhez Hanem a kettő között legyen egy nem mágnesezhető anyag? Gondolom elég lenne az egyiket így megcsinálni.? Ma szétszedtem egy lada generátort, a tengely is a kosarak is mágnesesek (ragad hozzá a csavarhúzó) és mégis működik!? Vagy az elektromágnesnél eredeti formában nem baj ,hogy a tengely is vas?
Sok minden szól mellette: Könnyű kivitelezni, nem kell szélirányba fordítani, a viharokat is jobban viseli. Nem kell az oszlopra mászkálni a generátorhoz, csak egyszerűen felmegyek a padlásra, nem kell az oszlopról csúszógyűrűkön levezetni az áramot stb. Főként az egyszerűségre törekedtem. Üdv!
Most mértem meg egy Bosch generátor külső átmérőjét, 133 mm. Van egy szétszedett 6 póluspárú az asztalon, annak a külső átmérője 153 mm. Azt is tudom, hogy van autógenerátor 7 póluspárral, valószínűleg az még nagyobb átmérőjű. Úgy tudom, ezekből csinálnak szélgépekhez generátort mágneses gerjesztéssel és áttekercselt állórésszel
Az elektromágnesnél a tekercs a tengelyben és az arra ráhúzott vastag vastömbben hozza létre a mágneses teret, ami a fogakon keresztül kimegy az állórészbe. Ha a tekercs helyére mágnest teszünk, az erővonalak nagy része elmenne a tengelyen keresztül és nem lépne ki az állórészbe.
Elég csak az egyik fogaskosarat leválasztani, a rajzon is úgy van.
Nekem segítség lenne, ha a 934904 hozzászólásod fényképén látható összeállításon csinálnál egy mérést. Spárga valamelyik tengelyre, és megnézni, mekkora súly indítja el a forgást (plusz az ékszíj és a tárcsák mérete). Kérésem teljesítését előre is köszönöm.
Minél nagyobb az autógenerátor, annál kisebb fordulatszámon tudunk számunkra hasznos feszültséget kihozni belőle.
Soha nem olvastam még el az autógenerátor átalakítás menetét. Igaz, van egy áttekercselt a padláson, még úgy 30 éve tekertem át 220 V-ra, de még soha nem próbáltam ki.
Itt van pár videó az állandómágneses átalakitásról autógenerátorhoz.:
Bővebben: Link Adhat ötleteket, jó a kivitelezés. üdv:hp
Annak idején mire használtad volna a 220 voltos alternátort?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |