Fórum témák
» Több friss téma |
Hozzátennék még valamit!
Akárhonnan kap egy pillanatnyi széllökést,szinte AZONNAL hasznosítja! A vízszintes tengelyűnek másodpercekbe kerül szélirányba állni. Az utolsó előtti mondat saját tapasztalat...
Ácson a "lomisok" komplett 220-as benzines aggregátort árulnak 15000ft-ért.Ránézésre vadi új.Milyen minőségű lehet?
Szívesen segítenék de ezt már nem tudom kivitelezni, a gép már a helyére került (így a tengely függőlegesen áll) a motor is ki lett cserélve. Az áttétel is módosult. A generátor még nem végleges, más irányba kell gondolkoznom, valami egyszerű mágneses kellene, de nincs hozzá semmim meg pénzem sincs nagyon kísérletezni. De a rotor már gyönyörűen forog így mindenki azt hiszi áramot termelek
Ha jól emlékszek még, szélgenerátornak. Csak azóta mindig akadt más sürgősebb, fontosabb.
Remek! Gratulálok a haladáshoz! Örömmel látom, hogy ez már a ház gerincre került a garázstető helyett. Ehhez a mérethez nem igen úszod meg a PMG készítést, mert bármelyik 0,5-1 kW-s elektromágneses gerjesztésű min. 10-20 W-ot igényel a gerjesztéshez. Csak az e feletti teljesítményt vehetnéd ki. Ezt viszont csak kb. 5 m/s felet produkálná ekkora felület.
Érdekesnek tartom a kb. 30-50 ford/perc induló fordulathoz egy autógenerátor illesztését, most ezt nézem, ehhez kértem az áttétel adatot. A probléma már megoldott neodym mágnessel (18500 Ft/db) meg áttekercseléssel, én egy olcsóbb megoldást próbálok keresni.
Szélgépfénykép nézegetéshez : szélgép kis munkával.
Szélgépfénykép nézegetéshez : szélgép kis munkával.
Ha már forog a szerkezet, az egy szélgépesnek nagy öröm. A járókerék eredetileg vakond riasztó volt. Egy földbe szúrt vas rúdon forgott, a zörgését nem bírta a vakond, inkább elment (okosabb enged). Most a szelet és a szélirányt mutatja, de biztos nem bírom ki, hogy ne tegyek rá egy picivel nagyobb lapátot (átmérő 70 cm), meg generátort néhány világító ledhez. (a fa olajjal van átitatva, és lehetőleg keményfa legyen).
Én pont a másik felével kezdtem. A generátorom félig kész, addig nem akarom beönteni mig nincs szárazon lepróbálva. Ha minden jól megy holnap plazmával kivágják a tárcsákat és már csak esztergálni kell.
Itt van egy kép a művemről. "Tapasztalat?" egy oldalról mágneseket (nincs zárt mágneses tér) kézzel megforgattuk kb. 20 fordulat 5,4V fesz jött le. A generátor 10x180menet 0,8huzal 5fázis . A választ nem tudom, jó vagy rossz?
A problémám az,hogy a fordulatom inkább 20-30 1/min. Nyomaték az van, de jórészt elvész a 18x-os áttételen és nem bírok termelni A jelenlegi aszinkron generátor ami van rajta (300W 900 1/min) már hatszáz körül felgerjedne de ezt is ritkán éri el, bár még nem sok szelem volt kísérletezni, de az simán volt 5m/s tegnap délután.
Akkor nekünk közösen kellene kísérletezni Hogy kötötted a tekercseket, mekkora fordulaton akarod járatni?
A tekercsek kezdetét összekötöttem csillagba. Minden átlós tekercs működik egyszerre, mivel 12drb mágnes van, majd a Huggh Piggott megodás szerint ezeket a párokat egyenirányitottam. Remélem a hét végéig sikerül összehoznom egy próbamérésre.
Aszinkron generátor forgórészét, állandó mágnesesre alakítani hülyeség??? Van valakinek ez irányú ötlete, vagy tapasztalata?
Van, nem is olyan rég gaspa kolega foglalkozott a témával.
Hát én egyszerűbbre gondoltam, Autó generátoréhoz hasonlóra. Legegyszerűbb: két U alak szembe fordítva, közötte hangszóró mágnes.? Ez működne, vagy gyorsan felejtsem el?
Felejtsd el.
Ha megfigyeled az autógenerátor rotorját ott körmöket látsz, ezek okozzák az indukció változását az állórészben (két sima U alak ezt nem biztosítja). De egy nagyobb hangszórómágnes alaphangon is kevés lenne egy aszinkron motorba, nem tudná elvárt mértékben felmágnesezni az állórészvasat.
Akkor már kb ott tartunk mint gaspa.
De a ferritmágnes még mindik gyengusz, ha lenne egy nagy henger ferritmágnes anyagból, pont akkora mint az eredeti rotor, akkor azt megfelelő pólusszámmal felmágnesezve kb még mindig csak félig lenne kihasználva az állórészvastest (kicsi a remanens indukció, a vas 1-1,5T körül van kihasználva (a horonyoszulopban még nagyobb is lehet 2T körül), a ferrit meg 0,4T indukció körül van, a neo meg 1,2-1,4T körül) Szóval durván a ferritből dupla akkora felületű rotort kellene betenni az állórészbe mint a gyári, de ez sehogyse fog menni, neoból meg kisebb felület is elég.
Az már jó lenne, de a mágnesnek nem a palástján vannak a pólusai.? Ezért kellenek a körmök.?
Ott van a pólusa ahova mágnesezzük.
PL: CDrom forgatómotor harangjának belső mágnesszalagja, több pólusra van felmágnesezve. Szóval a hengert sugáirányból több pólusúra is fel lehet mágnesezni (akár házilag is). Ezzel nem lenne gond. A körmök viszont a gerjesztéses megoldás miatt kerültek fel.
Ilyen gyilkos számokat ne írjál! Így is 200 a vérnyomásom!
Szerintem kevés a pólusszám (p=2) és a mágneses tér is. Az áttétellel elérhető ~4-500 -s fordulathoz kellene 6-8 póluspár és combosabb mágnesek gk. forgórész pólusalakkal.
Gk. generátort elvből nem próbáltad, vagy nem figyeltem? Ha eddig eljutottam volna, kipróbálnám a gk. generátort, akkut csak a gerjesztéshez és diódákkal leválasztani a kimenetről, hogy a terhelés és fesz. szabályzó ne lássa, de kellő kapocs feszültségnél tudja visszatölteni. Esetleg soros sönttel (akár ízzó) korlátozni az akkuból kivehető áramot 1,5-2 A-re. Ha működne, végleges megoldásnak kapcsoló üzemű (PWM) gerjesztés szabályzót rá - vagy ez nagy hülyeség?
Köszönöm, lebeszéltél róla... Ez a házi felmágnesezés ,hogy működik?
A szélgépen még nem próbáltam autó generátort, de tegnap újból elő vettem a lada generátort, akku töltővel gerjesztve 3A-t vesz fel a forgórész. És ezres fordulatnál 10V jön ki üresjáratban, 1100nál éri el a 12V-ot Terhelve nem próbáltam (még) Magyarul az 500as üzemi fordulatnál kaka az egész!
Kell egy nagyfeszültségű szép méretes kondenzárotbank, minnél nagyobb feszültségű és kapacitású annál jobb.
Továbbá kell még egy combos kapcsolóelem, többnyire tirisztor (KA áramot kell bekapcsolni, KV os feszültség mellett). Kell egy mukatekercset csinálni, a pólusszámnak megfelelően (a tekercs menetiránya és a benne folyó áram iránya megadja a mágneses mező irányát, ami a tekercs felületére merőleges). És kell a munkadarab, amit a felmágnesező munkatekercsbe kell helyezni. Majd a kondibank összes energiáját rá kell szabadítani a munkatekercsre. Az itt elfolyó KA nagyságrendű áram a mágnesezőtekercsen keresztül a munkadarabot elviszi egészen telítésig és ezzel készen is van, a saját indukciója visszaesik Bremanens indukcióra (BH görbe). A munkatekercs mágneses körét minnél zártabbra kell építeni, de erről nincs tapasztalatom (gondolom vékony lemezelt vas, és nagyobb keresztmetszetű kell legyen mint a munakdarab, hogy ne az menjen telítésbe)
Üdv! Bonyolult egy ilyen áttekercselés? Józan paraszti ésszel jó kézügyességgel meg tudnám csinálni? Bár soha nem csináltam még ha megkapnám az instrukciókat, szerintem boldogulnék. Leírnád pár mondatban a lényeget, és a buktatókat?
Nem bonyolult,inkább gyakorlat kérdése,egy ügyes tekercselő játszva megcsinálja,egy kezdőnek lehet hogy a harmadik nekifutás se lessz sikeres.(valahogy olyan mint a kerékpáron az egyensulyozás).Persze valahonnan el kell kezdeni ezt is,legjobb,ha ,,,szert teszel,,, egy tekercselő haverra,és vele,felügyelete alatt,begyakorolod valamennyire a tekercselést,igy jóval kevesebb lessz az esetleges ,,,tandij,,,.
No Comment!
500-s ford. körül reméltem a 8V körüli feszt külső gerjesztéssel. Ráadásul ~40W a gerjesztéshez a remélt 10-15W helyett! Az áttételt tovább duplázni ekkora szélkerékkel pedig kérdéses, hogy maradna-e energia a generátornak, - 5-6 m/s alatt nemigen pörgetné fel üresen sem ~1000-1200-ra. Lenz2-höz halott ötlet. Azt hiszem nem marad más számodra, mint min. 10-12 póluspárú PMG gyártás lehetőleg a legolcsóbban. Ha nem ismernéd, árak, típusok nézegetéséhez: borsmagnet euromagnet.hu PlanetNeodyum supermagnete.hu |
Bejelentkezés
Hirdetés |