Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Olyan gondom ill. kérdésem lenne, hogy van két váltóáramú motor melyet egyenként (hol ezt hol azt), 0..24V között szabályoznak, és szeretném tudni, mikor melyik megy. Készítettem egy kapcsrajzot LM317-el, ami max. +1.25V egyenáramot ad ki, ha a bemeneti váltóáram eléri ill. meghaladja az 1Vac -t (1.41Vdc csúcs). Az LM317 in out max. feszültsége 40Vdc amit nem haladok meg(24Vac ~ 34Vdc). Szerintetek működőképes az áramkör? Nincs bemeneti dióda, mert feszt vesztek rajta, és az 1Vac alatti tartomány nem számít, csak minél egyszerűbb legyen. Előre is köszönöm a segítségeket! (kapcsrajz mellékelve)
Köszönöm a gyors válaszokat!
"Szerinted az lm317 menyire fogja szeretni a váltófeszt?" Mellékelem az LM adatlap egy oldalát, ahol a gyártó közöl egy teszt áramkört ac bemenettel. Nem tudom... Igazából csak az a lényeg, hogy melyik motoron van kint a feszültség, és a bejövő AC fesztől függetlenül állandó nagyságú feszültség legyen. Egy komparátor bemenetét vezérli. -a ref.fesz. 1V és mivel 1-2Vac is lehet a motoron, ezért választottam az 1.25V -ot az LM-el. A történet lényege az, hogy van 2db hőmérő, a kimenetük közös, de a motoroktól függően tiltani kell hol az egyiket, hol a másikat. A hőfokok DIP-kapcsolóvak szabályozhatóak. Felteszem a rajzot, de hibás, mert a relét vezérlő tranzisztor PNP és nem NPN mint a rajzon. Köszönöm!
"Mellékelem az LM adatlap egy oldalát, ahol a gyártó közöl egy teszt áramkört ac bemenettel."
A többihez nem szólnék hozzá, de itt nem erről van szó. A rajz szerint a bemenetre 4.3V és 14.3V közötti szinuszjelet adnak, aminek a frekvenciája 120Hz, de ez nem váltakozó feszültség, hanem egyen fesz+szinusz összege. Ennek az értelmét a a rajz címe adja meg, miszerint ripple rejection test circuit, azaz a kimeneten mérik, hogy a bemenő szinuszból mi megy át. Nyilván az a jó, ha minél kevesebb.
Sziasztok!
Én nem mondtam, hogy nem jó, de nem értem a két dióda soros ellenállás dolgot? De mivel félreértettem az LM gyári rajzát, mert valóban nem fordul meg az áram iránya, csak már kicsit kapkodtam este, és benéztem! Bocsánat! Akkor viszont nem tudom merre induljak, hiszen (szerintem) az ellenállás és zener páros nem nagyon lehet, mert ha méretezek 24Vac-ra, egyenirányítva 34V, akkor ha csak 1Vac lesz a motoron, semmi sem jut át az ellenálláson (ha kisebbre veszem, akkor meg nagyteljesítményűek kellenek)?! Na itt vesztem el a fonalat...miként tudom az 1.41Vdc(1Vac) és a 34Vdc(24Vac) ugyanazzal az áramkörrel lekezelni, és egy fix értékként megkapni. Az LM339 két komparátora még szabadon felhasználható lehet erre a célra is, de nem tudom...egyszerűen nem. Előre is köszönöm a szamárvezetőket!
Sziasztok!
Igen, Simpi módosítani is akartam az előző hsz-em, csak nem engedte. Igen tökéletes a megoldásod, csak én balga ba*om pont el akartam kerülni a diódákat, mert 0.6V esik rajtuk, és azzal még vesztettem volna; még véletlen sem gondoltam arra, hogy eme ritka jó tulajdonságát használjuk fel. Valóban csak detektálni szeretném a motoron lévő feszt. Mégegyszer nagyon szépen köszönöm a segítségeket, és a birka türelmet velem szemben! A pont Simpit illeti. Sziasztok! Sanyi
Ha a D1, D2 Dióda helyett LED -et teszel, a detektálás is meg van oldva.
Sziasztok!
Igen, jó a led, de nem szükséges a vizuális detektálás, elég ha komparátor megteszi(helyettünk) , és tiltja az ellenkező motor hőmérő komparátorát. Átalakítottam a rajzot, mellékelem a detektáló részt, remélem jó. A zavarszűrő kondik persze elhagyhatók. Köszönöm a relés rajzot és a segítségeket is természetesen! Sanyi
A melléklet lemaradt.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |