Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szélgenerátor építési problémák
Lapozás: OK   326 / 507
(#) laccika77 válasza Radpet hozzászólására (») Ápr 10, 2011 /
 
A legnagyobb lapátokból!
(#) Radpet válasza laccika77 hozzászólására (») Ápr 10, 2011 /
 
Jó oké De 3 vagy 5 lapátos meg hasonló
(#) Radpet hozzászólása Ápr 10, 2011 /
 
Csak azért kérdezem mert úgy tünik a generátor kérdés az megoldott. Én egy Astrábol kioperált elektromos kormányszervót alakitottam át.Szerintem az eredmények biztatóak.1fordulat per másodpertc 16v
(#) laccika77 válasza Radpet hozzászólására (») Ápr 10, 2011 /
 
Btoti-t keresd meg itt az oldalon van egy honlapja ahol sok kérdésre kapsz választ. Egyébként ki erre ki arra esküszik, véleményem szerint a kis fordulathoz, kis szelekhez jobb a függőleges tengelyű, sok előnye van. Kivitelezni is könnyebb, és kis szélben nagyobb indulási nyomatéka van. Milyen teljesítményű ez a kormány szervo?
(#) Radpet válasza laccika77 hozzászólására (») Ápr 10, 2011 /
 
Azt pontosan nem tudom de szerintem generárorként pár száz w. csak probálgattam kézzel forgatni és a H7-es izzót kiégette ami 55w. A huzalozása az 2mm réz neodim mágnes vasmaggal. Autoszerelőként dolgozom és cak most esett le hogy ott hevert a lábam elött. Probálok csinálni videot majd erröl a szervoról. Ja 60A-ral van biztositékolva átlagban 12v-on
(#) laccika77 válasza Radpet hozzászólására (») Ápr 10, 2011 /
 
www.szelesember.fw.hu
(#) pudding1 válasza gulyi88 hozzászólására (») Ápr 10, 2011 /
 
[OFF] Aha....hát persze ...és ebből lesz neked olcsó áram....ha egyszer valaha működni fog, olcsó áram akkor sem lesz belőle.
(#) lehar válasza Radpet hozzászólására (») Ápr 10, 2011 /
 
A lapátok számának nővelésével nő a nyomaték,de csőkken a fordulat,és visszafelé is igaz,a legjobb hatásfokot a 3 lapátos adja,a legnagyobb fordulatot a 2 lapátos,6 lapáton felül menni nem érdemes,számottevő nyomaték nővekedés nem lessz,csak felesleges munka,és anyag pocsékolás.
(#) laccika77 válasza Radpet hozzászólására (») Ápr 10, 2011 /
 
Igen, most,hogy mondod nekem a G astra 1,2-es nagyon észreveszi amikor ütközésig tekerem a kormányt, annyi áramot kíván a szevo, hogy az alpjárati fordulat lecsökken.
(#) btoti válasza Radpet hozzászólására (») Ápr 10, 2011 /
 
Lehet, hogy egy kincset találtál!
Mindent akarunk róla tudni - ford-ok/leadott telj-ek (W, V, A), mikor kezd gyanúsan melegedni, tapadás meginduláskor legalább saccra, mi lehet a bontott ára, stb... . A 70A szerint talán 4-500 W-t is ki lehet csikarni belőle generátorként!?
(#) Radpet válasza lehar hozzászólására (») Ápr 10, 2011 /
 
Akkor a jó öreg 3 lapátos az igazi. Akkor azzal fogok próbálkozni
(#) laccika77 válasza btoti hozzászólására (») Ápr 10, 2011 /
 
Veszek egy kincskereső kis ködmönt és megyek a bontóba
(#) Radpet válasza btoti hozzászólására (») Ápr 10, 2011 /
 
A hideg futkos a hátamon a válaszodtól (jó értelemben) Ezért is osztom meg veletek a tapasztalataimat. Annyit csináltam vele,hogy a csillagpontot szétkötöttem és sorba kötöttem és máris működött. Csinálok most róla egy képet Türelem
(#) laccika77 válasza Radpet hozzászólására (») Ápr 10, 2011 /
 
Én már sok zsákutcából kitolattam, a tanácsom az lenne, hogy teszteld le a "generátorodat" és az adatok alapján tervezd meg a rotort. A tartós használattal szerintem is baj lessz minimum a hűtésen kell javítani!
(#) Radpet válasza laccika77 hozzászólására (») Ápr 10, 2011 /
 
Azért vagyok bizakodó mert ez pont egy olyan alkatrész aminek a kialakitására meg az üzembizonságára sokat költöttek annó.a
(#) laccika77 válasza Radpet hozzászólására (») Ápr 10, 2011 /
 
Igen egyet értek biztos,hogy tuti jó de az autóban másodperces üzemidők vannak (csak ha kanyarodunk) . A szél meg lehet,hogy egész nap fúj egyfolytában aztán meg ne süljön.
(#) gulyi88 válasza pudding1 hozzászólására (») Ápr 10, 2011 /
 
Olcsó áram soha az életbe nem lesz, de ha lenne is, akkor mi akadályozná meg fogyasztás robbanásszerű növekedését? A szélkerék által termelt energia is drága, ha beleszámítjuk az összes ráfordított forrást, csak annak éri meg akinek a legtöbb forrás egyébként is rendelkezésére áll, vagy egyéb okok miatt felértékelődik az áram ára.
Ha beleszámítjuk a sikertelen próbálkozásokat, akkor kész katasztrófa.
Meg persze lehet hobbiból is építeni...
(#) Radpet válasza laccika77 hozzászólására (») Ápr 10, 2011 /
 
Igazad van .pont ezt akartam mondani csak kimentem fotózni.Ima a fotó
(#) gulyi88 válasza Radpet hozzászólására (») Ápr 10, 2011 /
 
Ez csigahajtás nem? Az visszafele hajtásra nem a legszerencsésebb, szinte önzáró.
(#) Radpet válasza gulyi88 hozzászólására (») Ápr 10, 2011 /
 
Hát pont ez a trükk az egészben Pont úgy van tervezve hogy ha az elektronika leáll ne álj fejre az autóval Én is azt hittem de nem És ahoz képest nem olyan nagy a vesztesége
(#) laccika77 válasza Radpet hozzászólására (») Ápr 10, 2011 /
 
Több bekezdésű csiga, igenagy emelkedéssel. A lapátok átmérőjével nagyon rossz úton jársz, szerintem 1,5-2méter körül gondolkozz!
(#) Barret válasza gulyi88 hozzászólására (») Ápr 10, 2011 /
 
Áttételfüggő.
(#) btoti válasza Radpet hozzászólására (») Ápr 10, 2011 /
 
Kis kérdés özönöm lenne, és ezekkel máris levizsgáztam autótechnikából:
Mekkora lehet az áttétel és mekkora az üzemi (kormányzás közbeni) fordulata a motornak?
"... a csillagpontot szétkötöttem és sorba kötöttem" - ez egy állandómágneses több fázisú (hány?) váltóáramú motor?
...
Ha jól látom a fénykép szerint már valami szélkerék féle készülőben. Ezzel a csőhasítékkal szerintem is célozd meg a legalább 1,5 m sugarat. Az a nagyon jó hatásfok a szárnyprofil keresztmetszetű rotorra vonatkozik. Én 2x2 lapátos (egymás felett 90°-ban elforgatva) Darrieus-H -t építgetek. Remélem ez sem fog rosszul vizsgázni.
(#) lehar válasza Radpet hozzászólására (») Ápr 10, 2011 /
 
Ha neodimes a motor álló része akkor kezdhetsz valamit,de : probálj egy más,kissebb veszteségü áttétellel,fordulat sokszorozoval,igy sokkal hosszabb életü lessz.A csavarmenetes áttétel sokszorozoként nagyon rővid életü,forditva viszont nagyon tartos.
(#) Radpet válasza btoti hozzászólására (») Ápr 10, 2011 /
 
1 fordulat a tengelyen az a motoron20. És ez nekem nem is olyan biztos hogy jó.viszont a motor az végülis egy 3 fázisu motor neodim forgórésszel. Terhelés nélkül semmi ellenálása nincsen.A motor szerintem hangbol itélve 4 és 5 száz körül max. A motort megforgattam akus géppel kb250/perc akkor 55w os izzóval egyutt mértem 8.6v-ot
(#) Radpet hozzászólása Ápr 10, 2011 /
 
Maga a motor

DSCI0407.JPG
    
(#) btoti válasza Radpet hozzászólására (») Ápr 10, 2011 /
 
A 20x-s áttétel szerintem is lehet, hogy feleslegesen sok.
A 4-500 1/min üzemi ford. jól hangzik. (Remélem jól értelmeztem, hogy ez áttétel nélkül a motor (most generátor) tengelyfordulata.)
A 250 1/min, 55 W ízzó, 8,5 V - ami kb. 30 W, már kevésbé. Jó lenne megnézni 500 és 1000 -s fordulaton (pl. hálózati fúrógép - hidraulika, vagy vastagfalú szilikon csődarabbal összekötve). a min. három pontos mérés már sokkal többet mondana.
A tekercs összekötésekkel is érdemes lenne még egy variációt megnézni a fenti fordulatokon:
Visszakötni csillagba és 3f-ú híddal (gk. töltőgenerátor diódahídja, mint autószerelő talán elérhető) egyenirányítva megismételni minimum a fenti sorzatot.
Ha van rá módod, inkább deprez müszerrel mérj, mint digit. multiméterrel (ez utóbbinak a mi zsebeinkhez illő példányai csúcsfeszültséget mérnek és az abból visszaszámolt efektív értléket jelzik ki - emiatt "kicsit" csalnak, azért ez nem tragikus).
Ezekből a mérési adatokból már eldönthető lenne, hogy érdemes-e rástartolni ilyen beszerzésére. Neked már van, a mérések után azt is hatékonyabban használhatnád a szélkerékkel.
(#) btoti válasza Radpet hozzászólására (») Ápr 10, 2011 /
 
A kép közben jött, de sokkal nem lettem okosabb.
(#) Radpet válasza btoti hozzászólására (») Ápr 10, 2011 /
 
Teljesen igazad van.Tudom jól hogy ti évekig kisérleteztete mire célba értetek. Ezért lemegyek most a pinyóba és meghajtom fúróval is.
(#) Radpet hozzászólása Ápr 10, 2011 /
 
Kb 600 as fordulaton 140w izzóval csak 10v. 85w-al 12.2v és 45w-al 14.2 Tehát nem az igazi.Holnap megprobálom nagyobb fordulaton ,Meg csillagba egyenirányitva
Következő: »»   326 / 507
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem