Fórum témák
» Több friss téma |
Jó oké De 3 vagy 5 lapátos meg hasonló
Csak azért kérdezem mert úgy tünik a generátor kérdés az megoldott. Én egy Astrábol kioperált elektromos kormányszervót alakitottam át.Szerintem az eredmények biztatóak.1fordulat per másodpertc 16v
Btoti-t keresd meg itt az oldalon van egy honlapja ahol sok kérdésre kapsz választ. Egyébként ki erre ki arra esküszik, véleményem szerint a kis fordulathoz, kis szelekhez jobb a függőleges tengelyű, sok előnye van. Kivitelezni is könnyebb, és kis szélben nagyobb indulási nyomatéka van. Milyen teljesítményű ez a kormány szervo?
Azt pontosan nem tudom de szerintem generárorként pár száz w. csak probálgattam kézzel forgatni és a H7-es izzót kiégette ami 55w. A huzalozása az 2mm réz neodim mágnes vasmaggal. Autoszerelőként dolgozom és cak most esett le hogy ott hevert a lábam elött. Probálok csinálni videot majd erröl a szervoról. Ja 60A-ral van biztositékolva átlagban 12v-on
[OFF] Aha....hát persze ...és ebből lesz neked olcsó áram....ha egyszer valaha működni fog, olcsó áram akkor sem lesz belőle.
A lapátok számának nővelésével nő a nyomaték,de csőkken a fordulat,és visszafelé is igaz,a legjobb hatásfokot a 3 lapátos adja,a legnagyobb fordulatot a 2 lapátos,6 lapáton felül menni nem érdemes,számottevő nyomaték nővekedés nem lessz,csak felesleges munka,és anyag pocsékolás.
Igen, most,hogy mondod nekem a G astra 1,2-es nagyon észreveszi amikor ütközésig tekerem a kormányt, annyi áramot kíván a szevo, hogy az alpjárati fordulat lecsökken.
Lehet, hogy egy kincset találtál!
Mindent akarunk róla tudni - ford-ok/leadott telj-ek (W, V, A), mikor kezd gyanúsan melegedni, tapadás meginduláskor legalább saccra, mi lehet a bontott ára, stb... . A 70A szerint talán 4-500 W-t is ki lehet csikarni belőle generátorként!?
Akkor a jó öreg 3 lapátos az igazi. Akkor azzal fogok próbálkozni
Veszek egy kincskereső kis ködmönt és megyek a bontóba
A hideg futkos a hátamon a válaszodtól (jó értelemben) Ezért is osztom meg veletek a tapasztalataimat. Annyit csináltam vele,hogy a csillagpontot szétkötöttem és sorba kötöttem és máris működött. Csinálok most róla egy képet Türelem
Én már sok zsákutcából kitolattam, a tanácsom az lenne, hogy teszteld le a "generátorodat" és az adatok alapján tervezd meg a rotort. A tartós használattal szerintem is baj lessz minimum a hűtésen kell javítani!
Azért vagyok bizakodó mert ez pont egy olyan alkatrész aminek a kialakitására meg az üzembizonságára sokat költöttek annó.a
Igen egyet értek biztos,hogy tuti jó de az autóban másodperces üzemidők vannak (csak ha kanyarodunk) . A szél meg lehet,hogy egész nap fúj egyfolytában aztán meg ne süljön.
Olcsó áram soha az életbe nem lesz, de ha lenne is, akkor mi akadályozná meg fogyasztás robbanásszerű növekedését? A szélkerék által termelt energia is drága, ha beleszámítjuk az összes ráfordított forrást, csak annak éri meg akinek a legtöbb forrás egyébként is rendelkezésére áll, vagy egyéb okok miatt felértékelődik az áram ára.
Ha beleszámítjuk a sikertelen próbálkozásokat, akkor kész katasztrófa. Meg persze lehet hobbiból is építeni...
Igazad van .pont ezt akartam mondani csak kimentem fotózni.Ima a fotó
Ez csigahajtás nem? Az visszafele hajtásra nem a legszerencsésebb, szinte önzáró.
Hát pont ez a trükk az egészben Pont úgy van tervezve hogy ha az elektronika leáll ne álj fejre az autóval Én is azt hittem de nem És ahoz képest nem olyan nagy a vesztesége
Több bekezdésű csiga, igenagy emelkedéssel. A lapátok átmérőjével nagyon rossz úton jársz, szerintem 1,5-2méter körül gondolkozz!
Kis kérdés özönöm lenne, és ezekkel máris levizsgáztam autótechnikából:
Mekkora lehet az áttétel és mekkora az üzemi (kormányzás közbeni) fordulata a motornak? "... a csillagpontot szétkötöttem és sorba kötöttem" - ez egy állandómágneses több fázisú (hány?) váltóáramú motor? ... Ha jól látom a fénykép szerint már valami szélkerék féle készülőben. Ezzel a csőhasítékkal szerintem is célozd meg a legalább 1,5 m sugarat. Az a nagyon jó hatásfok a szárnyprofil keresztmetszetű rotorra vonatkozik. Én 2x2 lapátos (egymás felett 90°-ban elforgatva) Darrieus-H -t építgetek. Remélem ez sem fog rosszul vizsgázni.
Ha neodimes a motor álló része akkor kezdhetsz valamit,de : probálj egy más,kissebb veszteségü áttétellel,fordulat sokszorozoval,igy sokkal hosszabb életü lessz.A csavarmenetes áttétel sokszorozoként nagyon rővid életü,forditva viszont nagyon tartos.
1 fordulat a tengelyen az a motoron20. És ez nekem nem is olyan biztos hogy jó.viszont a motor az végülis egy 3 fázisu motor neodim forgórésszel. Terhelés nélkül semmi ellenálása nincsen.A motor szerintem hangbol itélve 4 és 5 száz körül max. A motort megforgattam akus géppel kb250/perc akkor 55w os izzóval egyutt mértem 8.6v-ot
A 20x-s áttétel szerintem is lehet, hogy feleslegesen sok.
A 4-500 1/min üzemi ford. jól hangzik. (Remélem jól értelmeztem, hogy ez áttétel nélkül a motor (most generátor) tengelyfordulata.) A 250 1/min, 55 W ízzó, 8,5 V - ami kb. 30 W, már kevésbé. Jó lenne megnézni 500 és 1000 -s fordulaton (pl. hálózati fúrógép - hidraulika, vagy vastagfalú szilikon csődarabbal összekötve). a min. három pontos mérés már sokkal többet mondana. A tekercs összekötésekkel is érdemes lenne még egy variációt megnézni a fenti fordulatokon: Visszakötni csillagba és 3f-ú híddal (gk. töltőgenerátor diódahídja, mint autószerelő talán elérhető) egyenirányítva megismételni minimum a fenti sorzatot. Ha van rá módod, inkább deprez müszerrel mérj, mint digit. multiméterrel (ez utóbbinak a mi zsebeinkhez illő példányai csúcsfeszültséget mérnek és az abból visszaszámolt efektív értléket jelzik ki - emiatt "kicsit" csalnak, azért ez nem tragikus). Ezekből a mérési adatokból már eldönthető lenne, hogy érdemes-e rástartolni ilyen beszerzésére. Neked már van, a mérések után azt is hatékonyabban használhatnád a szélkerékkel.
A kép közben jött, de sokkal nem lettem okosabb.
Teljesen igazad van.Tudom jól hogy ti évekig kisérleteztete mire célba értetek. Ezért lemegyek most a pinyóba és meghajtom fúróval is.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |