Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   80 / 345
(#) proli007 válasza laszlo49 hozzászólására (») Ápr 22, 2011 /
 
Nem! Leégtek a motorok, vagy Rómába mentek..
(#) nightlife válasza laszlo49 hozzászólására (») Ápr 22, 2011 /
 
Hát figyelj, ha nem kell az indítónyomaték annyira, nem teszel indítókondit.

Az állandó üzemű kondenzátor kapacitásod pont jó.
(#) nightlife válasza grilllaci hozzászólására (») Ápr 22, 2011 /
 
Szerintem az a két kivezetés a termikus védelem.
(#) laszlo49 válasza nightlife hozzászólására (») Ápr 23, 2011 /
 
Szia!

Köszönöm a válaszod.
(#) Szpidi hozzászólása Ápr 23, 2011 1 /
 
Sziasztok

Leégett a kukoricadaráló motorja. Újratekerték, majd bekötötték a kapcsolót.

Sajna a motor igen gyengusz lett, néhány szem kukoricától megadja magát és megáll.

Viszont az a gyanúm, hogy rosszul van bekötve. A 4,7 ohm-os tekercsre van az indító nyomógomb kötve és a 19 ohm-os tekercs van közvetlen a kapcsolóra kötve.
Ez jó így? Én a nagyobb teljesítményűt (kissebb ellenállásút) gondolnám a fő tekercsnek, de nem merem hozzáértő megerősítése nélkül átkötni.

Vissza is vihetném, de csak kedden, nekem meg hamarabb kellene. Tudnátok segíteni?
(#) VIM válasza Szpidi hozzászólására (») Ápr 23, 2011 /
 
Szia! Fordítsd meg nyugodtan a két tekercs funkcióját, sokkal jobbnak kell lennie a teljesítménynek. (merem remélni)
(#) Szpidi válasza VIM hozzászólására (») Ápr 24, 2011 /
 
Köszönöm a választ, de ez nem volt 100%-ban meggyőző.
Abban én is biztos vagyok, hogy a teljesítmény megnő, de nem szeretném leégetni.

Olyan valaki válaszát várom, aki jól ismeri a motorokat. (nem csak reméli az eredményt...)

Egyébként hány ohm-os egy kb. 1 kW-os motor?
(#) palcsika26 válasza Szpidi hozzászólására (») Ápr 24, 2011 /
 
Nyugodtan megfordithatod a két tekercset, a kis ellenállásu a főtekercs, a nagy ellenállásu a segéd, ez biztos!
(#) VIM válasza Szpidi hozzászólására (») Ápr 24, 2011 /
 
Amit kérdeztél, arra egyértelmű választ adtam. Amiben Te is biztos vagy, miért vársz megerősítést? Ezen a fórumon senki tanácsa nem ad felmentést a garancia feltételeire, amit a tekercselő elvár a tulajdonostól. Ő is csak egy ember és nem tévedhetetlen. Lehet, hogy nem is Ő kötötte be a motort, hanem másvalaki a műhelyéből.
A tekercsek ellenállása nem igazán mértékadó a teljesítmény meghatározásakor. A tekercsek inkább a menetszám és a horonyhosszból adódó huzalmennyiségből az adott keresztmetszeten, képviselnek egy bizonyos ohmikus ellenállást: R=ró X L / A. Ennek csak a hiba feltárásakor van némi jelentősége, ha ezzel kimutatható az eltérés a tekercsek között.
Szóval, kösd be nyugodtan fordítottan a tekercseket.
(#) Szpidi válasza VIM hozzászólására (») Ápr 24, 2011 /
 
Szia,

Nem megbántani akartalak, ha véletlen ilyen értelme is lett volna a válaszomnak; bocsi.
Az számomra világos volt, hogy a kisebb ellenállású a nagyobb teljesítményű. Ami nem volt tiszta, hogy melyik tekercs a "Főtekercs", amit hosszú távon lehet terhelni.
Sajnos a motorokhoz nem sokat értek, és attól féltem, ha megcserélem, hogy véletlen elfüstölöm a segédtekercset.

A válaszod csak azért nem tűnt biztosnak mert a "remélem" szerepelt benne.

De köszönöm mindenkinek a válaszokat, most már biztos vagyok benne, hogy jól gondoltam és a kis ellenállású a főtekercs. Át is kötöm!
Még egyszer köszönöm!
(#) Szpidi válasza Szpidi hozzászólására (») Ápr 24, 2011 /
 
És működik!

Köszi mindenkinek!
(#) VIM válasza Szpidi hozzászólására (») Ápr 24, 2011 /
 
:worship: Ámen! Tíz zsákig meg se állj!
(#) uvegkocc hozzászólása Ápr 27, 2011 /
 
Sziasztok!
Van egy 380/220 V-os ami1,5KW-os KB:2890 forg. táblája kissé elkopott. Amiről egy vízszivattyút szeretnék üzemeltetni. Elolvastam az írásokat ,számolgattam is nekem állandó üzeműre 105 mikrofarád jött ki. Csak némi megerősítést szeretnék,hogy jó. Vagy elég kevesebb is. Egyébként ezt a feladatot látta el régen is csak nem nálam . Pontosabban ez egy EVIG 196.. évjáratú motor szokásos 6 pontos bekötési lehetőséggel.

Köszönöm a válaszokat előre is.
(#) bope hozzászólása Ápr 29, 2011 /
 
Szevasztok!
Segítségre van szükségem.
Adott egy 1980-as gyártású, soha nem használt (be sem volt kötve) EVIG VZ 80 h4 motor. Egy fázisról akarjukhasználni. Az adattábla adatai a következőek. 0,75 KW, 380/220 V, 1420 Rpm, csillag/delta, 1,9/3,3 A, teljesítmény tényező 0,78. Hat kivezetése van.
Kérdés: lehetséges e úgy bekötni és használni a motort, hogy két tekercset párhuzamosan kapcsolunk, főfázisnak és a harmadik tekercset segédfázisnak használnánk üzemi kondenzátoros kapcsolásban. Tudom ötvenszer leírtátok már hogyan lehet 3fázisú motort egy fázisú hálózaton üzemeltetni 2/3 teljesítménnyel. De ezt a variációt még nem találtam meg itt.
Azért érdekel a dolog mert ha ez így megoldható akkor a tekercsek helyzete gyakorlatilag megegyezik az egyfázisú motor tekercselrendezésével. Ott 70% a főtekercs és 30% a segédtekercs horonykitöltés aránya. A két tekercspár középvonal síkja pont 90 fok.
3fázisú tekercselésnél a tekercsek síkja 120 fokos. Ha két egymást követő tekercset párhuzamosan tudok kapcsolni akkor az eredő mágneses sík a megmaradt harmadikkal szintén 90 fokot zár be.
Akkor viszont a pólus elrendezés megeggyezik az egyfázisúéval. Így akkor a teljesítményem (elméletben) megmarad. Gyakorlatban persze 10%-ot biztosan elveszítenénk, de mégsem 33%-ot. Tudom hogy most hat pólus pár van betekerve az állórészbe és ezek kettessével sorba vannak kapcsolva és csak a kezdő és végpontjuk van kihozva a kapocslécre. nem vagyok motortekercselő, nem tudom hogyan alakulnak az áram és mágneses irányok ha két tekercset lepárhuzamosítunk. Legyengítik egymást,összeadódnak vagy megugrik az áramfelvétl és leég a tekercselés és van egy kukakész roncsunk.
Csinált valaki már ehhez hasonlót, vagy halott ötlet az egész.
(#) palcsika26 válasza bope hozzászólására (») Máj 5, 2011 /
 
Melegedés lessz a vége, 3fázisnál eltolt feszültségek vannak, különböző időpontokban mágneseződik a vasmag. 1 fázisnál, párhuzamos kötésnél túl nagy lessz az amper, a vasmag mágnesezhetőségének van egy határa, onnan nem mágneseződik tovább.
(#) fúró hozzászólása Máj 6, 2011 /
 
Sziasztok nekem olyan problémám lenne hogy 1 fázisú villanymotorhoz hogyan tudnám a kondenzátor érteket meghatározni mert nem találtam hozza képletet a válaszokat előre is köszönöm.
(#) kelemen irén válasza kozmaj hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Üdvözlet.
kb 1 kw os közérti kávédarálóról van szó,380 voltos,de szeretnén kondival inditani.Régen csináltam már és nem ugrik bekötési rajza.Nincsen neki kapocs deknije össze van kötve(sodorva ) csillagba és kijön a 3 fázis a kérdésem az,hogy hová iktassam be a kondenzátort és elég e neki 70 mikrós.
(#) VIM válasza kelemen irén hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Szia! Ha elolvasod figyelmesen EZT a leírást az ilyen esetekről, választ kapsz a kérdéseidre. De a 70μF az sok lesz, szerintem. Elég volna 40μF is az állandó üzemre. Kávét darálni talán jó lesz az a teljesítmény amit tudni fog így a motor.
(#) VIM válasza fúró hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Szia! .... pedig ITT van! Nem érdemes vele bajlódni számolásilag, de ahogy gondolod. A feszültségértékekre kell odafigyelni, hogy az állandó üzeműnek legalább 400V-t, az indítónak pedig 280-300V-s feszültségűt kell használni. Állandó üzemre 100W-ként 4-5μF, indításhoz 7-8μF szükséges. A motor beüzemelésekor érdemes az áramfelvételeket megmérni (indítási és üzemi).
(#) kalmar0404 hozzászólása Máj 8, 2011 /
 
üdv.
Az lenne a kérdésem,hogy egy 4KW-os min:1420 as fordulatú 50 Hz,hanyas mikrofarádos állandó kondi kell hozzá,a választ elöre is köszönöm.
(#) VIM válasza kalmar0404 hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Szia! Csak 2kW-ig érvényesek ezek a szabályok a kondenzátorokkal kapcsolatban. De ha gondolod próbáld ki egy 160-180μF-s kondenzátorral, deltában.
(#) bravasan hozzászólása Máj 9, 2011 /
 
Sziasztok!

Adott egy IMI motor. Ingyen kaptam elvágott kábelekkel. Adattábla nem tartalmaz semmi infót számomra. A mi tuti: 3 kivezetése van és kivezetések között 8,8 Ohm mérhető.
380V/220V-os, mert a kapocsfedélben jelölve van a csillag és delta kapcsolás. Földre nézve a három kivezetésen ellenállás nem mérhető. Van rá szerelve 2 kondi. Az egyik egy C714-es fixre kötve (gondolom üzemi) 2 kivezetésekre és egy C715-ös (indító kondi) a másikkal közösítve az egyik lába. A másik lába nincs kötve semmire.

Kérdéseim:
- Szerintetek ez így működni fog?
- Ha nincs semmi az adattábláján, akkor hogy tudok megállapítani valamit?
- Hogy tudom házilag beüzemelni úgy, hogy senki ne sérüljön?
- Betonkeverőre szeretném.
(#) bravasan válasza bravasan hozzászólására (») Máj 9, 2011 /
 
Plusz képek.
(#) Zoltka hozzászólása Máj 18, 2011 /
 
Sziasztok! Van egy villanymotorom és szeretném üzembe helyezni. A képeken látható, hogy, már be van kötve a vezeték, de nem tudom, hogy jól-e, és azt sem tudom, hogy milyen kondi kell hozzá, s hova kössem, és kell-e valami egység még hozzá? 230V-ba lenne kötve. Másrészt nem tudom, hogy mire használhatták a teljesítménye alapján, vagy mire használható (0,18 kw). Van rajta egy évszám is, de szerintem az új kinézete alapján olyan öreg nem lehet. Tehát nem tudom, hogy milyen motor van a birtokomban. Szeretném kérni a segítségeteket. Előre is köszönöm.
(#) Zoltka válasza Zoltka hozzászólására (») Máj 18, 2011 /
 
és ez 220 v-os is meg 380 v-os is ? Tehát három fázisú is ?
(#) kadarist válasza Zoltka hozzászólására (») Máj 18, 2011 /
 
Rosszul van kötve a motor. Úgy kellene hidalni, ahogy a kapocsdekli fedő rajzon van, mégpedig deltába, ha egy fázis+kondenzátor felállásban akarod használni. Egy 10 µF-os kondi jó lesz hozzá.
(#) Zoltka válasza kadarist hozzászólására (») Máj 19, 2011 /
 
Köszönöm a választ. És pontosan hova kell kötni a kondit, valamint a 230-as vezetéket?
(#) kadarist válasza Zoltka hozzászólására (») Máj 19, 2011 /
 
Itt van rajz és leírás is az olyan motorhoz, mint a tiéd.
(#) Zoltka válasza kadarist hozzászólására (») Máj 19, 2011 /
 
Köszönöm szépen!
(#) buszos1 hozzászólása Máj 20, 2011 /
 
Sziasztok!
Ehez a motorhoz kellene bekötési rajz ha van valakinek.Én már mindehogy megpróbáltam de nem indul csak búg.
Sajna a rajza lekopott a fedeléről.jelzések fentrő lefelé,balról jobbra: K-U1,Z2-V1-Z1,V2-U2 tipus: OZF 90L-4N IMI motor.
Köszi
Következő: »»   80 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem