Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Nem! Leégtek a motorok, vagy Rómába mentek..
Hát figyelj, ha nem kell az indítónyomaték annyira, nem teszel indítókondit.
Az állandó üzemű kondenzátor kapacitásod pont jó.
Szerintem az a két kivezetés a termikus védelem.
Sziasztok
Leégett a kukoricadaráló motorja. Újratekerték, majd bekötötték a kapcsolót. Sajna a motor igen gyengusz lett, néhány szem kukoricától megadja magát és megáll. Viszont az a gyanúm, hogy rosszul van bekötve. A 4,7 ohm-os tekercsre van az indító nyomógomb kötve és a 19 ohm-os tekercs van közvetlen a kapcsolóra kötve. Ez jó így? Én a nagyobb teljesítményűt (kissebb ellenállásút) gondolnám a fő tekercsnek, de nem merem hozzáértő megerősítése nélkül átkötni. Vissza is vihetném, de csak kedden, nekem meg hamarabb kellene. Tudnátok segíteni?
Szia! Fordítsd meg nyugodtan a két tekercs funkcióját, sokkal jobbnak kell lennie a teljesítménynek. (merem remélni)
Köszönöm a választ, de ez nem volt 100%-ban meggyőző.
Abban én is biztos vagyok, hogy a teljesítmény megnő, de nem szeretném leégetni. Olyan valaki válaszát várom, aki jól ismeri a motorokat. (nem csak reméli az eredményt...) Egyébként hány ohm-os egy kb. 1 kW-os motor?
Nyugodtan megfordithatod a két tekercset, a kis ellenállásu a főtekercs, a nagy ellenállásu a segéd, ez biztos!
Amit kérdeztél, arra egyértelmű választ adtam. Amiben Te is biztos vagy, miért vársz megerősítést? Ezen a fórumon senki tanácsa nem ad felmentést a garancia feltételeire, amit a tekercselő elvár a tulajdonostól. Ő is csak egy ember és nem tévedhetetlen. Lehet, hogy nem is Ő kötötte be a motort, hanem másvalaki a műhelyéből.
A tekercsek ellenállása nem igazán mértékadó a teljesítmény meghatározásakor. A tekercsek inkább a menetszám és a horonyhosszból adódó huzalmennyiségből az adott keresztmetszeten, képviselnek egy bizonyos ohmikus ellenállást: R=ró X L / A. Ennek csak a hiba feltárásakor van némi jelentősége, ha ezzel kimutatható az eltérés a tekercsek között. Szóval, kösd be nyugodtan fordítottan a tekercseket.
Szia,
Nem megbántani akartalak, ha véletlen ilyen értelme is lett volna a válaszomnak; bocsi. Az számomra világos volt, hogy a kisebb ellenállású a nagyobb teljesítményű. Ami nem volt tiszta, hogy melyik tekercs a "Főtekercs", amit hosszú távon lehet terhelni. Sajnos a motorokhoz nem sokat értek, és attól féltem, ha megcserélem, hogy véletlen elfüstölöm a segédtekercset. A válaszod csak azért nem tűnt biztosnak mert a "remélem" szerepelt benne. De köszönöm mindenkinek a válaszokat, most már biztos vagyok benne, hogy jól gondoltam és a kis ellenállású a főtekercs. Át is kötöm! Még egyszer köszönöm!
Sziasztok!
Van egy 380/220 V-os ami1,5KW-os KB:2890 forg. táblája kissé elkopott. Amiről egy vízszivattyút szeretnék üzemeltetni. Elolvastam az írásokat ,számolgattam is nekem állandó üzeműre 105 mikrofarád jött ki. Csak némi megerősítést szeretnék,hogy jó. Vagy elég kevesebb is. Egyébként ezt a feladatot látta el régen is csak nem nálam . Pontosabban ez egy EVIG 196.. évjáratú motor szokásos 6 pontos bekötési lehetőséggel. Köszönöm a válaszokat előre is.
Szevasztok!
Segítségre van szükségem. Adott egy 1980-as gyártású, soha nem használt (be sem volt kötve) EVIG VZ 80 h4 motor. Egy fázisról akarjukhasználni. Az adattábla adatai a következőek. 0,75 KW, 380/220 V, 1420 Rpm, csillag/delta, 1,9/3,3 A, teljesítmény tényező 0,78. Hat kivezetése van. Kérdés: lehetséges e úgy bekötni és használni a motort, hogy két tekercset párhuzamosan kapcsolunk, főfázisnak és a harmadik tekercset segédfázisnak használnánk üzemi kondenzátoros kapcsolásban. Tudom ötvenszer leírtátok már hogyan lehet 3fázisú motort egy fázisú hálózaton üzemeltetni 2/3 teljesítménnyel. De ezt a variációt még nem találtam meg itt. Azért érdekel a dolog mert ha ez így megoldható akkor a tekercsek helyzete gyakorlatilag megegyezik az egyfázisú motor tekercselrendezésével. Ott 70% a főtekercs és 30% a segédtekercs horonykitöltés aránya. A két tekercspár középvonal síkja pont 90 fok. 3fázisú tekercselésnél a tekercsek síkja 120 fokos. Ha két egymást követő tekercset párhuzamosan tudok kapcsolni akkor az eredő mágneses sík a megmaradt harmadikkal szintén 90 fokot zár be. Akkor viszont a pólus elrendezés megeggyezik az egyfázisúéval. Így akkor a teljesítményem (elméletben) megmarad. Gyakorlatban persze 10%-ot biztosan elveszítenénk, de mégsem 33%-ot. Tudom hogy most hat pólus pár van betekerve az állórészbe és ezek kettessével sorba vannak kapcsolva és csak a kezdő és végpontjuk van kihozva a kapocslécre. nem vagyok motortekercselő, nem tudom hogyan alakulnak az áram és mágneses irányok ha két tekercset lepárhuzamosítunk. Legyengítik egymást,összeadódnak vagy megugrik az áramfelvétl és leég a tekercselés és van egy kukakész roncsunk. Csinált valaki már ehhez hasonlót, vagy halott ötlet az egész.
Melegedés lessz a vége, 3fázisnál eltolt feszültségek vannak, különböző időpontokban mágneseződik a vasmag. 1 fázisnál, párhuzamos kötésnél túl nagy lessz az amper, a vasmag mágnesezhetőségének van egy határa, onnan nem mágneseződik tovább.
Sziasztok nekem olyan problémám lenne hogy 1 fázisú villanymotorhoz hogyan tudnám a kondenzátor érteket meghatározni mert nem találtam hozza képletet a válaszokat előre is köszönöm.
Üdvözlet.
kb 1 kw os közérti kávédarálóról van szó,380 voltos,de szeretnén kondival inditani.Régen csináltam már és nem ugrik bekötési rajza.Nincsen neki kapocs deknije össze van kötve(sodorva ) csillagba és kijön a 3 fázis a kérdésem az,hogy hová iktassam be a kondenzátort és elég e neki 70 mikrós.
Szia! Ha elolvasod figyelmesen EZT a leírást az ilyen esetekről, választ kapsz a kérdéseidre. De a 70μF az sok lesz, szerintem. Elég volna 40μF is az állandó üzemre. Kávét darálni talán jó lesz az a teljesítmény amit tudni fog így a motor.
Szia! .... pedig ITT van! Nem érdemes vele bajlódni számolásilag, de ahogy gondolod. A feszültségértékekre kell odafigyelni, hogy az állandó üzeműnek legalább 400V-t, az indítónak pedig 280-300V-s feszültségűt kell használni. Állandó üzemre 100W-ként 4-5μF, indításhoz 7-8μF szükséges. A motor beüzemelésekor érdemes az áramfelvételeket megmérni (indítási és üzemi).
üdv.
Az lenne a kérdésem,hogy egy 4KW-os min:1420 as fordulatú 50 Hz,hanyas mikrofarádos állandó kondi kell hozzá,a választ elöre is köszönöm.
Szia! Csak 2kW-ig érvényesek ezek a szabályok a kondenzátorokkal kapcsolatban. De ha gondolod próbáld ki egy 160-180μF-s kondenzátorral, deltában.
Sziasztok!
Adott egy IMI motor. Ingyen kaptam elvágott kábelekkel. Adattábla nem tartalmaz semmi infót számomra. A mi tuti: 3 kivezetése van és kivezetések között 8,8 Ohm mérhető. 380V/220V-os, mert a kapocsfedélben jelölve van a csillag és delta kapcsolás. Földre nézve a három kivezetésen ellenállás nem mérhető. Van rá szerelve 2 kondi. Az egyik egy C714-es fixre kötve (gondolom üzemi) 2 kivezetésekre és egy C715-ös (indító kondi) a másikkal közösítve az egyik lába. A másik lába nincs kötve semmire. Kérdéseim: - Szerintetek ez így működni fog? - Ha nincs semmi az adattábláján, akkor hogy tudok megállapítani valamit? - Hogy tudom házilag beüzemelni úgy, hogy senki ne sérüljön? - Betonkeverőre szeretném.
Plusz képek.
Sziasztok! Van egy villanymotorom és szeretném üzembe helyezni. A képeken látható, hogy, már be van kötve a vezeték, de nem tudom, hogy jól-e, és azt sem tudom, hogy milyen kondi kell hozzá, s hova kössem, és kell-e valami egység még hozzá? 230V-ba lenne kötve. Másrészt nem tudom, hogy mire használhatták a teljesítménye alapján, vagy mire használható (0,18 kw). Van rajta egy évszám is, de szerintem az új kinézete alapján olyan öreg nem lehet. Tehát nem tudom, hogy milyen motor van a birtokomban. Szeretném kérni a segítségeteket. Előre is köszönöm.
és ez 220 v-os is meg 380 v-os is ? Tehát három fázisú is ?
Rosszul van kötve a motor. Úgy kellene hidalni, ahogy a kapocsdekli fedő rajzon van, mégpedig deltába, ha egy fázis+kondenzátor felállásban akarod használni. Egy 10 µF-os kondi jó lesz hozzá.
Köszönöm a választ. És pontosan hova kell kötni a kondit, valamint a 230-as vezetéket?
Itt van rajz és leírás is az olyan motorhoz, mint a tiéd.
Sziasztok!
Ehez a motorhoz kellene bekötési rajz ha van valakinek.Én már mindehogy megpróbáltam de nem indul csak búg. Sajna a rajza lekopott a fedeléről.jelzések fentrő lefelé,balról jobbra: K-U1,Z2-V1-Z1,V2-U2 tipus: OZF 90L-4N IMI motor. Köszi |
Bejelentkezés
Hirdetés |