Fórum témák
» Több friss téma |
Helló! Tudja-e valaki,hogy milyen fajta hall szenzor van az elektromos kerékpároknál a kerékagyban? Tönkre ment az egyik,és nem látszik rajta semmi írás. előre is köszönöm! A kerékpár típus azt hiszem ARIZONA .
Sziasztok nem tudom mennyien hallottatok már az elektromos gördeszkáról szerintetek nehéz lenne egy ilyet házilag elkészíteni, vagy esetleg ha egy 150w teljesítményűt nagyobbá szeretnék tenni azt hogy tudom megvalósítani?
Hello!
A gördeszkát gondolom tudod irányítani, szóval azzal nem lesz gond. A meghajtással annál inkább, mert ugye a gördeszkán nem a tengely forog, hanem csak a kerék, úgyhogy vagy meg kell csinálnod, hogy egy tengely forogjon, vagy egy másik kerékkel, közvetlenül a gördeszka kerekét hajtod meg! A másik, hogy 150 watt szerintem elég lenne, mert a tanárom szerint egy 170 kg-os motorkerékpárt egy 300 wattos motor akár 50re is fel tud gyorsítani.
Hali!
Áttekercselés felejtős, se kiegyensúlyozni, se normálisan impregnálni nem tudod. inkább csinálj egy dc/dc átalakítót, akkor még a teljesítnényét is tudod variálni, más feszültségekkel.
Nagyon szépen köszönöm! És még annyit kérdeznék, hogy az elhelyezésük,és bekötésük egyforma mindháromnak? Mert olvastam hogy egyiket fordítva kell berakni,de nem tudom ez valós-e,és ha igen,akkor melyikre vonatkozik,és hogy van az a fordítva? Nem úgy kell bekötni? Vagy nem úgy kell behelyezni a nútba? Előre is köszönöm!
Szia!
Írtam, hogy flex vagy körfűrész motort néztem ki? Azt valóban ki kellene egyensúlyozni stb., de akad egy mosógép motor is, univerzális motorral, nézegettem a könyveket, de gyakorlatilag nem sokat értettem meg belőlük, és azt sem tudom, hogy a forgórészt pontosan hogyan kellene megtekercselni... az állórész mehet a fix DC feszre, de mekkora legyen a gerjesztés és egyenként vagy a két pólusnak együtt? Szerintem ugyanekkora gerjesztésűnek kell lennie a forgórésznek is, de milyen szög környékén kell bekapcsolnia az egyes tekercseknek? Teljesítmény adott, terhelt fordulatszám elvárt, és a motor geometriai méretei is tudjuk. Az egyetlen gond a kommutátorra való tekercsforrasztás vagy rögzítés...
Üdv.
A kerékagyban levő 3 hall közül a középsőt kell az felirattal lefelé helyezni. De a bekötésre figyelj oda, mert a plusz nem balról kezdődik, hanem jobbról.
Melyik kötés a jobb járműben való felhasználáskor? Soros, vagy párhuzamos/mellékáramkörű?
Köszi a segítséget,állítólag ma érkezik a hall érzékelő. majd beszámolok a fejleményekről! Addig is szép napot mindenkinek!
Jármű meghajtáshoz a soros gerjesztésű motor karakterisztikája sokkal jobban passzol (mint a párhuzamos gerjesztésű v. mellékáramkörű motor).
Azonban az állandó mágneses kefés, és a kefe nélküli állandómágneses 3 fázisú szinkronmotor hatásfoka is jobb a fentieknél.
Sziasztok!
Ha mégsincs a középső fordítva sem lepődj meg, mert én már ilyet is láttam! A neki elkészített bemarásba csak egy féleképpen megy be, miútán a rossszat könnyen vagy nagy szenvedések árán kiszeded, takarítsd ki a hornyot és mehet bele az új! De amit Bíró Feri barátom ír stimmel! Leiszt Jani
Ezzel adtál egy jó ötletet. Megoldható állandómágnes behelyezése az állórészbe, de hogyan kell kialakítani a forgórész tekercseit? Erre vonatkozó számítások?
Ezek a főbb kérdéseim: Miért mágneseződhet le az állandómágnes, ha a tekercs vonzza üzem közben, mert ugye vonzza? Az alfa szög akkor jó, ha minél közelebb van a 90fokhoz és figyelni kell a pólus felületekre? Hogyan lehet méretezni egy ilyen "aktivált" tekercset? Ha sikerülne egy forgórészt (aszinkron) ilyen módon állandómágnesesre cserélni, akkor az állórész tekercseit elektronikusan lehetne vezérelni, valamint különböző üzemre is lehetne készíteni talán, pl. nagy nyomaték induláskor és/vagy gyorsításkor, továbbá különböző sebességek tartása kis teljesítmény mellett (legjobb hatásfok mindig).
Az a jó, ha az alfa szög a lehető legnagyobb és egy minimálisan eltérő tartományban mozog, azaz mintha minél több kommutátor szegmens lenne?
A forgórész áttekercselése nehéz ügy, én biztosan nem állnék neki.
Az álalndómágnest a tekercs vonzza amikor közeledik hozzá, és taszítja amikor távolodik. Minden állandómágnes veszít idővel a mágnesezettségéből, (a jobbak kevesebbet), hőmérséklettől, külső mágneses terektől függően.
A méretezésre nem igazán tudok bevált módszert mondani, gondolom a vaskeresztmetszet alapján a trafó méretezéshez hasonlóan kell eljárni, illetve meglevő tekercsek alapján lehetne saccolni, menetszám, feszültség és áramviszonyok alapján. Az ideális alfa szög nem tudom mennyi, talán függ a terhelő nyomatéktól is (és a póluszámtól), talán lesz itt más aki jobban ért a villamos gépekhez.
Szervusztok .Csak megemlíteném hátha segít az ötletelésben .Valamikor réges régen hajdanában még amikor létezett magyar ipar.Akkor csináltunk egy gyári belső tekercselő gépet ahol szükség volt gyors és lassú fordulatra.Ezt úgy oldottuk meg hogy egy nagyméretű szénkefés motort használtunk.Úgy hogy külön bontottuk a tekercseket Úgy hogy az álló részt olyan 3-9Volt szabályzást kapott .A forgórész pedig 10-30Volt szabályzást kapott .Ezek egymástól független tápok voltak.Ezzel lehetett elérni hogy nagyon gyors fordulat és nagyon alacsony fordulat is legyen de úgy hogy alacsony fordulaton is olyan nyomatéka volt hogy ha rosszul állították be és vastag volt a vezeték a tekercseléskor akkor lehúzta magát az asztalról .Ezt könnyen kilehet próbálni és aztán bele a PWM.
üdv mindenkinek.
Sziasztok nem tudom mennyire hallottatok az elektromos kerékpár szettől, a következő oldalon tudjátok megtekinteni,
Bővebben: Link Arra lenék kíváncsi hogy szerintetek mennyire reális az ára, illetve akinek van ilyen az leírhatná a tapasztalatát. Van ennél egy kicsit olcsóbb változat is szerintetek ez milyen? 500w ezt is a weboldalon tudjátok megnézni. Arra lennék ezzel kapcsolatban kíváncsi, hogy ugyebár Magyarországon azt olvastam hogy csak 300w engedélyezett átunna meg jogsi kell hozzá ti hogy vagytok ezzel? Vagy ne foglalkozzak vele?
Az Ebay-on is láttam ehhez hasonlót, csak a felébe került kb. Érdemes ott is körülnézni, mert ez a 60-70 körüli összegért majdnem lehet egy komplett kerékpárt venni.
Ebay-en számolj egy jó ÁFÁ-t is hozzá, meg VÁM-ot, ha 10-15k-nál nagyobb értékű cuccot hozol az EU-n kívülről.
Köszönöm de ebay en nem szeretnék vásárolni, további tanácsokat várok..
köszönöm előre is..
Üdv pajtások!
Nincs kedve valakinek egy normális visszatöltő elkészítéséhez?Ugyanis ma néztem hogy az a tekerem és visszatölt nem valami valós dolog lehet.3bringám van,és mindnél így volt,tehát nem hiszem hogy nálam lehet a gond.Szóval azt néztem hogy ha normális kényelmes tempóval tekerem a pedált akkor az akksihoz a vezérlő tápkábelén csak 17-18 volt juthat vissza,az meg édeskevés a boldogsághoz.Ami végülis jogos is hiszen ha a fázisokra rámérek multiméterrel akkor egy átlagfeszt.mérek rajta,ami a kitöltés függvényében nő,majd max.motorfordulatnál eléri a névleges feszt..Tehát ha 36 voltos a kerékpár,akkor ahoz hogy a 43 voltos töltőfeszt kitermelje a motor,gyorsabban kell forogjon mint az üzemi max fordulata.Ha pedig pl.25km/h a max sebesség,akkor legalább ennyivel kell pedáloznom a 36 volthoz.viszont ha kényelmes tempóval tekerek,akkor 17-19volt megy vissza az akksi felé.Ez elég is lenne ha egyszerre csak egy akksit töltenék vele.Tehát kéne építeni egy kapcsolást ami mondjuk percenként váltva mindig egy akksit kötne a vezérlés betápjára.nyilván ilyenkor megszakítanánk az eredeti sorbakötést az akksiknál.Ezt a visszajövő fesz.-t akár korlátozhatnánk is 14,3-nál.Szerintem ezzel a megoldással hatékonyabb visszatöltést érhetnénk el.
Sőt,ha csak simán párhuzamosan kötném az akksikat töltőüzemben,akkor elméletileg alig kellene tekerni,máris töltené az akksikat?Bár lehet hogy csak kis árammal.
Vagy nem?
Ezt most nem nagyon értem.Ha 36voltos akkupakkot akarok tölteni a tekeréssel akkor könnyebb tekerni mintha 12voltost akarnék?
jaa,értem már.De viszont elvileg jó lehet az elgondolásom nem?Majd átkötöm az akkukat,és megnézem mennyire lehet nehéz tekerni.Viszont nem értem a gyárilag beépített visszatöltőket.akkor azok hogy vihetnek vissza áramot?
Üdv mindeninek!
Volna egy problémám egy Tornado TRD09-es keróval. Ma délelőtt minden úgy működött rajta ahogy kell.De délután menni akart vele a párom,ráadta a gyújtást és majdnem elrántotta, fullon kezdett el hajtani. Ahogy olvasgattam 2 dolog lehetséges,vezérlőegység és gázkar,hogy tudom kiszűrni melyik a rossz és mit vegyek bele? Segítségeteket előre is köszi! |
Bejelentkezés
Hirdetés |