Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   64 / 229
(#) Poc hozzászólása Máj 20, 2011 /
 
No akkor csak az a kérdés hogy ha építenék egy kapcsolást ami a gázkart figyeli,és ha leesik a fesz. 0v-ra,akkor relékkel szétválasztja a soros kapcsolást,és helyette párhuzamosba kapcsolja őket,akkor lenne-e anormális visszatöltésem ha simán gurulok,vagy tekerek.Meg hogy az elektronika,és a relék fogyasztása mellett lenne-e ténylegesen töltés?
Vagy esetleg töltőüzemben sorba fehetne kötni a 3 fázist?
(#) (Felhasználó 5823) válasza joeker1 hozzászólására (») Máj 20, 2011 /
 
Szia!

A gázkarnak van egy három pólúsú csatlakozója a vezérlőnél (általában piros,zöld,fekete és igen vékony vezetékek) ezt lehúzod, illetve széthúzod, és akkor nem szabad forogjon! De mivel itt egy kefés motorral ellátott kerékpárrol van szó (szerintem) a Fet és a dióda szállt el ! Ezért örök hajtós! Sorrenben dióda, és az lőtte ki a fet-et! Csere IRF3205-re a dióda elvileg MBR2045 az is csere a nyák kifoltoz, mert az is el szokott égni!

Leiszt Jani
(#) Poc hozzászólása Máj 20, 2011 /
 
A 12v-ot már szinte tolás közben eléri.Na jó kell kb.10-el tekerni.De nemtudom hány ampert lehetne kicsikarni belőle.Viszont kellene egy fesszabályzó,mert felmehet 15volt fölé is a fesz.
(#) Mary bx válasza joeker1 hozzászólására (») Máj 20, 2011 /
 
Ha széthúzva nem indul el gyújtásra,ahogy a kolléga is írta,akkor még a gázkar vezetékében lehet rövidzár.Nézd végig a csatitól a gázkarig a vezetéket.
(#) szsrobert válasza Poc hozzászólására (») Máj 20, 2011 /
 
1. Kisebb kerék- nagyobb fordulatszám.
2. Áttétel- nagyobb fordulatszám.
3.Akku párhuzamosítás, vagy akkunkénti töltés.
4. DC feszemelő kapcsolás.
5. 3 fázisú trafó.
6. Visszatöltésre képes vezérlő.

Én a biztonság kedvéért lekötném a vezérlőt, és külső 3F egyenirányító hidat használnék.
(#) Poc válasza szsrobert hozzászólására (») Máj 20, 2011 /
 
No ez a 4.-5.-6. érdekel.Kifejtenéd bővebben?Főleg ez a dc fesz emelő érdekelne.
(#) joeker1 válasza (Felhasználó 5823) hozzászólására (») Máj 20, 2011 /
 
Szia!
Köszi a tippet,holnap szétszedem a gépet és kiderül mi a gond.
(#) joeker1 hozzászólása Máj 21, 2011 /
 
Széthúztam a gázkar csatlakozóját így nem örökhajtós.
Kimértem a vezetékeket nincs zárlat,pirosnál sípol,fehérnél sípol,feketénél semmi.Kikerestem hogy kb hol szakadhatott el,érdekes módon az akku alatt,kicseréltem próbából a szakadt részt és voilá,működik a gép.Az egész 3 eres kábelt kicseréltem,így most már tökéletes.
Biztonság kedvéért szétszedtem az elektronikáját,semmi rendellenességet nem találtam rajta.Tömítőpasztával összeraktam.
Köszi a segítséget mindenkinek!
(#) Poc hozzászólása Máj 22, 2011 /
 
No valahogy így kellene?A tranyót ami kapcsol nem emlékszem milyen,majd megnézem.Nem hiszem hogy nem bírná,mert a motor gyújtásában levő kapcsolótranyót raknám oda.
A hall meg ami kapcsolja olyan lenne mint a kerékben.Azt beraknám a gázkarba,és az ott levő mágnes kapcsolgatná.Ha visszaengedem a gázt,akkor a dc-dc megkapja a testet,és elkezdene visszatölteni.A vezérlőt szerintem nem kellene ilyenkor lekapcsolni,hiszen ha nem húzom a gázt,nem ad jelet a motornak,és azon jön vissza a dc fesz..
Már csak egy dc-dc konverter kellene,ami 5-30v bemenőből csinál 38-43v-ot.
Valaki kisegíthetne egy ilyen kapcsolással.
(#) szsrobert válasza Poc hozzászólására (») Máj 22, 2011 /
 
4. DC feszemelő kapcsolás. Még nem építettem ilyet. Egy tekercsen vezetjük át az áramot, majd megszaggatva a magasabb feszültséggel töltjük az akkut.
5. 3 fázisú trafó. 3 egyforma toroid a jobb hatásfok érdekében.
6. Visszatöltésre képes vezérlő. Ez a 4. megoldása lehet gyárilag, a tech-mobile.hu-n is rémlik valami ilyen.
(#) (Felhasználó 5823) válasza Poc hozzászólására (») Máj 22, 2011 /
 
Üdvözöllek!

Határozottan érdekelne, hogy mi értelme max 5%-nyi visszatöltéssel kinlódni? Mivel ezek a fránya akkuk ezzel a töltőfeszültséggel 44V minimális áramot vesznek fel (és vagy ha többel töltöd megdöglik) nem sok értelme van! A másik ez nem egy nagytömegű jármű ami komoly lendülettel rendelkezik, így hamar fékeződik amúgy is nem, hogy ha még visszatermelsz!
Pl. nálunk Alföld semmi értelme! Én szoktam Gyula-Bcsaba távolságot járni, ez alatt 4-5 ször veszem el a gázt (tempomattal megyek 22kmh) magyarul nem gurulok szinte semmit! Amikor beérek a városba, akkor fékezek, gyorsítok, igen kis távon! Így semmi értelme, lejtő-emelkedő nulla! Akkor már több értelme van Kardos szaktárs elektromos triciklijénél alkalmazott napellem tábláknak, amelyek folyamatosan töltik az akkukat! De amennyire emlékszem az Index fórumon ez tövirűl-hegyire ki lett tárgyalva!

Leiszt Jani
(#) Poc válasza (Felhasználó 5823) hozzászólására (») Máj 22, 2011 /
 
Ok! Bocs hogy nem olvasom az index fórumot.
De ha menet közben lemerülök,akkor lehet hogy pont ez a kevés elég lenne hogy ne hazáig kelljen tekernem.
Ja én Békés-Gerla távon vagyok rendszeres,de néha csaba-békés is benne van.
(#) mehemed hozzászólása Máj 22, 2011 /
 
Üdv mindenkinek!
Van egy LOFTY tipusú e-bicikli. Tönkre ment benne a vezérlő egység. Kicseréltem egy vadi ujj Kínai csodával aminek a paraméterei megegyeztek, csak a csatlakozói voltak másak.Színszerint kötöttem össze a vezetékeket. Indításkor egy picit megmozdult a kerék és ennyi volt a próbaindítás. Megnéztem a kimenő feszültséget a vezérlőn és következőt mértem.: kékhez a sárga "0" a zöld 38v. A sárgához viszonyítva csak a zöld mutatott 38v. A zöldhöz képest mind a kék, mind a sárga tápfeszt 38v mutatott. A vezérlő feszültségek a következőképpen alakultak.A feketéhez viszonyítva .: piros 4v,sárga 5v,zöld 5v,kék 5v. Azt szeretném megkérdezni,hogy a Kínai csoda volt már eleve rossz vagy más probléma lehet.
(#) (Felhasználó 5823) válasza mehemed hozzászólására (») Máj 22, 2011 /
 
Szia!

Ha egyik hall sincs békapcsolva, az régen rossz! Márpedig a fekete -z-s-k 5V ezt jelenti! Vagy azért nem megy mert 4V-al nem akarnak menni, vagy tönkrementek a hall-ok a kerékben! A kereket szép lassank forgatva földre kell húzza a z-s-k vezetékeken lévő 5V-ot!


Leiszt Jani

Jó lenne kicsit szabatosabban fogalmazni, hogy értse is az ember! Lehet akkor többet tud segíteni!
(#) etm válasza mehemed hozzászólására (») Máj 22, 2011 /
 
Helló! Szerintem,mivel a piros a táp, a három másik szín közül egyszerre mindig csak az egyiken szabad hogy legyen feszültség,mivel egyszerre csak egy fázist kapcsol. Szerintem a motorban a hall érzékelők körül kell tapogatózni. Nálam is az volt a gond,hogy moccant a kerék és megállt. Itt az egyik hall érzékelő volt szakadásban,és nem kapta meg a hall miatt a következő fázist a motor. Azt kicseréltem,és gyerekek működik!
(#) etm hozzászólása Máj 22, 2011 /
 
Ezúttal meg is köszönöm Janinak és Bíró Ferinek a segítséget! Szép napot mindenkinek!
(#) szsrobert válasza (Felhasználó 5823) hozzászólására (») Máj 22, 2011 /
 
2-4A-t is felszippantanak.
Km-eken át is lehet gurulni bizonyos helyeken. Ha sík terepen használod, nem sokat termel. Napelem mindenképp előnyös.
(#) (Felhasználó 5823) válasza szsrobert hozzászólására (») Máj 22, 2011 /
 
Szia!

Én ráéreztem (Isteni sugallat), hogy megyén belül vagyunk! (mármint a kérdezővel) Itt nem gurulsz semmit, ha csak nem tekersz! A 2-4A-el számold ki, ha egy percig tölt mennyit tölt az akkuba! De hol gurulsz itt 1 percig? Pláne úgy, hogy a visszatöltés fékezi a kereket!

Leiszt Jani

Ui: Ott ahol meg gurulsz ( dombos vidék) sokkal többet vesz ki belőle amikor felfelé kapaszkodsz! Tehát az elektromos kerékpár a síkvidéken ideális!
(#) mehemed válasza (Felhasználó 5823) hozzászólására (») Máj 22, 2011 /
 
Sziasztok!

Köszönöm az információkat,és megpróbálok pontosabb lenni. A biciklit a gazdi sterimóval mosta le/nem én vagyok hi/és gondolom,hogy alaposan beázott. A motort szétszedtem, de így vizuálisan nem vettem észre semmi rendellenességet.Megpróbálom azzal a módszerrel a hall elemeket megvizsgálni amit tanácsoltatok.Elképzelhető,hogy a mosástól tönkrementek és ha igen akkor milyen típusút lehet beépíteni? A motor tekercsei rendben vannak elektromos és mechanikai szempontból egyaránt. Még egy pár szó a vezérlőről.Egy FET robbant szét úgy,hogy a környezetét is minden bizonnyal tönkretette.Várom a további infókat

Üdv mindenkinek: mehemed
(#) Biro F. válasza mehemed hozzászólására (») Máj 22, 2011 /
 
Üdv.
Ha vissza lapozol a 746709 hozzászóláshoz, akkor ott találsz egy egyszerű kapcsolást a motorban levő hallok ellenőrzéséhez. Ezzel megtudod állapítani melyik a hibás, de letudod ellenőrizni az összerakás után, hogy minden hall működik. A hall tipusa SS41.
(#) Poc válasza mehemed hozzászólására (») Máj 22, 2011 /
 
Nem hiszem hogy a hall lenne a szar.Eleve az lehetett a baj hogy beázott a vezérlés,és ezért pukkant ki a fet.De mivel a fet meg a hall nincs közvetlen kapcsolatban,ezért nem hiszem hogy szétnyomta a hall-t.Inkább az a baj hogy a szineket megkeverhették a kínaiak.Vagy mivel mondtad hogy más csatlakozók voltak rajta,ezért nem biztos hogy belül egyezik a két vezérlés.
(#) Poc válasza (Felhasználó 5823) hozzászólására (») Máj 22, 2011 /
 
Természetesen nem arra gondoltam hogy ezzel akarom feltölteni az akksikat.Egyébként főleg városban használom,ahol azért minden sarkon visszaengedem a gázkart,tehát gurulok valamennyit.Nyilván nem sokat,meg lehet jobban fogja fékezni a kereket,de akkor nem húzom a féket.Legalább nem kopik
Szóval ez csak azért hogyha már úgyis ott az a della ami most elvész,akkor miért ne használjam esetleg valamennyi töltésre.Az újakban ez úgy olvastam alap.Meg az a szolár cella se töltene többet,vagy ha igen,olyan ára van amiből 20 amperes LiFePo akksit veszek.Meg mivel sűrűn előfordul hogy lemerül menet közben,sűrűn tekernem kell.Eddig gyorsan kellett tekernem és akkor érezhető volt hogy egy kevés töltésem volt,viszont a seggemen is levegőért kapkodtam.Ha lenne egy ilyen dc-dc konverter,akkor nem kéne olyan gyorsan tekernem 1-2 utcahossz megtételéhez.
Linket adnál nekem az index forumos íráshoz?
(#) mehemed válasza Biro F. hozzászólására (») Máj 22, 2011 /
 
Hali!

Megtaláltam a kapcsolási rajzot és az információt hozzá.
Ez egy nagyon egyszerű áramkör ,akár holnap is összetudom állítani.
Köszi az infót.

Üdv: mehemed.
(#) szsrobert válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Máj 22, 2011 /
 
A 300W-os motor 2A-rel 150V-os névleges feszültségű lenne. Teszel fel róla képet?
(#) szsrobert válasza (Felhasználó 5823) hozzászólására (») Máj 22, 2011 /
 
Idézet:
„A 2-4A-el számold ki, ha egy percig tölt mennyit tölt az akkuba!”
2-4A-t.
Ez 1 perc motorüzemnek is megfelelhet, 2-300m plusz út.

Idézet:
„Ott ahol meg gurulsz ( dombos vidék) sokkal többet vesz ki belőle amikor felfelé kapaszkodsz! Tehát az elektromos kerékpár a síkvidéken ideális!”

Főleg akkor vesz ki belőle a minimálisnál többet, ha az áttétel, kerékátmérő a sík útnak megfelelő terheléshez van elkészítve, (és nem segítesz tekeréssel az emelkedőn haladni a sík útra méretezett motornak). Akkor a magas áramfelvételhez rossz hatásfok is társul. Emelkedőmenetben növelni kell az áttételt, csökkenteni a kerékátmérőt. Ez visszatöltéskor is magasabb fordulatszámmal, nagyobb feszülltséggel jár azonos kis sebességnél.
Ahogy írod, a sík vidékre tervezett elektromos kerékpár a sík vidékre ideális. Más terhelésnél más méretezés szükséges.
(#) (Felhasználó 5823) válasza Poc hozzászólására (») Máj 22, 2011 /
 
Szia!

Légy üdvözölve Magyarország legnagyobb elektromos kerékpár topikjában (link)

Index elektromos kerékpár

Itt aztán minden örültséget megkérdezhetsz, és a szakma legnagyobb ágyúit is megtalálod!

Jó böngészést!

Leiszt Jani
(#) mehemed válasza Poc hozzászólására (») Máj 22, 2011 /
 
Szia !

Köszönöm az információt,remélem,hogy a hall elemek nem mentek tönkre. Az meg nagyon is elképzelhető,hogy a színek nem stimmelnek, pedig igyekeztem valamilyen "kelet"i logikát alkalmazni a bekötéseknél

Jó estét neked,nektek .
Üdv:mehemed
(#) (Felhasználó 5823) válasza szsrobert hozzászólására (») Máj 22, 2011 /
 
Üdvözöllek!

Sajnos ez vicc! Függ az akku töltöttségétől, és azt, hogy mennyit tölt bele Ah-val jelöljük! Ebből aztán látható, hogy mennyit tehet meg vele a kerékpár optimális és kevésbé optimális esetben! Mivel hiába áll rendelkezésre az a 4A ha az akkunak semmi szüksége rá! Azt már meg sem említem, hogy 4A 36V-on 150W ha a DC-DC konverter hatásfoka igen jó, tehát igen szépen fékezne! De ha kicsit tovább gondolnád, de nem teszed akkor még egyébb problémák is akadnak! Igen széles tápfeszültség tartományú DC-DC konverter kellene építeni, ami ráadásul még nagy teljesítményű is, és ugye üzembiztos! Mert másképp mit sem ér az egész!

Leiszt Jani
(#) szsrobert válasza (Felhasználó 5823) hozzászólására (») Máj 22, 2011 /
 
Jani!
Hála az égnek nem vicc.
Tornádó motorjával kézzel tekerek csúcsban 4-5A-t a 12Ah akkuba, fesz teli akkuval is 15,5V alatt. 36V-os pakkba 2-3A szintén kézzel, de ott már gyorsan kell tekerni. 24V még épp elmegy.
Motorra kötött zsinór mázsasúllyal: 2kg 0,8A 5kg 2,4A, 10kg 5,5A.
Legnagyobb árammal tölteni lejtőn rátekeréssel lehet. Elbike 500-assal 10A felett volt 21km/h-nál 12V pakkra. Le is írtam az indexes fórumba anno. Az akkunak csak akkor nincs rá szüksége, ha full teli akkukkal indulsz a hegytetőről lefelé. De ez ritka.
Valóban jól fékez.
A jó hatásfokot a nagy fesz, kis áram jelenti. Ideális esetben nagy a generátorként üzemelő motor fordulatszáma. Kis kerékátmérő a legjobb visszatöltéshez. A fázisvezetékek ajánlott áramát nem érdemes tartósan túllépni, mert füst lehet az eredmény.

Példa: 36V 5A 25km/h 180W.
Féküzemben 36-45V 5A 30-35km/h 225W.
Ha csak 10km/h-nál fékezel, akkor 15V 5A 75W. De 3-szor annyi ideig.
(#) (Felhasználó 5823) válasza szsrobert hozzászólására (») Máj 22, 2011 /
 
Szia!

A probléma, hogy itt nincs semmilyen szintkülönbség, és így a gurulás esélye kicsi! Ha meg gurulsz a célig - semmit nem fogyaszt az elektronika - többet ér mint némi töltés ami egyből megfogja a biciklit és húzatod a gázt, hogy odáig elérj amíg gurultál volna! Tehát lejtő elfelejtve, és marad a városi gyorsítás és lassítás! Ebből kellene tölteni az akkukat! Legalább is itt nálunk! Poc fórumtársunk pár kilóméterrel arébb ugyan ilyen körülmények között kerózik, tehát ide kell - na nem nekem- megoldás, nem a Himalájára! Ott lenne töltés ezerrel! A tekerést meg ne keverjük bele - az visszatöltés nélkül is kíméli az akkukat -, azt mindig lehet, csak akkor minek van elektromos bicaja a csókának! A másik fogynak a pedálok a bicókon!

Leiszt Jani
Következő: »»   64 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem