Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » ICL7106/ICL7107
Köszi a linket.
Ezzel megoldottam a problémát. hozzáteszem én voltam a hülye. Azért nem ment az oszcillátor mert nem volt -5v az icnél. Ott meg azért nem volt mert egyenáramról hajtottam meg az áramkört gondoltam hogy az is jó lesz teszteléshez, de hibakeresésnél rájöttem hogy nem Rákapcsolva a váltót minden tökéletesen működik.
Nemigazán értem a kapcsolást. A digitet vagyis a helyiértéket szokták kapcsolni. Vagy közös anódos vagy közös katódos megoldással. A multplexelés lényege, az hogy az első digitnél kiteszi a hétszegmens értékét a buszra és bekapcsolja az első digit meghajtót. Beszélhetünk buszról mert a digitek szegmensei párhuzamositva vannak. Az a digit fog világitami amelyiknek megadom a vezérlést. Ha négy digit van akkor négydarab kapcsoló van. És hét vagy nyolc szegmens meghajtó. A digit szám nőveléshez csak a digit meghajtót kell növelni. Az mindig + 1 tranyó. Nem kell semmiféle diódázás.
mellkelve a a multiplex elve
Üdv! Nekem az ICL7107 adatlapján ajánlott fesz. mérő kapcsolással van problémám. Ha a mérő bemenetekre nem kapcsolok feszültséget akkor szépen áll nullán. Ha bármi feszt kapcsolok rá akkor a mutatott érték folyamatosan változik a mintavételezési frekvencia ütemében. kb. 1-1,5V-on belül ugrándozik a mutatott érték. A kapcsolás egy számítógéptápról kapja a +-5V-ot. A kapcsolás az adatlap 11-es oldalán lévő 12. ábra alapján van elkészítve. A mérőbemenet GND közösítve van a tápGND-vel. Bárkinek valami javaslata? Köszi!
A tápon egyedül a DVM-ed van, vagy más terhelés is lóg rajta? Van-e védővezető bekötve a konnektorban?
Mi a mérendő fesz, ill. az honnan jön?
Más terhelés nincs a tápon. Van földelés a konnektorban, bár ez nem tudom hogyan kapcsolódik ide. A mérendő fesz az mondjuk egy adapterből jön, vagy egy laposelemből, mindegy. Mindig ugrálnak a számok.
Csak tippelni tudok, pontos recept nincs...
A védőföld azért volt kérdés, mert a PC táp negatívja (GND) össze van vele kötve és úgyszintén ide van kötve az "Y" kondi pár is (egy a fázisról, egy a nulláról), tehát földelés nélkül a GND 110V körül "lebeg", igazi földhöz képest csipked is. Másik dolog a terheletlen táp: egy 20A-t leadni képes egységtől nem várható el, hogy 100 mikroamper terhelésnél is stabilan járjon, 2-3A alapból jól esik neki. Javaslom a beállításnál - élesztésnél - a 2db lapos zsebtelep használatát.
Üdv! A labortápegységemhez szeretnék építeni egy feszültség és egy árammérőt ICL7107-es meghajtókat alkalmazva. A kérdés, hogy szükséges-e két különálló tápegység a műszerekhez két trafóval vagy elég egy trafó és két-két stabilizátor(7805, 7905)+puffer+d. híd. Előre is kösz a segítséget!
Én azt mondanám, hogy nem nagy befektetés egy-egy panelba építhető kistrafó a műszereknek. De ez csak olyan saját vélemény...
Külön tekercs kell mindkét műszerhez. 7905 nem kell hozzá, ott nem folyik akkora áram.
Ha esetleg nincs még más elképzelésed, az én adaptációmhoz AC9V kell, és a többit megoldja a kijelzőpanel.
Mértem az Imax-ot, ami AC9V-nál és 1888 kijelzésnél 300mA körül van. Viszont a kijelző ezt befolyásolhatja, illetve a kicsi trafók méretezése elég egyedi, ugyanis az üresjárati feszültségük akár 40%-kal is magasabb a névlegestől, ami megint növeli az áramot.
Ha csak a műszereket szolgálja ki a trafó, akkor szerintem 2x9V/10VA-eset célszerű venni. Ez biztonságosan kiszolgájla a két kijelzőt. Ilyet vettem magamnak.
Üdvözletem.
Megépitettem az Attila86 féle pákaállomás I-t. Állomás tökéletesen működik azonban a hőfokkijelzőn a 016 jelenik meg a hőmérő panelon lévő trimmerel ezt az értéket 000 tudom állitani. Már mindent ellenőriztem, ic is cseréltem azzal is ugyanez a helyzet. Mivel kezdő vagyok nem tudom mit csináljak, merre induljak.
szia
nem 016 kellene mutatni, vagy mire gondolsz? Hogy egyértelmű legyen erre a rajzra (kapcsolásra) gondolsz? Bővebben: Link üdv.
Ha probléma van a kijelzéssel, akkor a legcélszerűbb szétválasztani a funkciókat.
A kijelzést is külön, és a rá jutó feszültséget is külön kell megvizsgálni. A rá jutó feszültségre tegyél egy multimétert, 200mV-os méréshatárral (ezt csak feltételezem, nem tudom milyen osztás van benne valójában). Ekkor éppen azt kell rajta látnod, amit a saját kijelzője is mutatna. Tehát ha az így kapott szám a hőfokot mutatja, akkor a vezérlőfeszültség nagysága megfelelő. Ezután a leválasztott kijelzőt kell külön tesztelni (pl egy ismert értékű feszültséggel, aminek nagysága nem lépi túl a méréshatárt. Ha ez is jó, akkor összekötve is jónak kell lennie.
Szia
Én is ugyanezzel a problémával találkoztam, hogy 016 a kijelzett érték, viszont a szabályzás az pontos./Hozzáteszi a méréskor a 16-ot a valós,/beállított értékhez/ Valószínüleg az első fokozat / LM324 / hibafeszültsége okozza. Üdv: Csupasz
Szia
Az a probléma bármilyen hőmérsékletet állitok a pákán 016 van a kijelzőn és a helitrimerrel letudom tekerni000-ra vagy a kettő között bármilyen számra és azt stabilan rezenéstelenül tartja fügetlenül a páka beállitott hőfokátől. Az állomás egyébként tökéletesen működik, más hőmérővel lemértem tökéletes a szabályozás. Egyébként igen a mellékelt rajzon lévő állomást épitettem meg. Üdv
Szia
Köszönöm a tippet, kipróbálom a javaslatodat, nem tudom milessz. Mivel kezdő vagyok nem nagyon értem mit kell csinálni de majd próbálkozom. Üdv.
szia
Leszeded a műszert, a bemenetére ceruza ellem, itt a megadott ellenállásokkal be 1,5V ra 1999 kell mutatnia ( ez csak körülbelüli érték függ az elemtől és a R2 pótméter beállításától ) . ha leveszed a elemet akkor 0 át. Ha a hőmérsékletet tartja akkor IC1A és B vel nincs gond finomítani lehet hogy kell de működnek. Visszateszed a kijelzőt, és megkezded a beállítást. Ha a bemenetet (ELEM1 és 2 ) rövidre zárod akkor a IC 1 lábán 0V kell hogy kijöjjön. Ezt a R3 22K ohmos ellenállással állítod be. Ha ez megvan akkor méred a hegyhőmérsékletét, és a végét ahhoz állítod be. Ez a kijelzőn lévő pótival tudod állítani. ismét rövidzár a 0 ellenőrzése ha jó akkor beállítottad. Ez hosszabb művelet, többször kell ismételni. Ha a műszeren nem tudsz állítani akkor a R8 ellenállás csere. Ha nagyobbat teszel be akkor a 1 lábon nő a feszültség, ha kissebet akkor csökken. Üdv
Szia
Köszönöm az utbaigazitást, nekem fogalmam sem volt mit csináljak. Mégegyszer köszi kifogom próbálni a kapcsolást javaslatod szerint. Üdv
Sziasztok!
Olvastam ezt a csillagpontos cuccot Attila86 hozzászólásában. Nekem van Topi féle volt mérőből 2 is, az egyik tökéletesen működik (A jobb oldali tizedest jelző digit ugrál csak 1-el feljebb és lejjebb, de az nem számít.(Szerintem Topi nyákja se csillagpontos.) Viszont építettem még 1-et, amit árammérőnek akarok majd használni. Teljesen mindent ugyanúgy csináltam, ugyanolyan alkatrésszel, és nyákkal, de az használhatatlan. Teljesen összevissza ugrálnak az értékek mindegyik kijelzőn. Az IC jó, mert a másikból is áttettem, de ugyanaz. Ez a csillagpontos dolog se lehet hiba, mert a másik így működik. Arra gondoltam, hogy a nyák nem teljesen tiszta, vannak rajta kis megfolyások (nagy hőfokkal forraszthattam) Meg a forrasztások se olyan szépek, de zárlatot nem találtam. Ezek okozhatják a gondot? Ha igen akkor mit csináljak vele? Előre is köszönöm a válaszokat!
Szia,
én is így jártam. 3-bó kettő tökéletes, egy pedig ugrált. Több óra hibakeresés után rájöttem, hogy elfelejtettem lemosni a gyanta maradékát azon a panelen. Alkohollal (denaturált szesz, izo-propanol, tisztaszesz) lemosva tökéletes lett. Próbáld meg Remélem bejön Neked is (ezt már amúgy itt többen ajánlották)
A barkács boltokban kapható,réz színű "drót"kefe engem már sok bosszúságtól megkímélt. Nem csak a gyanta ,hanem az esetlegesen nyákon maradó felesleges ón göböcskéket is eltávolítja.
Bronzkefe néven kapni, van belőle fogkefe méretű. Nagyon jó.
A "szépség" és a "tisztaság" biztosan nem ártanak, de csak szélsőséges esetben okoz problémát a hiányuk (mondjuk egy próbát azért megérhet.)
Ettől sokkal ígéretesebb lehet, ha inkább belemérsz. A kijelző "imbolygása" (túl az IC természetes hibáján), szinte mindig azért következik be, mert változik a referencia. (A kijelzett érték megváltozásának hatására változik a kijelzésben részt vevő szegmensek száma, és így a +5V áramfelvétele is. Csakhogy az áramváltozás okozhat egy kicsi kis feszültségváltozást is, ami azonnal megváltoztatja a 100mV-os referencia értékét. Ez viszont alapja a kijelzett értéknek, és máris létrejött a körforgás. Az említett csillagpontosságnak is éppen az a lényege, hogy ez a hatás a lehető legkisebb legyen.) Tehát a tápfeszültség környékén célszerű ilyenkor keresgélni/mérni (stabilizátorcsere). (Sőt van aki külön használ még egy TL431-et is a referenciához- ami azért már elég "elvetemült" dolog.)
Szia!
Mosd le aromás hígítóval (vagy valami mással) ami leszedi a gyantát a panelról!
Értem, köszönöm a válaszokat! Den. szesz van, azzal mindjárt le is mosom. Fogkefével próbáltam már, de nem használt semmit. A csillagpont hiánya nem okoz gondot, mert a másik panel az működik. De lehet megpróbálom légkötéssel megcsinálni a referenciának a közvetlen tápfeszt. Hátha a legvége se ugrál.
Néztem az IC leírását, itt van több kivezetése: REF HI REF LO CREF+ CREF Itt most melyiken kell mérni 100mV-ot?
Hello!
"(Sőt van aki külön használ még egy TL431-et is a referenciához- ami azért már elég "elvetemült" dolog.)" Azért nem elvetemült dolog, mert azon mérőköröknél, ahol az IC Comm és a táp GND pontja közösített, a stabilizált 5V lesz az áramkör referenciája. Az IC belső referenciájának hőfokfüggése 80ppm/°C, míg a TL431 hőfokfüggése kb. 20ppm/°C. Egy 7805 stabilizátor hőfokfüggése gyártótól függően, valahol 160ppm/C körül van. És a terhelése miatt, lényegesen nagyobb hőfokértékek mellett dolgozik, mint egy TL431, aminek csak a környezeti hőfok változásra kell "reagálnia". A megfelelőséget ennek és az igényeinknek figyelembevételével kell meghatározni.. üdv! proli007 |
Bejelentkezés
Hirdetés |