Fórum témák
» Több friss téma |
Köszi, de magyarországon, nekik nincs telephelyük .
Szia!
Szerintem itt kellene megpróbálni:Bővebben: Link A WEB-lapról: Idézet: „Minden szigetelőanyag transzformátor- és motor-szigeteléshez”
Szia!
Ezt megtaláltam én is , Kistarcsán vannak az a baj. Üdv
Lehet tőlük rendelni.
Bővebben: Link
Sziasztok.
Van egy toroid trafom és szeretném áttekerni 2*26Voltra. Az egyik szekunder már kész de nemtudom a másikat hogyan kell tekerni. Ellentétes irányba vagy azaonos irányba ahogy az elsőt? És hogyan tudom megcsinálni a 0 pontot rajta? Az egyik szekunder végét és a másik kezdőpontját kell összekötni?
Szia!
Idézet: „És hogyan tudom megcsinálni a 0 pontot rajta?” Jó a válasz! Idézet: „Az egyik szekunder végét és a másik kezdőpontját kell összekötni” Azonos irányba kell tekerni az első szekunderrel.
Köszönöm szépen. Akkor csinálom is tovább.
Sikerült megcsinálnom pedig elöször tekertem. Jol megizzasztott, de azért sikerült.
Sziasztok!
Van nekem egy orosz toroid magom. Ezt szeretném megtekerni 230V-ra.. Hogyan számolhatnám ki? És honnan tudom mit bír a mag? Előre is köszönöm! Üdv!
Szia!
Első dolog a vasmag szigetelése,utánna jöhet a primer tekercs.. Aztán a vasmagkeresztmetszet meghatározása:Külső átmérő-a belső átmérő/2*magasság,, A te vasadon a következő:98cm-53cm/2*5cm=11,25cm2 Erre,huzaltól-frekvenciától-menetszámtól-és még pár adattól függ a teljesitménye is,, Igy a teljesitménye relativ,,3-500watt amilyen pontos lessz a számitás és a huzalkeresztmetszet,,és a tekerés sikeressége. A számitást átadom a kedves kolegáknak..
Szia!
3-500W? Hajaj! Ez nagyszerű Ez eredetileg egy 400W-os autó trafó volt de sajnos letekertem, most pedig jó lesz trafónak.. A 400W-hoz autótrafónak is 400W-os mag kell? A papír szigetelő meg van hozzá a gyári mindenhol le van szigetelve! Köszönöm a segítségedet! Aki tud segíteni a számolásban kérem hogy segítsen! Üdv!
Sziasztok!
Tudok használni 2*24V-os 100W-os toroidot 1*24V-os 100W-osként. Ha csak az egyik zsekundert használom, leterhelhetem ennyire, vagy esetleg közösíthetem a két szekundert? A háttér annyi lenne, hogy 2*24V-os trafót, amit kettős tápú erősítők kipróbálásához vettem (B5, Conductor, Cannopus, GainClone ..stb) fel tudnám-e használni szimpla tápú, erősítőhöz, történetesen a JLH van kiszemelve. Előre is köszönöm bárkitől a választ.
Szia!
Ha így használod ki tudod használni a teljes 100W-ot.
Sziasztok!
Nem tudja valaki hogy hány wattos lehet beag th 1083--k nevezetü toroid? 13*5 cm.
Sziasztok!
Egy kétszer 600W-os végfokhoz szeretnék toroid trafót készíteni. A vasmagot megcsináltattam (sima vasból), a méretei a következők: külső átmérő 160mm; belső átmérő 65mm; szélesség 50mm. Ki kellene számolni a primer és szekunder tekercs huzalátmérőjét és menetszámát. Primer feszültség: 220V; szekunder feszültség: 95V. Már több féle huzallal megtekercseltem, de egyik sem volt igazán jó, mert túl gyorsan felmelegedett. Van valakinek valami ötlete, hogy hogyan és mivel kellene megtekerni, hogy jó legyen? Előre is köszi! Üdv.: Noresz Idézet: „A vasmagot megcsináltattam (sima vasból)” Ez alatt mit kell érteni? Szó szerint, egy egyben vasdarabból csináltattad? ( Remélem, hogy nem, mert akkor talán ezek a legmegfelelőbb szmájlik: )
Lattam egy leirast " toroid " amaror trafokeszitesrol 50Hz-re.
Vasdrotot tekercseltek fel jo szorossan egy sablonra anyit hogy meglegyen a kivant keresztmetszet es persze az atmero is megfelelo meretu hogy raferjenek a tekercsek ,A feltekercselt vasdrotot rogzitettek valahogy majd tuzbe keiegettek .Ha jol emlekszem az egetes altal kilagyuilt a vas de meg egy szigeteloreteg is keletkezetta droton igy hasonlo lett a lemezes trafokhoz majd valami lakkba meritettek ami osszetartotta/rogzitette a drotokat .De azt hiszem a vegen megis elvagtak felebe es megcsiszoltak a ket fel vasmagot aztan egy nyereggel szoritottak egymashoz. Ilyesmit kell te is csinaljal , nem lehet tomor vasbol "transzformator vasmagot" kesziteni mer nagyon nagyok a vesztesegek a vasban es ettol melegszik.A jo minosegu kisvesztesegu vasmag sok vekony lemezbol van osszeallitva ezek le vannak lakkozva hogy ne vezessek az aramot ami a gerjesztett magneses ter hatasara a vasmag lemezekben is megjelenik ,sot zarlatos menetkent viselkednek es uresbe terhelik a transzformatort. Ezert az se jo ha az egyes lemezekben " zarlat hurok" keletkezik .A Foucault aramok a vasmagodbol indukcios sutot csinalnak.
SZia!
Amikor már az utolsó lemezeket tesszük bele tekercselés után a lemezes E-I trafóba,akkor az utolsó lemezek ugye sértik egymást,mert annyira szoros....bár csak a tetején és az alján..maga a lemez nagy részén nem keletkezik sérülés. Ez is okozhat " zarlat hurkot" ? Meg több nagy teljesítményű trafón észrevettem,hogy tiszta olaj az összes lemez benne.... Ez elég ahhoz,hogy ne legyen zárlat?
Az Ei trafóban a lemezek helyretétele magában nem okoz zárlatot,a probléma abból lehet ha helyretétel közben a tekercs megsérül..
Olaj több esetben is hasznos,szétszedés után házilag szinte lehetetlen öszerakni egy kis olajfilm nélkül,könyebben öszecsuszik és megvédi az oxidrétegtől a legjobb a trafóolaj ami nem vezeti az áramot.
Szia
Nem a tekercssérülésből adódó zárlatra gondoltam. Hanem a vaslemezek egymás közötti elektromos kontaktusra. Ez az olaj dolog tetszik....ezentúl törekszem rá
A trafóolaj SEM vezeti az áramot, de valóban egy jó anyag. Abban más mint az olajok nagy része, hogy jóval magasabb a hőtűrése (lobbanáspontja).
Igen igy van,hütőmotorból kitermelten van eltéve kb 2dl ilyen célu használatra,Pár kimenőtrafót raktam vele össze az idén.
Vizes papirral megcsiszolva a lemezeket és egy vékony olajfilmmel öszecsusztatva egymás mellé,szépen öszeilleszkednek. Másképp szárazon nehezebb öszerakni,főleg hogy minden lemez viszakerüljön..
Igen ez a neve,csak ahhoz elég,ha a lemezek az éleken érintkeznek elektromosan vagy ahhoz a lemezek közepén is kell,hogy érintkezzenek elektromosan.?
Szia.
Lemez viszatételnél ha az utolsó lemez vagy lemezek surmolnak nincs gond nem sérül ha csak össze nem karmolod,de itt nincs szigetelési gondot hiszen az egész vasmag kontaktusban van.. Ha teljesen szigetelve lennének egymástól nem lenne vasmagod.. A surmolás természetes hiszen másképp nem áll össze a vasad és ha hiányos nincs benne minden lemez,ill nincs furat az ei lemezeken, öszehuzatni, akkor lemez hiányában nem "hurok"hanem rezonancia keletkezik .. Erre jó ha a lemezeket finom vizes papirral megtisztitod ha van rajta festék lakk becsorgás,pici olajos tiszta rongyal megtörlöd és mehet is a helyére,szépen öszecsuszik majd.. Igy zárlatod már csak a tekercsnél lehet....
Gyorsan irtam..
Igy tudom én is,azért is irtam hogy azokat kell megtisztitani amik szenyeződés miatt lakkbefolyás stb miatt nem öszeilleszthetőek aztán olajjal szépen a helyére megy.. A teljes elszigetelést a lemezek egészére értettem hogy ami rajtavan azon kivül már nem kell más,ezért is irtam hogy teljesen,, Mint ahogy te is megirtad,a vasmag szigetelt élben nem feltétlen,sőt sok van hol már a magon kivül sem.. De enyire már nem akartam belemerülni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |