Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Vag-com-hex interfész (kábel hibák)
Témaindító: illestibor, idő: Máj 20, 2008
Témakörök:
K1 OK, K2 short to ground, status questionable De akkor a kts miért tudja szerintetek olvasni?
Szia!
Köszi a választ, szóval szerinted húzgáljam ki a biztosítékokat és figyeljem közben hogy mi újság?
Először azt, majd akku saru és én megpróbálnám az óracsoport lecsatlakoztatását.
A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2015
Rádiód még gyári? Vagy tettél bele más cuccot?
Ha igen, akkor kezdhetnéd azzal a lekötést (Vannak olyan rádiók, ahol 12v-ra agy GND-re zárják a K-line-t) http://www.ross-tech.com/vag-com/aftermarket-radio.html
semmit sem tettem bele ez a vicces, gyári a rádió is, láttam a radio issuet is, szerintetek, sokadjára kérdezem, a bosch kts hogy képes kommunikálni vele hiba nélkül? :$
Amiket mondasz, az alapján én sem gondolnám, hogy az autóban lenne a gond.
Még valamit azért kipróbálhatnál. Csak 12v-t és GND-t köss a kábelre (ne dugd autóra). Nyomj így egy kábeltesztet, ha akkor is kiírja a hibát, akkor kábelben lesz a bibi. Ha így oké, akkor autón belül van valahol felhúzva a k-vonal 12v-ra. Illetve, környezetben esetleg nincs más régebbi K vonalas VAG autó, amin ki tudnád próbálni az kábelt?
okés, köszi szépen, a hétvégén megnézem. amúgy melyik a kábelen a K1 és a K2 vonal kivezetése?
Másik kérdés hogy CAN-bus programozással valaki foglalkozott már?
ATF/GAL nincs benne. OBD csatinál rosszul látszik, de úgy néz ki tranzisztorok vannak a K illesztésen.
Ami még fura, hogy nem látok fesz stabot a nyákon. Elvileg ATMEGA a tápfeszt 12v-ról kapja egy feszültség stabilizátoron kersztül leszabályozva 5v-ra. A led világit, ha csak USB-re van dugva (autóra nem) a kábel?
Hello
Ez letezik ? Hol van ITTEN a kisbetus resz ? Csak ennyi lenne az ara ?
Igen, ennyibe kerülnek a leggagyibb kínai klónok. Amellett, hogy sok esetben felesleges pénzkidobás az egész, ha a vámon is megfogják, akkor bizony mehetsz magyarázkodni a hatóságra, hogy miért rendelsz hamisított dolgokat....
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2016
a legjobb az egészben, hogy mióta szétszedtem hoyg lefényképezzem, nem ismeri fel a gép... unknown device. Mikor az eszközkezelőben próbálom frissítani a rosstech driverre akkor írja hogy nem tudja elindítani a vezérlőt. köszi :S veregessem
Szia.
Akkor szedd szét még egyszer és nézd meg nem vált-e le egy vezeték. Akkor szokott előfordulni ha a táp megvan ugyan de a másik két vezeték közül az egyik elszakad. Ha nem csináltál mást akkor csak ilyen problémád lehet. A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2015
Szia!
Csak annyit fűznék hozzá, hogy én két darabot vettem egy haverommal itthon - igaz, valamivel drágábban a nagy magyar online piactéren - és mind a kettő működik azóta is. Természetesen eszemben sincs leader kollégával vitába szállni, mivel alapjában véve minden úgy van, ahogy írja. Csak hogy ez a 12.12 verzió "internet kapcsolat érzéketlen" a leírás szerint. Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy ez így is van. Értelem szerűen csakis a kábelhez mellékelt okosított programmal célszerű használni (ez viszont angol, ámde valamit valamiért ). A 2013-ig gyártott típusokat kezeli. Azt még tudni kell, hogy ATMEGA helyett NEC procival van szerelve. Itt találsz róla több infót és képeket. Aztán persze az is lehet, hogy egyszerűen szerencsénk volt, de a mai napig működik. Persze hobby felhasználás.
Lassan kezdem kapisgalni a dolgokat. Szoval akkor inkabb a szoftver a bajos, vagy a kabel is ?
Meg egy annyit hogy, lenyegebe egy VW T5-on egy Webasto Termo Top C melegito miatt kellene, elvileg a CAN buszon elernem ezt a melegitot Webasto diag progival es ezzel a kabellel?
Sziasztok. Egy érdekes dolog jutott eszembe a 8.12-es kábelemmel kapcsolatban: amikor megvettem kb 6 éve, rögtön az első használatnál diag közben feljött egy reklám ablak, ami az újabb verziót hirdette, és volt "frissítés gomb" is. Furcsa volt nagyon, mert nem volt internet elérés a laptopon, a wifi is kivolt kapcsolva, a VCDS-ben is le volt tiltva a frissítések keresése. Akkor nagyon megijedtem, az USB kábelt kirántottam a gépből, szerencsére nem lett semmi gond. Azóta eltelt pár év, rengetegszer telepítettem ugyanezt a szoftvert több gépre is, többször is, és ez az ablak egyszer sem jelent meg újra. Tudja valaki mi lehetett? Zoli
Én úgy gondolom, hogy így ahogy van a kábel és a software egy egységet alkotnak és így működőképes. Végül is ezért kerül ennyibe. Hogy végül is mi "bajos" vagy mi nem, arról hosszasan lehetne lamentálni, csak nem érdemes. Mindenesetre mélyebben nem merültem el a témában. Én személyesen kizárnám, hogy a Webasto Diag és a VCDS egymással bármit is tudnának kezdeni. Ha nem tévedek túl nagyot, akkor mintha olvastam volna valahol, hogy a Webasto Thermotest az KK/L ISO interfésszel működik. Azért ne feszíts keresztre, ha tévedtem volna.
Lehet. De az autonak a dugasszaba (ha erre gondoltal), csak a 7-es lab van bekotve, a 15-os nincs. Vagy eleg csak egy szal a kommunikaciohoz az „ISO 9141-2 and ISO 14230-4” alatt ?
Az index passatos fórumában ezt is ajánlják, kipróbált müködőképes, az ajánló szerint.
Vcds 15.7.0 A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2015
Igen változtak az árak ahogy látom itt a frissebb:
Vcds 15.7 Azért kíváncsian várom leader véleményét, elvileg minden benne van, aminek kellene.
K vonalakról kispórolták a szintillesztőket. Helyette tranzisztorokat tettek (nyertek rajta kb. 0,4$-t).
Igazából megoszlanak a vélemények a tranzisztoros vagy az eredeti SI9241 szintillesztős megoldásokról. Egyetlen hátránya biztos, hogy van a tranzisztoros szintillesztésnek: SI9241-ben van K vonali túlfeszvédelem, míg tranzisztor esetén nincs. A nyákon található egy STC védelmi IC is, ezek az eredetikben (vagy jobb minőségű klón megoldásokban) nincsenek. STC IC arra való, hogy újra programozza az ATMEGA-t (vagy régebbikben az ftdi-t), ha azt a program felülírja (pl.: törli a licenszet). Ennek szerintem szintén több hátránya van: - Autoscan, élőadat és más funkcióknál is folyamatosan ellenőrzi a kábelben lévő licenszt a szoftver. Ha érzékeli, hogy klón vagy a sorozatsszám le van tiltva, akkor kapsz egy szép hibaüzenetet, hogy "This function required licensed interface". Bár újraindítás után a kábelt az STC újraprogramozza, a funckió már nem fog lefutni..... - Általában ezek csak a mellékelt, módosított szoftverrel működnek. Legtöbbjük nem megfelelően van módosítva (pl.: long coding nem működik, vagy mégis tiltódik a kábel, mert nem minden ellenőrzés lett megfelelően módosítva) - Általában ezekben nem eredeti bootloader van, hogy ne lehesen frissíteni a kábeleket - Az STC IC miatt a kábel külső progamozóval történő frissítése sem lehetséges (ehhez el kéne távolítani az STC-t és pár komponenst) Egyszóval kínából klónt rendelni elég kétesélyes, nem bezsélve a korábban írt helyzetről, ha vámellenőrzés során kiderül, hogy hamisított terméket rendeltél. Aki hosszú távon gondolkodik és megteheti (pl.: ezzel keresi a pénzt), az vegye meg inkább az eredetit.
Sziasztok!
Múltkor cseréltem az autón klímavezérlő egységet. Nem ugyanolyan gyári számú került bele, mint volt eredetileg. A fűtés jó lett, de azóta világít a műszerfalon az esp jel. A vcds hibát nem ír, törölni sem lehet a hibajelet. Villanyos is csak annyit talált, hogy nincs kommunikáció az abs-vez.egység meg a klíma-vezérlőegység közt. Ha ugyanolyan gyári számú klímavezérlőt teszek bele, akkor működni fog? Vagy rá kell tanítani? Vagy mi a megoldás? Köszönöm!
Talán az új vezérlő kódolása nem megfelelő, lehet elég lenne egy kódolás, persze ismerni kéne az autó típusát, a vezérlőszámokat kódolásokat.
Köszönöm! Ezeket (az autó típusán kívül) nem ismerem.
Egyértelműen a vezérlő a hibás. Visszaraktam a régit, egyből "megjavult" minden. Abs is, Esp is. A kódolásról, ha tudnál írni bővebben, az jó lenne.
Audi A6 2,5 tdi quattro 2001-es évjárat.
Ez a legbővebb, leírás, látható hogy régió, motor, és kormány helye szerint függő, ha jó az új vezérlő valószínű a régió kód nem megfelelő, mert bontott angol autóból való vezérlő, de ez csak tipp innen távolról.
Audi_A6_(4B)_Heating/Air_Conditioning_(through_MY_2001) Coding
Ezek helyesen vannak beállítva, megnéztem. Ennek ellenére nem működik az esp és abs.
Nekem az audi a8amban volt hasonló probléma. Azt hittem rossz a klíma, és az esp, közben a bal első kerék mögötti földelés tábla volt összeégve. Nézz szét ott előbb, egy próbát megér, a klímakompr földelése is ott van, ugyanúgy ahogy az esp is.
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2016
|
Bejelentkezés
Hirdetés |