Fórum témák
» Több friss téma |
No kimértem az ellenállást fekete és fehér között 243 ohm, piros és barna közt 348 ohm. Feltöltök egy rajzot, ha jól értelmeztem amit írtál akkor ezeket a színű vezetékeket kell össze kötnöm ahoz hogy elinduljon. A többi szabadon hagyott végződést nem kötöm sehova, leszigetelem és ellesznek a kábelházban. Jó ez így? várom válaszod!
Az úgy nem lesz jó, értelmezd a korábbi rajzomat. Két különálló tekercsnek kellene lennie.
Így már jobb, a nagyobb ellenállású tekerccsel kösd sorba a kondenzátort.
Na akkor így jó lesz... bocsesz hogy ennyit küzködök, csak nem szeretném tönkretenni!
Ez mehet, ha nem jó a forgásirány, cseréld meg a piros-barna vezetéket.
mégegy utolsó kérdés és utána esküszöm békén hagylak! a fehér szál amit a plafon vezetékéhez kell majd kötni allul vissza van kötve a fehérbe. elméletileg ezen kapná a fázist... azt nem kéne levágni róla? Mert ugye ott a nullát kéne kapnia...
Huhh, nem tudom értelmezni a kérdést (lehet, hogy bennem a hiba), talán egy jó minőségü kép segítene.
korábban írtam, hogy a csillár teteje felőle 3 kábel megy át a motorház belsejében. egy fehér egy kék és egy fekete. a kék és a fekete az izzó bekötéséhez, a fehér pedig a ventinek adja a fázist (legalábbis ha jól tudom). tehát a kékkel és feketével most nem foglalkozunk. a ventillátorba vissza 4 kábel megy, a piros a barna a fekete és a fehér... az én rajzomon szürke. Na ami fentről átjön és adja a fázist a ventillátornak az itt gyárilag a ventillátor fehérjéhez van kötve. viszont a rajz szerinti fehéren oda nullát kötöttünk elméletileg.... de ha tuti a rajz akkor levágom róla ami fentről jön
sajnos a fényképpel nem sokra mennénk, mert ez csak egy kábelrengeteg... és minden kábel fehérre van festve, kicsit megkapargattam őket onnan látom csak a szigetelés színét... nem tudnád róla szétválogatni mi icsoda
Ezen kép alapján kellene végigkövetni a vezetékeket. Látatlanban nem tudok többet segíteni, bocs.
Zsííír! Mindent a kép alapján kötöttem be, tökéletesen működik! Köszönöm a segítséget még egyszer!
Ügyes vagy! Kis elszántsággal minden megoldható.
Hát ez az elszántságnál is többről szólt, asszony már egy új csillárt nézegetett hasonló mint ez 15 ért.. Hát jól beszívtam vele, mert mikro a kötést kipróbáltam, még nem voltak rajta a lapátok... úgyhogy este sőtét lett mire a többi alkatrészt is legyártottam, ami hiányzott hozzá.... összeszerelés után persze, hogy nem jó irányba tekert, úgyohogy vagy másfél óra elment vele mire létráról vak sötétbe telefon fénynél meg tudtam cserélni a két vezetéket amit mondtál.... Még jó hogy véletlen erre is kitértünk! De most már minden ok, egy ezrest megért, pedig azthittem már soha nem kel majd életre! Nélküled a kukában landolt volna! Remélem másnak is segít majd a rajz, aki hasonló bajba kerül!
Sziasztok!
Hátha tud nekem segíteni. Kaptam egy ventilátoros csillárt. 2 db húzókapcsoló, az egyik a lámpa a másik a ventilátor sebesség 3 fokozat és az áll funkció. Ez így kifogástalanul működik. Vettem egy RF távkapcsolót, amit bekötöttem a bemenő vezetékek közé. A lámpa működik, a ventilátor is, de csak a húzókapcsoló által kiválasztott fordulatszámon, hiába kapcsolom a távvezérlő fordulat kiválasztó gombjait. A távkapcsolót kipróbáltam egy izzóval, az izzó különböző fényerővel izzik a fordulatkiválasztó gombok hatására. Hogy tudnám megoldani,hogy a távkapcsolóról legyen kiválasztható a fordulat? A segítséget előre is köszönöm.
Milyen RF távkapcsolóról van szó pontosan?
Tökjó véletlen kitöröltem amit előbb írtam.
Szóval amit vettél az szerintem egy fázishasításos fényerő-távszabályozó. Ezzel a ventilátor motorját nem igazán lehet szabályozni (egy szénkefés motort még úgy-ahogy). A csillárban egy négyállású kapcsoló van, a fázist kapcsolja a motor különböző tekercseire, (vagy épp sehová). Ezeket a kivezetéseket kellene kapcsolgatnod, de nyilván nem azzal amit vettél, azzal csak kattogni meg erőlködni fog a motor. Ha pl. távolról akarod szabályozni a sebességét, akkor a legolcsóbb (és azt hiszem illetlen, de hatásos) megoldás sorosan pár mikrónyi (4-6, de próbálgatni kell mekkora válik be) minőségi fóliakondit tenni/kapcsolgatni. Amikor ezeket a kondikat kiiktatod (rövidre zárod, de ne félvezetővel mert azt kinyírhatja) akkor fog teljes sebességgel forogni. Én így lassítottam túl erôs álló-ventilátorokat régebben, bevált.
Köszönöm, sejtettem, hogy ezzel nem tudom megoldani. Marad a húzókapcsolós sebességszabályzás,bekapcsolni meg tudom a controller High gombjával.
Kellemes ünnepeket Neked és Bakmannak is.
Sziasztok. Furcsa problémával találtam szembe magam. Vettünk egy mennyezeti ventilátort ami lámpa is egyben.
Ilyen: cecotec forcesilence aero 350. Fel raktam, bekötöttem, müködik minden. A bajom az, hogy a motor amikor müködik hangos. Tipikus elektromágneses búgás hangja van. Mint a régi trafóknak. Viszont ez a hálószobában kifejezetten zavaró. A motor csapágyazása hibátlan, üresben tökéletesen hangtalan. Viszont amikor ráadom az áramot búg. 3 fokozatú a forgási sebesség, de minden fokozatban ugyanúgy, ugyanolyan hangosan búg. A kérdésem, hogy vane valami megoldás amivel csendesíteni lehet? Illetve, hogy ez normális e ilyen motor esetében? Köszönöm a válaszokat.
A búgás több forrásból származhat. Nagyobb valószínűséggel a motor valamelyik burkolati eleme mágnesezhető anyagból készült és a motor mágneses tere mozgatni tudja.
Próbáld meg valahogy megtalálni a búgó alkatrészt. Pl.: Feleséged a kapcsoló mellett. Te lefogod a lapátot, feleséged bekapcsolja a ventilátort az alacsony fokozaton te pedig a másik kezeddel az elérhető burkolati részeket szorítsd meg itt-ott. Lehet, egy kilazult csavar miatt is. A lefogott mototr előbb-utóbb leég de nem kell aggódni, hat-nyolc másodpercet bőven ki kell bírnia ebben az állapotban. Ha jól van összerakva és bekötve a ventilátor, nem rázhat meg de ha van kéznél vastagabb gumikesztyű, inkább bújj bele. Ha nem érzel elég bátorságot, inkább keress egy szakit. Legvégső esetben vágd ki az egészet a francba.
Az is számít, hova van felszerelve. Egy betongerendás mennyezetben lehet csendben van, viszont tetőtérben a fa szerkezetet rezgetheti.
Köszönöm a válaszokat, viszont az a helyzet hogy nem rezgés okozza a hangot. Mikor még nem volt összerakva, üresen is elindítottam, úgy hogy csak a kezemben fogtam a végét. Már akkor is megvolt neki ez a búgása. Inkább az gyanúm, hogy konstrukciós hiba lehet.
Teszek ide egy videót azon hallatszik a hangja.
Sziasztok. A kérdésem az lenne hogy szükséges e a csillárkapcsoló? Vagy müködik e ugy hogy a két fázist egybe a nulla külön és 1 billenőkapcsolóról a venti meg elvileg a húzó kapcsolóval!? Köszönöm
Szia,nekem ilyen van,egy kapcsolós a fali lámpakapcsoló ehhez,a ventilátoron van két húzókapcsoló,az egyik a lámpa/ventilátor választó,a másik a ventilátor 0-3 fokozatkapcsolója,meg van egy kis tolókapcsoló még a lámpatesten,az meg a forgásirány váltója.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |