Fórum témák
» Több friss téma |
Tisztelt felhasználók!
Kéretik a politikai és egyéb felekezeti ill, obszcén viccek bemásolását mellőzni szíveskedjetek.
Régi talált bármilyen kártya jó válasznak, elnézve a kérdést.
![]()
A könny a szemembe szökött a kártya láttán ...
Jó 10 éve hajítottam ki a szekrény mélyén megtalált ( és addig a napig ) féltve őrzött PL/1 nyelven írt " emlékeimet ". ( A nagy műanyag szemetes kukába nem lehetett egyszerre betenni, mert - a súlya miatt - nem vitte volna el a hivatal illetékese.
Miért ? A lyukszalag jobb volt ???
Őszintén, soha nem értettem.
![]()
Nem sikerült értelmeznem a "kódsort"...
Én sem gondoltam, hogy egyszer hasznát látom, amég az egyik munkahelyemen kapcsolatba nem kerültem vele - ujra ...
Olyan jó 20 éve történt ... Ha egy megrendelés gyártásba került: - A műszaki osztály betechnológiázta ( anyagszükséglet az anyagbeszerzésre, szerszám igény a koóperációs ügyintézőhöz, műszaki rajzok az üzembe, stb ... ) - Azokat a rajzokat amelyeket lehetett automata nibbelezőkkel kivágni, ment a műszaki rajzolóhoz aki, aki A-Cad 8 -al (!!!), megrajzolta egy 386DX -es gépen. - A tervek lekerültek az üzembe, (egy 360 kb-os floppy lemezen ) ahol az üzemtechnológus a floppyról átkonvertálta lyukszalagra - mivel a nibbelező ( a kor követelményeinek megfelelően ) arról tudott dolgozni ... Hiába, na ... Az igazi programozó nem Pascal -ban dolgozik !
Breaking news. DPA
Az a kinai vállalat, amelyik alig 10 nap alatt egy 1000 féröhelyes korházat épitett Kinában, ajánlatot tett a német kormánynak, hogy ha lenne igény, valamelyik vasárnap délután vagy esetleg hétfön délelött befejeznék a több mint 10 éve épülgetö berlini uj repülöteret....(BER). A jelenlegi épitö vállalat csak a csomag-transzporterek tesztelésére közel 12 honapot tervezett be. ![]()
Minden országnak van egy-két gigaprojektje, ami sehogy sem akar elkészülni.
![]()
A németeknek tul sok van. A hamburgi filharmonia is sok évet késett és költségek megsokszorozodtak.
A berlini repülötér meg egy politikai csontváz a mindenkori kormánynak. Ráadásul van egy sokkal nagyobb baj. Anno amikor a Tegelt megnyitották ( a most müködö repülöteret) ami majdnem a város közepén van, az akkori döntéshozok kompenzácioképen a negyed lakosságának átvállalták a lakbéreket. Ezeknek meg ma az eszük ágában sincs lemondani erröl a privilégiumrol, (amikor a berlini lakbérek már a csillagos egekben vannak), és egyfolytában gátolják a Tegel bezárását. Márpedig az az alapfeltétel, hogy megnyissák a BER-t.
Én láttam az uj repülöteret is Pekingben - nem hétköznapi épületkomplexus.
![]()
Ez nálam komplexust okozott a komplexumomban.
![]()
Lehet is mitöl komplexust kapni. Ez "caak" kb 10-szer nagyobb mint BER és 4 év alatt készült el.
Peking uj repülötere A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2020
Én speciel imádom Tegelt, mert a 106-os busszal kb.10 perc a KUDAMM, ahol már minden földi jó van (főleg sör).
Autoriter/kommunista rendszerek teljesitmenye csaloka. Szerintem senki nem szeretne ilyen aron ilyen gyorsan epitkezni europaban...
A BERtöl még egyszerübb lenne, már tiz éve járnak arra a vonatok ( az alagutak szellöztetése miatt) és egyenesen valamelyik nagy pályaudvarra visznek ( majd egyszer, ha repülök is lesznek a környéken).
Hát valoban.
![]() Csupán enyhe szorakozásbol hozta meg a német parlament az uj törvényt, hogy egy vasuti épitkezés engedélyezése nem tarthat 6 évnél tovább.. Amit persze a zöldek azonnal megtámadtak, hogy minek ez a kapkodás.... ![]()
Az igazsag (mint mindig) gondolom valahol feluton van
![]() A jozan esz sokat segitene, de a kornyezetvedelem (mint minden mas) is sajnos csak olyan minusegu/hatekonysagu mint akik csinaljak. Van meg min javitani ![]()
Nem igen tudlak követni, de mindegy, ez már a kevésbé vicces témák közé tartozna...
![]()
Szerintem a (sotet) zoldek nagyresze vicces (ok, neha tragikomikus), de lehet ez csak nekem tunik igy
![]() Idézet: „alig 10 nap alatt egy 1000 féröhelyes korházat épitett Kinában” Ez a story látványosabb része. Valójában előre elkészített betonelemekből legózták össze előre elkészített tervek szerint, egyik elkészítése se ebben a 10 napban történt. Ha jól tudom 7500 túlhajszolt ember csinálta éjjel-nappal. A terv nyilván az volt, hogy gyorsan rántsunk össze valami kórházat, mert most kell. És nem baj ha fél év múlva már használhatatlan, mert életveszélyes, akkor már nem lesz rá szükség remélhetőleg - és az a story már nem fog ekkorát menni a médiában. Persze ettől még szép teljesítmény, azt el kell ismerni, csak ez nem a teljes story És nyilván egy repteret nem pár hónapra építenek, és kicsit mások a minőségi, minkavédelmi és stb. elvárások is Európában, mint a népi Kínában...
Ez a gyorsaság nem csak az autoriter rendszerek sajátja.
Nem gondolnám, hogy Ausztrália is ebbe a csoportba tartozna, de pl Melbourne -ban egy 700 m -es villamos pálya darabot 6 nap alatt cak-pakk felújítottak. (az 1-es villamos 1,5 km -es meghosszabbítása kb. 2 évig tartott) Bővebben: Link
Ez alma es korte, az ausztral felujitast jol ismerem, nem osszevetheto a kinai esettel
![]()
Ez most teljesen mellékes, hogy elö volt készitve vagy sem, és ha vészhelyzet van, akkor nincs olyasmi, hogy agyon hajszolt ember vagy 8 orás munkaidö, vagy hogy fél év mulva mi lesz. ( remélhetöleg már nem lesz korona virus
![]() A baj, hogy mifelénk el sem tudják képzelni az ilyesmit. Elég volt megnézni az elsö nap az odavitt gépek mennyiségét. Vagy gondolod, hogy Europában találnának szervezöket ilyen feladathoz? (Föleg pl a mindentudo politikai oldalrol?) Itt talán egy hét alatt sikerülne összehozni egy különitményt (bizottságot), akik elkezdenének számolgatni honnan lehetne összeszedni annyi pénzt, embert meg gépet stb, hogy elkezdödhessen a munka. A legkomolyabb esetben kiküldenék a katonaságot meg a civilvédelmet....meglehetösen kétes felszereléssel és eszközparkkal. Csak egy nagyon friss példa a szlovákiai Eperjesröl, ahol karácsony elött kiégett egy toronyház. A hadsereg ingyen felajánlotta, hogy elbontja, ha lett volna valaki, aki megszervezi a munkát. Nem volt!!! Csehországbol jelentkezett egy cég akinek volt 1 ( egy) darab megfelelöen nagy munkagépe és egyébb eszköze, amivel többé kevésbé kb 2 hét alatt szétszedték a toronyház maradványait. Nem ingyen! Kinában meg 1000 személyes korházat kellett a zöld mezön épiteni és azt felszerelni 10 nap alatt ágyakkal, müszerekkel, vizzel, energiával, csatornával és berendezésekkel a karantén kialakitásához...... Ha voltak is elökészitett elemek meg eszközök, Kina nem Europa, a "sarki" lerakat is 1-2 napos utazás, még a szupervasuttal is. És nemcsak a hadsereg dolgozott a projekten, hanem a civilek tizezrei és talán ingyenesen! És láttuk, hogy még egy orvos is belehalt a dologba, te meg siránkozol, hogy valaki agyon volt hajszolva. Szoval sokkal tisztességesebb lenne ilyen szempontbol nézni a dolgokat, és nem egy kettes létrárol kritizálni az ottani eseményeket. Azt se felejtsd el, hogy annak a rendszernek 2 milliárd ember nem okvetlenül testvéri mindennapos életét kell kezelni, és azt nem az europai okostojások feje szerint. De ez ott nemcsak ebben az esetben jellemzö. Évente 3000 km gyorsvasutat épitenek (350 km/h) és eddig csak egy komolyabb balhé volt. Europaiak is dolgoznak az épitésén. Europában évente még 300 km-t sem vagyunk képesek megépiteni, bármilyen vasutbol ( nemcsak a szupergyors vasutakbol). Europa legnagyobb vasuti hálozata a német, sok tiz milliárd Euroval le van maradva, mert képtelen felhasználni a rendelkezésra állo pénzeket. Senki nem gátolja öket, a pénz ott van a számlán, csak használni kellene, csakhogy kb 100000 ember hiányzik, pihennek ![]() Az a repülötér meg egyszerüen csodálatos a minöségben is és olyan megoldások vannak, hogy az embernek tátva marad a szája. A mosdokban minden érintésmentesen müködik, a WC ajto egy hatalmas átlátszo LCD panel, ami elsötétül, ha bezárod stb. Ami valoban (még ![]() ![]() ![]() A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2020
|
Bejelentkezés
Hirdetés |