Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   165 / 345
(#) densie hozzászólása Nov 21, 2013 /
 
Sziasztok adott egy szalagfűrész amin 380/220-as motor van az adattáblája nem helyes. Tekercselő ember azt mondta 4kw-os a motor, de át lett tekercselve 3kw körülire valószínű annyit bírt az automata a régi tulajnál. Most mi át kötöttük mert meg van mind a 6 kivezetése és két 160-as indító kondival és két 50-es üzemivel használjuk így terhelés nélkül 7A vesz fel ez kb 1,7kw. Érdeklődnék hogy lehet-e emelni a teljesítményen ha nagyobb üzemi kondit tennénk rá? 50m-es hosszabbítóból a 1,5mm-es elég-e rá?
(#) pucuka válasza densie hozzászólására (») Nov 21, 2013 /
 
Ha át lett tekercselve, akkor az a motor az lett, amire áttekercselték.
(#) densie válasza pucuka hozzászólására (») Nov 21, 2013 /
 
Azt tudom de a kérdésem az lenne hogy ha még nagyobb üzemi kondit tennénk rá akkor nagyobb teljesítményt lehetne kihozni? Terhelés alatt mennyivel több ampert vesz fel? Sajnos úgy nem mértük amíg volt nálunk lakatfogó
(#) pucuka válasza densie hozzászólására (») Nov 21, 2013 /
 
Nem lehet nagyobb teljesítményt kihozni. A motor teljesítménye nem függ a segédfázis kondi méretétől, annak csak az indító nyomaték kialakításánál van szerepe. Van egy optimális értéke, ha kisebbet, ha nagyobbat teszel, az indító nyomaték csökkenni fog.
(#) erbe válasza densie hozzászólására (») Nov 21, 2013 /
 
Ha ilyen teljesítményre van szükséged, egy lehetőség van. Veszel egy 3 kW-os (vagy nagyobb) frekvenciaváltót, ami 1 fázisról működik és arról delta kapcsolásban üzemelteted a motort. A frekiváltóban van lágyindítás, nem fogja levágni a 16-os automatát sem és garantáltan adja a 3 kw-ot. Más módszer csak annyit ér, mint a ráolvasás.
(#) pont válasza densie hozzászólására (») Nov 21, 2013 /
 
Az 1,7Kw egy fázisú 230V-hoz 8,6A tartozik. Ennek a fesz. vesztesége 50m-en 1,5 mm2-n 6,4%, tehát 215V kapna és 150W-ot elfűtene.
(#) erbe válasza densie hozzászólására (») Nov 21, 2013 /
 
Idézet:
„1,7Kw egy fázisú 230V-hoz 8,6A tartozik. Ennek a fesz. vesztesége 50m-en 1,5 mm2-n 6,4%, tehát 215V kapna és 150W-ot elfűtene.”

Számold ki ugyanezt 3 kW-hoz. + a frekvenciaváltó vesztesége (szerencsére nem sok, de van neki ). Kezdd azzal, hogy 50 m-re legalább 3*4-es vezetéket húzol ki!
(#) SAS159 hozzászólása Nov 24, 2013 /
 
Jó napot!
Olyan kérdéssel fordulok önökhöz, hogy van egy 1,5Kw-os 220V-os villanymotrom amihez be van kötve egy 100 Microfarátos üzemi kondi. Ha terhelem a motort akkor felmelegszik a kondi meg langyos lesz az mitől van?
(#) kadarist válasza SAS159 hozzászólására (») Nov 24, 2013 /
 
Szia!
Az inkább indítókondenzátor lesz, ami csak az indítás idején van a motorra kötve.
(#) SAS159 válasza kadarist hozzászólására (») Nov 24, 2013 /
 
Szia köszönöm a válaszod. Egy régi fémvázas kondi és eddig is állandóra volt kötve, emiatt gondolom azt hogy üzemi kondenzátor.
(#) kadarist válasza SAS159 hozzászólására (») Nov 24, 2013 /
 
Ha viszont úgy volt kötve, akkor használd továbbra is így. Majd szól, ha nem tetszik neki a fennálló állapot
A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2013
(#) SAS159 válasza kadarist hozzászólására (») Nov 24, 2013 /
 
Mit értessz az alatt hogy szól?
(#) proli007 válasza SAS159 hozzászólására (») Nov 24, 2013 /
 
Hello! Szerintem elfelejtette odaírni gondolom, hogy "nagyot fog szólni".
De egy kondi melegedését, a dielektromos vesztesége okozza. Az pedig a frekvenciától (ami itt állandó) és a szigetelés anyagától, hőmérsékletétől függ. Ha melegszik, általában még romlik is a helyzet. 40°C felett, már jelentősen növekedhet a veszteség. Ezért tisztázni kell, hogy..
- Tényleg váltóáramú kondiról van-e szó, hogy a "fémház" (nem fémváz) nehogy valami elkót, vagy bipoláris kondit takarjon.
- A kondi feszültségtűrése magfelelő-e.
- A kondi melegszik tényleg magától, vagy a motor melegíti át. (Mert azt is meg kellene szüntetni, ha ilyen van.)
Találkoztam régi NDK-s kondikkal, amik öngerjesztő módon mentek tönkre. (Rezonáns stabilizátor volt, nemmotorkondi) A REMIX és erre a célra gyártott kondiknál nem volt gond még a meleg sem.
üdv!
(#) SAS159 válasza proli007 hozzászólására (») Nov 24, 2013 /
 
Köszönöm a válaszod!
Ez a motor egy favázas esztergán van és a kondi nem a motorra van felfogatva hanem a favázra van felfogatva.
Maga a kondi egy fémhenger. itt vannak a képek.
(#) proli007 válasza SAS159 hozzászólására (») Nov 24, 2013 /
 
Ha ez a kondi "magától" fekete nem a festéktől csak, akkor nagy a valószínűsége, hogy indító kondi. Az meg nem bírja az állandó üzemet. De rá is szokták írni, hogy STARTER. A mérete is erre hajaz.. üdv!
(#) SAS159 válasza proli007 hozzászólására (») Nov 24, 2013 /
 
A fekete szín az festék.
Üdv!
(#) pucuka válasza SAS159 hozzászólására (») Nov 24, 2013 /
 
Eredeti gyári, vagy valaki bente? Nem mindegy.
A 100 µF üzemi kondinak egy kicsit sok, ettől is melegedhet, mert túl nagy áram folyik a kondin, és a segédfázis tekercsen is. Indító kondinak jó, mert az csak rövid ideig van az áramkörben, és nincs ideje felmelegedni.
A segédfázisra a motornak csak az indítás idejére van szüksége, hogy legyen indító nyomatéka, mert különben nincs, és nem tud elindulni. Az üzemi kondira azért van szükség, hogy ha valamiért (a terhelés hatására) lecsökken a fordulatszám, újra el tudjon indulni. Az indító kondenzátor csak az indíító nyomatékot növeli meg átmeneti időre.
A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2013
(#) SAS159 válasza pucuka hozzászólására (») Nov 24, 2013 /
 
Szia!
Régebben megkérdeztem hogy hány µF-os kondi kell egy 1,5Kw-os motorhoz és azt írták hogy kell egy 100µF-os üzemi és ha nem indul akkor még egy 40µF-os indíto kondi.
(#) kadarist válasza SAS159 hozzászólására (») Nov 24, 2013 /
 
Fordítva, mert százas indító és negyvenes üzemi.
(#) SAS159 válasza kadarist hozzászólására (») Nov 24, 2013 /
 
Értem és köszönöm.
(#) kiggyo hozzászólása Dec 1, 2013 /
 
Sziasztok!

Kaptam egy einhell 4300 típusú 2 hengeres kompresszort, amit a festők jól meg akartak javítani, szétszedték és kosárkában hozták. Összeraktam, mechanikusan szuper, de sajnos a tekercsek és kondenzátorok bekötését nem tudom. Van egy állandó 60µF kondi rajta és egy 200µF indító, a tengely végén egy kapcsoló ami bizonyos fordulat felett old (ez bonthatja az indítókondit). A motorból 5 vezeték jön fel, színesek is ráadásul.
Valakinek van esetleg ilyen gépe, és ha igen tudna egy fényképet csinálni a kapocstáblájáról? Az alapján vissza tudnám állítani az eredeti állapotot.

A segítséget előre is köszönöm!
(#) Isten07 hozzászólása Dec 2, 2013 /
 
Helló!
Egy kis segítséget szeretnék kérni egy villanymotor munkára fogásához.
Próbáltam keresgélni hogy hogyan is lenne ez jó, de sajnos olyat leírást amit ezen meg tudnék valósítani még nem találtam (vagy csak elkerülte a figyelmem)
Az adat táblája szerint 380/220-as motor. Én ezt 230-ról szeretném üzemeltetni de nem tudom hogyan tudnám beindítani.

A képen lehet nem látszik teljesen jól, így egy csúnyácska képet is mellékeltem a jelenlegi bekötésről.

Előre is köszönöm minden segítséget!
(#) pont válasza Isten07 hozzászólására (») Dec 2, 2013 1 /
 
Ez egy 3 fázisú motor, nem fog menni egy fázisról vagy gyakorlatilag használhatatlan lesz.
(#) granpa válasza Isten07 hozzászólására (») Dec 2, 2013 /
 
Nézz szét a téma képei közt, megtalálod a megfelelő bekötést, de a motor gyengébb lesz, mint 3~on.
(#) Tomi111 válasza Isten07 hozzászólására (») Dec 2, 2013 / 1
 
Helló!
Csatoltam egy képet. Így kösd be! Állandó kondira kell rá kb.: 40-50µF legalább 400V-os. Próbálgatni kell, mekkorával jó.
Nem írtad, mire használnád, de ha kell indító is, az lehet 100µF körüli. Ide elég a 250V-os.
És ahogy írták, gyengébb lesz, mint három fázison!
Üdv! Tomi

jelenleg.JPG
    
(#) Isten07 hozzászólása Dec 2, 2013 /
 
Köszönöm a gyors válaszokat!
Egyébként egy paprika darálót szeretnék készíteni, vagyis hát.... korrigálni mert a korábbi rakéta motor már a végét húzza.
(#) Tomi111 válasza Isten07 hozzászólására (») Dec 2, 2013 /
 
Hát ennek a fordulata kevés lesz. A porszívómotor pöröghet akár 10000-et is. Vagy gyorsítani akarod? Én inkább szereznék egy másik porszívó motort.
(#) subway hozzászólása Dec 6, 2013 /
 
Szevasztok. Tudom megint lerágott, de ilyennel még nem nagyon találkoztam, és jó lenne beröffenteni a kicsikét. Szóval adott csillag 380V as motor, három kivezetéssel. Akkor a kivezetésekre 3 fázis, plusz a testre egy föld és kész a bekötés ugyi?
(#) pont válasza subway hozzászólására (») Dec 6, 2013 /
 
Ha az csillag 380-as motor akkor igen, de a biztonság kedvéért jó lenne egy kép az adattáblájáról és a kapcsolótáblájáról, mert a 380-as motorokból nem szokott csak úgy kilógni három vezeték.
(#) subway válasza pont hozzászólására (») Dec 6, 2013 /
 
Rendben, köszi. Kép nem hiszem hogy lesz, mert sajnos már amikor nekiláttam kitakarítani, látszott hogy két tekercsszakasz szinte szenesre van égve.
Következő: »»   165 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem