Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Nagyon szépen köszönöm a gyors választ és a linket
Helló mindenki. Egy egyszerű segítség kéne. Vettem egy szivattyút, amit szeretnék kisebb generálozás után használni. Egy '74-es szerkezetről van szó. Sajnos akitől elhoztam, úgy tűnik nagy barkácsmester volt, mivel az indító szakaszba bekötött egy 14µF-s üzemi kondit, amit persze nem szeretett a kicsike. Na mindenesetre megvan a burkolaton az eredeti kötési ajánlat, alapból 220V 550W 50Hz van tekerve és szerkesztve az egész egység. A képen látható kapcsolásokból nekem a baloldali fog kelleni a forgásirány miatt. De van rajta egy szerintem pillanatkapcsoló jelölés, és ahogy méricskéltem és tesztelgettem is, arra tökéletesen indul és üzemel ha kap egy pillanatnyi indítást. Tudnátok segíteni, hogy szivattyúként használva, nyomáskapcsolóval indítva, akkor milyen alkatrészt kéne bekötnöm a "0"-ás jelre.
Köszönöm a segítséget előre is! A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2015
Szia! Oda egy áram relét kellene kötni. A főfázissal sorosan a tekercsét, a záró kontaktusát, pedig a "pillanat kapcsoló" helyére. Egyébként indító kondenzátort nem árt használni hozzá.
Üdv!
Ha eredeti a tekercselés, akkor valószínűleg nem kell kondi! Nem véletlen nincs a rajzon sem. Ide egy indítórelé lenne jó, de a motor áramához való, hogy csak indításkor működjön! Esetleg egy időrelé is jó lehet, de az direktben nem bírja el a motor áramát, mágneskapcsoló is kellene hozzá.
Sziasztok!
A tanácsotokat kérném: A motorom leánykorában egyfázisú tekercselésű volt a következő értékekkel: 230 V, 6.5 A, 750 W, 1870 1/p A motor át lett tekercselve háromfázisúvá. 1. Szeretném kipróbálni egyfázisú hálózatról. Hogyan kössem be? Kondim nincs egyelőre, kézzel rásegítenék. 2. Lehet, hogy ez túlmutat a topik keretein, akkor elnézést. A végső célom, hogy frekvenciaváltóval üzemeltessem a motort, ami egy szalagcsiszoló gépet hajtana. Ezt a frekvenciaváltót néztem ki a feladatra, de elbizonytalanodtam az eltérő áramfelvételi (ha jól írom) értékek miatt. Mit gondoltok? A masina: A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2015
Sziasztok!
Egy öreg EVIG motort szeretnék bekötni csillag kapcsolásban három fázisra. A kérdés: csillagpont összekötése a nulla vezetővel mennyire szokásos, vagy szabályos-e egyáltalán? Segítségeteket előre is köszönöm! Üdv: Hurka Idézet: „csillagpont összekötése a nulla vezetővel mennyire szokásos, vagy szabályos” Nem szokásos. Hogy sért-e szabályt, nem tudom, de felesleges és kárt okozhat.
Köszönöm, már megkaptam a választ a kérdéseimre.
Szép napot!
Köszi szépen, én is így sejtettem!
Üdv.: Hurka
Sziasztok!
Van egy baromfikopasztó-gépem, melybe szeretnék egy nagyobb motort tenni. Eddig egy 550W-os, 1 fázisú, 1.400 fordulatos volt, ehelyett szeretnék egy 750W-osat. A gyártó szerint ennek pont akkorák a méretei, így be tudom építeni. (Ő betenné, dehát Pécs-Mosonmagyaróvár kissé nagy távolság...) A kérdésem: ha veszek egy motort, vajon én be tudom kötni? Hova kell majd kötnöm a fázist, nullát. (Azt azért tudom, hogy a kettőt felcserélhetem.) És még egy kérdésem lenne: vajon miért van a mostanin két darab (12,5 mikrofarados, párhuzamosan kötött) kondenzátor? Nem tudom van-e jelentősége: az A-B pontok között 11, a B-D között 6 ohm ellenállást mértem, a többi között végtelent.
Szervusztok Kedves Kollegák !
Van egy 3f-ú 1,5Kw-os 380/220 csillag/delta motorom,amit 1f-ról kell üzemeltetni. Kérdésem az lenne,hogy ha bekötöm csillagba,sadok neki u-v 1f,w kondi,csillagpont nulla menyire lessz üzemképes ? Azaz adok neki u-ra 220v,v-re 220v,w-re indító kondi,s a csillagpontra akondi másik láb+ nulla. Válaszokat Köszönöm ! joe
Hello! Semmi "csillagpont meg nulla". Deltába kell kötni, ezen módon.
Szervusz proli007 !
Köszönöm ! joe
Sziasztok!
Van nekem 2,2KW motorom. Adat tábla szerint 380/230 Y/D. Kicsit homályosan emlékszem iskolai tanulmányaimra, de úgy rémlik ezt nem lehet csillag deltával indítani, csak csillagban használható? Köszi a segítséget!
Hello! Ez így van. Csak csillagban viseli el a 380V (400V) feszültséget. Deltában olyan helyen lehetne használni, ahol 230V a vonali feszültség és nem a fázis az. Viszont így lehetséges 230V egy fázisról is üzemeltetni, segédfázis kondival, deltában. (Persze csökkenő teljesítmény adatok mellett.)
A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2015
Sziasztok.
Olyan kérdésem lenne,h van egy Evig 1.5kW 380/220v motorom. 220 voltról szeretném üzemeltetni, csillagba kötöttem be 100µF kondival.Szépen jár. A kérdés, h jó e így vagy kössem be deltába.Hogy vesztek több teljesítményt csillagba vagy deltába, elég e 100 kondi. Előre is köszi a válaszaitokat.
Hello! Ha elég az ereje, akár így is maradhat. Legnagyobb ereje deltában lesz, hiszen úgy jut a legnagyobb feszültség egy-egy tekercsre, vagy is 230V. A kondinak elégnek kell lenni.
Üdv!
A 0.6 kW -s csigahajtóműves v.motoromba mikor leállítom fék van beszerelve mit ki szeretnék iktatni. A betonkeverő puttonyába ha bent van az anyag és leállítom akkor a tehetetlenségtől akkorát ránt rajta, hogy attól félek egyszer leszakad a tengelyéről. Lehetséges-e mechanikusan kiiktatni a féket? Tudom hogy ha emelőként használnám hasznos és ajánlatos. Mielőtt szétbontanám tanácsot szeretnék kérni. A motor tengely végén a hűtőventilátor lapát van rögzítve. Viszont a tengelybe egy furat van amibe bevilágítottam 20 - 30 mm -re még valamilyen kis tengely véget látok. összefüggése lehet a motor fékhez? Mire kell ügyeljek a bontás megkezdésnél.
Ki kell szerelni belőle a féktányért. Rugók szorítják össze, amit mágnes old üzem közben. A ventillátor alatt van.
Arra ügyelj hogy legalább 3 erős rugó van benne. Szétugrik mikor a tengely végéről leveszed az anyát. Elég sokféle hajtóműves motort szerelek naponta. Rakj fel róla egy képet, tipussal hátha többet tudok mondani.
A csigahajtóművet nem lehet visszafelé hajtani a lassú irányból. Nincs benne fék, csak a hajtás nem tud fordítva működni. Szerelj a tengelyre egy szabadonfutót.
A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2015
Igazából a lassú irányból nem akarom működtetni és van benne fék mert kikapcsoláskor pillanatok alatt leblokkol. A betonkeverőt hajt és mivel telerakom pl. betonnal kb. másfél talicskás a fék hatására a tele puttony szinte akkorát ránt rajta, hogy az egész szerkezetet is megrántja.
Ahhoz le kell bontani a hátsó pajzsot és valószínű ott megtalálom mechanikusan tehermentesítem a féket. Csak napok múlva tudok evvel foglalkozni mert távolabb dolgozom az otthonomtól. Utána beszámolok az eredményről.
Loher typ. 0.6 kW - s derékszögű kihajtás kétoldalú tengely amelynek 30 mm az átmérője 8 mm -s ékpályával. A vill.motor végén a védőburkolat alatt van a motor tengely végre rögzítve a ventilátor. ugyanezen a tengely végében kezdődik egy furat és mintha kb. 6 - 8 mm -s kistengelyt látok. Gondolom ez egy kis fékrúd vezetőfurat lehet amely ki be mozoghat a fék hatására. Sajnos nem rendelkezem fényképezőgéppel, de azért beszámolok, hogy milyen eredményre jutottam. Köszönöm mindenki segítségét.
A fék pajzson kívül szokott lenni a ventillátor alatt. Csak a ventillátor védőburkolatát kell leszedni.
Te nem akarod működtetni, de a beton arról próbálja azért áll meg azonnal. A fogaskerék nem tudja hajtani a csigát, csak fordítva működik.
Ha a motort nem fékezed akkor lassú kifutással áll meg a csigahajtómű. Tapasztaltam. PLC vezérlésű daruk vannak és csigahajtóművel. Mindegyiknek mm pontosan ott kell megálni ahol jelet kap. Ha a fék elromlik akkor túlfut a pozíción. Nem a daru lendülete viszi tovább hanem a forgórész míg le nem áll. Az áttétel miatt szép lassan áll le a csigaáttétel.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |