Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Van egy kis 22Lbs. elektromos hajómotorom, mely csak simán előre ill. hátramenettel rendelkezik, ezt egy fázisfordítós kapcsolóval oldották meg. Következő lenne a kérdésem, hátra menetben tökéletesen müködik de előre menetben akadozik és csak kb. 1/3 gőzzel dolgozik! Mi lehet a hiba? Első körben a kapcsolóra gondoltam, de az hibátlanúl müködik! Talán a szénkeféi *? Köszi A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2014
Szia! A kapcsolót nem tudom hogyan vizsgáltad meg de szerintem a motort direkt táplálással kellene kipróbálni polaritás cserével. Ha így is jelentkezik a 1/3 teljesítmény, csak akkor kellene szétszedni és a szénkeféket szemügyre venni. Mivel mindig (feltételezhetően) előre üzemben van használva a motor így az irányváltó kapcsoló érintkezői is ebben az állapotban vannak többet használva és igénybe véve. Minden kontaktus ami bontható, érintkezési hibát hordoz magában és az igénybe vett felületek beéghetnek és az egyenáram ívoltása sem kifogástalan ezekben a kapcsolókban. Tehát a kapcsolót nem elegendő folytonosságvizsgálóval nézni, mert a teljesítményt attól még nem fogja tudni átadni.
Szervusztok!
Birtokomban van egy 500 W teljesítményű kis asztali kettős köszörűm. Nem szénkefés. Békebeli orosz gyártmány. Az a problémám vele, hogy ha bekapcsolom akkor elindul és megy még terhelés alatt is, hanem egy kb. 2-3 perces használat után leáll, majd kis idő múlva indul, de csak 1-2 másodpercig forog, majd ismét leáll. Ha hagyom békén vagy 2 percig után ismét ugyenezt játsza el. Eléggé bosszantó, hogy nem használható folyamatosan, Mi lehet a gond? A belső részében csak egy kis műanyag dobozka van és az van összekötve a kapcsolóval és a forgórésszel. Köszönöm a segítséget.
Helló! Valószinű, hogy a hőkioldója nem engedi menni. Ami menetzárlatra utal.
Néhány kérdés: A motor felmelegszik? 1 vagy 3 fázisu a motor?Azt irod nem szénkefés, de mi van összekötve a forgórésszel?? Müanyag dobozka kondi?mert akkor egyfázisu. Pontositani kellene a kérdést, meg ha lenne róla kép. A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2014
Köszi, megoldódott! Szétszedtem, a szénkefék már elég rossz állapotban voltak cseréjükkel helyre állt a müködése.
Szia! Tartok tőle, hogy egy termikus védelem van benne ami már elfáradt a sok túlterheléstől és lekapcsolgat. Ez az áramfelvételt figyeli és bimetálos megoldású. Valószínű, hogy már a motor saját áramfelvétele is elegendő a kimelegedéséhez. Ezt a védelmet nyilván annak érdekében építették be kis gépbe, hogy az esetleges nagyobb terhelések hatására fellépő áramfelvételek (amik a felhasználó számára nem érzékelhetők) okozta "leégést" kiküszöböljék. Saját felelősségedre kiiktathatod ezt a védelmet (sok választásod nincs, mert ilyen hőkioldó érték nehezen szerezhető be) de Te fogod ezután kontrollálni a gép terhelését, "magyarul" tudjad, hogy mennyi az az 500W a kezedben.
Nagyon köszönöm a válaszokat, Palcsika26 és VIM
Ez egy asztali 220V-os kis köszörűgép. Egyszerű barkácsgép. Full hülye vagyok az elektromossághoz, ezért fordultam hozzátok. Az a hőkioldó kütyü lehet. Orosz gép, még azon a kis műanyag dobozon is oroszul vannak a dolgok -bár oroszt tanultam- , és azt a kicsi műanyag dobozt úgy alakították ki, hogy nem tudja szétszedni, tehát nem össze csavarozva van. gondolom, hogy olyan hülyék mint én ne tudjanak hozzá nyúlni. De azért bele néztem és láttam, hogy egy rézdrótos tekercs van benne. Az a kis műanyag dobozon az van , hogy 4 A (gondolom amper) és három vezeték csatlakozás van rajta sarukkal. Borzasztó régi szerkezet lehet. Már csak egy kérdés, hogyan tudom kiiktatni ha nem kapok ilyen kütyüt hozzá? (tudom akkor le is égethetem a gépet) A kiiktatás az, hogy a sarukat vegyem le és a hozzátartozó vezetékekkel kössem össze, csak a dobozt hagyjam ki? Palcsika! bocsánatot kérek a rossz megfogalmazásokért vagy ha marhaságot írtam, de nem igazán értek ehhez az elektromossághoz, pusztán annyit amit általános iskolában a 80-as években a technika könyvben volt. A motor nem melegszik fel, csak leáll egy bizonyos idő után. Forgó részen azt értettem, hogy maga a villanymotor forgó része ami forog a házában. Össz vissz három vezeték van benne. Három alkatrészből áll. A villanymotor egy egyszerű kapcsoló (billenő?) és ez a kis műanyag doboz. A műanyag doboz nem hengeres mint az indító kondenzátorok hanem négyszögletes. Na, megpróbálok majd egy képet feltenni! Nevetni fogtok rajtam milyen egyszerű egy gép csak én nem értek hozzá. Nem röhög! De tényleg nagyon köszönöm a segítséget!!!!
Az érdekes lesz ha az a "dobozka" indító relé volna de akkor nem volna szabad kioldania és utána visszakapcsolnia. Lennie kell még ott egy hődrótos védelemnek is. A kép az jól jönne vagy a felirat a dobozkáról.
Várjuk a képeket.
Szia!
Ha a fotón látható dobozkához hasonló, akkor ez egy kombinált indító és túláramvédő relé. Egy dobozon belül van mindkettő. A dobozon van egy nyíl, aminek felfelé kell mutatnia! Ez rendkívül fontos, mert az indító relében a tekercs vasmagja a szokásostól eltérően nem egy rugó, hanem a gravitáció ellen dolgozik. Magyarul a motor indulása után a vasmag súlya bontja az érintkezést amikor a motor lecsökkent áramfelvétele miatt a behúzótekercsben is lecsökken a mágneses tér ereje. Ha nem old szét, emiatt is működésbe léphet a bimetálos túláramvédő rész.
Sziasztiok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Építettem egy kompresszort, ikarus két dugattyús légsűrítőből. Volt otthon egy 3fázisú (380/230) 1,2 kw-os villanymotorom. Próbaképp ezzel hajtottam (1450 ford/min) a légsűrítőt. Szépen idndult de csak 4 bar volt a maximum amíg bírta hajtani. Vettem hejette egy Dinamo 2,8 kw-os 1450 ford/min 3fázisú (380/230) villanymotort. Ezzel a motorral terhelés alatt fel sem pörög.......mi lehet a gond ezzel a nagy motorral, a csapágyak újak, könnyen hang nélkül megy terheletlenül, ha felpörög próbáltam egy léccel lefogni, de nem lehet. Lehet rossz típust vettem és kisebb az indító nyomatéka mint a kisebbnek? Valakinek lenne rá ötlete mi lehet a gond? A tekercseket kimértem egyforma értéket mutatott a műszer mindhárom tekercsen.
Kicsi az indítónyomatéka. Kell egy visszacsapó szelep a tartályra és egy tehermentesítő szelep ami leállított motornál kiengedi a nyomást a kompresszor és a tartály közötti csőből. Így mindig terheletlenül indul.
Azzal csak annyi lesz a gond ha folyamatosan szeretné használni, és nyomáson tartani a tartályt, mert sosem fog elindulni a motor. Egy műhelyben az nem megoldás ha napi 8 órában járatva van a motor.
A régi gyártású (rövid és nagy átmérőjű) motorok nyomatéka elég kicsi. Az újabbaké (hosszú és kis átmérőjű) sokkal nagyobb.
Ezt pl. egy gyalugéppel lehet nagyon jól szemléltetni. Fel van téve rá a régi motor, és több másodperc kell neki mire felpörgeti a tengelyt, szépen fokozatosan. Az új motorral pedig gyakorlatilag a gombnyomással egy időben, azaz az indítást követő pillanatban már teljes fordulaton forog. Cserébe előfordul hogy le is koppintja néha az automatát a bekapcsoláskor...
Szia!
Köszönöm a megerősítést mindkettőtöknek. Akkor mellé nyúltam.....tudsz ajánlani hogy milyen típust kellene hejette venni? Igazábol 2800-as fordulatú kellene, mert akkor a kompresszor névleges fordulatát (2000 körül) ki tudnám használlni. Zolika60 Minden dolog fel van rá szerelve amit ilyenkor illik......de ennek 6tól 8bárig kell üzemelnie, a cső pedig elég rövid ahonnan lefújja a levegőt.
Konkrét típust nem tudok, de az a baj hogy ezek használtan is vagy háromszor annyiba kerülnek mint a régebbiek.
Szerintem a kompresszorral van a baj, nagyon megfogja a motort. Valami kisebb kellene rá, vagy megpróbálni variálni még az áttétellel. Faterén egy MTZ kompresszor volt, és egy régi 0,5kW-os motor is eltekerte, igaz hogy nyöszörgött néha de vitte.
A kompresszor is teljesen fel van újítva ( gyárilag ), biztosan bejáratos még....igen az áttétel, mindenféle áttétel módosítás fordulatvesztéssel jár. Mindenképp kompromisszumot kell kötnöm.....ez a motor sem volt olcsó (20eft + csapágyak), nem akarok még egyet venni, főleg nem megfelelőt. Szerintem marad az áttétel modosítás, 1000 körüli fordulattal.
Köszi a segítséget.
Nekem is hasonló kompresszorom van körülbelül ekkora motorral. Simán indul 6Baron. Nálam is szakaszosan üzemel amikor használom, ha le megy 6-ig újra indul és feltermeli 8-ra.
Az enyémen is csak egy 30cm-es 3/4"-os flexibilis bekötőcső van a tartályig.
Valószínű hogy, vissza teszem a kis motort és kisebb tárcsával hajtom majd, akkor nem kell rá ekkora motor. Lassabban fog termelni de kevesebb lesz az áramfelvétele is.
Akkor van egy eladó motorom
Elnézést kérek, igazad van. Akár törölni is lehet a nem idavaló részt.
Üdv mindenkinek.
Van egy hajtóműves villanymotorom, illetve csak volt. Gondjaim voltak a bekötéssel, végülis megoldottam a képen látható módon. El is indult, volt nagy örömködés. Aztán kb. egy perc múlva beadta a kulcsot. A kérdés, hogy mi a fenétől halt meg? Természetesen volt hibajelenség is. Szinte érinthetetlenségig melegedett a külseje, valamint hozzáérintve a fázisceruzát, a fázis jelenlétét mutatta a külsején.
Végül is nem ment tönkre. van benne egy hővédelem, az megvédte a motort. Van valakinek ötlete, hogy miért melegszik túl kb. 1 perc alatt.?
Sziasztok! Nemreg vasaroltam egy CLARKE kompressort(angol). A tulaj regi tulaj szerint minden rendben volt vele amig elkoltoztette es azota beakarja kapcsolni es csapja le a bizt. En bele neztem de nincs bekotve se kondi se semmi(gondolom 1 fazisu mert csak 3 kabel van rakotve.(lehet ez hulyeseg). Segitseget szeretnek kerni a bekotesre es ha aznem oldja meg a problemat akkor mi a 2 lepes.
KOszi elore is avalaszokat
Hello Mindenki,
Robotgép témakörben szeretném a segítségeteket kérni. Van -történetesen kettő- konyhai robotgép. Mindkettő hasonló, 5 sebességű, és mindkettőn van ún. turbó-gomb. De sajnos egyik sem indul el. Van valami ötletetek, mit méricskéljek rajta??
Szervusztok motor guruk.
Segítenétek beazonosítani ezt a kondit? Egy jobb sorsra érdemes Aeg kézi körfűrészben adta meg magát....
2x2400pF... A többi rá van írva. Ez egy zavarszűrő egység, tehát enélkül is működik a fűrész.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |