Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor mi a hiba?
 
Témaindító: Szpidi, idő: Jan 15, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   15 / 42
(#) exabit válasza erbe hozzászólására (») Jún 14, 2014 /
 
Egy motort meg egy elektromágnest még meg tudok különböztetni. Itt a motor egy excenteres karral húzza vonja a membránt. Ez nem egy egyszerű akváriumi levegőpumpa. De már sikerült leszednem róla a pumpát már csak a motorral vagyok megakadva. Gondolom elöl-hátul csapágy rajta a tengelyen, azok meg beleütve a motorházba. Majd teszek fel róla képet hátha valaki meglát olyat amit én nem.
Perisztaltika szivattyú
A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2014
(#) grummel otto hozzászólása Jún 15, 2014 /
 
Hello.Uj vagyok az oldalon es nem ertek a tehnikai dolgokhoz,70 evesen nem is fogok megtanulni.

De volna egy kerdesem a temaban.Van egy rokkant mopedem,24 voltos.Egyszer nem tudom

okbol a motor felforrosodott.azota sok aramot vesz fel.es tul lassu.Az erdekesseg,hogy ezt csak nyilt terepen csinalja.Pl.udvaron vagy bevasarlo kozpontban>zart hely> minden rendben.
Mi lehet a baj es milyen szakihoz fordljak.Ja es ami fontos Aradi vagyok sehki sem foglalkozik rokkant jarmuvekkel.

koszi a segitseget,Otto bacsi.
(#) tomii hozzászólása Jún 17, 2014 /
 
Sziasztok! Van egy motorom! Csapágyazva lett, minden jó. Viszont bekapcsolás után kb. 20-30mp-re füst kezd kijönni belőle, hang alapján a fordulat sincs meg. Ez egy szivattyúmotor lenne. Valami ötlet, hogy mi lehet a baj? Van ott még egy 18µF-os kondi is.
(#) kadarist válasza tomii hozzászólására (») Jún 17, 2014 /
 
Szia!
Leégett a tekercselés.
(#) tomii válasza kadarist hozzászólására (») Jún 17, 2014 /
 
Ez biztos?
(#) granpa válasza tomii hozzászólására (») Jún 17, 2014 /
 
Ha már jön a füst akkor a tekercselés általában nyekk. De legyen szerencséd; indítsd kondi nélkül (berántással, vagy másikkal), vagy a csapágy mégis megszorul nagyobb fordulatnál (újnál is volt ilyen).
(#) perhacsa hozzászólása Jún 21, 2014 /
 
Sziasztok

Segítségeteket szeretném kérni.Van egy régi aluházas 220-as talán IMI szivattyú motorom. Adattábla nincs rajta, kb 800W-os lehet.A két tekercs ellenállása 7 és 8ohm.Test zárlat nincs.A motort viszont kondenzátorral nem tudom elindítani.Kondi nélkül,ha kézzel megforgatom mind két irányba elindul.Ha a másik tekercsre teszem a feszültséget,akkor is működik.Ha a kondenzátort rákötöm akkor inkább visszafogja a motort.A kondi jó több féle értéket is próbáltam.10-150mf-ig.
Lehet,hogy nem is kondenzátoros?Ellenállással működne?Ránézésre a tekercsek nincsenek leégve,szaga nincs,nem melegszik.
(#) VIM válasza perhacsa hozzászólására (») Jún 21, 2014 / 1
 
Szia! Jellemző értékek és kapcsolási rajz ITT található. Ha úgy működik ahogyan leírtad akkor valószínű, hogy indító kondenzátoros de az ellenállás értékek így kisebb teljesítményre utalnak, mint 1LE.
(#) perhacsa hozzászólása Jún 21, 2014 /
 
Sikerült a motort elindítani.A kondik amiket próbáltam azok voltak rosszak.Egy új 120-ast raktam rá indítónak.Azt honnan lehet eldönteni,hogy állandó,vagy üzemi kondi kell e rá?Mivel ez egy szivattyú motor amik álltalában állandó üzemiek.Ha egy állandó üzemi kondenzátorost motortindítő kondival üzemeltetünk,akkor gondolom a teljesítménye is kisebb.
(#) potyo válasza perhacsa hozzászólására (») Jún 22, 2014 / 1
 
Idézet:
„Azt honnan lehet eldönteni,hogy állandó,vagy üzemi kondi kell e rá?”


Adattábláról. Ha olyan nincs, akkor mi volt rajta eddig? Ha az sincs, akkor nemigazán lehet. Ha a terhelés olyan, hogy kell neki nagy indítónyomaték, akkor indítókondenzátor kell rá. Ha nem kell nagy indítónyomaték (pl. ventilátor, centrifugálszivattyú, stb.), akkor állandó kondenzátor is megteszi. Milyen rendszerű szivattyú ez?

Idézet:
„Ha egy állandó üzemi kondenzátorost motortindító kondival üzemeltetünk,akkor gondolom a teljesítménye is kisebb.”


Inkább tönkremegy a segédtekercs a túl nagy áramtól; az indító kondenzátor miatt nagy áram folyhat a segédfázison, miután a motor felpörgött. 800W-os motorra én 20-25µF körül raknék állandó üzemű kondenzátort sacc/kb. alapon. Indító meg 80-100µF körül.
(#) perhacsa hozzászólása Jún 22, 2014 /
 
Az indításhoz nagy nyomaték kell,mivel egy kis kompresszort fog meghajtani.Állandó üzemire tettem rá egy 20mf-os kondenzátort,így még csendesebb is,de a motort nem bírta elindítani.Hosszabb üresjárati üzem közben sem melegszik. Indításra nyomógombbal egy 100-ast.
Szerintetek így jó lesz?
(#) potyo válasza perhacsa hozzászólására (») Jún 22, 2014 /
 
Szerintem jó.
(#) Viktorxbox hozzászólása Jún 24, 2014 /
 
Egy nagy konyhai robotgép villanymotorja beállt. Lelkes amatőrként szétszedtem, csapágy megszorult a villanymotor forgórész végében. Ennek cseréje meg történt de a motor még mindig nem indul el. A kábeleket méregetem fázis ceruzával meddig megy áram. A szénkefe előtt van két tekercs szerű valami, idáig van áram. A szénkefe már nem kap mert előtte a tekercs ami szét éget / tört nem enged át. Elgondolásom szerint valami féle védelem , mivel megszorult a motor inkább ez éget szét. De pontosan mi ez? És mire kell cserélnem? Köszönöm

fotó.JPG
    
(#) pucuka válasza Viktorxbox hozzászólására (») Jún 24, 2014 /
 
Az egy zavarszűrő tekercs. Kösd át, amíg nincs jobb, de mint látod, biztosítéknak is jó.
(#) denes hozzászólása Jún 27, 2014 /
 
Sziasztok egy 3 fazisu motrot szeretnek elinditani 2 fazissal .Ha valaki tudna egy kepletet meljel ki tudnam szamitani a dolgozo , esetleg az indito kondi erteket is.
(#) zaza99 hozzászólása Júl 27, 2014 /
 
Sziasztok!
A PF16GM 230V 50W 3 fokozatú szobai ventilátorom nem akar felpörögni csak lassan forog. Kondit már cseréltem benne. Szétszedtem és a forgórész nem mágneses nem ez lehet a probléma?
(#) kadarist válasza zaza99 hozzászólására (») Júl 27, 2014 /
 
Szia!
Az nem baj, ha nem mágneses. Inkább a szinter csapágy szorulhatott be.
(#) zaza99 válasza kadarist hozzászólására (») Júl 27, 2014 /
 
Nagyon könnyen mozog és könnyen szét is jött. Mi lehet még?
(#) kadarist válasza zaza99 hozzászólására (») Júl 27, 2014 /
 
Ha kopott, akkor könnyen befeszülhet működés közben és máris nem mozog könnyen. Ezen kívül még tekercszárlat is lehet, de akkor extrém melegedést lehet tapasztalni.
(#) zaza99 válasza kadarist hozzászólására (») Júl 27, 2014 /
 
Köszönöm, megnézem.
(#) VIM válasza zaza99 hozzászólására (») Júl 28, 2014 /
 
Szia! Az előbb tettem említést ITT az ilyen típusú ventillátor problémáról és annak kenetlenségből fakadó működésképtelenségéről. Nálam volt amikor egy héten két-három alkalommal is újra kellett kenni a tengelyt mert kiszáradt az egész napos működéstől úgy, hogy meg is állt, nem forgott de nem is égett le. Valami "orion" névre hallgat és nagy szögletes fokozatkapcsoló gombjai vannak. Elég jó konstrukciójú venti.
(#) zaza99 válasza VIM hozzászólására (») Júl 31, 2014 /
 
Megzsiroztam, de még mindíg lassan forog, könnyen le is tudom fogni működés közben a tengelyet és forgatni is tudom, nem szorúl. 50W az áramfelvétel 5 perc működés után kézmeleg lett a motorház, lapát nem volt rajta.
A forgórésznek biztos nem kell mágnesesnek lennie?
(#) zolika60 válasza zaza99 hozzászólására (») Júl 31, 2014 /
 
Biztos. Valószínűleg menetzárlatos.
(#) razor1995 hozzászólása Aug 2, 2014 /
 
Üdv mindenkinek!
Van egy villanymotorom (Imi ozf 90c-4nd 1.1kW 220V) ami üresen felpörög rendesen, viszont terhelve (kompresszor, Ikarus buszból) az a kis relé ami induláskor kapcsol benne csak oda-vissza pattog az egyik oldalon szikra kíséretében és a motor csak rángat, körbefordul, de csak darabosan, az áramot nyeli el (mondjuk a 25A-es kismegszakító nem oldott le, bár nem kínoztam sokat nehogy leégjen). Mi lehet a hiba oka? Indítókondi? Régebben (nagyon régebben, 10 évet állt a sarokban) minden gond nélkül vitte a kompresszort, úgy tudom.

DSC_0040.jpg
    
(#) VIM válasza razor1995 hozzászólására (») Aug 3, 2014 /
 
Szia! Nem írod, hogy a kompresszor hány hengeres de szerintem kettő volt az Ikaruszokban és szerintem szorulhat a henger ha előtte tíz évig nem használták és kenése sem volt ez idő alatt. Ha ehhez még a szelepek is be vannak ragadva a kosztól akkor szinte biztos, hogy nem fogja tudni beforgatni a 1.5LE. Ezeket nem ártana megnézni, hogy rendben vannak-e és kézzel forgatva hallható-e a szelepek "szörcsögő" hangja záráskor. Ezt csak nyitott nyomóágnál lehet megnézni, mert nyomás alatt nem valószínű, hogy kézzel át lehetne fordítani a dugattyúkat. A másik része pedig a kondenzátor kapacitásának hiánya lehet, aminek 120µF-nak kellene lenie ahhoz, hogy legyen benne "paci" induláskor, ezt kellene megmérni egy erre alkalmas műszerrel. Ha régen ment ezzel a behajtó teljesítménnyel akkor most csak ennyi volna az ellenőrzési teendő, hogy újra működni tudjon.
(#) razor1995 válasza VIM hozzászólására (») Aug 3, 2014 /
 
Igen, két hengeres TK200-as Rábakompresszor. Nos, a kompresszor kézzel is könnyen mozog és voltam olyan elvetemült, hogy fél barra felvittem a nyomást kézzel (a busz féktartálya a tartály). Szóval annak szerintem nincs baja. Viszont olvastam olyat, hogy a kapcsolórelé érzékenységét lehet állítani a rugón keresztül menő csavarral (majd csinálok képet, ha tudok), lehet az túl "tompa" ahhoz, elinduljon nem? Szóval épphogy elindulna rendesen, de még nem és leold és vissza. Ha azt a relét bekapcsolva tartom egy pálcikával akkor utána megy rendesen. A kondit szerintem multiméterrel ki tudom mérni, elvileg 200µF-ig mér.
A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2014
(#) ha9pi.feri válasza razor1995 hozzászólására (») Aug 3, 2014 /
 
Szia! Szerintem vedd le róla a relét és nyomógombbal indítsd!
(#) VIM válasza razor1995 hozzászólására (») Aug 3, 2014 /
 
Ha csak a relé rugóerején kellene állítani akkor azt gyengíteni kellene ebben az esetben, mert a tartóáram hamar kiejti azt és újra meghúz. A kondenzátort ha méred feltétlenül ki kell sütni mérés előtt. Az érintkezőket kicsit meg lehetne tisztítani, mert elég viharvert állapotban vannak.
(#) zaza99 válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 4, 2014 /
 
Mivel 3 fokozatos és valószínűleg a segédtekercs zárlatos nem lehet az egyik fokozat tekercsét segédtekercsnek használni?
(#) razor1995 válasza VIM hozzászólására (») Aug 4, 2014 /
 
Így van, ennyi volt az egész. Csak azért "problémáztam" ennyit mert egy villanyszerelő állítása szerint ahhoz hogy jó legyen át kellene tekercselni a motort. Na persze, most meg 10-ből 10-szer indül egy pillanat alatt. Köszi a segítséget!
Következő: »»   15 / 42
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem