Fórum témák
» Több friss téma |
Egy motort meg egy elektromágnest még meg tudok különböztetni. Itt a motor egy excenteres karral húzza vonja a membránt. Ez nem egy egyszerű akváriumi levegőpumpa. De már sikerült leszednem róla a pumpát már csak a motorral vagyok megakadva. Gondolom elöl-hátul csapágy rajta a tengelyen, azok meg beleütve a motorházba. Majd teszek fel róla képet hátha valaki meglát olyat amit én nem.
Perisztaltika szivattyú A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2014
Hello.Uj vagyok az oldalon es nem ertek a tehnikai dolgokhoz,70 evesen nem is fogok megtanulni.
De volna egy kerdesem a temaban.Van egy rokkant mopedem,24 voltos.Egyszer nem tudom okbol a motor felforrosodott.azota sok aramot vesz fel.es tul lassu.Az erdekesseg,hogy ezt csak nyilt terepen csinalja.Pl.udvaron vagy bevasarlo kozpontban>zart hely> minden rendben. Mi lehet a baj es milyen szakihoz fordljak.Ja es ami fontos Aradi vagyok sehki sem foglalkozik rokkant jarmuvekkel. koszi a segitseget,Otto bacsi.
Sziasztok! Van egy motorom! Csapágyazva lett, minden jó. Viszont bekapcsolás után kb. 20-30mp-re füst kezd kijönni belőle, hang alapján a fordulat sincs meg. Ez egy szivattyúmotor lenne. Valami ötlet, hogy mi lehet a baj? Van ott még egy 18µF-os kondi is.
Ha már jön a füst akkor a tekercselés általában nyekk. De legyen szerencséd; indítsd kondi nélkül (berántással, vagy másikkal), vagy a csapágy mégis megszorul nagyobb fordulatnál (újnál is volt ilyen).
Sziasztok
Segítségeteket szeretném kérni.Van egy régi aluházas 220-as talán IMI szivattyú motorom. Adattábla nincs rajta, kb 800W-os lehet.A két tekercs ellenállása 7 és 8ohm.Test zárlat nincs.A motort viszont kondenzátorral nem tudom elindítani.Kondi nélkül,ha kézzel megforgatom mind két irányba elindul.Ha a másik tekercsre teszem a feszültséget,akkor is működik.Ha a kondenzátort rákötöm akkor inkább visszafogja a motort.A kondi jó több féle értéket is próbáltam.10-150mf-ig. Lehet,hogy nem is kondenzátoros?Ellenállással működne?Ránézésre a tekercsek nincsenek leégve,szaga nincs,nem melegszik.
Szia! Jellemző értékek és kapcsolási rajz ITT található. Ha úgy működik ahogyan leírtad akkor valószínű, hogy indító kondenzátoros de az ellenállás értékek így kisebb teljesítményre utalnak, mint 1LE.
Sikerült a motort elindítani.A kondik amiket próbáltam azok voltak rosszak.Egy új 120-ast raktam rá indítónak.Azt honnan lehet eldönteni,hogy állandó,vagy üzemi kondi kell e rá?Mivel ez egy szivattyú motor amik álltalában állandó üzemiek.Ha egy állandó üzemi kondenzátorost motortindítő kondival üzemeltetünk,akkor gondolom a teljesítménye is kisebb.
Idézet: „Azt honnan lehet eldönteni,hogy állandó,vagy üzemi kondi kell e rá?” Adattábláról. Ha olyan nincs, akkor mi volt rajta eddig? Ha az sincs, akkor nemigazán lehet. Ha a terhelés olyan, hogy kell neki nagy indítónyomaték, akkor indítókondenzátor kell rá. Ha nem kell nagy indítónyomaték (pl. ventilátor, centrifugálszivattyú, stb.), akkor állandó kondenzátor is megteszi. Milyen rendszerű szivattyú ez? Idézet: „Ha egy állandó üzemi kondenzátorost motortindító kondival üzemeltetünk,akkor gondolom a teljesítménye is kisebb.” Inkább tönkremegy a segédtekercs a túl nagy áramtól; az indító kondenzátor miatt nagy áram folyhat a segédfázison, miután a motor felpörgött. 800W-os motorra én 20-25µF körül raknék állandó üzemű kondenzátort sacc/kb. alapon. Indító meg 80-100µF körül.
Az indításhoz nagy nyomaték kell,mivel egy kis kompresszort fog meghajtani.Állandó üzemire tettem rá egy 20mf-os kondenzátort,így még csendesebb is,de a motort nem bírta elindítani.Hosszabb üresjárati üzem közben sem melegszik. Indításra nyomógombbal egy 100-ast.
Szerintetek így jó lesz?
Egy nagy konyhai robotgép villanymotorja beállt. Lelkes amatőrként szétszedtem, csapágy megszorult a villanymotor forgórész végében. Ennek cseréje meg történt de a motor még mindig nem indul el. A kábeleket méregetem fázis ceruzával meddig megy áram. A szénkefe előtt van két tekercs szerű valami, idáig van áram. A szénkefe már nem kap mert előtte a tekercs ami szét éget / tört nem enged át. Elgondolásom szerint valami féle védelem , mivel megszorult a motor inkább ez éget szét. De pontosan mi ez? És mire kell cserélnem? Köszönöm
Az egy zavarszűrő tekercs. Kösd át, amíg nincs jobb, de mint látod, biztosítéknak is jó.
Sziasztok egy 3 fazisu motrot szeretnek elinditani 2 fazissal .Ha valaki tudna egy kepletet meljel ki tudnam szamitani a dolgozo , esetleg az indito kondi erteket is.
Sziasztok!
A PF16GM 230V 50W 3 fokozatú szobai ventilátorom nem akar felpörögni csak lassan forog. Kondit már cseréltem benne. Szétszedtem és a forgórész nem mágneses nem ez lehet a probléma?
Szia!
Az nem baj, ha nem mágneses. Inkább a szinter csapágy szorulhatott be.
Nagyon könnyen mozog és könnyen szét is jött. Mi lehet még?
Ha kopott, akkor könnyen befeszülhet működés közben és máris nem mozog könnyen. Ezen kívül még tekercszárlat is lehet, de akkor extrém melegedést lehet tapasztalni.
Szia! Az előbb tettem említést ITT az ilyen típusú ventillátor problémáról és annak kenetlenségből fakadó működésképtelenségéről. Nálam volt amikor egy héten két-három alkalommal is újra kellett kenni a tengelyt mert kiszáradt az egész napos működéstől úgy, hogy meg is állt, nem forgott de nem is égett le. Valami "orion" névre hallgat és nagy szögletes fokozatkapcsoló gombjai vannak. Elég jó konstrukciójú venti.
Megzsiroztam, de még mindíg lassan forog, könnyen le is tudom fogni működés közben a tengelyet és forgatni is tudom, nem szorúl. 50W az áramfelvétel 5 perc működés után kézmeleg lett a motorház, lapát nem volt rajta.
A forgórésznek biztos nem kell mágnesesnek lennie?
Üdv mindenkinek!
Van egy villanymotorom (Imi ozf 90c-4nd 1.1kW 220V) ami üresen felpörög rendesen, viszont terhelve (kompresszor, Ikarus buszból) az a kis relé ami induláskor kapcsol benne csak oda-vissza pattog az egyik oldalon szikra kíséretében és a motor csak rángat, körbefordul, de csak darabosan, az áramot nyeli el (mondjuk a 25A-es kismegszakító nem oldott le, bár nem kínoztam sokat nehogy leégjen). Mi lehet a hiba oka? Indítókondi? Régebben (nagyon régebben, 10 évet állt a sarokban) minden gond nélkül vitte a kompresszort, úgy tudom.
Szia! Nem írod, hogy a kompresszor hány hengeres de szerintem kettő volt az Ikaruszokban és szerintem szorulhat a henger ha előtte tíz évig nem használták és kenése sem volt ez idő alatt. Ha ehhez még a szelepek is be vannak ragadva a kosztól akkor szinte biztos, hogy nem fogja tudni beforgatni a 1.5LE. Ezeket nem ártana megnézni, hogy rendben vannak-e és kézzel forgatva hallható-e a szelepek "szörcsögő" hangja záráskor. Ezt csak nyitott nyomóágnál lehet megnézni, mert nyomás alatt nem valószínű, hogy kézzel át lehetne fordítani a dugattyúkat. A másik része pedig a kondenzátor kapacitásának hiánya lehet, aminek 120µF-nak kellene lenie ahhoz, hogy legyen benne "paci" induláskor, ezt kellene megmérni egy erre alkalmas műszerrel. Ha régen ment ezzel a behajtó teljesítménnyel akkor most csak ennyi volna az ellenőrzési teendő, hogy újra működni tudjon.
Igen, két hengeres TK200-as Rábakompresszor. Nos, a kompresszor kézzel is könnyen mozog és voltam olyan elvetemült, hogy fél barra felvittem a nyomást kézzel (a busz féktartálya a tartály). Szóval annak szerintem nincs baja. Viszont olvastam olyat, hogy a kapcsolórelé érzékenységét lehet állítani a rugón keresztül menő csavarral (majd csinálok képet, ha tudok), lehet az túl "tompa" ahhoz, elinduljon nem? Szóval épphogy elindulna rendesen, de még nem és leold és vissza. Ha azt a relét bekapcsolva tartom egy pálcikával akkor utána megy rendesen. A kondit szerintem multiméterrel ki tudom mérni, elvileg 200µF-ig mér.
A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2014
Szia! Szerintem vedd le róla a relét és nyomógombbal indítsd!
Ha csak a relé rugóerején kellene állítani akkor azt gyengíteni kellene ebben az esetben, mert a tartóáram hamar kiejti azt és újra meghúz. A kondenzátort ha méred feltétlenül ki kell sütni mérés előtt. Az érintkezőket kicsit meg lehetne tisztítani, mert elég viharvert állapotban vannak.
Mivel 3 fokozatos és valószínűleg a segédtekercs zárlatos nem lehet az egyik fokozat tekercsét segédtekercsnek használni?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |