Fórum témák
» Több friss téma |
Hali!
Van egy 0,75KW (750W-os, 1 lovas) 3 fázisú motor. Ehhez, 230V-ra, milyen üzemi kondi javasolt.?
Van rajta kondenzátor? Ha van szakadt lehet vagy az áramköre szakadt.
Üdv! Igaz semmi közöm hozzá, de mi lesz hajtva ezzel a közel 320W-tal egy fázison? Bővebben: Link
Üdv! Nagy valószínűséggel a kondenzátor sokat vesztett a kapacitás értékéből ezért kell rásegítened induláskor és a terhelés hatására kiesik a segédfázis határozottsága és elindul a másik irányba is. Ez így eléggé problémás, mert így le fog égni a motor ha nem áll rendelkezésre megfelelő nagyságú állandó üzemű kapacitás és még terhelve is van a motor. Ezeknek a motoroknak kicsi az indító nyomatéka de üzemi fordulaton nagy, ezért alkalmas pl. erre a gépre is. Be kell szerezni egy új, a régivel azonos értékű kondenzátort, állandó üzemre alkalmasat. Ennek nagyobb a feszültség tűrése mint egy indítónak.
Hali!
Igen, - jó a kérdés, egyébként én is erre a kondi (45uF) értékre tippeltem. Egy lehajtást/áttételt hajt, aminek a fordulata 52/perc. Húsdaráló.
Hali.
Hogy van kötve a motor? csillagba? Mert 1f-ra kapcsolva deltába kell kötni. Nem biztos,hogy 45m.farád kell neki. Ha van lakatfogód akkor a főfázis és a segédfázis áramnak azonosnak kell lenni az a jó.Ha egy picit nagyobb a segédfázis árama az nem baj.A cosfi közel jár majd az 1-hez.
Hali!
Igen, deltába van kötve, így is vollt, valószínű frekvencia váltóval használták. 50µF os kondival próbálom, úgy tűnik jó lesz neki. Van lakatfofóm, megmérem.
Hali!
Visszatérve ehhez a témához, mint ahogy írtam, 50 µF os kondit raktam fel a motorra. Mermértem az áram felvételt lakatfogóval. Főfázisom 1,6A, segdfázison 3,8A. Nincs még használva. Nagyon sok az eltérés. Nincsenek úgy kondezátoraim talonba, hogy tudnám cserégetni milyen lenne jó, tehát meg kell vennem. Gondoltam, - meg kellene próbálni egy 40 µF-os al.?
Hali!
Szerintem 20-30 mf-os kondi között lesz az érték. Jelen esetben a 2A segédfázisban megengedett.
Nincs másik, amit sorba tehetnél az 50-essel, hogy csökkentsd?
Hali!
Redes volt a boltos, ki cserélte az 50 est 30 as ra. Mellé raktam még egy 3 µF ost, így 2-3 tized A-rrel több a segéd fázis. Szerintem akkor így jó lesz.?
Hali!
Igen,jó lesz.
A terhelés növelésére a főfázis árama nő, a segédfázisé csökken, majd újra elkezd nőni. Ha a motor adattábláján szereplő üzemi áramot megnézed és üresjáratban a segédfázis árama ~fele, az elfogadható érték.
Igazság szerint üzemi terheléssel kellene közel azonosnak lenni a fő- és segédfázis áramának. A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2016
Ne feledd,hogy ez egy 3fázisú motor. Ha 1 fázisra kötöd mások lesznek az értékek. Példa: ha a főfázis árama 1A, akkor a segédfázis árama lehet 1,5A. Ha több erős búgóhangot ad és melegedni fog. Ja villanymotor tekercseléssel is foglalkozom.
Épp ezért írtam így. Gyári 230 voltos egyfázisú motornál soha nem lehet tudni (kivéve ha pontosan ismerjük az adott példány jellemzőit), de a segédfázis általában lényegesen kisebb áramot vesz fel üresjáratban, mint a főfázis.
3f motornál lehetőleg úgy szoktam beállítani a kondenzátort, hogy névleges terhelésnél egyezzenek az áramok. Babra munka.
Sziasztok!
Nem biztos, hogy a legjobb helyre írok, de hátha tudtok segíteni. Adott egy Nile 1020-as porszívó. Ahogy elnéztem, ez gyakorlatilag egy Zelmer Meteor gépezet. Utolsó porszívózás alkalmával, néhány durrogás, csattogás, por-szikra köpést eszközölt. Ugrottam a gép felé, rácsaptam a kapcsolójára.. le is állt. Valószínűleg azonban ő volt a gyorsabb, mert a villanyóra melletti kismegszakítót leverte. Szétkaptam a berendezést, bízván, hogy valami fél laikus számára is javítható dolog ment benne tönkre, vagy mondjuk láthatóan leégett a motor, és akkor feltételezhetően kuka szegény öreg jószág! Szinte egyből szemet szúrt, hogy a benne található (zavarszűrő) kondenzátor, nem éppen gyári állapotú.. Kép link Olvasgattam a neten, hogy ez "csak" zavar szűrő kondi(nem üzemi), a működéshez nem feltétlen szükséges. Én nem szeretném kihagyni, illetve még nem próbáltam nélküle a gépet. Adatai: Miflex KSPpz-6 0,1(mikro)F M X2 +2x 2,5nF M Y2 Méretei kb. 15mm átmérő, 35mm hossz. Első kérdésem, hogy tudtok-e valami bejáratott helyet, főként Budapesten, ahol lehet ilyet kapni? Találtam egy két oldalt, ahol hasonló van, többnyire vidéken, illetve olyat ahol nincs raktáron. Ez pl. ránézésre pont olyan, még a csatlakozó kiosztás is, mint ami nekem kellene. Idézet: „update: pont most jött mail a cégtől, érdekes, hogy ilyenkor dolgoznak, nem tudnak olyat beszerezni, van egy másik típus, 5 kivezetéses, "Almeto", 2500-ért.. ezt kicsit sokallom, pláne, hogy még el is kell menni érte, vagy posta.. akkor inkább az alábbiak egyike..” Második kérdésem, ugye jól sejtem, hogy az öt kivezetéses típus tökéletesen jó nekem is, gyakorlatilag ugyanaz a bele, csak a motor felé a táp a kondin belül van "elosztva"-tovább "víve", nem pedig előtte van elosztva, mint jelenleg a gépben. Pl. ez a darab is jó lehetne..?! (feltételezem, az x1 is jó nem feltétlen kell x2-es?) Találtam egy Ilyet is. Ez ha jól látom, három kivezetéses, viszont a csatlakozója csak majdnem jó, a motorra menő csatlakozók nem jók, plusz drágább is. (talán x2-es ha jól látom) Bár ahogy nézem, szerintem az utolsó kettőnél így is, úgy is toldani kell a vezetéket. Ennyi a kondiról. A motor: Szemre nem látok rajta semmi csúnya elváltozást..persze egy profi lehet észre venne ezt azt. Lassan megforgatva, néha picit nyekken, nyikorog valahol, de nem tudom eldönteni, hogy a szénkefénél, vagy a csapágy nyekken.. Mértem ellenállást, forgó részen a két szénkefe végein 3 ohm körüli értéket mér egy nem profi digi multi, a két álló tekercs pedig 1,6-1,6 ohm körüli.. Nem tudom mennyire jók ezek az értékek, bár bele olvasva a fórumba, úgy látom, nem feltétlen lehet kimutatni így pl. egy kezdeti menetzárlatot. Gondoltam arra is, hogy kicserélem a csapágyakat, de nem igazán tudtam szétszedni a "turbina házat?" A képen látható típus jelzés felett egy vonal, feltételezem, ott kellene szétjönnie, de még nem feszegettem nagyon, nem akarom tönkre tenni. Nem tudom,hogy szét kellene tekerni, vagy rá van ütve vagy három helyen? Nem találkozott valaki már ezzel gyakorlatban? Ha lejönne, és a továbbiakban nem lenne nehéz lecserélni a csapágyakat, nem igényel esetleg valami extra beszabályozást, eszközt, pl. a szénkefe, szénkefe tartó, akkor ha már szét van kapva, kicserélném a csapágyakat is. Még nem tűnik vészesnek, de.... Egy egyszerűbb csapágy lehúzom van, fűnyíró motorban már cseréltem csapágyat.. (igaz, azóta megint cserés lett a felső csapágy, valószínűleg megviselte a por, illetve az elkopott, nem kiegyenlített kés.. :dizzy Végső kérdés, mekkorát "rúg" egy ilyen motor? Gondoltam arra, hogy így, nem beépítve kondi nélkül kipróbálnám, mielőtt megveszem a kondit, hogy működik-e, nincs-e esetleg más baja is.. Mivel azt olvastam, hogy igen magas fordulaton pörögnek, tartok tőle kicsit.. (fűnyíró motor nem téma, szőnyegre lerakva picit ugrik, de nem mászik el...) Előre is köszi mindenki segítségét, hozzászólását!
Szia! A zavarszűrő tönkre ment de enélkül is ki tudod próbálni ha más mechanikus probléma nem történt az eset kapcsán. A motort a helyén vagy lefogva próbáld meg beindítani nehogy többször is körbeforduljon a saját tengelye körül.
Köszi!
Így lesz.. Hirtelen ötlettől vezérelve ránéztem Lomex webshopra... Az a durva, hogy kemény 300Ft-os áron látok náluk első blikkre megfelelő Kondit. Durva, hogy ennyit felszámolnak egyéb helyeken.. Már csak el kellene jutni oda.. sajnos meló van estig... A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2016
Üdv!
Van egy sütő szellőztető ventilátor motorom amit valószínűsítek , hogy rossz.Ugyanis bekapcsolom a sütőt és nem kezd el pörögni a motor pedig megmértem a kapcsain ott van a 230V. Sajnos hiába nézegetem én nem találok rajta hibát.A tekercse nem szakadt ohm mérővel mérve kb. 140ohm az ellenállása.A kismegszakítot nem veri le.Ha rákötöm a 230-at akkor elkezd zúgni , de ennyi. A motor tengelyét elég nehezen lehet elfordítani , de ez normális szerintem a mágnes miatt. A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2017
A motor tengelyének könnyen kell forogni, takarítsad meg a csapágyazását.
Mennyire könnyen?Ha megpörgetem a kezemmel akkor gyakorlatilag forognia kell több fordulatot?Akkor ez nagyon megvan ragadva , mert alig bírom elforgatni.
Bizony nagyon meg van ragadva. Ez a motor nem tartalmaz állandó mágnest, az nem foghatja.
A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2017
Álló helyzetben nincs benne mágnes. Könnyen kéne forognia. Nem látom bontható-e vagy össze van szegecselve, de ha szétszedhető úgy könnyebb kitakarítani.
Le van szegecselve , de lehet megpróbálom megfúrni őket.Utána meg csavarral újra tudom rögzíteni , ha megjavulna.
Nem kell megfúrni, csepegtess zsír oldásra alkalmas szert a csúszócsapágyra és forgassad a tengelyt. Ismételd addig míg könnyen forog. A végén WD40-el fújjad be.
Lefúrod a szegecseket , szétszeded és a csapágyak meg a tengelyt lemosod (benzin vagy nitro hígító) szárazra törlöd ( az olajgőzök kátrányosodnak a tengelyre és csapágyra ) csavarokkal összerakod . Oldalról megütögeted a vasmagot így könnyen beállnak a csapágyak és szabadon pörög ha ujjaiddal megforgatod ,a ventilátort is érdemes kitakarítani.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |