Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm a segítséget mindenkinek, szerintem is az állórésszel lesz a nagyobb gond, lágy indítás sajnos nincs a gépen.
Megpróbálom felvenni a kapcsolatot a magyar Einhell Service-zel hátha van állórészük ehhez a típushoz, külföldi Einhell-sek 28.88€ -ért adnák ha lenne nekik raktáron de jelenleg nincs.
Adott egy búvárszivattyú, 800W-os. Ha az úszó lekapcsolta akkor 0,5W-ot vett fel fogyasztásmérő szerint.
Most felvesz 2W-ot de nem indul be. Ha leég a motor akkor létezik hogy 2W-os lesz a fogyasztása?
Ki kellene takarítani azt a kapcsolót! Ha lekapcsol nem vehet fel áramot s nem fogyaszthat, valószínűleg be van ragadva és azért nem kapcsolja már be a motort.
Az "egy búvárszivattyú" helyett inkább a pontos típusát kellett volna leírnod!
Szia! Csak azt ne mond, hogy konektors fogyasztásmérőbe van dugva a szivattyú és azon keresztül méred a teljesítményt? Ha igen akkor a nélkül kellene kipróbálni a szivattyút indítani. Az úszó kapcsoló az direktbe kapcsolja az állandó üzemi kondenzátoros motort a betápra (sorosan a fázis szálban).
Szia! Úszókapcsoló, Zárd rövidre, ha elindul a szivattyú akkor a kapcsoló csere. HA beázott én nem vergődnék a javításával.
Kétlem, hogy ezek a konektoros fogyasztásmérők tudnák mérni a fél wattot...vagy igen?
Pontosan biztos nem, de a nullát azt nullának szokták mérni.
Márpedig egy lekapcsolt úszónál nullának kellene lenni. Mégsem az, talán valami kondi ilyenkor rajtamarad? Egyszerű noname búvárszivattyú, de amúgy végül működik, csak felakadt az úszó.
Cégnél gyakran megy tönkre a kapcsolója(úszója) mosógép kifolyója megy egy hordóba amiben a szivattyú van és onnan nyomja fel egy 1000 literes acél tartályba, abba öntik a felmosó vizet is, mindig a kapcsoló ragad be és olyankor van némi belvíz
Hello. Parkside PHKS 1300 A1 körfűrész megadta magát. Hibajelenség kommutátor körül a szénkeféknél körtűz. Ekkor még működött. Következő indításnál égett szag enyhe füst, a szénkefék el égtek, a kefe tartó műanyag is meg égett. Gyanítom a forgórész lehet zárlatos. Érdemes tenni bele új szénkefét?
Szia!
Forgórész csere után, ha még stabil a tartó.. A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2021
Helló! Mennyi idős a gép? Talán nem kellet volna tovább működtetni ha körtüzet vettél észre. Ha a kefetartó is megmelegedett akkor gyanítható, hogy hosszasan túlterhelted vagy a kefe már régen a végét járta és amiatt történt "végzetes" melegedés. A túrterhelés is okozhatta a forgórész zárlatot aminek az előbb említett kimelegedés lett a vége. Próbálkozni azt lehet de egy szénkefe csere az nem biztos, hogy megoldás lesz, sőt a forgórész kommutátor kimikázása sem biztos, hogy segít. Nem akarom "temetni" a körfűrészedet de szerintem egy újban kezdj el gondolkodni.
Jó napot!
Héten egyik nap a padlóventilátortól égett szag jött. (Közbevetem, legalább 5 éves, ezen a nyáron is használtam, eddig nem éreztem égett szagot.) Megfogtam, a motor forró volt. Rögtön kikapcsoltam. Ma levettem a rácsot és a propellert. Kézzel megforgatom a tengelyt, kb 1 másodpercig forog szabadon. Nem tudom, ez sok vagy kevés idő. Könnyű megforgatni, nem szorul a tengely. Mi a baj?Hogyan kell megjavítani?
Ha könnyen forog, akkor lehetséges a tekercselésben a menetzárlat. Jóval többe kerül javíttatni, mint venni egy másikat.
Az égett szag arra enged következtetni, hogy annak a tekercsnek már mindegy is.
Szia! Ha nem füstölt még a motor csak a jellegzetes szagot lehetett érezni akkor még nem valószínű, hogy leégett. A hiba forrása a kiszáradt sikló csapágy ami olyannnyira megfogja a tengelyt, hogy azt nem tudja a motor teljesítménye megforgatni az adott fordulatra kapcsolva. Sajnos szét kell szedni annyira, hogy a cspágyakhoz hozzá lehessen juttatni egy kis kenőanyagot, pl. műszerolajat de szerintem megteszi a wd40 is, hogy kiderüljön a működési hiba. A kenéskor a tengelyt axiálisan mozgatva kellene bejuttatni az anyagot.
Sziasztok!Hajdu keverőtárcsás mosógépmotor tekercsein mekkora ellenállást kellene mérni? Én 20-21 Ohmot mértem minden variációban a 3 vezetéken.Jó lehet még ez a motor?Sajnos csak búg ,lendítésre elindul,de nem pörög fel,nincs nyomaték.A mechanikus részek nem szorulnak.A kondenzátor mintha zárlatos lenne(nem vagyok szakember).Jó lehet ez a motor?
Legelőszőr azt a 'mintha'-t ellenőrizni kéne...
Ellenállásmérővel a kondit (kikötve) mérve, szakadást kell mérni... de ettől még lehet kapac vesztett rossz is... az is ilyesmi hibát adhat A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2021
Idézet: Ha ki van sütve a kondi akkor először zárlatot mutat majd folyamatosan nő az ellenállása szinte a szakadásig ... „Ellenállásmérővel a kondit (kikötve) mérve, szakadást kell mérni”
A kondenzátoron ellenállásmérővel 1.4 Ohmot mérek.Diódamérésre kapcsolva 0 értéket kapok(zárlat,sípol),nem változnak az értékek.Viszont egy jónak vélt kondin aminek nagyobb a kapacitása,kisebb feszültségre méretezve először zárlat,majd az értékek növekednek.Melyik a jó?
A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2021
Idézet: Megelőztél .... „Utóbbi a jó, előbbi zárlatos.”
AEG VL 5530 S álló ventillátor (50W) motor hiba
Sziasztok! Egy kb. 10 éves, távirányítós, 3 sebesség fokozatú, kedvenc AEG álló ventillátorunk elkezdett vacakolni a következő tünetekkel: 1. Első, leglassabb sebességben be sem indul, vagy ha beindul, lassan fordul a lapát néhány kört, utána megáll. 2. Második, középső sebességben hasonlóan nagyon lassan megtesz néhány kört, talán valamivel többet mint az elsőben, de utána megáll. 3. Harmadik, leggyorsabb fokozatban a ventillátor beindul mindenféle probléma nélkül, és normálisan üzemel. Azt nem tudom megítélni, hogy a sebessége ugyanolyan gyors mint korábban, annak tűnik, de nem biztos. Viszont ebben a fokozatban tökéletesen működik. 4. Ha 10-15 percig járatom a ventillátort a 3. legmagasabb fokozatban, és utána visszakapcsolom az 1. vagy a 2. fokozatba, a ventillátor nem áll meg, hanem tökéletesen működik a lassabb fokozatokban is. Tehát az 1. kérdésem az, hogy mi lehet az 1. , 2. , és 4. tünet oka, a 2. kérdésem pedig, hogy javítható ez a probléma vagy cserélni kell az egész motort? (Úgy látom, hogy ehhez hasonló motort, hajtóművel együtt lehet kapni az aliexpressen, de lehet, hogy itthon is.)
Ebben a topicban van pár tipp az életre keltésére : Bővebben: Link
Ronin, köszönöm a tippet ill. a linket.
A ventillátor motort szétszedtem, kitisztítottam a belsejét és a csapágy perselyeket. Beléjük fújtam grafitos olajat, összeszereltem, és most tökéletesen működik. Abban nem vagyok egyáltalán biztos, hogy ez a grafitos olaj hosszú távon is jó megoldás mivel a persely valószínűleg szinterelt bronz, de nem baj, legalább tudom amit tudok és minden nyár előtt majd bekenem őket. Viszont ami érdekes volt az az, hogy először, amikor összeszereltem, meglepett, hogy ugyanúgy szorult a motor mint előtte. Megint szét akartam szedni (4 db csavar), de észrevettem, hogy az egyik csavart a 4 közül elfelejtettem meghúzni. Tehát meghúztam, és mégegyszer megnéztem, hogy a tengely szabadon forog-e és tökéletesen, könnyedén forgott. Tehát, azt a következtetést vontam le, hogy lehet, hogy az eredeti szorulási problémát is pusztán az okozta, hogy egy vagy több csavar a négy közül kilazult, és ezért szorult a tengely, de ezt sajna már nem tudom ellenőrizni.
Kérdezném a rutinosabb kollégákat!
Létezik olyan, hogy egy csillag delta kapcsolásban a motor egyik irányban jól működik a bemenetén lévő fázis csere után deltában kiveri a biztositékot? Köszönöm ha segitesz!
Forgácselszívó berendezésben lévő villanymotor csapágyait kellett cserélnem. Ehhez szét kellett szedni, és meglepve tapasztaltam, hogy az elvileg zárt belső része szó szerint megtelt porral. Minden túlzás nélkül teljesen tele volt.
A pajzsok szorosan illeszkednek, tehát jól zárnak. A dobozfedél gumitömítéses és szintén jól zár, a tömbszelencéje sértetlen (a kötődobozban csak egy kis por volt). Mindkét csapágy dupla porvédős (műanyag porvédő). A ventilátor oldalon egy további gumikarika van a pajzsban, ami igyekszik a port még inkább kint tartani, a felső tengelyvégen, ahová a turbinalapát csatlakozik egy speciális gumialkatrész forog a tengellyel együtt közvetlen a pajzsban lévő horonyban, ami látszólag szintén kizárja a por bejutását (itt üzem közben kifejezetten erős huzat van). Hol juthatott be a motorba a jelentős mennyiségű por?
Keressél a házon lyukat! Vannak motorok, amik vízszintes felszereléshez készültek és az alsó részen általában mindkét végén a pajzson van ~4-es lyuk, hogy az esetleges lecsapódó pára ki tudjon folyni. Ott tud lélegezni és azzal bejuthat a por.
Van egy kb. 4-5 mm-es furat a felső pajzson (ez egy peremes motor, ahol a peremes pajzs van felül), de teljesen korrekt módon le van bugózva.
Ha zárt a csapágy, előfordulhat, hogy nem látsz rést, mégis bemegy rajta a por. Ha már úgyis cseréled, vedd le a zárógyűrűt, nézd meg, mi van alatta! Ha csak zsír, nincs több ötletem.
Nem nagyon látszik, de bekarikáztam hol van a furat. Egyértelműen kivehető a benne lévő fehér dugó vége is a képen.
A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |