Fórum témák
» Több friss téma |
A forrasztás korroziv helyeken abszolut alkalmatlan kötési mód. Nézz meg egy autót csak sajtolt kötések vannak. A réz vezeték és a forrasztó ón nem szeretik egymást kint a szabadban. A "trafikban" kapható krimpelő fogó semmire sem jó és a gagyi sarúk szintén.
Gyári szerelések voltak ilyenek. A saru lemezél rányomódik a drótra, ennyi az egész. Kézzel erősebb húzásra sok szétjött. Nem egy gyár gyártmányai, hanem valahány (nem tudom mennyi).
Ilyen javításoknál nincs választási lehetőség, esetenként szántóföldön javítva.
Adott a drót, meg a -bevált- saru, forrasztva sokkal biztosabb mint nélküle. Amiket forrasztottam nagyon régen is, sosem volt gond vele. Autókban gyárilag biztosíthatók a megfelelő anyagválsztások, gyártási technikák. Zömében öreg traktorok, kombájnok amikre előző hsz.-ban gondoltam. A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2013
Ha meghúzod, szétjön. Vagy a behajló lemezélek szétroncsolhatják, vágják a drótot.
Próbáld meg.
Amennyiben az utólagos szigeteléssel sikerül kizárni a nedvességet évekig is elmüködhet. Tiszteletben tartom a saját tapasztalatokra alapúló saját véleményt. Ezekből jó néhány nekem is van
Minden saru mérethez meg van adva a befogható vezeték keresztmetszet tartomány. És a prés szerszám mérete sem mindegy. Ha minden klappol, Te azt ki nem húzod onnan...
Igen, de itt hobbista adot dróttal adott saruval dolgozik, nem optimális dolgokkal.
Ezért is ajánlom a beforrasztást.
Nem tudom, hogy a gyárban hogy csinálták, De autóban biztos nem jó. Igen sokat szereltünk autókba, akkumlátor közelébe, varázslatos helyekre. A rendes szerszámmal krimpelekkel sohasem volt probléma. Ráadásul "fejtetőn állva" könnyebb is elvégezni.
Igen, a kábelsarun a piros szín nem a pozítívot jelöli, hamem a használható kábel keresztmetszetet.
Általában ezeket a konfekcionálásokat kisebb beszállítók végzik, a rövid határidők miatt automata, vagy félautomata gépekkel. Érdekes látvány, az biztos...
Visszaemlékezve rokonom kispolskijában volt ilyen, először én cserélgettem, majd szervíz folytatta. Ott mondták, hogy egyes sorozatoknál ilyen gondok vannak, forrasztani kell. Kontakthiba a saru drót kapcsolatnál. Kellemetlen, mert elég nehéz rájönni az ilyen hibára.
Másik a hajdani Szovjetúnióbeli gépenél. Nem csúszott ki a drót, csak nem érintkezett korrózió miatt. Újsaru 1-2 év. Utána újsaru forrasztva, többet nem volt vele gond. Pedig sokszor műtrágya, folyékony trágya marta, ami igen eszi a fémet.
Üdv.Azt halottam egy villanyszerelő tanulótól hogy ha az óránál 3 kismegszakitó van akkor bent van az óráig a 3 fázis.Van benne valami?Vagy hülyeség?3x220v?Ezt hülyeségnek tartom.(nem igazán vágom ezeket a dolgokat).Köszönöm aki ir és egy kicsit felvilágositja ezen téren a tudatlanságomat.
Egyszerű ha lekapcsolod bármelyiket a három közül, és az órán világít egy piros led, akkor be van vezetve a három fázis. ( a biztosítékok biztosan az áramszolgáltató oldalán vannak , és háromfázisú mérőd van) Arra mondjuk nem garancia hogy tovább is megy az óra alól.
A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2013
Én a c+f-nél kaptam ilyen mini faston sarukhoz prés fogót. Közel 30 pénz volt az ára. Amúgy aki nem ruház be anyag és szerszám terén is, annak marad a taknyolás...
Ugyanezt tapasztaltam nagyon sok esetben. Mikróban magnetront cserélnek mert hol megy hol nem. Az újjal megy két hetet, majd ugyanúgy hol megy, hol nem. Átforrasztottam rajta a sarukat, azóta megy (10 éve). És még sorolhatnám autóban, hegesztőben, stb. de nem ez a téma címe...
Hobbinál néha adódik egypár ilyen munka, lehet jó kerülőmegoldást találni drága spéci szerszám hiányában.
Régi a fogyasztásmérőm,tehát ezen nincs led,igy nem birom kipróbálni,viszont annyit megnéztem hogy a mérőn 220v van,illetve még annyi hogy bárhol zárlat vagy egyéb dolog van mindig csak a bal fölsőt nyomja le 18A-es,a többi 25A-es.Ami még számomra magas hogy hogy lehet az óránál 3 fázis ha az oszlopról 2 vezeték jön be.
A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2013
Jól gondoltam, a három kismegszakító három helyen van... Az egyik az áramszolgáltató bejövő biztosítékja , felette a lakás biztosíték , ezt már te is cserélgetheted , már a mért oldalon van. A harmadik különálló pedig az éjszakai áram lehet.
Villanybojlerek saruit sokszor kellett átforrasztanom, mert erősen melegedtek, olvadt a szigetelés. A préselés nem mindig biztosította a szükséges keresztmetszetet a kontaktnál.
Nagy áramoknál jóval kritikusabb a csak préselés. A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2013
Itt nincs három kismegszakító egymás mellett, úgyhogy nincs három fázisod.
Aki valaha is megnézett alaposabban egy ilyen kábelra préselt sarut, az utána nem mond ilyet hogy az a biztos kötés. A teljes keresztmetszetnek jó ha a fele van kötésben, a többi lóg a levegőben. Ezzel addig nincs gond, amíg nem kezdődik el az oxidáció. A nagyobb átfolyó áram és (vagy) a mozgás tovább rontja a helyzetet.
Autóban találkoztam olyan saruval, aminek az átforrasztásával még úgy is percekig kellett szenvedni, hogy előtte megkapargattam, és minden fellelhető agresszív szer is kéznél volt (még rozsdaoldó is, ami az egyik legjobb ilyen esetre). Egyszer mikor szervizben volt az autóm, azon is láttam egy olyat amit már ránézésre is át kellett volna forrasztani. Mondtam is a szerelőnek, aki kapásból rávágta hogy azt nem szabad mert csak ártunk vele, merev lesz és el fog törni... Mert az ólom meg az ón az keményebb mint a saru... El is jöttem onnét szó nélkül.
Ez úgy igaz, ha az óra előtt van három kismegszakító... Nálad a két óra előtt van egy egy. Az egyik a nappali vagy állandó fázis a másik az éjszakai, vagy kapcsolt fázis a bojlernek. Ez a kettő is lehet hogy egy. Három biztosan nincs.
A mérő is csak 1 fázisú, utánna meg mindegy, hány automata van.
Még hozzátenném. Ha a drórot nem "pödröm" meg, hanem egyenesen párhuzamosan mennek a szálak, lehet, hogy a behajló lemezek szépen a drótszálak közé, a saru fenékre mennek. Semmit nem fog, pedig spéci fogóval készül. Simán kijön. Ha megpödröm, és a fogó jól rászorít, a behajló lemezek elvágnak valahány vékony szálat.
Kevés ónnal -préselés előtt- forrasztva teljes keresztmetszet működik, nem vágja el a lemezkék éle a drótszálakat.
Érezd az iróniát.
Egyébként ha jól elvégzed a műveletet megfelelő szerszám, és saru vezetékméret kombinációval, nem tudod széthúzni roncsolódás nélkül. Fontos, hogy a vezeték szigetelés is az erre kiképzett részbe illeszkedjen a sajtoláskor. |
Bejelentkezés
Hirdetés |