Fórum témák
» Több friss téma |
Vegyé occsóé. Alkalmi vétel+ a betétek.
Bővebben: Link
Nekem a Pro's Kit-esel sem esett szét a bojler kanóc. És az csak 6000Ft volt. De tíznél több alkalommal nem igen használtam a tíz év alatt, az autószerelő haver, meg napi szinten használja azóta..
Üdv!
Aki gyakrabban szokott villanyt szerelni szerezzen be egy érvéghüvelyező fogót, a flexi (sok szálas, nem merev) vezetékekhez. Sorkapocsba csavaros kötésekbe való rögzítésre szükséges a megfelelő kontaktus létrejöttéhez. Én egy ilyetBővebben: Link használok, 4000Ft körül vettem, nagyjából 6000Ft körül lehet kapni máshol is. Érvéghüvely darabja olyan 0,5 és 1 Ft között mozog százdarabos tétel sem túl nagy pénz, és segíti a szerelést. Villanybojlerekhez ajánlom a gyári 1,5mm2-es vezeték helyett a 2,5mm2-est és az ilyen szigetelt sarut Bővebben: Link, az ára olyan 15-20Ft között mozog, picit drága de olyan 10db kell egy bojlerhez. A hozzá való présszerszám Bővebben: Link olyan árban van mint az érvéghüvelyező. Amelyiket eddig átvezetékeltem, átsaruztam azóta is bírja, szemben a boltban kapható előre gyártott sarus vezetékekkel Bővebben: Link. A megfelelő méretű vezeték és a megfelelő méretű saruk használata mellett nincs az a kézi erő amivel le lehetne tépni a sarut a vezeték végéről. Egyébként a lemezeshez is van présszerszám Bővebben: Link. Aki nem ipari szinten használja, de gyakran szerel annak sokáig kitart egy ilyen szerszámkészlet, érdemes befektetni, ráadásul gyorsabb egyszerűbb mint a forrasztásos megoldás. Ipari szintű használatra inkább a 40Ezer Ft-os weidmüller és hasonló termékeket ajánlom. u.i.: Ezek azért is jók, mert amíg nincsenek megfelelően összenyomva, nem jön szét a fogó két nyele, rúgós racsni biztosítja a megfelelő nyomóerő kifejtését. A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2013
A bojlereknél ez a csúszósarus megoldás elég szerencsétlen választás, mert ugyan könnyű a cseréjük, de ezzel minden pozitívumot el is mondtunk. Nem is a vezeték keresztmetszettel van a gond, inkább a érintkezőfelületek gyorsuló oxidációjával, ami egy öngerjesztő folyamat eredménye.( mondjuk akad 3kW-os betét is)
Eleve egy fűtőbetétre csatlakozunk, ami ugye egy meleg felület. Aztán a csúszósaru átmeneti ellenállása, a szorítóerőtől, a felület nagyságától, kiképzéséből, anyagától függ, ami csak egyre romlik az idő múlásával, és végül vagy szét ég a szigetelés, és kisvártatva az egyre nagyobb ellenállást képező vezeték, (hiába a nagyobb keresztmetszet) vagy átmegy zárlatba az egymás mellet futó hasonszőrű társával. Akinek villanybojlere van, annak én amúgy is folyamatosan szajkózom, hogy ÉV-relét építsen be mindenképp, nem csak ebből kifolyólag. A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2013
Ezekkel én is egyetértek, csak már nem volt kedvem leírni. A vastagabb vezeték és a galvanizált szigetelt saru, némiképp jobban bírja. Furcsa egy megoldás ekkora terhelésekre, de legalább a gyártó a kereskedők és mi sem halunk éhen. Ami jó, hogy könnyen javítható és van hozzá alkatrész is. Mondjuk bosszantó amikor gyakran kell alkatrészt cserélni az eszközökben, de ha azt nézzük mindennapos használatban van, előbb utóbb tönkremegy.
ÉV-relé: Egyik új fejlesztésű hajdú bojler szériában, amit talán nem idehaza szereltek össze, a fűtőszál kivezető porcelán szigetelése túl rövid volt. A kúszóáramok rendszeresen leverték az ÉV-relét, amint egy kis pára csapódott le az alaplapon. Tapasztaltabb villanyszerelő javasolta, hogy kössem ki a relét. Nem fogadtam meg a tanácsát és vetettem bele másik fűtőszálat, azóta nem szóltak hogy leverné.
Sziasztok! Olvasom egy ideje a préselt kötések szapulását, de sajnos azt kell mondjam - szamárság. A hidegfolyásos préselésnél jobb és hőtűrőbb kötés nincs. Csak nem a 4000 Ft-os lapítófogóval kell elkészíteni, hanem a 4 vagy 6 oldalról rápréselővel, vagy éppen a kifejezetten Fastonhoz gyártottal. Nekem évtizedek óta nincs vele gondom. Ráadásul hőtárolós kályháknál is a szilikonos vezeték+ préselt csatlakozás az egyetlen - jó megoldás. A forrasztás megolvadhat és zárlat keletkezhet. Nézzetek el majd egy kábelkonfekcionáló céghez - milyen kötési módokat használnak - örök életűek a kötések, több száz A esetén is.
A krimpelés szép, a krimpelés jó.
A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2013
Ez nagyon ott van!
Egyébként miért került pont ide a műhelyesből, hisz a villanyszereléshez ennek semmi köze? A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2013
Köszönöm mindenkinek,tudtam én hogy ......!Sajna a 3 fázis bekötése meg brutál összeg nekem,akkor már inkább egy nagyobb teljesitményű freki váltót vennék.
Azért utána néznék a dolognak, a frekiváltó árából esetleg egyfázisú motort is vehetnél. A illetve három fázis bekötése sem biztos hogy olyan brutál összeg. ( ha sok amper kell, akkor a jelenlegi fázisod sem fogja tudni, frekiváltó ide vagy oda...)
Skype-on elbeszélgetnék egy szakemberrel,aki hajlandó rá az jelentkezzen mailba.(vezetékelés témában).
Van ahol 150-250 ezrekről beszélnek,persze sokmindentől függ,mennyi A kell stb.Ezen alsó ár szinte töredékéből,na jó 1/3-ából nagyobb teljesitményű frekiváltót lehet venni,és nem csak egy gép üzemeltethető róla,persze ahogy irod annak is kell a normális és megfelelő betáp.
.. mondtam én... attól függ milyen az ember szerszáma
Tudomásom szerint (biztos akad, aki jobban tudja ), lakossági 32 A csatlakozási teljesítmény bekötése ingyenes. Teljesen mindegy, hogy ez 1 vagy 3 fázis. Ez azt jelenti, hogy 2*10 A és 1*12 A-es kismegszakító. 3*10 A-ről pedig ügyesen (csillag-delta kapcsoló) 4-5 kW-os háromfázisú motor elindítható és üzemeltethető. Terhelés persze "óvatosan". Nálam 3*16 A-ről 5,5 kW-os ágaprító szépen üzemel, 7-8 cm átmérő fölött ha nem fogom vissza, levágja.
Szóval ha nekem csak 16 A van bekötve, akkor díjmentesen bekötik a 32 A-t?
Körülbelül.
Nálunk az E.On a szolgáltató, Neki nem kell fizetni semmit, de kell egy velük szerződött villanyszerelő, aki megvizsgálja a ház hálózatát, hogy minden megfelel-e a jelenleg érvényes szabványoknak, kér egy egy nem hiteles tulajdoni lap másolatot, na, ezekért már fizetni kell.
Én úgy tudom, hogy az óráig vizsgálja, és csak "HENSEL féle" szekrénybe kötnek be, az órától min 6mm2 keresztmetszetnek kell elmenni. Az óra utáni részért már Ők nem felelnek. Szóval valószínű, hogy az egyfázisú motor, akár a vaterán a legolcsóbb megoldás.
A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2013
Szerintem itt több fogalom is kavarog:
- Tipizált mérőszekrény - Minősített villanyszerelő Na ez van az "óra előtt". Ez meg már Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2013
"Tudomásom szerint (biztos akad, aki jobban tudja ), lakossági 32 A csatlakozási teljesítmény bekötése ingyenes. Teljesen mindegy, hogy ez 1 vagy 3 fázis"
Tehát ez azt jelentené hogy nekem semmi mást nem kell fizetnem csak a 6 négyzet mm es kábelt az oszloptól az óráig,a megfelelő mérőóra hely kialakitását,egy 3 fázisú mérőórát,kismegszakitókat és ennyi? Majd jön az ÉMÁSZ és ráköt az oszlopon!Ingyen? Persze a műhelyig még kell vezeték,elosztótábla.
Az, hogy mit kell szabványosítani azt a helyszínen vizsgálja a szolgáltató. Be kell jelenteni az igényt 32A-ra kijönnek és megvizsgálják mit kell hozzá alakítani. Pl a mérőórát Ők hozzák. Nem tudjuk mi van már meg Neked. A fénykép alapján a mérőóra szekrény csere aktuális. A szekrényből a lakáselosztóig kell a 6mm2. A légkábelt is a szolgáltató fizeti. De azt gondold végig mit akarsz egyszerre üzemeltetni, mert a 12Ahamar elfogy, ezért nem terjedt el a 10A-10A-12A-es megoldás.
Ráadásul nem nagyon van 12A kismegszakító.....10-10-10 vagy 6-10-16
A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2013
Még az is lehet hogy a 3x 10A is elég lenne,pár villanymotor van amik 1,1kw tól 2,2kw ig terjednek,egyszerre sosem mennének de szerintem még kettő abból is mehetne,hegesztő és kissebb fogyasztók.
Azt gondolom, ha ez egy othoni hálózat, akkor egy 16A biztosíték mindenképpen kell. A porszívó, mikro... gyorsan padlóra teszi a 10A-s kismegszakítót.
Ki kell építeni, elő kell készíteni a 3fázisú bekötést. Majd ők bekötik. Nem 3*6 mm2, hanem 3*10 mm2 aluból. Ha földkábel megy be a kerti mérődobozodba, azt nem tudom így fejből, de a légkábelezés az 3*10 mm2 alu, 25 mm2 sodronyra kötözve. A napi villanyszerelési gyakorlatból már régen kiestem, de lejjebb nem szokták adni, inkább feljebb.
Ami az órán belül van, az már a te dolgod. Ma már nem másszák végig a házat, hogy mindent ellenőrizzenek. Az a te vagy a szerelést végző felelőssége. Bár létezik 12 A-es kismegszakító, nem általános. Ami azon belül használható, az a 10-es. A mikró, egyes porszívók simán levágják. Az 1800-2200 W-os mosógépek nem, mert azok tiszta Ohm-os terhelést jelentenek. A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2013
Az EON területeken, de úgy tudom más szolgáltatóknál is.
Légvezetékes csatlakozás minimum 16mm NFA. Földkábel esetén minimum 4x25mm NAYY vagy SZAMKAM. A méretlen fővezeték minimum MKH 10mm Cu. A mért fővezeték minimum MKH 6mm Cu. A (minimum) azért írtam, mert minden esetben be kell tartani az 1%-nál kisebb feszültségesést. MSZ447 szabvány szerint.
Üdvözletem! Van egy Gao Vario mennyezeti lámpatestem, mely leírásának egy részlete látható a képen. Ezen az szerepel - ha jól értelmezem -, hogy függőleges falra szerelve (nem mennyezetre) nem lehet a lámpatestet úgy felszerelni, hogy a foglalat van felül. Az a kérdésem, hogy egyáltalán jól értelmezem-e ezt, illetve ha igen, akkor miért nem lehet így szerelni? Előre is köszönöm.
A tippem a hő iránya lenne. Abban az állásba, a hő felfele száll, és nem tenne jót a foglalatnak. De ez csak tipp.
Nagy valószínűséggel a felfele áramló hő károsítaná a foglalatot.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |