Fórum témák
» Több friss téma |
Cikkek » Kerékpár lámpák korszerűsítése Kerékpár lámpák korszerűsítése
Szerző: kérdező, idő: Nov 8, 2013, Olvasva: 24150, Oldal olvasási idő: kb. 1 perc
Egy lámpához szükségünk lesz: - 1db 1W-os LED-re, A teljesítmény LED-eket alumínium lemezből gyártott hűtőcsillagra szerelve forgalmazzák. Fontos, hogy üzem közben biztosítsuk a megfelelő hűtést. Én egy réz körlapra ragasztottam. Az általam bemutatott első lámpa eredetileg izzóval működött. Az izzót testelő rézlemez tökéletesen megfelelt arra, hogy ráforrasszam a stabilizátort, és a képen látható körlapot. Az áramkört célszerű a lehető legközelebb forrasztani a lámpa burkolatához, hogy üzem közben kevésbé fűtse a diódát. Az IC test lábát letörhetjük, mivel az áramkör már a rézlemezre van forrasztva, testelve van. A LED chip nincs galvanikus kapcsolatban az alumínium hűtőcsillaggal. Az ellenállás legalább 2W-os legyen. Ha a kialakítás úgy kívánja, kerülhet a fénykibocsátó dióda után is, de ekkor ügyeljünk, nehogy zárlatot okozzunk (pl. egy csavarhúzóval), mert a dióda tönkremegy. Az ellenállás méretezése: A különböző gyártók 1W-os diódái között kis eltérések lehetnek, ezért mindig az adott típushoz méretezzük az előtétellenállást. 7805 integrált stabilizátor esetén stabil 5V-tal kell számolni. A ragasztáshoz cianoakrilát alapú pillanatragasztót alkalmaztam, de ha rendelkezésre áll, célszerű kifejezetten hővezető anyagot használni. A szerelés végén a vissza kell hajlítani az eredetileg izzót testelő rézlapot, de vigyázzunk, mert többszöri hajlítás esetén az anyag fárad, letörhet. Ezután a képen látható kis szivacsokkal rögzíthetjük a körlapot. Ez különösen fontos, mert hosszabb távon a menet közben történő rázkódás miatt szintén letörhet a szerelvényt tartó lemez.
A cikk még nem ért véget, lapozz! Értékeléshez bejelentkezés szükséges! |
Bejelentkezés
Hirdetés |