Fórum témák

» Több friss téma
Cikkek » Kerékpár lámpák korszerűsítése
Kerékpár lámpák korszerűsítése
Szerző: kérdező, idő: Nov 8, 2013, Olvasva: 24003, Oldal olvasási idő: kb. 1 perc
Lapozás: OK   3 / 4

Kerékpárunk hátsó világításának elkészítése lényegesen egyszerűbb, mint az előbb ismertetett első fényszóróé.

Ez esetben is egy, eredetileg izzóval szerelt lámpát alakítunk át, azonban itt kisebb fényerő is elég, ezért nem kell Power LED-et alkalmaznunk. Tökéletes eredményt érhetünk el vörös, nagy fényerejű, víztiszta világító diódákkal. 5V esetén két, sorosan kapcsolt diódához 100 Ω előtétellenállás megfelelő. Mindenképp piros fényű LED-et szerezzünk be, mivel csak a vörösre van szükségünk, elég azt előállítanunk. A vörös fényű dióda jobb hatásfokkal üzemel, mint a fehér, mert monokromatikus, tehát csak közel egy hullámhosszú fényt állít elő.

Alkatrészek:

- 6db vörös fényű, nagy fényerejű LED
- 3db 100Ω-os ellenállás
- 1db 7805

Összeszerelés, beépítés

Az eredeti lámpa méreteinek megfelelően vékony, üvegszálas epoxi anyagú NYÁK-lemezből kivágjuk a panelt. A csavar, mely a kerékpárra rögzíti a lámpát, tökéletesen megfelel a nyomtatott áramkör leszorítására is, valamint a testelés is megoldható. A kis áramfelvétel miatt a stabilizátor nem igényel hűtést. A NYÁK-lapot elkészítjük, és polaritáshelyesen beforrasztjuk a diódákat. Az ellenállás kerülhet a két soros dióda elé, után, közé. A lényeg, hogy elférjen. (Ahány lámpa, annyi lehetőség, ezért konkrét NYÁK-tervet kár lenne ismertetni.)
 Továbbá megjegyzem, hogy ugyan az utóbb években elterjedtek a különböző villogó lámpák, de használatuk nemhogy felesleges, még a KRESZ-nek sem felel meg.

dscf1755.jpg

 


A cikk még nem ért véget, lapozz!
Következő: »»   3 / 4
Értékeléshez bejelentkezés szükséges!
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem