Fórum témák
» Több friss téma |
Itt a föld az test. A 12 voltos testfüggetlen tekercs nem helyettesíti a 6 voltos tekercset. Mivel az meg is van csapolva a töltésnek.
A mostani nem 6V-os hanem 12V
De elég nagy feszt ad mert Föld azaz a motor test és a töltés vezetés közé tettem a gratez hídat és a +- kivezetést a töltés szabályzóra (3in1 kapcsolás). Néhány nap alatt kinyírta az akkut 14.5V töltéssel. A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2015
Ha testelt az nem töltő tekercs, a 12 voltos szigorúan testfüggetlen a graetzre megy és onnan a feszszabályzóra majd az akkura, ha mégis testelt az valószínű világítótekercs lesz, cseréld ki töltőre, a power led-hez kell kis átalakítás is, simán ne kösd be elég húzós ára van és az égő is bőven elég oda.
Így vettem. Köszi a választ.
Igen a power ledhez kell fesz. szabályzó de majd az ebay-ről....
Itt vannak jó rajzok simsonhoz.
Bővebben: Link
Ohh köszönöm. Csemegézhetek!
Az enyém 3 kivezetésű 1. föld 2. fék 3. töltés és egyenirányítva 30V-ad. De most már látom milyen amit a boltba lehet kapni és annak megfelelően átalakítom! Üdv G.
Vettem egy töltőtekercset és az 3 kivezetése volt azaz fék töltés és a test.
De kicserélték 2 vezetékesre (testfüggetlen töltőre). Mind2 12V-os volt.
Végül is megeshet, eddig 3 kivezetéses testelt tekercsben csak 6voltost láttam töltőkörben 12 voltnál eddig csak testfüggetlen sima tekercses volt a kezem ügyében ettől még nem kizárt hogy létezik
Az még békebeli volt. Egyébként nem fék hanem hátsó világítás. Akoriban még nem volt kötelező az állandó világítás.
Én szerintem is csak 6 Voltos tekercs létezett csapoltban. A testfüggetlen 12 Voltos. Terheletlenül meg fölösleges mérni.
90 es években már magyar utángyártot 12 v is volt.
Sziasztok!
Beépítettem a töltőtekercset. Rákötöttem a graetz-hídra és 24V/21W égőt kötöttem rá terhelésként. A műszer 24-30V mért terheléssel. Másnál is ennyi? Amúgy Simson S50-ről van szó. Üdv.
Szia! A megfelelő izzóval kell terhelni ami 12V 21W a 24 voltos nem terheli eléggé ugyanis azon kevesebb áram folyik.
Kipróbáltam 12V 21W-ossal 15/16V lesz párhuzamosan még 1 21W 12V izzóval értelemszerűen a fele.
Sokan csak azt tudják ha az autóba 55/60 wattos fényszóró izzó helyett 90/100 wattos tesznek, akkor az erősebben világít (egyébként egy bizonyos szintig így is van) akkor azt gondolják így van a simsonnál is. Hát nagyon nem így van mert teljesen más rendszerű ebből adódóan másképp alakulnak a feszültség, áram, teljesítmény értékek. Akkor szoktak csodálkozni a simson tulajdonosok mikor elege van a 15 wattos gyenge fényszóróból (normális esetben jó foncsorral és megfelelő tekerccsel izzóval (nem kínaival) teljesen jól világít a 15 wattos is) és vesz bele egy 25 vagy 35 wattos izzót és mikor beleteszi szembesül azzal, hogy még rosszabb mint volt. Ekkor jön a döbbenet és a kérdések, hogy hát miért. Egyszerűen és röviden azért mert túlterhelte a tekercset. A másik véglet mikor rájön, hogy gyengébb teljesítményű és vagy nagyobb feszültségű izzóval jobb ugyan, de hamar kiég az izzó. Na itt meg azért mert nincs eléggé terhelve és túlfeszültség jut az izzóra amit nem képes elviselni. Ilyen esetben lehet segítség egy EWR.
A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2015
Szia! Ezekkel amit írtál tisztában vagyok és köszönöm de csak azért kérdeztem mert tavaly a másik töltőtekerccsel kinyírta a 7Ah zselés akkumat, ugyanis 14.5-el töltötte.
E rajz szerint kötöm be a töltést: Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2015
Szia! Nem lecseszésnek szántam csak pusztán ténymegállapítás volt írásom. A 14.5 volt töltés még önmagában nem tesz tönkre egy akkut. Az áramerősséget is nézni kell és beállítani ha szükséges, szerintem inkább a magas amper tette azt az akkut tönkre.
Sok a 14.5V zselés akkunak. Amit a töltőáram nagyságáról írtál az sem állja meg a helyét igazán. Egy kifogástalan feszültségszabályzó kell, és elmúlik a gond.
Szia
Csak tapasztalatból írom, ha riasztos aksit tettél a mociba akkor ne csodálkozz mert az nem motorba való. A riasztos aksin a 7Ah az a kapacitását jelzi nem a leadható áram mennyiségét és ez visszfelé is igaz. Ha olcsobb de strapabiró aksit szeretnél beletenni akkor egy PSU aksit kell beletenni ennek nagyobb az áramleadási képessége és a nagyobb töltöáramot is birja. Kinek nem inge nem veszi magára Sokan beleesnek abba a hibába hogy nekiállnak drotozni a kocsiban, motorban a vezetékekkel "ez nem 230V, ez nem ráz" szöveg társaságában és amikor baj van akkor csodálkoznak rá hogy ez most miért történt. Már láttam autot kigyulladni (le is égett mint a zsír) mert nem rázó vezetékeket kötözgetett mert egy riasztót még a hülye is be tud kötni. A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2015
szia
Minek bele zselés akku? A savas olcsóbb és kevésbé érzékeny...
Igaz valóban a zselésnek sok erre nem figyeltem. (csak mert a környezetemben savas akkukat használnak motorba) Viszont töltőáramról nem írtam semmilyen értéket.
Idézet: „Az áramerősséget is nézni kell és beállítani ha szükséges,” Ezt írtad. Sok gyári szabályzónál egyáltalán nem lehet az áramerősséget, sem a feszültséget állítani, nincs is rá szükség, mert az adott generátor teljesítmény összhangban van az akku kapacitásával, és a fogyasztók áramfelvételével. Mindenesetre ha megnézed a közkézen forgó szabályzó rajzokat, akkor láthatod, hogy tulajdonképp kétállású a szabályzás, vagy tölt annyit amennyit csak tud szolgáltatni a generátor, vagy egyáltalán nincs töltés, a felesleges energia sok esetben elfűtésre kerül, vagyis az akku ideális töltőáramát nagy ívben le...ja, nem veszi figyelembe a gyártó sem.
Valóban ezt írtam és tartom is, viszont közben nem tértem ki részletesen a lehetőségekre vagy épp korlátozottságokra. Az a helyzet csak voltak összhangban 20-30 évvel ezelőtt mikor még minden "tökéletes" gyári cucc volt nem ócska, *. (mikor egy * gerjesztőt sem tudnak tisztességesen megtekerni 60-as huzallal, meg pl. nem gyártanak 42 wattos fénytekercset csak a 35-öst és eladják 42-nek) Rendben akkor aki akarja a gyártót követi és le...ja vagy megcsinálja normálisan, nekem 8 sőt a 9 is páros. Nem én fogom az akkut rövid időn belül cserélgetni. Manapság nem működik a megveszem az újat, beszerelem és minden király.
A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2015
Most már csak azt kellene tudnom mekkora töltőáramot engedhetek rá a zselés akkura.
500mA 13.5V? vagy nagyobb áramot is elvisel? Amúgy a legnagyobb fogyasztó is csak a duda lesz. A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2015
Csak annyit írnék ide, hogy nem kell eladnod az akkut. Nálam már 3 éve működik, hibátlanul a Simsonomban. A feszültségszabályzó is saját gyártmány. A lendkerék viszont egy kínai robogóról való, mert ezek lényegesen erősebb mágnesűek, mit a Simson eredetije, de ráadásul a fele a súlya- 75 dkg. Az enyémnél rajta van a világítás, index, féklámpa. A töltést úgy állítottam be, hogy 14 V legyen max. Nekem egy 9 Ah -s Panasonic zselés van benne. Télen két hetenként rátöltök egy automata kis töltővel, hogy nem merülgessen le. Előtte volt benne egy kis 4 Ah Banner akksi, az bírt 4 évet. Még annyit tennék hozzá, hogy két tekercs áramát használom töltésre, tehát nincs külön világító, meg töltő tekercs. Soha semmi baj ne volt vele, még szivargyújtót is beépítettem. Ha éedekel a rajz, előkaparom, tirisztorral terhelős fajta...
Ez lenne az. Semmi extra, minden jól működik a kínai, vagy japán lendkerékkel. Értelemszerűen, annyi tirisztort építesz be, ahány tekercset szándékozol belerakni. A tekercsek egyik vége a testen van, a másik végeiket a diódák után közösíteni. Semmi szűrőkondi nem kell, sőt tilos beleépíteni.
Végül vettem egy elba-t (német gyártmányú) van e valakinek vele kapcsolatban tapasztalata?
Akár a zselés akkuval...
Megbízható de soha egy pillanatra se használd akku nélkül mert zöld lánggal ég el terheletlenül
Most egy kicsit megijesztettél Mert 1x úgy volt rákötve hogy nem volt akku és elindítottam a motort, de semmi baja megvan a töltőáram és a töltőfesz illetve reggel szétszedtem hogy megnézzem az áramkört de semmi baja. (akku nélkül nem adott feszt ki)
Köszi az infót! mod: 1x = egyszer. A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |