Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Speciális mezőgazdasági munkákhoz szükségünk van a földek mellett 230v-ra, ami stabilan ad 3kw-ot. Most ezt úgy oldjuk meg, hogy egy kellően nagy benzines aggregátort hurcolunk magunkkal és annak erőteljes bömbölését halgatjuk órákon keresztül. Ezért gondoltam arra, hogy ha már úgy is egy 2500-es 117 lovas pickupal megyünk a föld szélére, miért ne lehetne abba valahogy beleszerelni a generátort. Szerintem az autó alapjáraton ketyegve is van olyan erős mint a benzines aggregátor motorja, esetleg kicsit megemelt alapjáraton. A fogyasztása sem lenne nagyobb. Ez megvalósítható? Milyen buktatói lehetnek? Mi történne, ha megyek az autóval és az alapjárati 900-as helyett 2500-3500-as fordulat lessz (mert gondolom a generátort nem választom le, az direkt ékszíj hajtást kapna)? Egyenlőre csak elmélet szintjén kérdezem, még nem fogom szétbontani sem az agregátorunkat sem az autót.
Igen valószinűleg 3000-es fordulat kellene.
Valamint azt stabilan tartani a terheléstől függetlenül.
A katonai járművek egy részénél, (híradós kocsik), így működik. A gázt egy elektromechanikus kütyü szabályozza. Inkább generátor kérdése.
Az aggregátor motorja sem megy 3000 -el. A szükséges fordulatszám attól függ, hogy hány pólusú a generátor. Nagyobb teljesítményeknél gyakori az 1500 (4 póluspár), vagy 750 (8 póluspár) ford/perc. Egy ekkora teljesítményű generátort nem lehet a motortérbe beépíteni, erre a célra egy külön kihajtás pedig a gk jelentős átalakítását igényelné.
De sokkal jobban jársz, ha cipelsz magaddal egy 5 kW -os aggregátort, mintha az autód motorját használnád. Az aggregátorban vannak szabályozó körök, mechanikus a motor teljesítményének, fordulatszámának, és elektromos a generátor feszültségének szabályozására. Ezek nélkül borzasztó rossz lesz a hatásfok, sok üzemanyag fogy, és ugyanúgy zajos. Az aggregátort is lehet kellően hangszigetelni, akár utólag is.
Csak a "kis" híradós kocsiknál volt így, de ott szó nem volt 230 (220) V -ról, csak a híradós eszközök akkujának töltéséről. A "nagy" híradós, és műhely kocsiknál is külön aggregátor volt beépítve, esetleg utánfutón.
Értem. Akkor a generátor beszerelést elfelejtem. Inverter esetleg? Tudom hogy az autó generátora nem ilyen erős, de ha azt kicserélem nagyobbra?
Legegyszerűbb ha 12 voltonV-on termeled meg a 3kWattát3 kW-ot, kicsit észszerűbb ha 24volton24 V-on. Ott csak 150_A szaladgál
Őrült autóhifisek szoktak egy halom generátor belehekkelni a kocsiba, onnan vehetsz 5leteketötleteket. Már csak egy inverter kell ami kellő teljesítményű, szabályzott: https://www.olaj-olajszuro.hu/solartronics-inverter-24v-230v-300060...t_link A másik, hogy csinálsz az aggriraaggregátorra egy rendes kiputkipufogót, meg egy zajvédő burkolatot... A szellőzésre azért figyelj! A hozzászólás módosítva: Júl 21, 2020
Moderátor által szerkesztve
Az aramfejleszto valoszinuleg a kisebb koltsegu. 1-2 henger kopasa, nem kell muszaki ra 2 evente, kis fogyasztas nagy terhelesen, stb.
Kiviheted a hajtast az auto fotengelyerol, vagy a hajtott kerekrol, es arra is csatlakoztathatsz generatort.
Szia!
Traktorokhoz árulnak generátort /áraamfejlesztőt is az állandó kihajtása is gyárilag meg van.... De a legolcsóbb mégis a külön aggregát. |
Bejelentkezés
Hirdetés |