Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Hát akkor kuka az aksi mert egy égő (tompított fényszóróból, nemtudom hány wattos) kb 5perc alatt lemeríti úgy hogy csak 6V marad az aksiban. Azért kösz a segítséget!
Hello! Ha túltöltöd, majd mélykisütöd, akkor biztos kuka. De nagyon nem mindegy, mekkora a tompított teljesítménye (mellesleg rá van írva ha igaz) , mert ez a 6Ah csak egy vízibicikli, nem verseny bringa.. üdv!
Az a helyzet hogy elég sokat állt az aksi használaton kívül, egyébként 60W-os az égő úgy emlékszek.
Az aksi kapacitását 20órai terhelés mellett adják meg. Ez a kapacitásának huszadát (C/20), vagy is 6Ah-nál ez 0,3A-t jelet. A 60W-os égő, meg 5A. Ami majdnem 1C értékű. Nos itt már a kapacitása az eredeti töredéke. De majdnem biztos az is hogy már nem jó, el van szulfátosodva. üdv!
Én is így gondoltam hogy már nem jó, legalábbis indításra biztos nem (max 10A-es áramot ad multiméterrel mérve). Köszönöm a segítséget.
Helló Proli007!Megépitettem az általad tervezett 12V 20 A automata akkutöltőt!Az áramkörök bemérésénél tartok!Az anyagbeszerzésnél a PB12V modulhoz a 3DBhelipoti 220ohm,helyett csak 200ohm-ost kaptam,mit kell változtatni,hogy jó legyen.A PB20A-N P2 poti,helyett pedig 2,5Kohm-ost.Shunt ellenállást miből lehetne késziteni!
Üdv.:Tamás
Hello!
Ha megfigyelted, az osztó árama 1mA. Ha a 200ohm-on ugyan akkora feszültséget szeretnél ejteni, mint a 220ohm-on, akkor 1,1mA áramra van szükség. Ezzel számolva az R32 1,8kohm, és az R11, 910ohm lesz. - A P2 helyén nyugodtan használhatod a 2,5kohm-ot. - Én a Shunt ellenállást egy "kivénhedt" analóg kézi műszerből bányásztam ki. De ellenállás anyagból is elkészíthető, ha keresztmetszete megfelelő. De hőfejlődés is van rajta a 20A mellett. Venni is lehet, csak borsos áron. Esetleg ha van lánghegesztő ismerősöd, lapos "újezüst"-öt is lehetne használni, amivel kemény-forrasztanak.. üdv!
Hali! Készen van a trafó 14V 25A. 6 fokozat van benne, a primer leágaztatásával és egy 6 állású kapcsolóval megoldva. 1.(6A), 2.(10A), 3.(14A), 4.(18A), 5.(22A), 6.(25A). Az a baj hogy egyenirányítás után 6A-os fokozatban 14V feszültség van 25A fokozatban 16V, ami már forralja az akkut. Erre kellene nekem valami megoldás.
Hello! "..25A fokozatban 16V, ami már forralja az akkut." Ennek több értelme is lehet. Ugyan is van egy töltőd, aminek van egy kapocsfeszültsége és belsőellenállása. Valamint van egy aksid, és ennek is van belsőellenállása. Az aksi felé csak akkor tud a belsőellenállások miatt nagyobb áram folyni, ha a nő az aksi és a töltő közötti feszültség különbség.
- Ha az a gondod, hogy a 25A-es állásban az aksi kapocsfeszültsége megnő, és ezért forralja az askit, az ellen nem sokat tehetsz. Hiszen ekkor már vagy fel van töltve az aksi, vagy nem bírja a nagy töltőáramot. Vagy is pld. egy 44Ah-ás aksit nem lehet 25A-el tölteni. A 250Ah-ás aksit viszont igen. - Ha az a gondod, hogy 25A-es töltés esetén, ha rajta hagyod az aksit a töltőn, az túltölti, mert 25A töltőáramhoz a belsőellenállások miatt már 16V kapocsfeszültség van a töltőn, akkor lehet ezt az egyszerű relés kapcsolást használni, amit már többször ajánlgattam.. (A töltő bekötésére esetedben nem az izzós, hanem az itt található rajzot ajánlanám.) - De ha az aski kapacitásához képest a túl nagy a töltőáram, akkor a "védelem" le fogja kapcsolni a töltést, mert az aksi kapocsfeszültsége elérte a töltési végfeszültséget. Ugyanekkor az aksi még nem lesz feltöltve. Mert nem a töltés miatt emelkedik a kapocsfeszültség fel, hanem az aksi belsőellenállásán eső feszültség miatt. Ekkor csökkenteni kell a töltőáramot, és így tölteni tovább, a töltési végfeszültség újbóli eléréséig. üdv! A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2013
Ez a jelenség üresjáratban van meg egy totál lemerült akkumulátorral. 16V ha teljesen üres az akku, ha fel van töltve akkor még több. És az a baj hogy pont az erősebb fokozatokat kellene használnom a töltőben. Ez a kapcsolás használható 25A-on is?
Hello! Az, hogy egy teljesen lemerült aksinál van a feszültség (üresjárat nem értelmezhető, mert az terheletlen töltőt jelentene), azt jelenti, hogy az aksinak ez a töltőáram már túl nagy. Egyébként van "részegség" is, ami azt jelenti, hogy lemerült aksinál a belsőellenállás kezdetben magas, majd a töltés folyamán csökkenni kezd, így ez után veszi igazából fel a töltést. Tenni ellene egy intelligensebb töltővel lehet, ami ekkor visszaszabályozza az áramot, és csak 1-2óra elteltével kezdi figyelni igazából a kapocsfeszültséget.
A kapcsolás független a töltőáramtól, hiszen csak a feszültséget figyeli. A relét kell a töltőáram alapján megválasztani. Érdekessége, hogy a kapocsfeszültséget a nullpontokban figyeli. Vagy is a töltő belsőellenállása nem játszik szerepet a mérésben. Akár egy izzót sorba kötve a töltővel, is megállapítja a helyes kapocsfeszültséget. De nagy töltőáramok esetén sem zavaró így a vezeték és a csatlakozási pont átmeneti ellenállása. üdv!
Sziasztok!
A kérdésem a csatolt töltővel kapcsolatban a következő: A kapcsolás mely pontjára célszerű (javasolt) bekötni az áramkorlátozó izzót? Első próbálkozásom az volt, hogy a tirisztor anódja és az egyenirányító híd közé kötöttem (1. ábra) Majd második próbálkozás: a graetz elött a trafó szekunderébe kötöttem (2. ábra). A működési tapasztalatok eltérőek: - Első esetben piros (töltés) LED mellett 1-2 percen belül kigyulad a zöld (töltés kész) LED is, majd szépen lassan elhalványul és kialszik a piros (töltés) LED, ahogy az akksi elérte a töltés végét, a beállított 14,5V-ot. - Második esetben csak a piros LED világít a töltés alatt, majd viszonylag határozott módon kialszik és felgyúlad a zöld. A két verziónál eltérés mutatkozik a tölés időtartamában és a töltőáram nagyságában is, de ezzel kapcsolatban most nem tudok számszerű adatokkal szolgálni. Én úgy gondoltam mindegy, hogy hol korlátozok áramot de ezek szerint mégse. A probléma nem jelentős, de hát csak tudni szeretném mit válaszolnak a nálam tapasztaltabbak. Köszönettel: metabo123
Szia köbzoli!
Ezt a kapcsolást üzemeltetem ( 7912-es stabbal) már régóta és jól működik, viszont nagyobb akkut vettem amihez ez kevés (70 Ah). A kérdés, hogy fel lehet-e turbózni és miként? Előre is köszönöm. A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2013
Helló!
Égővel hogyan lehet a töltőáramot korlátozni? Mert most vettem egy új aksit és 0.4A-al kell tölteni 4-5 órát, de csak egy régi 11A-es Absaar (talán) töltő van.
Sorba kötsz vele egy 12V /5W-os izzót és az nem engedi feljebb menni az áramot.
Én is így gondoltam csak megkérdeztem. Köszönöm!
Legjobb helye a tirisztor anódja és az akku pozitív sarka között van, a komparátor feszültségérzékelő bemenetére menő 10 k ellenállás maradjon az akku + sarkával szoros kapcsolatban.
Szép napot!
Nos a probléma nem igazán az akku töltéséhez kapcsolódik, de itt tenném fel. Szóval: Ismerős túltöltötte az aksiját vízzel és ezt kellene valahogy visszacsökkenteni. Hogyan lehetne ezt megtenni?
Folyadékot a szükséges mértékben el kell távolítani és utánatölteni savval..
Hát igen, erre gondoltunk mi is, de sav most nincs kéznél se mérőeszköz hogy mennyi lenne a pont jó érték. Azért kösz!
Köszönöm a választ, megnyugtattál.
Kiszívod a felesleges folyadékot meg még egy kicsit és elforralod kb. a felét üvegedényben. Ami marad azt visszaöntöd. Mindezt cellánként.
(A víz forráspontja 100fok a kénsavé ~300) VESZÉLYES MUTATVÁNY!! A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2013
Szia Proli!
Ehhez a rajzhoz lenne nyomtatott áramköri rajzod is? Szeretném megépíteni! Köszke! Üdv! A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2013
Szia, köszi a választ és bocs hogy csak most reagálok.
Akkor, ha jól értem a csatolt rajz szerint? Ha igen, akkor átalakítom így a töltőt, bár elég nehézkes lesz a szerkezeti kialakítás miatt. Kizárólag okulás végett: eredetileg a 2. ábra szerint lett betervezve az áramkorlát. Abból milyen probléma adódhat működés szempontjából? Talán az hogy így a teljes szabályzó elektronika az áramkorlát "hatása" alatt van?
Igen , az első rajz szerint kellene, de izzó helyett jobb lenne egy alkalmas huzalellenállás,
vagy hűtőbordára szerelt megfelelő áramkorlát tranzisztor pl. BD249. Azért nem jó a második rajz szerinti beiktatás mert az akku lemerült állapotban annyira beterhel hogy a 12V-os stabilizátor nem tud megfelelő feszültséget szolgáltatni a szabályzó elektronikának.
Aha, értelek!
A huzalellenállás világos, de ezt a tranzisztoros dolgot egy sematikkal kifejtenéd bővebben? Köszi!
Tranzisztorral áramgenerátor, huzalellenállás szükséges a tranzisztor biztosítja a beállított
töltőáram állandóságát függetlenül attól hogy az akku töltöttsége hogy áll.
Második képen egy igazán korrekt megoldás MOSFET-tel BI-FET OPA-val, 0,1 ohm áramfigyelő ellenállással ami egyben az árammérő műszer söntellenállása is. 0-6 A beállítható.
Egy FET is megfelel ha kellően nagy áramú és kis csatornaellenállású. Hűteni szükséges. |
Bejelentkezés
Hirdetés |