Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátoros fúró
Szia!
A terhelt töltő ad le magasabb feszültséget? Ez fordítva igaz, a terheletlen töltőn mérhető magasabb feszültség. Üdv.: Feri
Szia!
Terheletlenül mértem mind 2 alkalommal, csak más más multiméterrel..Vagyis a két multi ugyan az az olcsó kategóriás.és nem tudom melyik lehet "hitelesebb". Üdv:Laci
Szia!
A 14,4 V-os akkupakkban 12 db cella van, ezen a feltöltés végén 17,4 V van, így a 17,8 V a reális. A 18 V-os akkupakkban 15 db cella van, ezen a töltés végén 21,9 V van, ehhez kell a 22 V feszültség feletti töltő. Én egy 7805-ből kialakított áramgenerátorral töltök 200 mA töltőárammal, a fent leírt feszültség eléréséig. Üdv.: Feri
Szia!
Értelek! De létezhet hogy egy ilyen paraméterekkel rendelkező adapter (ami annó riasztókészüléknek volt a töltője és egy 12V-os aksit tartott életben)21V-ot adjon le terheletlenül? Üdv:Laci
Szia!
Létezhet, mert a riasztókészülékekben nem közvetlenül, hanem egy töltő elektronikán keresztül tölti az akkumulátort, ahol a töltés végfeszültsége be van állítva. Üdv.: Feri
Szia!
Értem. akkor ezzel az adapterrel nyugodtan tölthetem ezt az akksit.Vagyis ha megcsinálom az elektronikáját. Üdv: Laci
Üdv!
Persze, hogy terheletlenül ad le többet. Rosszul írtam. Én csak arra gondoltam, hogy az akku lehet, hogy közvetlenül is ráköthető az adapterre minden elektronika nélkül. (hisz szabályzó szerepe nincsen a gyárinak sem, csak a led jelez, ha csatlakoztatva van). Így, hogy 21-et ad le az adapter és 14,4V-os az akku, biztos, hogy feltölti. Meg kellene mérni a töltőáramot lemerült akkunál. Ha nem lépi túl a töltőre írt 550mA-t, akkor használható így is. (Persze, hogy egy áramgeneráátoros megoldás jobb!) Viszont valószínű, hogy a gyári töltőnek sincs nagy hibája. Ragasztott, de meg szoktam óvatosan roppantani satuban és simán szétszedhető. valószínű, hogy csak a trafó primer tekercseire rátett hőbizti ment ki. Óvatosan megbontva a szigetelést kimérhető. Ugyanolyan hőfokúra cserélve tovább használható. (én át szoktam hidalni néha, de ez nem szabályos. Túlterheléskor leéghet!!!!! Üdv! Tomi
Szia!
Ilyen hőbiztit lehet kapni, ha az ment tönkre?
Persze hogy: Bővebben: Link
sziasztok van egy Bosch fúróm amit nem használtam 3 hónapig (NiCd akksi ki volt szedve és hűvős helyen tárolva). Most szerettem volna használti és megpróbáltam feltölteni, de a gyári hőmérsékletfigyelős töltője fél nap alap se töltötte fel (0 Volt), pedig régen 2 óra alatt fel szokta. Ráraktam egy B6AC multitöltőre és azzal sikerült feltölteni majd még 6 Voltnál átraktam az eredeti töltőjével ami 11.9 Voltig szépen feltőltötte és jó lett. Utána gondoltam megint lemerítem a fúróba és erőltetve 10 perc alatt lemerült totál (nem forgott a fúró már). Akksi kicsit meleg lett beraktam gyorsan kicsit a hűtőbe. Majd később akartam tölteni, de akkor már csak 3.5 Voltig tölti a B6AC akármit csinálok, többszőr is próbáltam (memória-effektust csináltam lehet), a gyári meg megsem kezdi a töltést. Mindez 1 nap alatt. Meg tudom menteni valahogy? Van egyébként egy rossz gagyi 14.4 Voltos fúrógép töltője és akksija.
Szétszedném és cellánként vizsgálnám. Szerintem egy cella kuka.
És ha esetleg egy cellahibásodott meg akkor azt házilag, hogy tudom cserélni, mert lehet pont-hegesztve vannak egymáshoz az érintkezők?
Forrfüles cellát vegyél. Forrasztani tudsz?
Tudtok ajánlani valamit, hogy hol lehet occsóért cellát venni fúróba? Nekem 18V-os van, és elég gyorsan megadja magát. Gondolom minimum egy cella odavan, de gyanítom lesz ott több is.
Az első hozzászólások között láttam GP-s akkut, amit össze kell ponthegeszteni, de az több mint 2000forint per darab, és újonnan veszek 5000-ért a B*maxban kompletten gépet. Lehet jobban megérné? Egyébként szoktam nézni a piacon, egymás hegyén-hátán vannak mindig a behajtók, persze az akkujuk ment szét mindnek. Hogyan lehet ezeket megóvni az elpusztulástól???
Profi gépet kell venni. Igaz 4-5-ször többe kerül, de nem megy hamar tönkre. A gagyi gépekben alul vannak méretezve a cellák, a töltés nincs vezérelve így hamar végük van. Ha mégis olcsót veszel olyat keress amihez két akku van. Ha el is pusztulnak van tartalék cellád.
És ha átalakítom a gyári töltőt áramgenerátorosra? Akkor jobb lehet az élettartama?
Kiderült, hogy 10 kis akkuból 8 rossz (0 Volt). Megpróbálom egyenként feléleszteni őket. Lehet a másik gagyi akksiból tudom pótolni ezeket az akkumat, magyarul egyformák szoktak lenni ezekben és ha a kapacitás eltérő (lefele vagy felfele) az jelent gondot majd (MAh)?
Hát éppen tegnap dobtam mérgembe a szemétbe a profi Makita akkus fúrót, mert 5x annyiba került mint a mezei, mégis éppenugy cserben hagyott, mint a másik (logva vagy 8 m magasan a tetö konstrukcióján... ).
A olcso Hitachi meg hibátlanul megy (igaz Li-Ion akkuk vannak benne).
Pont ezért gondolkodom azon, hogy veszek occsóér egy gépet akkustul, és megpróbálom az élettartamát felturbózni (pl. áramgenerátoros töltővel). Vélemények?
Az igazság az, hogy cellánként kéne tölteni, hogy sokáig tartson.
Ha együtt töltöd őket a kisebb kapacitásúak hamar odalesznek.
Minden cellára külön áramgenerátor? Az szép! A ponthegesztést szétszedés után össze lehet forrasztani valahogy?
A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2012
Én már Li-Ion alá nem mennék, mintegy 4 éve vannak ilyen gépeim, mind teljesen jo, s ráadásul aránylag könnyü hasonlo (vagy jobb) kapacitásu Li-Ion akksikat szerezni (modellboltokban, telefonokban mindenféle LiPo stb. elemek vannak). Ezek méret egyre kisebb így könnyü a régit ilyenekkel helyettesiteni.
Teljesen feleslegesnek tartom a NiCd akukkal veszödni, söt még a NiMH-k is felejtendök, hacsak valami más miatt (töltö, méretek) nem kénytelen az ember ilyent használni.
Össze lehet, ha nem tőben vágod el.
Sziasztok!
Van egy Makita gyártmányú akkus fúró-csavarozóm két akkumulátorral. A minap a töltője akkuhibát villogtatva nem kezdte meg a töltést egyik akkunál sem. Valószerűtlennek tartom, hogy mindkét akksi egyszerre hibásodott meg. Meg tudná valaki mondani/írni, hogy mi alapján teszteli az akkukat a töltő? Mi alapján dönti el, hogy egy akku hibás-e vagy sem? Köszönöm!
Belsö ellenállása
Kapocsfeszültsége Reakcioja a terhelésre ( sok töltö a töltés elött lemeriti sz akkut, és igy méri a minöségét). Ha LiIon tipusu az akku, annak, ha 3 V alá merül a cellafeszültsége, sok töltö ilyenkor már nem indul el.
Üdv mindenkinek!
Szeretnék venni egy akkus fúró-csavarozót, de nem szeretném rosszul elkölteni a pénzem. Kb. 15.000 Ft-ot szánok rá. A választékot nézegetve azt látom, hogy az akku fesz, a nyomaték és a fordulatszám a jellemző adatok. Itthon használnám csak, csavarozásra és vékony lemezek átfúrására. Ebben az árkategóriában a 26 Nm az általános. Véleményetek szerint ekkora nyomaték elég egy PC táp burkolatának átfúrásához? Mire kell még figyelni? Hallottam, hogy van olyan fúró is, aminek belül műanyag alkatrészei vannak.
Mire kell még figyelni? Volt már valahány nekem, tapasztalatom: Ami döntő, az akku. A nem márkások akkuja rövid életű, még rosszabb, hogy önmagában is hamar kisül, esetleg 2 hét alatt is. Amikor majd valamikor hirtelen kell, üres az akku. Nem tudom azonnal használni, mert előbb tölteni kell. Vettem kb. 5 éve BOSCH akkus fúrót, és -másik- BOSCH akkus csavarozót. Ezek akkuja tökéletes, több hónapos állás után sem merül le, pedig már 5 évesek. És még nem vehető észre akku kapacitás csökkenés, viszonylag keveset használtak.
Nyilván még az számít, hogy minél nagyobb kapacitású akku van benne, annál többet bír. Ez -általában- nagyobb feszültségben nyilvánul meg, tehát a pld. 18V-os arányosan több fúrás, mint a 9.6V-os, és arányosan erősebb -nyomaték- is. Más jellemzőket leírtad, ezekben nem túl nagy különbség van. Mindegyik eléggé erős. A fordulatuk kissé alacsony fúráshoz, előnyösebb lenne olyan, amelyikben van mechanikus nyomatékváltó. Tehát egy kapcsolóval fogaskerék áttétel változik, így pld: egyik állásban 600, másik állásban 1000/perc körüli fordulatot tud. de ezek nagyon drágák. Tehát én elsősorban az akkura figyelnék, ezt szerintem csak a márkásokban jó. PC táp burkolatot átfúrja a 9.6V-os is, tehát a legkisebb. A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |