Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv DjGabi_8
A NiCd Akkut Állandó árammal kell tölteni (konstans áram) és a (töltőfesz Akár az akku fesz duplája is lehet). Ha a túl áram védelmet így gondoltad akkor inkább nevezzük ÁRAM korlátozónak. Amúgy a feszültség érték 12,2V 12,6V. A 14,4V a savas akku ajánlott csúcs/max feszültség töltésnél . Többen is készítetek töltőt van egy kérdésem. Igaz-e ,ha egy akkumulátort feltöltök az nehezebb lesz ? Bocs ,hogy ilyen későn válaszoltam . Üdv Légy szíves kerüld a felesleges sortöréseket! Frankye
Szia Fater!
Tudom, hogy tudod a választ! Áruld el! Kíváncsi vagyok. :eeknoes:
Szia!
Egy automata NiCd akkutöltő: Bővebben: Link
Igen. 10 a 23-ikon db elektron 1kg.
Hello mindenki!
Valaki légyszíves segítsen rajtam. Tehát van nekem egy motorom, télen persze állt benn a garázsban és persze lemerült az akksi, na most ez egy 6V-s 3Ah-s akksi lenne... de nekem nincs 6V-s töltőm és jelenleg keret sincs rá, de van egy egy dugasz adapterem ami elég nagy... azaz 12V-n 1A-t tud... na most találtam ezt a kapcsolást: Bővebben: Link Ha ezt utána kötöm akkor ezzel így már lehetne tölteni az akksit? Na meg kicsit gázos is lenne a dolog, mert uA741-et nem tudok beszerezni itt, de gondolom LM311 is jó lenne helyette, meg ilyen FET-em sincs, de van helyette, BUZ11 pl. gondolom az is jó lehet nem? Dióda sincs... na ez gázosabb mert nem tudok a helyett milyen felelne meg... ezeket itt nem kapom meg abban a boltban ahol vásárolok... Ha valaki tud akkor légszi segítsen egy kicsit. Köszi. Légy szíves kerüld a felesleges sortöréseket! Frankye
Szia!
Nem fontos elektronika az akkutöltéshez. A 12V-os dugasztápoddal köss sorba egy pár wattos 12 voltos izzólámpát és azon keresztül töltsd az akksit. A lámpának áramkorlátozó szerepe van. Ha az akkumulátorodon a feszültség elérte a 7,2 V-ot, akkor feltöltöttnek nyilváníthatod az akkumulátort.
Üdv Kadarist
Igen a töltött akku nehezebb! Mérd meg mind a két állapotában és igazolni fogod állitásom. Majd párnap múlva megmondom miért. De a kocsidban levő akkud súlyát nem tudom megmondani. Üdv János Légy szíves kerüld a felesleges sortöréseket! Frankye
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, hogy van egy áramkorlátos szabályozható feszültségü tápegységem. Vettem a Lidxx ben 9V -es NiMH akksit. Azt szeretném tölteni a táppal. Beállitok neki pl 30-40mA -es tóltőáramot 7-8h -ra mint az akkun is irva van ,de mekkora legyen a töltőfesz? 9-10v? Zs
Szia!
Az áram, és az idő a lényeg a töltésnél. Érdemes 10V feletti feszültséget beállítani 9V-os akkupakknál.
Szia!
Köszi, akkor kap 11V ot. Még nem volt használva. Gondolom érdemes megformázni. Lemerítsem előtte vagy ne? Zs
Egy kis infó: Bővebben: Link
Üdv Szsrobert
A válaszod nem pontos , mert 6*10 a 23.-ikon.Na súgok kicsit, egyszerűbb a megoldás.Még nem mondom meg hátha másnak is az a megoldása mint Nekem,szeretném érdekessé tenni a dolgot. Szoktam több témát olvasni 10-20 hozzászólást és még tanulni is lehet belőle. :yes: Üdv
heló
Ez a rajz amit kültél az hány voltra van?
Max 16V DC-t köthetsz rá. 14V-ra még éppen jó lehet.
Itt az eredeti oldal: Bővebben: Link Szerintem nagyobb feszültségről is működőképes a dolog.
Üdv Köb Zoli
Készítesz akkutöltőt, azért nem árt tisztában lenni az akku lelkivilágával.Ja az akku is kell az akkutöltőhöz. Amint tudott a lemerült akku 1.12-1.14 kg/l a feltöltött akku 1.28 vagy téli 1.32 kg/l a kénsav sűrűsége .Most elárultam magam ,ezért nehezebb a töltött akku. Jöhet a kérdés mi lesz az oxigénnel és a hidrogénnel? Vissza kérdezek ,mi van a légmentesen lezárt akkuval? Ott egyik sem távozik.Cáfold meg állításom . Üdv
A légmentes/zárt akku gáz recilkulátoros megoldású, a savas akkuban a kénsav képlete H2SO4 ez remélem megmagyarázza a dolgot.
Szerintem ha elolvasnál rendesen egy akkumlátorral foglalkozó cikket nem írnál hülyeségeket...
Attól hogy az elektrolit fajsúlya változik még nem változik az akku súlya. Hogy miért annak járj utána pl. a vikipédián.A kémiai részt ajánlom figyelmedbe...
Fater!
De mitől lesz sűrűbb a kénsav? Mert az ólom-szulfátból színólom és kénsav keletkezik. Tehát a töltés kénsavat "termel". Ettől még nem lesz nehezebb az akku. Jó lenne nem keverni a szezont a fazonnal.
Üdv Kadarist
Elektromos árammal kémiai változást idézek elő,kisütésnél ezt az elektromosságot kicsalogatom ,ha teljesen kisütném az Akkut akkor víz lenne.Az 1 liter víz könnyebb mint az 1 liter kénsav vagy mint az 1liter higany.Ha pedig elektronokkal töltöm az akkut ,azért megbocsát (az elektronnak is van súlya). Üdv fater
Teljesen igazad van! További jó éjszakát!
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Van nekem egy elég méretes trafóm, régen egy 12v-os aksitöltőben volt, házilag készítettben. Van rajta egy 7,5 voltos kimenet is. Szeretnék egy töltőt építeni 6 voltos aksikhoz. Tudnátok nekem egy egyszerű kapcsolási rajzot adni hozzá? Olyan dolgokkal mint a Graetz híd képben vagyok, csak pontosan az egyes alkotók értékeit nem tudom kiszámolni, hogy az biztosan jó legyen Előre is nagyon köszönöm!
Konkrétan milyen szolgáltatásokkal szeretnél töltőt? Így túl általános!
6 voltos savas ólomaksit (autó, motor) szeretnék tölteni vele. Én csak egy nagyon egyszerű kapcsolást szeretnék, mint a régi veterán töltőknél. Nem kell hogy automatán állítsa magát vagy kapcsoljon ki. Köszönöm!
Szia!
Egyszerű: Graetz híd a trafó szekunderére, az áramkorlátozásra pedig egy sorosan bekötött 12V-os izzót használj. Az izzó teljesítménye a kívánt áramtól függjön. Természetesen a diódahidat érdemes hűteni, persze ez is az átfolyó áramtól függ.
És az 7,5 volt elég? Nem fognak a diódák sokat levenni belőle? Köszönöm!
7,2 V-tól megkezdődik a vízbontás(gázképződés), úgyhogy a 7,5V elég lesz. Ha ez a 7,5 V egy effektív érték, akkor még sok is, hisz csúcsfeszültségben (amire tölti a trafó az akksit) ez többet jelent.
Szia!
Van nekem egy szép kis rajzom. A kérdésem az volna, hogy: 1, ez jó zselés akkumulátor töltésére is? 2, mennyi ennek a kimeneti feszültsége? 3, ez automata töltő rajza? Ugyebár 18V-al kell megtáplálni ezt az áramkört és a zselés aksikat ha jól tudom 14,5 körüli feszültséggel kellene tölteni. Elektromos bicikli akkumulátorát szeretném tölteni ami 22Ah-ás. 48V-os a bicikli de én mind a négy aksiját külön külön szeretném tölteni mert így állítólag tovább bírja. Nem szulfásodik el olyan gyorsan mint ha sorba kötve tölteném őket és ezáltal nem fognak kerekedni az aksik. Mert a mostaniak kicsit megdagadtak . Tehát egy betáp és 4 ilyen áramkört csinálnék. Előre is köszönöm a választ! |
Bejelentkezés
Hirdetés |