Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Analóg oszcilloszkóp javítása
Ha szkóp-képet teszel fel, legyen látható a kezelőszervek beállítása, vagy add meg a beállításokat!
Lapozás: OK   42 / 247
(#) blackdog válasza lapose hozzászólására (») Szept 23, 2010 /
 
Ez a függőleges erősítő rajza. Eddig ezzel nem foglalkoztam mert minden olyan mint a rajzokon.
(#) blackdog válasza lapose hozzászólására (») Szept 23, 2010 /
 
Alkatrész lista. Please!
(#) lapose válasza blackdog hozzászólására (») Szept 23, 2010 /
 
Igen de innen indul a szinkronjel, ha már itt eltűnik, máshol már vakarhatod!
Nincs alkatrészlistán, az RT-et tudod használni.
(#) BarnaPili válasza gkari hozzászólására (») Szept 23, 2010 /
 
Köszi! Igazából ezek megvannak,egy működési leírás,amiben esetleg a kalibrálás is le van írva,az lenne a jó,megkönnyíteni a munkát vele.Mindenesetre köszönöm.
István
(#) blackdog válasza lapose hozzászólására (») Szept 24, 2010 /
 
Az mennyire lehetséges, hogy potik viccelnek meg?
szinkron jelsz. szinkron erősítő potikat tekergetve néha azt tapasztalom megállna, de vagy két pont lesz belőle vagy nem tudja eldönteni, hogy balról jobbra vagy jobbról balra menjen és hogy milyen gyorsan.
(#) blackdog válasza blackdog hozzászólására (») Szept 24, 2010 /
 
A potik biztos, hogy viccelnek mert ha csak hozzájuk érek változik a kép. Csak nem tudom hogyan javítsak rajtuk :no:
Lehet, hogy baromságot csináltam, de végső elkeseredésemben fogtam egy hajszárítót és elkezdtem melegíteni a kondikat. Kis idő múlva láss csodát lelassult a kép. Meg ugyan nem állt, de egész lassú lett. Ebből mire lehet következtetni?
Jelenleg ugye nincs földelése a cuccnak. Mi van, ha a tápkábelt és dugót kicserélem és a házat rákötöm a hálózat földelésére?
(#) kadarist válasza blackdog hozzászólására (») Szept 24, 2010 /
 
Nem szinkronozik a fűrészgenerátorod. A szinkronerősítő csatornáját kell ellenőrizni Lehet, hogy a műveleti erősítő a rossz, lehet, hogy egy narancs színű tranzisztor, lehet hogy a kapcsoló a rossz. Ilyen esetben oszcilloszkópos jelkeresés a legcélravezetőbb.
(#) blackdog válasza kadarist hozzászólására (») Szept 24, 2010 /
 
Ok. Megnézem. Van egy ismerősöm aki megnézi szkóppal. Ma csak ránézett mondván biztos valamit rosszul csinálok. Mikor meglátta leesett az álla, sosem látott ilyen szkópot és megoldást. Már csak ezért is szeretném helyre tenni. :yes:

Kondikkal kapcsolatban:
Az elkok cseréje okés.
Vajon mennyit javít, ha az MBM (papír? olaj?) kondikat 100nF/500V kicserélem 100nF/630V fólia kondira?
(#) kadarist válasza blackdog hozzászólására (») Szept 24, 2010 /
 
Nem sokat javít, de hátha. Lapose linkjében ott a szinkroncsatorna leírása.
(#) blackdog válasza kadarist hozzászólására (») Szept 24, 2010 /
 
Ezeket a rajzokat bújom és attól félek, hogy olyan alkatrész lesz rossz amit nem tudom mivel kiváltani.
Eddig is elég sok rosszat olvastam az orosz eszközök javításáról és minőségükről. :yes:
(#) kadarist válasza blackdog hozzászólására (») Szept 25, 2010 /
 
Mindegyik orosz alkatrészt ki lehet váltani. Lehet, hogy kicsit kókány módszerrel, de megoldható.
(#) blackdog válasza kadarist hozzászólására (») Szept 25, 2010 /
 
Kapásból van rajt egy elko ami kettő az egyben
Na ebből 2 elko lesz. Viszon nincs 500 µF kondom csak 470uF. Ez nem okoz gondot?
(#) kadarist válasza blackdog hozzászólására (») Szept 25, 2010 /
 
Nem gond, a 470µF jó lesz.
(#) blackdog válasza kadarist hozzászólására (») Szept 25, 2010 /
 
200 µF helyett meg 220 µF került bele.
Van valami varázs fogás a ruszki panelek forrasztásánál?
Ezt épp olyan szar forrasztani mint a mai kétoldalas paneleket. Alig lehet felszedni a régi forrasz anyagot és a "nyomtatott" kör meg felszakad
(#) kadarist válasza blackdog hozzászólására (») Szept 25, 2010 /
 
Trükk nincs. A lakkozás eléggé megnehezíti a forrasztást. Viszonylag alacsony hőmérsékletű, de nagy felületű pákával-pákaheggyel próbálkozz, gyantás ón hozzáadásával.
(#) blackdog válasza kadarist hozzászólására (») Szept 25, 2010 /
 
250-270 °C vagy esetleg még kevesebb?

Most úgy sikerült, hogy előbb kapott egy kis ónt majd szalaggal elszívtam. 300 °C-on.
(#) kadarist válasza blackdog hozzászólására (») Szept 25, 2010 /
 
Olyan hőmérsékletet válassz, amelyen stabilan megolvad az orosz ón, de a fóliát még nem égeti fel a hő.
(#) blackdog válasza kadarist hozzászólására (») Szept 25, 2010 /
 
Kb. 230 °C kellett neki.

NOS.

Addig jutottam, hogy kicseréltem a 4db hidegítő kondit, 2db potmétert (szinkron jelsz./szinkron erős.)

Javult a helyzet mert majdnem megáll Nagyon lassan vánszorog csak. Viszont továbbra is villognak a vonalak és pöttyösek.
(#) kadarist válasza blackdog hozzászólására (») Szept 25, 2010 /
 
Cseréld ki a nagy pufferkondikat is. Sajnos a szinkronozás még mindig beteg
(#) blackdog válasza kadarist hozzászólására (») Szept 25, 2010 /
 
"Nagy" puffert csak hétfőn tudom cserélni mert nincs itthon helyette semmi. Ill. van, de az bontott.
Mit tudok még tenni a szinkronnal?

Azon gondolkodtam, hogy ha a 2db 25V/500 µF kondit min. 1000 µF -re cserélném és a 2db 400V/20 µF kondit 220 µF -re akkor mennyivel lennék előbbre?
(#) kadarist válasza blackdog hozzászólására (») Szept 25, 2010 /
 
Amit az előzőekben leírtunk, azt kell csinálni oszcilloszkóppal végig kell menni a szinkroncsatornán. A kondik gyári értékeitől ne térj el nagyon.
(#) blackdog válasza kadarist hozzászólására (») Szept 25, 2010 /
 
Ha lenne másik szkópom "ami jó is" már végig mentem volna. Sajna csak a tökölés maradt. Kezdem az hinni, hogy valamelyik tranyó szívat.

Ja és a belső szinkron abszolút nem megy. Akkor csak zöld pötty van az ernyőn. Hálózati szinkronnal tudom csak próbálgatni.
(#) kadarist válasza blackdog hozzászólására (») Szept 25, 2010 /
 
Hálózati szinkronnal nem mész sokra. Meg kell csinálni a szinkroncsatornát.
(#) blackdog válasza kadarist hozzászólására (») Szept 25, 2010 /
 
Megkecskülök

Az ernyő paneljén volt egy 100V/5 µF elko. Jobb nincs, kicseréltem 400V/10 uF. Most nem remeg annyira a kép, de szép combosak a vonalak
(#) kadarist válasza blackdog hozzászólására (») Szept 25, 2010 /
 
A fókusszal nem lehet vékonyítani a vonalon?
(#) blackdog válasza kadarist hozzászólására (») Szept 25, 2010 /
 
Nem.
Szerint sok a 10 µF mert mikor kikapcsol akkor lassan alszik ki a zöld pötty. Hétfőn veszek 4,7 µF kondit.

Technikai kérdés:
A nincs itthon 18 pF kondim csak 100 pF akkor hogyan tudok alkotni 18 pF-ot? Ellenállással csak növelem a kapacitását. Én viszont csökkenteni szeretném.
(#) kadarist válasza blackdog hozzászólására (») Szept 25, 2010 /
 
Ha 18 pF kell, akkor olyat kell oda tenni. De szerintem annak a kis kerámiának nem lehet baja.
(#) blackdog hozzászólása Szept 25, 2010 /
 
Aki azt mondja, hogy normális vagyok az hazudik
Kész az alkatrész lista.
Első körben kicserélem a maradék elkot.
Ha semmi:
Szinkron csatorna tele van KT315 tranyóval ami számításaim szerint=BC182
Szóval ezek jönnek
Ha semmi:
KT611 és KP103 csere. KT361 is csak még nem találtam alternatívát.
Ha semmi:
Papír/olaj kondi ellenőrzés és csere
Ha semmi:
Ellenállás... Ugyan már... valóban ennyire megszívathat??
Gondolkodás, ha semmi:
Még évekkel ezelőtt vettem egy 1kg-os kalapácsot

Csak azért küzdök vele ennyit mert régi darab és szép lenne, ha szépen működne. :yes:
(#) blackdog válasza kadarist hozzászólására (») Szept 25, 2010 /
 
Idézet:
„De szerintem annak a kis kerámiának nem lehet baja”

De még mennyire, hogy lehet. Mivel nincs ott. Helyette egy 470 nF kondi+6 K ellenállás. Kimértem: 18 µF lett belőle. Nem én tettem oda!! Korábbi képeken látszik. Egy kerámia kondi össze forrasztva egy kék ellenállással.
(#) kadarist válasza blackdog hozzászólására (») Szept 25, 2010 /
 
Nem lett az 18uF, csak az ellenállás miatt megnőtt az időállandó, és a kapacitásmérő ezt úgy vette, mintha 18µF-os kondenzátor lenne ott. Egy 20pF-os kondi is jó lesz oda. KT361 helyett BC212 a nyerő: Érdekesség
Következő: »»   42 / 247
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem