Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Aszinkron motorok tekercselése
Mért itt kérdezed!? Tekercselni akarod?
Bővebben: Link
Jajj! Elnézést! Kitöröltem, nem tudtam, hogy a tekercselés anyagára vonatkozó kérdés, már nem fér ide.
A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2021
Helló! Kérnék egy segitséget,ha valaki tud tegye +. Lenne egy villanymitor amit szeretnék megtekertetni elméletileg 220/380 volt ,de csak 4 szál vezeték jöt ki.... szétszedtem,mert kb 700-800W lehetett egy fázissal.Az nekem kevés úgy,hogy ha leirnám a méreteket valaki megmondaná mennyit lehetne 3 fázissal kihozni belőle? Esetleg,hogy könnyebben menjen a dolog kaphatnék telószámot?
A kétszeresét biztosan. Nézd meg belül, lehet, hogy csak összekötözték egy fázishoz és megvan a 3~ú tekercselése.
Néha ki lehet fogni gyalázatosan olcsón motorokat. Vettem magamnak 7,5kW-os EVIG motort 13e-ért. 5,5kW-ost 20e-ért. Ha ingyen adnának egy rosszat, akkor sem érné meg megtekertetni, ennyiből nincs meg. Mindezt a vakerán követtem el. Ha nem sürgős, lehet, hogy megérné várni, és lecsapni rá, ha jön valami visszautasíthatatlan az ajánlat.
Valamint nem ördöngösség megtekercselni, ha van ideje az embernek.
tiszteletem. Üdvözlök mindenkit.
Adott egy kalickás motornak minden alkatrésze.. állórész vasmag: 80 mm vasmaghossz, 62 mm belső átmérő, 120 mm külső átmérő, 24 horony.. megvannak a tekercselési adatok 1 fázisra is, és 3 fázisra is. Víszont .. a forgórészt 1 fázisú motorhoz küldték.. Én nagyon sokáig nem is feltételeztem, hogy két, teljesen egyforma motornál, ha ennyi minden eltérés hogy 1 vagy 3 fázis.. hogy a forgórészben lehet különbség.. Aztán egy kollega tudni vélte..és mutatott is példát.. hogy ...a 3 fázisú motoroknál..legalábbis ami ennél a cégnél készül.. a forgórész- kalicka.. a rudazat kicsit meg van döntve...nem pontosan merőleges , hanem.. sacc.. 85 fok... Míg az 1 fázisú motorokhoz használt forgórészek külön érkeznek, megjelölve festék pöttyel, ha össze keveredne 3 fázisú motorok forgórészeivel, akkor is megismerjék az emberek.. az 1 fázisú forgó kalickájának rúdjai jobban meg voltak döntve.. Én feltételeztem, hogy ha jobban "megcsavarják" a forgórészt gyártáskor, akkor a kalickákkal körbe fogott vasmag- szakaszok "lökött téglalap" hoz hasonlóak lesznek, ez kedvezőbb lehet mágnesezés szempontjából a "nem csavart"hoz képest. kevesebbet veszít a nyomatékból az 1 fázisú motor, mintha 3 fázisú motoré menne bele...de ez csak feltételezés. (szemléltetésnek hogy mire gondolok.. próbálok csatolni képeket más, hasonló , de nem pont olyan forgórészekről. A kérdés az, hogy ha én 3 fázisúra akarom meg tekercselni ezt a motort , de csak egy darab 1 fázisú forgórész van... fogja bírni a forgórész a 3 fázisú gerjesztést? az 1 fázisú adat 2200 wattos motort eredményez, a 3 fázisú adatok közül az egyik 1500 wattos adat, a másik 2200 wattos. miből tudom megítélni, hogy a 2200 wattos adat bírja-e az állandó üzemet, nem csak időszakos üzemre van méretezve? Nem akarom lutrira megtekercseltetni, aztán meg leég... de ha bírja hosszabb távú használatot, akkor hadd menjen 2200 watt. A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2022
A méretek alapján amit megadtál nekem inkább tűnik az a motor 200W-osnak mint 2kW-osnak, egy 2kW-os motor ennél sokkal nagyobb. Szedtem már szét ilyet is olyat is, de nem emlékszem hogy a forgórészeik elkülönültek volna ilyen szempontból, mindenesetre a tekercselő meg fogja tudni ezt mondani neked. Vittünk már 1 fázisú leégett villanymotort hogy tekercseljék át 3 fázisúra, minden további nélkül megcsinálták és azóta is megy.
A megdöntés célja, hogy a nyomaték lüktetését és a slip-et csökkentse. (A vasak/ hornyok váltakozása ne a teljes hosszon egyszerre következzen be.)
Sejtésem szerint a kisebb dőlés a 36 hornyú a nagyobb dőlés pedig a 24 hornyú állórészekhez használják, vagy esetleg ha mindkettő állórész 24 hornyú akkor a jobban döntött forgórész kevesebb horonnyal készült.
köszönöm szépen a Slippel kapcsolatos infót.
Ami forgórészeket fényképeztem, mind 24 hornyos állórésszel levő motorba mennek. Am az a szitu, hogy egy villanymotorok gyártásával foglalkozó cégcsoport egyik porcikájában dolgozok, és kellene egy motor nekem a tüzifát összevágni, ostromlom a főnökömet, hadd legyen... Viszont a 750 watt feletti teljesítményűeket soha sem ennél a cégnél szerelik össze, így alap esetben ezen a telephelyen nincs is se pajzs, se forgórész hozzá. De.. lehet sikerül rávennem az illetékest, hogy egyetlen motorhoz legyen, de csak egy fázisú forgót tud... Minden esetre a gyártási adatlapról merítettem a teljesítmény adatokat is, meg a tekercselési adatokat is. Amikor hivatalos megrendelés van, akkor is szerepelnek ezek az adatok .. pl. a vasmag fő méretei, tekercselési adatok, teljesítmény, hány pólusú tekercselés.. A mérnök, aki kiszámolja, sajnos a cégcsoport egy külföldi porcikájánál van alapvetően, nem is tud magyarul, így tőle nem tudok kérdezni. Ami elgondolkodtatott, az az, hogy pici motorokból készül időszakos üzemre tervezett is.. ELmélkedtem, hogy bír-e tartósan is 2,2 kw teljesítményt ez a 80 tengelymagassággal, 80 vasmaghosszal, 62 belső átmérővel és 120 külső átmérővel rendelkező vasmag.. de... az egy fázisú 2,2kw adatról kiderült hogy márpedig igen, megbízhatóan bírja.. csak.. nem mertem 3 fázisú gerjesztésnek kitenni 1 fázisú forgórészt... eddíg... a 3 fázisú forgórész meg nem kerül ide. Továbbá nem értem, hogy ha ez a megdöntés ilyen pozitív hatást eredményez, miért nem döntenek meg minden létező forgórész kalickáját ennyire? Ha nincs hátulütője 3 fázisnál se, akkor lehetne egységesíteni, nem kéne külön kezelni, figyelni, nehogy össze keveredjen. És igen, a forgórészek között akad 370 wattos motoré is, meg 550 wattos motoré is.. csak azoknak kisebbek a méretei.
Minden hatàsnak van ellenhatása is. A srég horony simábbá teszi a forgást ( kevesebbet rángat a motor), de veszit a teljesitményböl. Igy mindig el kell dönteni, az adott feladathoz melyik kivitel jobb.
A motorok világában az utobbi idöben komoly fejlödés volt. Nemrégen voltam egy vasuti jármü gyárban, és láttam mekkorák az uj nagyteljesitményü motorok, amit sok esetben egy ember is képes felemelni ( metromotor volt). Régen komoly daruk kellettek a motorok emeléséhez.
Nyugodtan használhatod ezt a forgórészt akár 1 akár 3 fázisúra tekercselt motorban. A 2.2 kW-ban erősen kételkedem, pláne tartós üzemben. Megnéztem az 1-2 motoromat (3 és 1 f) és bizony ekkora teljesítményhez nagyobb méretek tartoznak. A favágáshoz elég lesz a teljesítménye.
viszont kíváncsi vagyok, ha úgy gondolják az emberek, hogy nem tudja a hivatalos 2,2kW-ot, akkor.. szerinted, szerintetek mekkora teljesítményt tud ez a vasmag ? A kérdés 1 fázisra is érdekel meg 3 fázisra is.
Sziasztok !
Mindenféle adat elhangzott kettő kivétellel. fordulat frekvencia. Azonos vasmag (átmérő, hossz) más fordulaton, más teljesítményt produkál, így máshogy kell tekercselni. Találkoztam 200 Hz-es motorral, az nagyon kicsi vassal nagy teljesítményt produkált, de a fordulata is 10 000 f/perc felett volt.
Gondolom, amennyiben a szokásostól eltérő (50 Hz, ~1500-3000, 2-4 pólus) paraméterek kellenének, külön megadná a kérdező.
Ó, igen. 2 pólusú tekercselést akarok az adott vasmagba, a hálózati 50 Hz-es frekvenciával kell működtetnem. 2900-as fordulatszámra számítok.
tény, hogy 200 HZ-en máshogy alakulna a motor viselkedése illetve a paraméterek. A teljesítményre vonatkozó kérdésem is ennek megfelelően 50 Hz-es szinuszos váltakozó áramra vonatkozik két pólusú tekercseléssel .
Sajnos ebben az esetben én sem hiszem, hogy 2,2 KW állandó üzemű lenne.
A nálam járt motorok mind nagyobb vassal rendelkeztek. Igaz nem új tervezésűek voltak.
Nekem ugyan legújabb fejlesztésű motorom nincs, de úgy egyébként van több korból való, a nagyon régitől a 2000-es években gyártottakig. Ami megfigyelhető rajtuk az nem igazán méretcsökkenés, hanem a "laposodás", vagyis a motorok hosszabbak, nyújtottabbak, cserébe kisebb átmérőjűek. A benne lévő vasanyag nem tűnik kevesebbnek, hiszen a fizika az fizika. Viszont ezek az újfajta kialakítású motorok sokkal nagyobb nyomatékot tudnak ez biztos. Régi gyártású 2,2kW-os motornak idő kell a felpörgéshez, ez az új fajta meg szinte a kapcsoló elfordítása után már teljes fordulaton megy, töredéke a felpörgési idő, érzésre is erősebbnek tűnik pedig névlegesen ugyanakkora teljesítményű.
értem a gondolatot, bár a nagyvilágban olyan állásponttal is találkoztam, amely szerint az évek során fejlődött a technika olyan irányba is, hogy a vasmag mágneses tulajdonságai tovább javultak a 90-es évekhez képest, így ugyanakkora teljesítményt valamivel kissebb vasmagból is ki lehet préselni.
én nem tudom ellenőrizni, igaz-e, csak kicsit elgondolkodtat, hogy apá 1,5 kw-os 220 voltos 78-as évjáratú IMI motorja 20 amperról se mindíg indul, viszont a neten most már lehet látni 2,4 kw-osnak írt motort, ami hivatalosan elindul. lecsökkent az indító áram. sőt az egyik ismim fürészgépén is ilyen van. persze ez nem jelent semmit az én motoromra nézve, hiszen más a gyártó, halvány sejtésem sincs a vasmag minőségéről. pont ezért kell nekem, mekkora teljesítményt bír ez tartósan. Tehát eddíg az derült ki, hogy nem bír 2,2 kw-ot tartósan..(2900 fordulat, 50 hz) Ki szerint mennyi amit bír? a kérdés 230 voltra is érdekel meg 400 voltra is.
Nagyon keveset értek a mototrokhoz, de valami olyasmire emlékszem, hogy a motor teljesítménye az átmérővel négyzetesen nő, a hosszával meg csak lineárisan. Nem lehet, hogy azért tart rövidebb ideig a felpörgése, mert a kisebb átmérőjének kisebb a tehetetlensége is? Meg a motor olyan mint egy trafó, csak persze forog. Tehát, ha valami jobb anyagból csinálják, nagyobb indukciót visel el, kisebb méretben megvalósítható.
Nézz meg egy aszinkron motor katalógust, amelyik méretéhez hasonló a forgórészed, kb annyit fog tudni a motorod. (tengelyhossz vagyis a motor hossza, és átmérő)
Sziasztok. Van egy régi aluházas IMI VOX 130W-os motorom ez régen mosógépekben volt használatos. Leégett sajnos és nem sikerült visszafejteni a tekercs elkötéseket, mert nagyon össze volt égve.
Az biztos hogy gyári a tekercselése. 0,54mm mértem a huzalokon átmérőt mikrométerrel. A motor 230 voltos de a tekercselése 3 fázisú csillag kapcsolású. Tekercsenként 100 menetet számoltam. És két soros koszorú tekercseléssel van berakva. Az elkötésről esetleg ha lenne valakinek ábrája azt szivesen venném. A vasmag már ki van tisztítva . Ma a horonyszigeteléseket fogom legyártani és talán a tekercseket is elkezdem.
Az még fontos, hogy ez teljesen aluházas motor és a lemezköteg vastagsága 43mm . Állandó üzemi kondival működött. 10 mikróssal.
Szia! Talán ez a leírás a segítségedre lesz.
Ha jól sejtem ennek a motor 1400 körüli a fordulatszáma és 24 hornyos, akkor így néz ki:
- 6db tekercs 6-8 lépésre (4 horony marad ki) - 3 tekercs alul, majd 3 felül a kimaradt hornyokban - A szembe lévő tekercsek vannak párban 1-1 fázisra, ezeket kell sorba kötni (a vég-kezdet kivezetéseit kell összekötni) - Ugyanez mindhárom fázisra, majd a maradék 3db kezdetet összekötni csillagpontba - A maradék 3db véget kivezetni Lehet úgy, ahogy a mellékelt képen van, de lehet szimetrikusan is, hogy veszed az 3 alsó tekercs kezdet kivezetését, az lesz a csillagpont, majd a tekercs végeket a szemben levő tekercsek kezdetéhez kötöd, és a maradék 3 véget kivezeted.
VIM, a te leirásod 1 fázisú segédfázisos motorra vonatkozik, de a szóban forgó motor tekercselése valójában 3 fázisú csillagba kötött motor 3 kivezetéssel. 2 közé bekötve az üzemi kondi, a maradék és valamelyik kondis kivezetés közé pedig a 230V.
Szia. Valóban így volt bekötve.
Esetleg ki hogyan szokta ezt tekercselni? Ugyan úgy ahogyan volt vagy van valami trükje amire figyelni kell? ugy volt berakva a tekercs hogy az első horonyba volt az egyik tekercsláb a 6-osba a másik . Ugyanehez a fázishoz a 2-es horonyba is és a 7-es horonyba is került tekercs. Ha így van akkor viszont a hornyokba kerülő tekercseket el kell szigetelnem egymástól. Koszorú tekercselés volt benne eredetileg. Az egyik tekercsláb alulra kerül az 1-es horony aljára a másik láb a 6. horony tetejére . Így minden horonyba 2 tekercs lesz elhelyezve. Esetleg van valakinek tekercselési adata ezekről a motorokról? Egy modernebb motort találtam aminek megvannak az adatai de az 1 fázisú tekercseléssel rendelkezik. És nem tudom hogy az indítókondis vagy üzemi kondis motor-e. KU534 és a DU534 adatai vannak meg sajnos.
1 vagy 3~ on szeretnéd használni? Aszerint kell újra tekercselni. Erősebb is. 3~hoz nem kell semmi kondi.
Természetesen 1 fázison. Ez anno 3x110 voltra volt tervezve. De a mosógépekbe mindenki 1f ről használta.
Elkezdtem úgy ahogyan volt már átlátom a kötést . A könnyebb azonosítás érdekében a kezdő és a végző huzalokat különböző színű varnishcsővel szerelem. Az egyharmadát már beraktam a többi a héten lesz berakva. |
Bejelentkezés
Hirdetés |