Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Aszinkron motorok tekercselése
Mért itt kérdezed!? Tekercselni akarod?
Bővebben: Link
Jajj! Elnézést! Kitöröltem, nem tudtam, hogy a tekercselés anyagára vonatkozó kérdés, már nem fér ide.
A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2021
Helló! Kérnék egy segitséget,ha valaki tud tegye +. Lenne egy villanymitor amit szeretnék megtekertetni elméletileg 220/380 volt ,de csak 4 szál vezeték jöt ki.... szétszedtem,mert kb 700-800W lehetett egy fázissal.Az nekem kevés úgy,hogy ha leirnám a méreteket valaki megmondaná mennyit lehetne 3 fázissal kihozni belőle? Esetleg,hogy könnyebben menjen a dolog kaphatnék telószámot?
A kétszeresét biztosan. Nézd meg belül, lehet, hogy csak összekötözték egy fázishoz és megvan a 3~ú tekercselése.
Néha ki lehet fogni gyalázatosan olcsón motorokat. Vettem magamnak 7,5kW-os EVIG motort 13e-ért. 5,5kW-ost 20e-ért. Ha ingyen adnának egy rosszat, akkor sem érné meg megtekertetni, ennyiből nincs meg. Mindezt a vakerán követtem el. Ha nem sürgős, lehet, hogy megérné várni, és lecsapni rá, ha jön valami visszautasíthatatlan az ajánlat.
![]()
Valamint nem ördöngösség megtekercselni, ha van ideje az embernek.
tiszteletem. Üdvözlök mindenkit.
Adott egy kalickás motornak minden alkatrésze.. állórész vasmag: 80 mm vasmaghossz, 62 mm belső átmérő, 120 mm külső átmérő, 24 horony.. megvannak a tekercselési adatok 1 fázisra is, és 3 fázisra is. Víszont .. a forgórészt 1 fázisú motorhoz küldték.. Én nagyon sokáig nem is feltételeztem, hogy két, teljesen egyforma motornál, ha ennyi minden eltérés hogy 1 vagy 3 fázis.. hogy a forgórészben lehet különbség.. Aztán egy kollega tudni vélte..és mutatott is példát.. hogy ...a 3 fázisú motoroknál..legalábbis ami ennél a cégnél készül.. a forgórész- kalicka.. a rudazat kicsit meg van döntve...nem pontosan merőleges , hanem.. sacc.. 85 fok... Míg az 1 fázisú motorokhoz használt forgórészek külön érkeznek, megjelölve festék pöttyel, ha össze keveredne 3 fázisú motorok forgórészeivel, akkor is megismerjék az emberek.. az 1 fázisú forgó kalickájának rúdjai jobban meg voltak döntve.. Én feltételeztem, hogy ha jobban "megcsavarják" a forgórészt gyártáskor, akkor a kalickákkal körbe fogott vasmag- szakaszok "lökött téglalap" hoz hasonlóak lesznek, ez kedvezőbb lehet mágnesezés szempontjából a "nem csavart"hoz képest. kevesebbet veszít a nyomatékból az 1 fázisú motor, mintha 3 fázisú motoré menne bele...de ez csak feltételezés. (szemléltetésnek hogy mire gondolok.. próbálok csatolni képeket más, hasonló , de nem pont olyan forgórészekről. A kérdés az, hogy ha én 3 fázisúra akarom meg tekercselni ezt a motort , de csak egy darab 1 fázisú forgórész van... fogja bírni a forgórész a 3 fázisú gerjesztést? az 1 fázisú adat 2200 wattos motort eredményez, a 3 fázisú adatok közül az egyik 1500 wattos adat, a másik 2200 wattos. miből tudom megítélni, hogy a 2200 wattos adat bírja-e az állandó üzemet, nem csak időszakos üzemre van méretezve? Nem akarom lutrira megtekercseltetni, aztán meg leég... de ha bírja hosszabb távú használatot, akkor hadd menjen 2200 watt. A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2022
A méretek alapján amit megadtál nekem inkább tűnik az a motor 200W-osnak mint 2kW-osnak, egy 2kW-os motor ennél sokkal nagyobb. Szedtem már szét ilyet is olyat is, de nem emlékszem hogy a forgórészeik elkülönültek volna ilyen szempontból, mindenesetre a tekercselő meg fogja tudni ezt mondani neked. Vittünk már 1 fázisú leégett villanymotort hogy tekercseljék át 3 fázisúra, minden további nélkül megcsinálták és azóta is megy.
A megdöntés célja, hogy a nyomaték lüktetését és a slip-et csökkentse. (A vasak/ hornyok váltakozása ne a teljes hosszon egyszerre következzen be.)
Sejtésem szerint a kisebb dőlés a 36 hornyú a nagyobb dőlés pedig a 24 hornyú állórészekhez használják, vagy esetleg ha mindkettő állórész 24 hornyú akkor a jobban döntött forgórész kevesebb horonnyal készült.
köszönöm szépen a Slippel kapcsolatos infót.
![]() Ami forgórészeket fényképeztem, mind 24 hornyos állórésszel levő motorba mennek. Am az a szitu, hogy egy villanymotorok gyártásával foglalkozó cégcsoport egyik porcikájában dolgozok, és kellene egy motor nekem a tüzifát összevágni, ostromlom a főnökömet, hadd legyen... Viszont a 750 watt feletti teljesítményűeket soha sem ennél a cégnél szerelik össze, így alap esetben ezen a telephelyen nincs is se pajzs, se forgórész hozzá. De.. lehet sikerül rávennem az illetékest, hogy egyetlen motorhoz legyen, de csak egy fázisú forgót tud... ![]() Minden esetre a gyártási adatlapról merítettem a teljesítmény adatokat is, meg a tekercselési adatokat is. Amikor hivatalos megrendelés van, akkor is szerepelnek ezek az adatok .. pl. a vasmag fő méretei, tekercselési adatok, teljesítmény, hány pólusú tekercselés.. A mérnök, aki kiszámolja, sajnos a cégcsoport egy külföldi porcikájánál van alapvetően, nem is tud magyarul, így tőle nem tudok kérdezni. Ami elgondolkodtatott, az az, hogy pici motorokból készül időszakos üzemre tervezett is.. ELmélkedtem, hogy bír-e tartósan is 2,2 kw teljesítményt ez a 80 tengelymagassággal, 80 vasmaghosszal, 62 belső átmérővel és 120 külső átmérővel rendelkező vasmag.. de... az egy fázisú 2,2kw adatról kiderült hogy márpedig igen, megbízhatóan bírja.. csak.. nem mertem 3 fázisú gerjesztésnek kitenni 1 fázisú forgórészt... eddíg... a 3 fázisú forgórész meg nem kerül ide. Továbbá nem értem, hogy ha ez a megdöntés ilyen pozitív hatást eredményez, miért nem döntenek meg minden létező forgórész kalickáját ennyire? Ha nincs hátulütője 3 fázisnál se, akkor lehetne egységesíteni, nem kéne külön kezelni, figyelni, nehogy össze keveredjen. ![]() És igen, a forgórészek között akad 370 wattos motoré is, meg 550 wattos motoré is.. csak azoknak kisebbek a méretei.
Minden hatàsnak van ellenhatása is. A srég horony simábbá teszi a forgást ( kevesebbet rángat a motor), de veszit a teljesitményböl. Igy mindig el kell dönteni, az adott feladathoz melyik kivitel jobb.
A motorok világában az utobbi idöben komoly fejlödés volt. Nemrégen voltam egy vasuti jármü gyárban, és láttam mekkorák az uj nagyteljesitményü motorok, amit sok esetben egy ember is képes felemelni ( metromotor volt). Régen komoly daruk kellettek a motorok emeléséhez.
Nyugodtan használhatod ezt a forgórészt akár 1 akár 3 fázisúra tekercselt motorban. A 2.2 kW-ban erősen kételkedem, pláne tartós üzemben. Megnéztem az 1-2 motoromat (3 és 1 f) és bizony ekkora teljesítményhez nagyobb méretek tartoznak. A favágáshoz elég lesz a teljesítménye.
![]()
viszont kíváncsi vagyok, ha úgy gondolják az emberek, hogy nem tudja a hivatalos 2,2kW-ot, akkor.. szerinted, szerintetek mekkora teljesítményt tud ez a vasmag ? A kérdés 1 fázisra is érdekel meg 3 fázisra is.
Sziasztok !
Mindenféle adat elhangzott kettő kivétellel. fordulat frekvencia. Azonos vasmag (átmérő, hossz) más fordulaton, más teljesítményt produkál, így máshogy kell tekercselni. Találkoztam 200 Hz-es motorral, az nagyon kicsi vassal nagy teljesítményt produkált, de a fordulata is 10 000 f/perc felett volt.
Gondolom, amennyiben a szokásostól eltérő (50 Hz, ~1500-3000, 2-4 pólus) paraméterek kellenének, külön megadná a kérdező.
Ó, igen. 2 pólusú tekercselést akarok az adott vasmagba, a hálózati 50 Hz-es frekvenciával kell működtetnem. 2900-as fordulatszámra számítok.
tény, hogy 200 HZ-en máshogy alakulna a motor viselkedése illetve a paraméterek. A teljesítményre vonatkozó kérdésem is ennek megfelelően 50 Hz-es szinuszos váltakozó áramra vonatkozik két pólusú tekercseléssel .
Sajnos ebben az esetben én sem hiszem, hogy 2,2 KW állandó üzemű lenne.
A nálam járt motorok mind nagyobb vassal rendelkeztek. Igaz nem új tervezésűek voltak.
Nekem ugyan legújabb fejlesztésű motorom nincs, de úgy egyébként van több korból való, a nagyon régitől a 2000-es években gyártottakig. Ami megfigyelhető rajtuk az nem igazán méretcsökkenés, hanem a "laposodás", vagyis a motorok hosszabbak, nyújtottabbak, cserébe kisebb átmérőjűek. A benne lévő vasanyag nem tűnik kevesebbnek, hiszen a fizika az fizika. Viszont ezek az újfajta kialakítású motorok sokkal nagyobb nyomatékot tudnak ez biztos. Régi gyártású 2,2kW-os motornak idő kell a felpörgéshez, ez az új fajta meg szinte a kapcsoló elfordítása után már teljes fordulaton megy, töredéke a felpörgési idő, érzésre is erősebbnek tűnik pedig névlegesen ugyanakkora teljesítményű.
értem a gondolatot, bár a nagyvilágban olyan állásponttal is találkoztam, amely szerint az évek során fejlődött a technika olyan irányba is, hogy a vasmag mágneses tulajdonságai tovább javultak a 90-es évekhez képest, így ugyanakkora teljesítményt valamivel kissebb vasmagból is ki lehet préselni.
én nem tudom ellenőrizni, igaz-e, csak kicsit elgondolkodtat, hogy apá 1,5 kw-os 220 voltos 78-as évjáratú IMI motorja 20 amperról se mindíg indul, viszont a neten most már lehet látni 2,4 kw-osnak írt motort, ami hivatalosan elindul. lecsökkent az indító áram. sőt az egyik ismim fürészgépén is ilyen van. persze ez nem jelent semmit az én motoromra nézve, hiszen más a gyártó, halvány sejtésem sincs a vasmag minőségéről. pont ezért kell nekem, mekkora teljesítményt bír ez tartósan. Tehát eddíg az derült ki, hogy nem bír 2,2 kw-ot tartósan..(2900 fordulat, 50 hz) Ki szerint mennyi amit bír? a kérdés 230 voltra is érdekel meg 400 voltra is.
Nagyon keveset értek a mototrokhoz, de valami olyasmire emlékszem, hogy a motor teljesítménye az átmérővel négyzetesen nő, a hosszával meg csak lineárisan. Nem lehet, hogy azért tart rövidebb ideig a felpörgése, mert a kisebb átmérőjének kisebb a tehetetlensége is? Meg a motor olyan mint egy trafó, csak persze forog. Tehát, ha valami jobb anyagból csinálják, nagyobb indukciót visel el, kisebb méretben megvalósítható.
Nézz meg egy aszinkron motor katalógust, amelyik méretéhez hasonló a forgórészed, kb annyit fog tudni a motorod. (tengelyhossz vagyis a motor hossza, és átmérő)
Sziasztok. Van egy régi aluházas IMI VOX 130W-os motorom ez régen mosógépekben volt használatos. Leégett sajnos és nem sikerült visszafejteni a tekercs elkötéseket, mert nagyon össze volt égve.
Az biztos hogy gyári a tekercselése. 0,54mm mértem a huzalokon átmérőt mikrométerrel. A motor 230 voltos de a tekercselése 3 fázisú csillag kapcsolású. Tekercsenként 100 menetet számoltam. És két soros koszorú tekercseléssel van berakva. Az elkötésről esetleg ha lenne valakinek ábrája azt szivesen venném. A vasmag már ki van tisztítva . Ma a horonyszigeteléseket fogom legyártani és talán a tekercseket is elkezdem.
Az még fontos, hogy ez teljesen aluházas motor és a lemezköteg vastagsága 43mm . Állandó üzemi kondival működött. 10 mikróssal.
Szia! Talán ez a leírás a segítségedre lesz.
![]()
Ha jól sejtem ennek a motor 1400 körüli a fordulatszáma és 24 hornyos, akkor így néz ki:
- 6db tekercs 6-8 lépésre (4 horony marad ki) - 3 tekercs alul, majd 3 felül a kimaradt hornyokban - A szembe lévő tekercsek vannak párban 1-1 fázisra, ezeket kell sorba kötni (a vég-kezdet kivezetéseit kell összekötni) - Ugyanez mindhárom fázisra, majd a maradék 3db kezdetet összekötni csillagpontba - A maradék 3db véget kivezetni Lehet úgy, ahogy a mellékelt képen van, de lehet szimetrikusan is, hogy veszed az 3 alsó tekercs kezdet kivezetését, az lesz a csillagpont, majd a tekercs végeket a szemben levő tekercsek kezdetéhez kötöd, és a maradék 3 véget kivezeted.
VIM, a te leirásod 1 fázisú segédfázisos motorra vonatkozik, de a szóban forgó motor tekercselése valójában 3 fázisú csillagba kötött motor 3 kivezetéssel. 2 közé bekötve az üzemi kondi, a maradék és valamelyik kondis kivezetés közé pedig a 230V.
Szia. Valóban így volt bekötve.
Esetleg ki hogyan szokta ezt tekercselni? Ugyan úgy ahogyan volt vagy van valami trükje amire figyelni kell? ugy volt berakva a tekercs hogy az első horonyba volt az egyik tekercsláb a 6-osba a másik . Ugyanehez a fázishoz a 2-es horonyba is és a 7-es horonyba is került tekercs. Ha így van akkor viszont a hornyokba kerülő tekercseket el kell szigetelnem egymástól. Koszorú tekercselés volt benne eredetileg. Az egyik tekercsláb alulra kerül az 1-es horony aljára a másik láb a 6. horony tetejére . Így minden horonyba 2 tekercs lesz elhelyezve. Esetleg van valakinek tekercselési adata ezekről a motorokról? Egy modernebb motort találtam aminek megvannak az adatai de az 1 fázisú tekercseléssel rendelkezik. És nem tudom hogy az indítókondis vagy üzemi kondis motor-e. KU534 és a DU534 adatai vannak meg sajnos.
1 vagy 3~ on szeretnéd használni? Aszerint kell újra tekercselni. Erősebb is. 3~hoz nem kell semmi kondi.
Természetesen 1 fázison. Ez anno 3x110 voltra volt tervezve. De a mosógépekbe mindenki 1f ről használta.
Elkezdtem úgy ahogyan volt már átlátom a kötést . A könnyebb azonosítás érdekében a kezdő és a végző huzalokat különböző színű varnishcsővel szerelem. Az egyharmadát már beraktam a többi a héten lesz berakva. |
Bejelentkezés
Hirdetés |
A használat feltételei
• Adatvédelem
• GY.I.K., Használati útmutató és szabályok
• Impresszum
• Elosztó
• Hiba jelentése
K�rlek v�rj...