Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Aszinkron motorok tekercselése
Nálunk kimaratták nátrium-hidroxiddal (?, ha jól emlékszem)) az alut a forgórészből (nagyobb motoroknál napokig tartott). Aztán vörösréz pálcákkal (kisebbeknél sárgarézzel) bepálcázták (néha én püföltem bele a pálcákat). A pálcák végeit körben ráhajtogatni, összehegeszteni, esztergában leszabályozni és már kész is volt. Nem volt olcsó mulatság... az tény, de sokan megfizették. És ez utána örök élet plusz egy nap volt.
A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2023
Idézet: „vörösréz pálcákkal ... bepálcázták...” Egykor a Hajógyárban ezt 400 Hz-es motoroknál csinálták. ![]()
Szia!
Ha még lehetséges akkor én is szeretnék kapni. Előre is köszönöm a segítséged!
Szia! Huhh...hát ez nem most volt....De megpróbálom megkeresni a gépen a könyveket.. Privátban kell majd egy lehetőleg gmail cím....
Szia "ferci"!
Én is kaphatnék a doksikból? Most ismerkedem a tekercseléssel, gyűjtöm az infókat, a felszerelést, és ha már úgy érzem, hogy menni fog akkor megmérettetem magam. Hosszú évek alatt jó néhány villanymotorom leégett. (van olyan is amin adattábla sincs, vagy már nem olvasható) Kidobni sajnáltam őket, a tekercseltetésben a rossz tapasztalatok miatt nem bíztam. Előre is köszönöm a segítséged!
Nem lehetni a címeket megadni? És akkor mindenki tudná, mi hiányzik neki.
Hoztak egy kék Hyundai kettős köszörűt. Nem pörög föl. 200W-os. Nem lenne rajta semmi, amibe beleakad az ütő, tollaslabdázni lehetne vele.
![]() Segédfázis szakadt. Szétszedem, főfázis 72 Ohm, sf. nincs. De legalább szép piros drótból tekerték. Főf. 0,3 szigeteléssel mérve, sf. 0,25. Alu. ekkora méretű motorra egykor 20-50 W-ot írtak. A 63W már túlzás. 72 Ohm-os főfázison legalább 1 A üresjárati áramnál esik 72 V, azaz 72 W veszteség minimum. Köszörű1 Köszörű2 Köszörű3 Van bőven belőle most is, tucatnyi színben, teljesítményben és árban. Gondolom, némelyik festék drágább. ![]() A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2024
Nekem FERM van 125W van ráírva, kisértetiesen hasonlít a 2. képen lévőre.
Kicsit megtuningoltam, kidobtam az egyik tárcsát, csak útban van hosszabb anyagnál, a másik tárcsa helyére meg 240-es(ha jól emlékszem) flex korongot tettem tengely adapterrel, a szikrafogót megnöveltem, tárgy tartónak meg kb 30cm hosszú szögvasat fektettem rá ![]() A kapcsolóját már cseréltem. Nincs benne sok erő, de nekem elég, ha esetleg megszorul az anyagba, megáll,nem tép szét semmit ![]() ![]()
A három köszörű annyira kísértetiesen hasonlít egymásra, hogy középen az összefogó csavar alatt van egy lemezbilincs. Attól függően, hogy milyen széles bilincset tesznek bele, szélesebb állórész fér be középre. Annak megfelelően hosszabb a forgórész is. Más a teljesítmény. Érdekes módon a nagyobbakra 150 W-ot írnak, a legkisebbre 1500-at.
![]()
Sziasztok, néhány napja végleg megadta magát egy egyfázisú 4 pólusú 1,1 kW-os kínai motorom. Sosem volt jó, kezdettől fogva irreálisan melegedett, de legutóbb türelmetlen voltam és tovább használtam a kelleténél.
Szeretném 3 fázisúra újra tekercselni. 36 horony van benne, ahogy olvastam működhet, azonban nem tudom milyen keresztmetszet és mennyi menetszám a reális. A meglévő tekercselés (valszeg alu) keresztmetszetből ki tudnék indulni, de a menetszám nagyobb gond. Ahogy olvastam sokan úgy csinálják, hogy megnézik, hogy egy hasonló térfogatú forgórésszel (pakettvastagság x átmérő) rendelkező motornak mennyi a menetszáma valamilyen katalógusban és az jó eséllyel jó lesz. Van valakinek ilyen katalógusa, vagy egyéb ötlete?
Üdv!
Azt jó lenne tudni, indító, segédfázis kondenzátorral, vagy mindkettővel működött 1 fázisról? A hozzászólás módosítva: 17:20
Van egy régi Ipari Szakkönyvtáras könyv az áttekercselésről...
Itt a könyv a kezemben. Nincs benne olyan fejezet:
Áttekercselés 1 fázisról 3-ra. Vagy: 3 fázisú motor áttekercselése 1 fázisra. Természetesen 3 fázisúra készült egyazon vasméretű, forgórészű teljesítménye nem lesz ugyanakkora, mint egy fázisúra tekercselté. Bizonyára jó kiindulás az eredeti egy fázisú adatok, menetszám, áramfelvétel a gerjesztés változatlan hagyásához. Őszintén szólva, nekem még nem volt alkalmam ilyen feladattal birkózni, gondolom tapasztalt gyakorló tekercselők tudnak gyakorlati tanácsot adni. Aztán lényeges: Indító, vagy segédfázisú kondenzátoros-e, vagy mindkettő. Nyilván nem megoldhatatlan, de nem adnék konkrétnak gondolt adatokat... A hozzászólás módosítva: 19:16
Apám rendszeresen csinált ilyeneket, sajnos megkérdezni már nem tudom.
Elég sokat rajzolgatott, meg számolgatott előtte... Szerintem aluról rézre, és egyről három fázisra áttekerve, meg fog táltosodni. Kicsit több menetet tennék azért rá mint az elvileg minimum, hely van bőven. A hozzászólás módosítva: 19:20
|
Bejelentkezés
Hirdetés |