Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Sziasztok! Van egy Mazda 3-os 2005 gyártású. Múlthéten elkezdett a generátor hangoskodni morogni (csapágy kezd oda lenni egyértelmű). A szerelő azt mondta hogy vegyek egy felújított generátort, mert ezekbe, illetve a mostani autókba nem lehet szétszedni a generátort, mert valami szál megszakad szétszedéskor vagy valami hasonló történik és onnastól kezdve nem tölt a generátor . Ez most tényleg igaz?! Én simán kicserélném azt a nyamvadt 2 csapágyat a tengely két végén. Megúsznám pár forintból, a felújított alaphangon is 40000 FT! Erről hallott már valaki?
A felújítottat is valamikor egy hibás volt, amiben kicserélték a csapágyat, keféket, szóval valahogy szét lehet szedni és összerakni is szerintem. Én biztosan megpróbálnám.
Az inkább a macerás, hogy a keféket csak a kefetartóval és a szabályzóval együtt lehet valószínűleg cserélni, nem úgy, mint pl. a jó öreg Bosch K1-en, amihez csak egy páka kellett. Meg a csapágy mérete kérdéses, de szerintem lehet hozzá találni jobb csapágy vagy autósboltban. A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2015
Szét lehet szedni, azt csak azért mondták, mert nekik nem éri meg vele foglalkozni. Inkább felraknak egy felújítottat, a régit meg beszámolják és felújítják.
Ha pedig tényleg nem lehetne szétszedni, akkor honnan lenne felújított? Idézet: „Ha pedig tényleg nem lehetne szétszedni, akkor honnan lenne felújított?” Nos ez igaz! Utánanéztem simán szétlehet szedni kicserélni a csapágyakat, csak sajnos szabadonfutós a szíjtárcsája, és azt csak spéci kulcsal lehet leszedni
Igen, sajnos ahhoz már célszerszám kell. Mondjuk nem egy vészes ára van egy ilyen leszedőnek sem. Bővebben: Link
Szia, Simán szét lehet szedni, nekem 626 van, ahogyan a képeket néztem egész hasonló, még a fesszabályozó csatija is. a kulcs pedig egy sima "sűrű" torx. Általában csak az ékszíjtárcsa felőlit kell cserélni a belső teljesen zárt, s nem kap oly nagy terhelést. Akkor már célszerű megnézni a keféket, s a csúszógyűrűt. A kínai fesz-szabályozó nem jó bele ! Kefét cserélj, ha kell.
Azt a sűrű torxot xzn-nek hívják. Nem is az a "nehéz", hanem ami rá van húzva. (Lásd a lenti képet.)
De ki az a hülye, aki 2-3 ezret spórol a hátsó csapágyon, ha már rapityára van szedve? Az sem tart örökké, még ha a pajzs zárt is...
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy aggaszt az autóm töltési állapota. Az a nagy helyzet, hogy kb. fél éves új akksi van benne (74Ah), és leállítás után a feszültsége másnap reggelre 12,2-12,5V. Nyugalmi áramfelvétele az autónak 40-50mA között van. Töltőfeszültsége a generátornak alapjáraton: 14,3-14,4V Töltöfesz tompítottal: 14,2-3V Töltőfesz tompított+refivel: 14,1-2V Töltőfesz tompított+refivel+belső venti maxon járatva: 14-14,1V Kérdésem az lenne, hogy mi okozhatja ezt? Előtte volt 2db másik zsír új akksim, azok cálciumosak voltak, 1-1 év alatt meghaltak cellazárlattal. Előtte volt Varta 55Ah akksim, 5 évig elment úgy, hogy soha nem töltöttem rá. Jó ez a töltőfesz amit a generátor ad, vagy van vele valami bibi? Inkább nappal használom az autót, nappali menetfénnyel, aminél a csekély terhelés miatt a generátor töltőfesze nem változik. Előre is köszönöm szépen a segítségetek! A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2015
A 12,2-12,5V nagyon tág intervallum. Míg a 12,5V még egész jó, a 12,2V már lemerült akkut jelez.
A töltőfeszültséged rendben van, 1-2 tized V feszültség esés terhelésnél normális, belefér. Szinte az összes akku Ca-s már, most hogy ez jó/jobb vagy nem, arról megoszlanak a vélemények. Ha városban jársz csak, sok indítózással, akkor néha tölts rá az akkura!
Köszönöm a segítséged!
Akkor a generátorommal minden rendben van? Legutóbb 200km-ert mentem vele, ami idő alatt illett volna feltöltenie, állt 3 napot az autó, és 12,2V-ot mértem az akksin. Azért gondoltam, hogy az amit vettem olmos, mert a Pb jel nincs áthúzva rajta, és nincs sehol rajta, hogy Calciumos. Varta akkumulátor amúgy. Az előző kettőn rajta volt, hogy calciumos és a Pb jel át volt húzva rajta. Nekem negatívak a tapasztalataim a Calciumossal kapcsolatban, főleg, hogy 2-ből kettő cellazárlatos lett, ahol vettem, ott az elsőt amikor visszavittem kicserélték, betettem barátnőm G-s Astrájába, és ott is gallyra ment. 2 autóból 2 megette, pedig azóta másik akksi van az övében is, és semmi gond nincs vele. Lehet, hogy csak véletlen, de én ezt tapasztaltam Akkor biztos, hogy jó a generátorom? Hosszú távon az alultöltöttség meg szulfátosodást okoz. Megérné venni egy akku aktivátort, ami megakadályozza ezt? Milyeneke a tapasztalatok ezzel kapcsolatban? A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2015
Mondjuk az azért érdekes egy akku lehet, amin át van húzva a Pb jel, mert a kálciumos akkuban is a kálcium az csak ötvözőelem, de az alapja ugyanúgy ólom annak is.
Generátor jó, nyugalmi áram is elfogadható. Az a két akku úgytűnik, hogy valami hibás sorozatú lehetett A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2015
Köszönöm szépen a segítséged!
Akku aktivátorról mi a vélemény? Érdemes beletenni az autóba, hogy a szulfátosodást megakadályozza, ér valamit? Azért is érdekelne, mert ezek szerint a 200km-es út után 3 nap állás után ennyire visszaesett az akku feszültsége, azaz sokszor lesz még ilyen állapotban az akku, és nem szeretném ha emiatt szulfátosodna. Előre is köszönöm szépen a segítséged!
Sziasztok , egy regi amerikai Limo töltésével szenvedek Budapesten ..
Tudtok valakit ajanlani aki délpest környéken javit ilyesmit, plusz belső tér ledezés stb lenne még rajta . Köszönöm.
Sziasztok! Köbö 1 hónapja olyat csinál a kocsi ( 1.9 tdi Golf 4), hogy a töltés jelző fel fel villan. Azóta néha töltöm az aksit. Volt olyan, hogy egész nap kint állt az autó és este mikor mentem világított a töltés jelző majd mikor abba hagyta a világításom is erősebb lett. Legutóbb mikor feltöltöttem(2 napja) az aksit akkor olyan 8 km-en keresztül folyamatosan éget a töltésjelző és egyszer csak abbahagyta.
Fűtés világítás volt az autóban.
Ha a generátorban szénkefék rövidre koptak vagy szorulnak a helyükön az is hasonló jelenséggel jár, de még sok más is lehet , majd többeknek a válaszára is figyelj . Ha égve marad a kontroll lámpa , akkor nem tölt a gen. , amint leírtad is és tapasztalod is .
Bemértük van töltés, viszont egy kábel már majdnem elvolt szakadva ami a generátorból jön, újrakötés után néztük a töltést.
Majd figyelem felvillan-e újra a lámpa. Bővebben: Link
üdv!
Opel Corsa 1.5D hátha valaki tudja mi lehet a baj: először kezdte, hogy a töltés lámpa csak üzemi hőfokot elérve aludt el (mutató szerint hajszálra) és csak ezután volt töltés. ha hátramenetbe kapcsoltam, alapból kigyulladt a töltéslámpa és esetenként el sem aludt. ezután megnéztem a tolatólámpa égőit. egy volt benne, az sem világított. kiszedtem a jót is, de a hiba maradt. következő lépésként kivettem a tolatólámpa biztosítékát. a helyzet annyit változott, hogy a töltéslámpa "rendesen" működik, de a generátor még mindig csak üzemi hőfokon tölt. ahogy eléri a hőfokot, hallatszik egy kattanás és van töltés. mégvalami: amikor a hiba jelentkezett, izzítás sem volt. relé csere után ez megoldódott. előre is köszi!
Szia, Ilyen "bolondságokat" földelési hiba tud okozni. Azokat nézd át, vagy mérd, mert lehet csak oxidálódott.
Szia! Először is, próbáld meg egy hosszabb út után, amikor az akksid jól fel van töltve, lekötni teljesen! Amennyiben leválasztva is visszaesik a feszültség, akkor az akkumulátor hibás! Az is kérdés, hány voltról esik vissza 12,2-re? A fél éves még garanciás, vidd vissza cserére! Ha leválasztva nem merül, (egy cella 2,2V, tehát, 13,2V a teljes feltöltés, de 12,8V már elmegy, bár egy újnak többet kell tudni)akkor pedig nézd át a járgányt, mert valami lemeríti! Ha hosszabb állás után bekötve sem merül jobban, mint a 12,2V, akkor az lehet a gond, hogy a generátorod ugyan leadja az általad írt feszültséget, de a 74 Ah-s akkumulátor terhelés melletti töltéséhez kevés a teljesítménye, ami az 55 Ah-nak még elég volt! Az akkumulátor ideális töltőárama, a teljesítményének az 1 tizede! Ez a lassú töltés, de nem kocsiban! A kocsi generátora ettől jóval többet tud, de előfordulhat, hogy a feszültség szabályzó nem ad annyi áramot, amennyire a terhelt akkumulátornak a töltődéshez szüksége van, a kevés töltőáram pedig nagyon hosszú töltési időt igényel, nem 2-3 órát! Magyarul, a 74 Ah-s akkumulátornak már kevés a 14V töltőfeszültség, mert a terhelés mellett nem lesz meg a megfelelő töltőáram!
Szia!
Tulajdonképp Fülöp Ferenc 49 már leírta az elsődleges lényeget! Amivel még kiegészíteném, hogy a feszültségszabályzó is lehet ludas, mert, ha nem szabályoz rendesen, akkor is van ilyen jelenség! A rosszul érintkező vezeték is okozhatja, mert, ha az a vezeték éppen a generátor gerjesztő vezetéke és nem érintkezik stabilan, akkor nincs állandó gerjesztő árama a generátornak, ezért az hol tölt, hol nem! Amikor van gerjesztés tölt, amikor nincs, nem tölt!
Szia!
Megharagszol, ha azt mondom, hogy földelési probléma lehet a hálózati villamosságnál, de az autónál max. a villám védelem lehet a földelés!! A jelenséget a testelési hiba is okozhatja, ami teljesen más, mint a földelés!!! Nézd meg a motor és a karosszéria közötti test kapcsolatot is, mert az is gond, ha nincs!
Szia! Teljesen igazad van, pontatlanul fogalmaztam. Arra gondoltam amiről írsz.
Ma hajnalban újra elkezdett fel villani igaz csak olyan 5 másodpercre annyi volt mentem, indulás után 15 km után körforgó előtt kiraktam üresbe fékeztem és felvillant, a fűtés és a lámpa ment csak, fűtést nem is nyomta annyira addig a kis ideig. Most hazafelé ismét olyan 40 másodpercig, a világítás gyengébb is lett, igaz a zenen is szólt.
Sziasztok! Egy ideje azt csinálta a generátorom, hogy mikor beindítottam pislákoltak a fények. Mentem úgy egy darabig, de a múlt héten gondoltam, hogy ránézek, hogy mitől lehet! Levettem a generátort, láttam, hogy a szénkefék eléggé kopottak, és a csúszógyűrűn is kb 2mm kopás van. Úgy gondoltam, hogy egy cserét még kibír. Kapott új szénkeféket, működött is szépen, kb 200km-ig, aztán ismét ugyanez a jelenség. Rámértem, és konkrétan 13.3V és 14.5V között ingadozik a töltőfesz. Ami érdekesség, hogy ha leterhelem egy pillanatra (Fűtés, lámpa, távolsági bekapcs, és az ablakemelőket felfelé húzom még koppanás után is) akkor abbahagyja bizonytalan időre. Ilyenkor közel konstant 13.8V a töltőfesz terheletlenül. Fogyasztókkal 13.2V. Én gyanítom, hogy a 14.4 körüli lenne az optimális, és inkább lejebb van a dolog. Mi lehet a probléma vele?
Szia, 14,2 V a max. 2mm, elméletileg nem okozhat hibát, de ha azt nem csiszoltad ki, és az új, nem pont a vájatba esik, vagy az fekete, oxidos, lehet rossz kontakt. Esetleg megszorul a kefe a fészkében.... Pár száz Ft volt mikor még otthon voltam egy csúszógyűrű, mindig cseréltem ilyenkor. Itt csak generátort cserélnek a szervizben...Ennyire értenek hozzá.
Igen, rémlik, hogy kicsit fekete volt, csak nagyon siettem, és nem találtam csiszolót. Szóval akkor lehet ez a gondja. Köszönöm a tippet. Csúszógyűrűt hogy lehet cserélni? Mert az autóvillamosságis nekem azt magyarázta, hogy bele kell esztergálni, meg hasonlók. Mindenesetre leszedem még egyszer, becsiszolom, csinálok képeket is, biztos ami biztos, és ha nem sikerül, akkor majd lehet kérek még további segítséget. De a csúszógyűrű csere is érdekelne, csak nem tudom ez hogy zajlik . Köszönöm a választ! Szép napot!
Nem nagy gond a csere. Kiforrasztod lehúzod egy csapágylehúzóval, vagy ha nincs leütögeted róla valamivel, nem baj ha sérül úgy sem kell már. Aztán a helyére egy alkalmas csődarabbal felütögeted az újat és beforrasztod. Körülbelül ennyi. Ha a régi még elég combos akkor egy esztergályos kb. 10 perc alatt felszabályozza azt is. Akkor nem kell cserélni. A csiszolgatás kényszermegoldás, de az is működhet. Bár a szénkefének meg kell "szoknia" a helyét.
Sziasztok!!!
Fejtőrést okoz egy Delco Remy generátor ami egy Opel Kadettben van. Alapjáraton 14.4 V tölt de terhelve ( fényszóró, fűtés max. , hátsóablak fűtés ) vissza esik a feszültség 12.6 V-ra, próbapadra fel lett téve de ott is ugyan ezt a problémát produkálja. A generátor fel lett újítva ( diódahíd, fesz. szabályzó, kefék, segéddióda cserélve csúszógyűrű pedig fel lett felszabályozva. Amikor vissza esik 12.6 V-ra akkor fordulatszám emelésére változik a feszültség 14 V -ra . Forgórész és az állórész ki lett mérve és minden jónak tűnik de mégsem jó. ( Még annyit vettem észre, hogy tegnap reggel hideg időben minden jó volt 14.4- et töltőt terhelve és terheletlenül addig amíg be nem melegedet. ) Kérlek segítsetek. Válaszotokat előre is köszönöm. Szép napot!
Ha mindent felújítottatok , és a kefék sem szorulnak a helyükön, én a szabályzóra gyanakodnék , még nem teljesen rossz , csak egy kicsit, de várjál más véleményt is a szakemberektől .
Az se kizárt, hogy semmi baja. Nem egy atomreaktor az a generátor, jó esetben tudhat max. 40 ampert, alapjáraton meg töredékét. Ha pici fordulatemeléssel beáll normál értékre terheléssel, akkor ne foglalkozz vele, ennyit tud. Hidegen meg valószínűleg azért mértél többet, mert pont annyival emelkedett az alapjárat, ami ehhez elegendő volt.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |