Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
ahamég nem vettem le.De ami még gáz , csúszik a szíjjam is,uhtárcsa csere is lesz. A fordulatszámérő a 'w' ponton keresztül kapja a jelet?Mert ez se működik megfelelően.
Szíj nem csak tárcsától csúszhat, nem kellene csak egyszerűen meghúzni? Vagy ez már az automata feszítős fajta? Attól függ, mennyire csúszik, de ettől is lehet az, hogy a visszajelző elalszik, de érdemi teljesítményleadásra nem képes.
Onnan kaphatja. Ha jól sejtem, akkor ez még adagolós motor.
Igen laza a szíj az biztos! igen isuzu motor,adagolós.Ma megnézem mi a gond,csak mondom előtte informálodok.köszi a válaszokat,majd írok h mi volt a gáz
Szétszedtem a generátort.
Kefék jók,csúszó gyürük kopottak,uh cserélem őket,álló-forgórész jó,a diódahid a feszszabival egyben van ,és mivel ezt nem tudom kimérni,veszek egy komplett újat.Tárcsa+ szíj csere.Remélem ezek cseréjével megoldódik a töltésgondom.De még mindig nem értem,h a kontroll lámpa miért aludt el mikor nem volt töltésem.
Azért ez elég gyenge diagnosztika ahhoz, hogy azt merd mondani, hogy szabályzó és diódahíd cserével megoldódik. Miért nem veszel mindjárt egy komplett generátort?
Lehet, hogy késö, de én azért meghuztam volna azt a szijat...
![]() A diodahidat természetesen szét lehet választani a szabályzotol, külön kaphato, söt, a szabályzohoz van külön elektronika a kefetarto nélkül, kb. harmadáért. Cserére szorulo csuszogyürüt Hitavhi generátorban még nem láttam, persze attol még lehet. ![]()
Már teljesen meg volt spannolva! nem akarok sokat szívni vele inkábba bizonytalan dolgokat kicserélem,az a biztos,meg amúgy is elég gáz helyen van+fékrásegítő is rajt van
Te tudod. 10ezret közelitö tétel a diodahid is meg a komplett szabályzo is. De akkor már cserélj állorészt meg forgorészt is.
És ennél a tipusnál szokott jelezni a visszajelzö generátorhibánál. itt láthatod a kaphato alkatrészeit.
Na ja, csak ha minden századik ilyen "ha már szétszedem, akkor minden bizonytalan dolgot kicserélek" alkatrészt elkapnék, már néhány autót összeraktam volna darabokból...
Ráadásul egy probalámpával majdnem mindene kimérhetö 2 perc alatt, ugyhogy nem is marad sok bizonytalanság.
Sziasztok!
Nem azért írtam ,h ami bizonytalan azt kicserélem,mert olyan sok pénzem lenne, és annyira nem is értek hozzá,hanem rettentő rossz helyen van és kb 1 óra kellett mire levettem. Nos,cseréltem csúszógyürüt,szabályzó elektronikát,csapágyakat szíjat és tárcsát.Jelenleg ott tartok,h visszaraktam és még mindig nincs töltés,a kontroll lámpa égve maradt,és a fordulatszámmérő sem működik(eddig a lámpa elaludt de töltés nem volt és a for.sz mérő is működött).Dióda hidat kellett volna cserélnem? Mi lehet a gond?Hogy tudnám ezt megnézni anélkül ,h még egyszer lekínlódnám?henger alaku csati megy rá négy vezeték van bent és még kap külön egy 30-ast! Köszönök minden segítséget! Idézet: „Mi lehet a gond?” Az, hogy idejössz kérdezösködni, mi igyekszünk válaszolni a legjobb tudásunk szerint, azt te semmibe veszed, mész a saját fejed után, kicserélsz mindet, ami jo, kivéve azt az egyet, ami rossz. Mondván, hogy ugyan sok pénzed nincs, de nem akarod kétszer leszedni, mert rossz helyen van. Igy most szedheted le mégegyszer, és költhetsz rá még egy kis összeget. Loreal....
Ahogy szét volt szedve rámértem a 3 segéddiódára és azokat jónak mértem a többit viszont már nem tudtam leforrasztani és megmérni. Mivel fesz szabályzó teszterem nincs,azt nem tudtam mérni.
Ok,akkor szeretném megkérdezni ,h mit mérjek meg igy most felszerelt állapotában és hogyan?
a négy polusu csatiban próbalámpával gyujtéson 3-ban villany volt
Semmit nem tudsz a generátorban összeszerelt állapotban megmérni. Nem elég szétszedni, szét kell forrasztani a diodahidat az állorésztekercstöl.
A tekercseket megvizsgálod testzárlat és szakadás szempontjábol. A 9 db diodát szintén kiméred mindkét iránybol. Ehhez a méréshez elég egy multiméter, vagy egy pár wattos probalámpa+aksi. A szabályzo hibája ezek után már kizárásos alapon különösebb felszerelés nélkül is kiszürhetö. Nem akarok tippeket mondani, mert mindenképp mérni kell, de a személyes tapasztalatom: -diodahidat már legalább jo tucatnyit cseréltem ilyen tipusu generátorban -szabályzot talán 1-2 alkalommal -csuszocsürüt soha, max szabályozás (szerentem 1millio km-t simán elmegy) -kefék, csapágyak rengeteket kibirnak benne. A 4-es csatlakozo bekötését itt megtalálod:Bővebben: Link Itt pedig a táblázat a betüjelekröl:Bővebben: Link (Ott még sosem találkoztam hibával) Kis rutinnal 15-20 perc alatt le fog jönni az a generátor. ![]()
S- láb battery-tt mutat de az konkrétan egy akku+?
L-gerjesztő tekercs,kontroll lámpa másik vége? N-?Nem tudom. IG-gyújtás +? A fordulatszámmérő melyik lábakról működik? Dióda hidat cseréljek,akkor,mert elvileg a többi minden ok? A diódahíd problémája miatt működhet úgy egy generátor,h a lámpa elalszik közben nincs töltés?
Hello!
Már megint én ![]() Komolyra fordítva a szót megfogadtam a tanácsotokat és próbáltam szakszerűen javítani ezt az ominózus generátort! Fejlemények:álló-forgórész jó, diódahíd kimérve,fesz szabályzó elektronika új és csapágy stb is újra csrélve. Ami még gondot jelent és ebben kérném a segítségedet,h a kefetartó mellett van egy fekete kocka (mint egy relé) ezzel a felírattal :SHIZUKI 0.5x3+-20% 250V B4 22 !!ez kondi lehet?az egyik lábán lévő ellenállást megmérve 2-26Mohm ellenállásokat mérek! Ez tuti hogy rossz mert ez egyik tőbe le volt szakadva.
Zavarszűrő kondenzátor, attól viszont nem megy el a töltés, úgyhogy tovább kell keresni a hibát.
Bocs az nem ellenállás hanem egy dióda. Ezen kívül más minden jó a generátoron, v az új szablyázó a rossz.
Ö az?
Tényleg egy zavarszürö kondenzátor, aminek a töltés szempontjábol nincs jelentösége, de ha jol emlékszem, ez egyben egy átvezetö is a diodahidtol a fö kivezetéshez, igy ha törött, gond lehet (attol függ, melyik lába). Valoszinüleg akkor tört el, amikor cserélted a szabályzoelektronikát (feltehetöleg fölöslegesen, de ezt már sose tudjuk meg).
igen ez az,de nem ennek a kondinak lába törött, hanem az egyik lábára van egy dióda forrasztava és ennak a lába van kiszakadva.
erről a diódáról tudnátok valami értéket mondani?
Nem emlékszem, milyen dioda van ott. Fényképeld le. Olyasmi, mint a gerjesztödiodák?
(Mennyivel egyszerübb lett volna az elején kicserélni és rendesen megfesziteni a szijat. ![]()
Nem nagyon látni még makróval fényképezve sem,(régi gépem van). A formája olyan mint egy baseball labda átmérő 2,5mm hossza 3,5 mm két színből áll kék és szürke.Néztem színkód táblázatban ,de nem jutottam előrébb. Egyébként biztos hogy nem szabályzó csrekor szakadt meg a láb,mert nem közvetlen kapcs hozzá és a tokja szilóval is ki volt nyomva
Jó a gencsi,14,6V padon!!!
Remélem felszerelve a kocsira is ok lesz. De még állítólag van egy relé a töltésrendszerben, (az anyós ülés előtt jobb oldalon a műanyag burkolat alatt,)ami még rossz lehet,ez nem egy sima relé. E relé után érdeklődnék! Nekem van ott két relének foglalat,de , de csak az egyik foglalatban van bennt (sárga) Ez a töltörelé vagy a másik ami hiányzik? a másik foglalatban egy madzaggal van két láb áthidalva,gondolol ez nem gyári ![]()
Dióda cserével megoldódott a töltésprobléma.
Köszönöm a segítségeteket!
Az mtz traktor generátor és feszültségszabályzó rajzára lenne szükségem .Vagy valaki ha tudaj mondja már el hogyan kell bekötni a generátort és a külső feszültségszabályzót mert nem akarok hülyeséget csinálni .Már az egész traktort átvezetékeltük mivel katasztrófális állapotban volt de a töltést még csak most birom majd bekötni .Kérnék egy kis segítséget.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |